Arabskie metody traktowania lancucha

Data: 2020-07-15 18:24:30
Autor: Fordanser
Arabskie metody traktowania lancucha
W dniu 15.07.2020 o 14:45, zbrochaty pisze:

> Prawie nowy, nawet nie rozciagniety do 0,75%.
Nawet? Gdy u mnie rozciągnięty jest na 0,5% to już rozglądam się za nowym, gdy już gdzieś przymiar wpada na 0,75% to bezwzględnie wymieniam. I na kasetę zjeżdżam 2 łańcuchy, kiedyś planowałem 3, ale mechanik w sklepie rowerowym stwierdził, że "nie przyjmie się" to nie ryzykowałem.

> Uswiadomilem sobie, ze lancuch mozna zalozyc na 4 sposoby:
Np. nowy Shimano 105 R7000 jest kierunkowy (cokolwiek to znaczy), zakłada się napisami do zewnątrz. Stary 5800 był symetryczny.

> Zastanawiam sie dlaczego przeskakiwal. rolki sa okragle, ksztalt wozkow lancucha tez
Ja myję odtłuszczaczem (cały napęd) i spłukuję wodą, potem przecieram szmatką z izopropanolem i smaruję. Zawsze po myciu łańcuch sprawia wrażenie jakby luźnego (w odczuciu podczas jazdy), po 2-3 smarowaniach wraca do normy. Ale nigdy nie przeskakuje...

--
fordanser

Arabskie metody traktowania lancucha