Archeologiczny komp - grafika?

Data: 2009-03-14 16:49:23
Autor: colidar
Archeologiczny komp - grafika?
Witam i pytam:

Moich rodziców informatyzuję komputerem z 2002 r. (Duron 1000, 256 Mb, nVidia Geforce mx400, hdd 40 GB itp).

Nastąpiła w nim taka oto awaria. Po jakimś czasie od włączenia (czyli być może przegrzanie) ekran zamarza, wskaźnik myszy się przesuwa po ekranie, ale na nic nie sposób kliknąć. Dodatkowo obraz na monitorze lekko drży, zdarzają się tu i ówdzie paski i krzaczki.

Podejrzewam kartę graficzną, ale czy to na pewno to? Karta jest bezwentylatorowa, a komputer stary i kiepsko wentylowany.

Odkurzyłem co się dało, ale problem nie zniknął, tylko jakby się przesunął w czasie, tzn dłużej trwa od włączenia komputera, aż nastąpi.

Zainstalowany jest Linux Fedora, więc diagnostyka softwarowa jest utrudniona, ale na 99 % to coś ze sprzętem.

Czy brnąć w wyjazd na giełdę komputerową w celu zakupu podobnej karty do podmienienia, czy wydać 200 zł za jakiś poleasingowy komputer o podobnych parametrach?

Dzięki za jakąkolwiek pomoc

Maciek

Data: 2009-03-14 12:46:31
Autor: pepe
Archeologiczny komp - grafika?
.. Dodatkowo obraz na monitorze
lekko drży, zdarzają się tu i ówdzie paski i krzaczki.

U mnie kiedyś karta nie kontaktowała dobrze na złączu z płytą, która
się wyginała, najpierw nie przykręcałem karty, potem przyciąłem
uchwyt. Kabel do monitora tez może nie kontaktować dobrze lub być
uszkodzony.

Data: 2009-03-14 17:25:51
Autor: geyb
Archeologiczny komp - grafika?
Ja bym wymienił kartę graficzną na inną. Ale wcześniej sprawdź, czy na pewno nie jest to wina softu - np. niech rodzice używają przez tydzień Knoppiksa albi Mandrivy One uruchamianej z CD.
g.

Data: 2009-03-15 11:43:40
Autor: colidar
Archeologiczny komp - grafika?
To była karta. Dzięki za pomoc.

Kupiłem na giełdzie w Katowicach za 10 zł. Polecam giełdę do reanimacji takich trupów, mnówstwo tam złomu za śmieszne pieniądze, a przy odrobinie szczęścia nawet zadziała.

Pozdrawiam wszystkich

Archeologiczny komp - grafika?