Archidiecezja Czerska

Data: 2011-09-20 02:48:05
Autor: Hans Kloss
Archidiecezja Czerska
Archidiecezja Czerska to byt jak najbardziej współczesny choć w swej
istocie dość ulotny. Trudno mówić o jakiejś ciągłości czy tradycji
[...]. Gdybym jednak szukał, to naraziłbym się zaraz potężnemu i
bardzo czułemu na punkcie utraconej czci organowi. Bo jakoś do głowy,
nie wiedzieć czemu przychodzi mi a to Luna Brystygierowa czy nieco
późniejszy IV Departament.[...] Archidiecezja Czerska budzi się do
życia w bardzo konkretnych sytuacjach i okolicznościach. Najczęściej
są to kolejne okresy świąt katolickich, Bożego Narodzenia i
Zmartwychwstania Pańskiego,  kiedy w kościołach budowane są tradycyjne
żłobki i Groby Pańskie. To są takie doroczne okazje, gdy "kler"
Archidiecezji Czerskiej ma okazję do wykazania się aktywnością.
Podobnymi okazjami, jednak zdecydowanie rzadszymi, są kolejne kampanie
wyborcze. [...] Nie wiem gdzie to jest zapisane ale przyjęło się, że
właśnie Archidiecezja Czerska traktowana jest przez wiernych jako
jedyna instancja w sprawach, w których są oni wzburzeni. Dokładnie zaś
w zburzeni tym, że księża się angażują. Tak albo siak. Ale zawsze
niewłaściwie i po niewłaściwej stronie. Niemal na pamięć znam
powtarzającą się cyklicznie, choć w wersji z modyfikacjami frazę "Te
słowa były porażające. W efekcie kilka osób słysząc te słowa po prostu
wyszło z kościoła - opowiada pani Anna, która zadzwoniła w oburzona do
"Gazety". Rzecz jasna do "Archidiecezji" być powinno w tym ostatnim
zdaniu. taka jakaś literówka... Żałuję, że Archidiecezja Czerska nie
ujawniła pełniejszych danych owej pani Anny bo nie omieszkałbym się do
niej zwrócić z zapytaniem skąd u licha ona wie to, czego ja nigdzie
się nie dowiedziałem, choć "wierny" jestem od urodzenia a
"praktykujący" niewiele krócej. Z przerwami... Skąd ona, ta pani Anna,
wiedziała. że takie skargi to akurat do Archidiecezji Czerskiej a nie
macierzystej. Tym bardziej, że ta macierzysta jak najbardziej
właściwa. [....] Sprawność Archidiecezji Czerskiej czasami jest
porażająca. Mój podziw dla niej a jeszcze bardziej dla daru
jasnowidzenia urzędników diecezjalnych wzmacniają zawsze obszerne
fragmenty kazań, które w biuletynie Archidiecezji Czerskiej są przy
takich okazjach publikowane. Porażające fragmenty! Przyjmuję taką dość
ryzykowną opcję, że te sprawne "klechy" z Archidiecezji Czerskiej
muszą mieć jakieś widzenia, w których ukazują się im świątynie z
nieprawomyślnymi albo i obrazoburczymi proboszczami i inne
paranormalne zdolności. I tam, do tych proboszczów jadą zawczasu
zbierać na żywo materiał dowodowy. Bo przecież chyba nie ma tak, że to
sami wierni latają na msze z magnetofonami czy tam dyktafonami by
później "uprzejmie donieść" do Archidiecezji Czerskiej! [...] W każdym
razie co jakiś czas możemy z tego źródła dowiedzieć się gdzie grób
albo żłobek "obrażał" albo "wkraczał" czy też "nadużywał". Możemy
wiedzieć niezawodnie!
Nie wiem w jakiej skali oceniać mogę rozmach działania Archidiecezji
Czerskiej. Czy urządzenia rejestrujące pojawiają się w świątyniach
wybranych losowo czy w drodze bardziej misternej eliminacji. Czy może
raczej to efekt działań i tej świetnej orientacji wszystkich tych pań
Ann, na które Archidiecezja Czerska może zawsze liczyć? Tych, które
swobodnie mogą dzielić msze między Boga i obowiązki wobec
Archidiecezji Czerskiej. Ale to ich sprawa i ich sumienie. ja bym w
każdym razie tak nie umiał.
http://rosemann.salon24.pl/344538,archidiecezja-czerska
J-23

Data: 2011-09-20 12:13:47