Data: 2018-09-01 22:59:41 | |
Autor: sczygiel | |
Apropos jazdy we mgle. | |
Kiedys tu byla dyskusja co zrobic jak mgla jest bardzo gesta. czy jechac powoli na wyczucie, czy zatrzymac sie itp.
A tu przyklad jak to wyglada w formule: https://youtu.be/yN10hXcuCzo?t=90 Ogladac do konca, znaczy sie w okolicy 9 minuty tez jest ciekawie. |
|
Data: 2018-09-02 10:12:08 | |
Autor: Myjk | |
Apropos jazdy we mgle. | |
Sat, 1 Sep 2018 22:59:41 -0700 (PDT), sczygiel@gmail.com
Kiedys tu byla dyskusja co zrobic jak mgla jest bardzo gesta. czy jechac powoli na wyczucie, czy zatrzymac sie itp. Przykład ma się nijak do warunków drogowych, Rajdowcy co wjechali w zwalniających ich dublowali. Wyprzedzani celowo zwalniali (dostali takie polecenie i mówi o tym nawet komentator) aby przepuścić tych szybszych, ale szybszy nie dostał takiej informacji i dalej darł po śladzie poprzednika z pełną prędkością. Stąd wypadek, a nawet dwa. W normalnych warunkach, a nie w wyścigu gdzie się walczy o pierwsze miejsce na mecie, WSZYSCY powinni dostosować prędkość do warunków, konkretnie to jechać na tyle szybko, aby być w stanie wyhamować jak przed nimi wyrośnie jakiś bojaźliwy co się postanowi jednak zatrzymać, albo musi jechać wolniej, bo ma mniejszy czas reakcji, albo słabsze auto. Raz byłem w takiej sytuacji, dodatkowo z poprzedzającą śnieżycą, więc ślisko na jezdni było jak pierun. Spieprzałem z mgły, w granicach rozsądku oczywiście, i w życiu taki trzeźwy nie byłem jak wtedy. W styczniu br. napadły mnie na jednej trasie w Niemczech dwie takie śnieżyce że też kompletnie nic nie widziałem, a po chwili wślepiania się na drogę miałem wrażenie że do tyłu jadę. Zresztą na nartach też parę razy wpadłem w taką "mgłę" (znaczy w chmurę po prostu), że swoich butów nie widziałem -- wrażenie masakryczne, głucha cisza, brak punktów odniesienia, zawroty głowy, wrażenie że się jedzie pomimo stania w miejscu. Ogladac do konca, znaczy sie w okolicy 9 minuty tez jest ciekawie. Było. Było ciekawie. 20 lat temu. -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2018-09-02 19:07:36 | |
Autor: sczygiel | |
Apropos jazdy we mgle. | |
W dniu niedziela, 2 września 2018 03:12:10 UTC-5 użytkownik Myjk napisał:
Sat, 1 Sep 2018 22:59:41 -0700 (PDT), sczygiel@gmail.com > Kiedys tu byla dyskusja co zrobic jak mgla jest bardzo gesta. > czy jechac powoli na wyczucie, czy zatrzymac sie itp. IMHO wlasnie ma ale o tym nizej. Rajdowcy co wjechali w I tu widzisz, jeden jedzie wolno bo nie widzi, a drugi jedzie szybciej bo mimo ze tez nie widzi to jednak zwalniac nie chce bo mu taki sam w dupe wjedzie. W normalnych warunkach, a nie w wyścigu gdzie się walczy o pierwsze miejsce Ano widzisz, powinni, ale nie zwalniaja. I teraz do sedna. Skoro nie zwalniaja to jednak jakas strategie trzeba obrac. Tylko jaka jest najlepsza? Jak jest MOP to zjazd na niego moze nie byc zlym pomyslem. Ale co jak mgla jest lokalna? Stac na MOPie 2h zamiast podjechac 500-1000m aby z mgly wyjechac? Raz byłem w takiej sytuacji, dodatkowo z poprzedzającą śnieżycą, więc I jeszcze w temacie tego wyscigu. Tam widac ze oni jada ile sie da. I nie biora pod uwage ze poprzednik popelni blad. Cisna bez tolerancji. O ile w peletonie to zrozumiale o tyle w sytuacji jeden na jednego trzeba liczyc ze ten z przpdu nie zrobi glupoty. Z drugiej strony jak nie zrobi to nici z wyprzedzenia :) |
|
Data: 2018-09-04 11:09:21 | |
Autor: Myjk | |
Apropos jazdy we mgle. | |
Sun, 2 Sep 2018 19:07:36 -0700 (PDT), sczygiel@gmail.com
I tu widzisz, jeden jedzie wolno bo nie widzi, a drugi jedzie szybciej Większość przynajmniej zwalnia, a nierzadko nawet do zatrzymania. Niedawno była scena że się pod wiaduktem na autostradzie ludzie zatrzymywali, żeby się przed mocnym deszczem (i chyba gradem) schować. -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2018-09-03 19:36:58 | |
Autor: Axel | |
Apropos jazdy we mgle. | |
"Myjk" wrote in message news:k99abwnsq8lj.dlgmyjk.org... Raz byłem w takiej sytuacji, dodatkowo z poprzedzającą śnieżycą, więc Jechałem parę razy w życiu w gęstych mgłach, ale to nic w porównaniu z jazdą w chmurze, która mi się 3 lata temu trafiła na wyjeździe. Widziałem mniej niż pół metra przed maską i z trudem utrzymywałem się na właściwym miejscu na jezdni mimo, że jechałem 10-20 km/h. Kilkusetmetrowy odcinek jechałem dobrych 5 minut i dużo nerwów mnie to kosztowało. A tuż po wyjeździe z chmury dogoniłem rowerzystę. W tej chmurze nie miałbym go szans zobaczyć... -- Axel |
|
Data: 2018-09-03 18:33:35 | |
Autor: Tomasz Gorbaczuk | |
Apropos jazdy we mgle. | |
W dniu .09.2018 o 07:59 <sczygiel@gmail.com> pisze:
Kiedys tu byla dyskusja co zrobic jak mgla jest bardzo gesta. czy jechac powoli na wyczucie, czy zatrzymac sie itp. Ja we mgle zawsze doklejam się do jakiegoś "przewodnika" :-) - najlepszy jest TIR ale oni nie zawsze mogą jeździć. TG |
|
Data: 2018-09-03 12:56:14 | |
Autor: sczygiel | |
Apropos jazdy we mgle. | |
W dniu poniedziałek, 3 września 2018 11:33:38 UTC-5 użytkownik Tomasz Gorbaczuk napisał:
W dniu .09.2018 o 07:59 <sczygiel@gmail.com> pisze: Tu feler jest taki ze jak z tylu ci przywali jakis szybki to nie tylko tyl ci skasuje ale i wprasuje cie w te ciezarowke. Choc efekt mocno zalezy od predkosci poszczegolnych pojazdow. Tez ten wariant rozwazalem ale w sytuacji kiedy widac na mniej niz 20m. to opcje sie robia nieciekawe. |
|
Data: 2018-09-04 11:17:37 | |
Autor: J.F. | |
Apropos jazdy we mgle. | |
Użytkownik sczygiel napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:89fdb910-1261-4fc9-9810-e21271469863@googlegroups.com...
Kiedys tu byla dyskusja co zrobic jak mgla jest bardzo gesta. czy jechac powoli na wyczucie, czy zatrzymac sie itp. Trzy kola dobre ... i jedziemy :-) J. |