Apteczka w radiowozie - obowi±zkowa?

Data: 2010-07-16 08:51:35
Autor: Krzysiek Niemkiewicz
Apteczka w radiowozie - obowi±zkowa?
Ostatnio moja ¿ona by³a ¶wiadkiem zda¿enia - starsza kobieta przewróci³a siê i rozciê³a sobie nos. ¯ona obmy³a jej twarz i chcia³a odprowadziæ do domu, ale spostrzeg³szy zaparkowany w pobli¿u patrol policji zapyta³a policjantów czy mogliby pomoc. Ci oczywi¶cie zainteresowali siê i powiedzieli ¿e siê kobiet± zajm±. Jeden z policjantow, ten który podszed³ do kobiety, krzykn±³ do tego przy radiowozie, czy ma banda¿, na co tamten odkrzykn±³, ¿e nie. To kurna nie maj± apteczki w radiowozie?
Dodam, ¿e rzecz siê dzia³a w Warszawie, w ogródkach dzia³kowych w pobli¿u huty.

--
Krzysiek Niemkiewicz - inicja³y[at]post.pl
-- -- - -- -- - -- -- -- -- -- -- -- - -- -- --

Data: 2010-07-16 14:33:37
Autor: J.F.
Apteczka w radiowozie - obowi±zkowa?
U¿ytkownik "Krzysiek Niemkiewicz" <mojeinicja³y[at]post.pl>
Ostatnio moja ¿ona by³a ¶wiadkiem zda¿enia - starsza kobieta przewróci³a siê
 [..]
To  kurna nie maj± apteczki w radiowozie?

Ty nie masz to czemu oni maja miec ?
Oni sa od scigania przestepstw i wykroczen, od apteczek jest pogotowie i strazacy :-)

J.

Data: 2010-07-16 15:54:21
Autor: Krzysiek Niemkiewicz
Apteczka w radiowozie - obowi±zkowa?
J.F. napisa³(a):
Ty nie masz to czemu oni maja miec ?

Sk±d takie podejrzenie?

Oni sa od scigania przestepstw i wykroczen, od apteczek jest pogotowie i strazacy :-)
Tak sobie tylko pomy¶la³em (przepraszam), ¿e radiowóz, dopóki nie jedzie na sygnale (a ten nie jecha³), nie jest pojazdem uprzywilejowanym i w tym momencie podlega tym samym prawom i obowi±zkom, co samochody cywilne...

Data: 2010-07-16 16:01:20
Autor: Krzysiek Niemkiewicz
Apteczka w radiowozie - obowi±zkowa?
Krzysiek Niemkiewicz napisa³(a):
[...]

A jednak nie...
http://www.nettax.pl/dzienniki/dukgp/2007/12/poz.96/zal1.htm
"Zestaw nr 26c
Apteczka samochodowa
(...)
Norma wyposa¿enia:
- jedna apteczka na samochód (nie dotyczy radiowozów ruchu drogowego)"

Gdzie sens, gdzie logika?

Data: 2010-07-16 17:09:45
Autor: Bydlê
Krzysiek Niemkiewicz wrote:
> [...]
> (...)
> Norma wyposa¿enia:
> - jedna apteczka na samochód (nie dotyczy radiowozów ruchu drogowego)"

Gdy siê nie potrafi czytaæ, to siê sensu nie widzi.

"...
Zestaw nr 26d
Zestaw pierwszej pomocy RO

     Zestaw umo¿liwia udzielenie pierwszej pomocy w przypadku odniesienia nastêpuj±cych urazów, z zachowaniem podstawowych zasad higieny:

krwotoki, skaleczenia, otarcia naskórka, rany postrza³owe, k³ute klatki piersiowej, oparzenia termiczne oraz chemiczne, z³amania, zwichniêcia, skrêcenia oraz podejrzenia z³amañ, zwichniêæ i skrêceñ koñczyn górnych i dolnych oraz odcinka szyjnego krêgos³upa, jak równie¿ wych³odzenie i przegrzanie organizmu (ochrona termiczna). Umo¿liwia w razie konieczno¶ci prowadzenie sztucznego oddychania poprzez specjaln± maskê z ustnikiem i zaworem zwrotnym chroni±cym przed zaka¿eniami krzy¿owymi.

L.p. Nazwa - rodzaj sprzêtu

Ilo¶æ(*)

(ciach 31 pozycji)
Norma wyposa¿enia:
- 1 zestaw dla antyterrorystycznej sekcji bojowej,
- 1 zestaw dla sekcji realizacyjnej Centralnego Biura ¦ledczego,
- 1 zestaw dla wydzia³u kryminalnego,
- 1 zestaw dla plutonu oddzia³u (pododdzia³y) prewencji.
- 1 zestaw dla komórki interwencyjnej pionu prewencji,
- 1 zestaw na radiowóz ruchu drogowego..."

--
Bydlê

(*-jak zwykle jaki¶ debil napisa³ ilo¶æ tam, gdzie powinno byæ liczba)

Apteczka w radiowozie - obowi±zkowa?