Archiwalne ceny nowych samochod贸w

Data: 2014-09-13 18:24:39
Autor: fifak
Archiwalne ceny nowych samochod贸w
Mo偶e s膮 gdzie艣 dane w necie ile kosztowa艂y nowe samochody np 1998r?

Konkretnie ile kosztowa艂a podstawowa wersja OKTAWI 1998r?

pytam tak z ciekaawo艣ci bo w 1998 kupi艂em fiata za 38tys kt贸ry obecnie gryzie ziemi臋 a gdybym kupi艂 skod臋 to jeszcze bym ni膮 je藕dzi艂 :P

Data: 2014-09-13 19:22:06
Autor: Jacek
W dniu 2014-09-13 o 18:24, fifak pisze:
Mo偶e s膮 gdzie艣 dane w necie ile kosztowa艂y nowe samochody np 1998r?

Konkretnie ile kosztowa艂a podstawowa wersja OKTAWI 1998r?
W kwietniu 1998 "wypasiona" wersja Octavii 1,6 GLX kosztowa艂a 44774 z艂 u 艢liwki w Katowicach. To pami臋tam i nawet mam gdzie faktur臋. Golas by艂 ta艅szy o jakie艣 8-10 tys.
Jacek

Data: 2014-09-13 20:17:25
Autor: dddddddd
W dniu 2014-09-13 19:22, Jacek pisze:
[...]

w 2001 1,9tdi 110KM elegance (odpowiednik slx, wersja prawie najbogatsza- opr贸cz L&K) kosztowa艂 ok. 70.000z艂

艁ukasz

Data: 2014-09-14 16:46:02
Autor: J.F.
Archiwalne ceny nowych samochod贸w
Dnia Sat, 13 Sep 2014 19:22:06 +0200, Jacek napisa(a):
W dniu 2014-09-13 o 18:24, fifak pisze:
Mo縠 s gdzie dane w necie ile kosztowa硑 nowe samochody np 1998r?
Konkretnie ile kosztowa砤 podstawowa wersja OKTAWI 1998r?
W kwietniu 1998 "wypasiona" wersja Octavii 1,6 GLX kosztowa砤 44774 z u iwki w Katowicach. To pami阾am i nawet mam gdzie faktur. Golas by ta駍zy o jakie 8-10 tys.

Na pewno octavia lub wypasiona ? Bo ja kojarze ze z lanosem i siena to mogla Felicja konkurowac.
Octawia wydaje mi sie znacznie drozsza.

A to 1.6 ... 75KM i "nie bardzo nadaje sie do jazdy" ?

J.

Data: 2014-09-15 19:54:53
Autor: Jacek
Archiwalne ceny nowych samochod體
W dniu 2014-09-14 o 16:46, J.F. pisze:
Na pewno octavia lub wypasiona ?

Na pewno, mam jeszcze faktur.
Bo ja kojarze ze z lanosem i siena to mogla Felicja konkurowac.
Octawia wydaje mi sie znacznie drozsza.
Czas szybko leci i mog硂 Ci si co pomiesza.

A to 1.6 ... 75KM i "nie bardzo nadaje sie do jazdy" ?
Jak najbardziej si to nadawa硂 do jazdy, bo silnik elastyczny i ci眊n背 nie糽e od 2000 obrot體. Demon przyspieszenia to nie by, ale bez przesady. Jak kto si przesiada z poloneza, kt髍y mia nawet wi阫sz moc na papierze, to nie by硂 powod體 do marudzenia.
Jacek

Data: 2014-09-16 01:33:19
Autor: J.F.
Archiwalne ceny nowych samochod體
Dnia Mon, 15 Sep 2014 19:54:53 +0200, Jacek napisa(a):
[...]

Moglo, ale lanos to bylo ~30kzl za podstawowy model.
Jakby Octavia miala 35k kosztowac ... to by chyba pol Polski jezdzilo
oktawiami...

J.

Data: 2014-09-16 10:55:47
Autor: RoMan Mandziejewicz
Archiwalne ceny nowych samochod體
Hello J.F.,

Tuesday, September 16, 2014, 1:33:19 AM, you wrote:

[...]

A topowy 46-48kPLN...

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2014-09-13 20:51:28
Autor: ToMasz
W dniu 13.09.2014 18:24, fifak pisze:
[...]

Gdyby艣 kupi艂 raz na 7 lat siedmiolatka, teraz by艣 je藕dzi艂 starym autem, ale sumarycznie wyda艂by艣 na auta 50% ceny. strzelam z tym 50%, ale tak ju偶 jest w tym "biznesie". Samoch贸d ma spe艂nia膰 potrzeby a nie by膰 inwestycj膮

ToMasz

Data: 2014-09-13 17:15:49
Autor: Pszemol
"ToMasz" <tomasz@poczta.fm.com.pl> wrote in message news:lv23nf$qo9$2dont-email.me...
[...]

Na auta wyda艂by艣 50% ceny przy zakupie, a co z serwisem 7-14 latka?

Data: 2014-09-14 16:49:50
Autor: J.F.
Archiwalne ceny nowych samochod體
Dnia Sat, 13 Sep 2014 17:15:49 -0500, Pszemol napisa(a):
"ToMasz" <tomasz@poczta.fm.com.pl> wrote in message
pytam tak z ciekaawo禼i bo w 1998 kupi砮m fiata za 38tys kt髍y obecnie
gryzie ziemi a gdybym kupi skod to jeszcze bym ni je糳zi :P
Gdyby kupi raz na 7 lat siedmiolatka, teraz by je糳zi starym autem, ale sumarycznie wyda砨y na auta 50% ceny. strzelam z tym 50%, ale tak ju jest w tym "biznesie". Samoch骴 ma spe硁ia potrzeby a nie by inwestycj

Na auta wyda砨y 50% ceny przy zakupie, a co z serwisem 7-14 latka?

Zalezy jak sie trafi. Kupilem wtedy 13-letnia sierre ... i jezdzila
kolejne 8 lat. I sie praktycznie nie psula - bo tylko dlatego
trzymalem tak dlugo :-)

Przy czym w chwili zakupu kosztowala cos 1/4 czegos nowego.

J.

Data: 2014-09-14 08:36:35
Autor: fifak
Archiwalne ceny nowych samochod贸w
po pierwsze odwieczny problem z zakupem tego 7 latka w stanie jaki mnie interesuje, bo raczej nikt nie sprzedaje dobrego samochodu albo jak sprzedaje to w rodzinie/znajomych, a kupowanie od niemca kt贸ry p艂aka艂 jak sprzedawa艂 to nie dla mnie

po drugie ma艂o je偶d偶臋 i przy niewielkich przebiegach przez te 7 lat o kt贸rych m贸wisz auto jest jak nowe co mnie cieszy P:) bo wsiadam do pachn膮cego nowo艣ci膮 pojazdu

konkretnie kalkuluj膮c:
dzisiaj kupuj臋 tani膮 u偶ywan膮 oktawi臋 7 letni膮:
powiedzmy 23tys/z艂

dzisiaj kupuj臋 now膮 oktawi臋 podstawow膮:
powiedzmy 53tys/z艂

ja jestem zdania 偶e u偶ywane to tak ale na g贸ra 2 lata, jak kto艣 planuje minimalnie 10 letni膮 eksploatacj臋 to nowe

Data: 2014-09-14 08:42:26
Autor: Rafal Jankowski
On Sun, 14 Sep 2014, fifak wrote:

[...]

Za to kupuj膮c TDI kupujesz szacunek, a jakie nowe TDI kupisz za 53 kPLN? Ok, rzucaj膮c tak膮 kas臋 na st贸艂 w salonie Pan w garniturze b臋dzie w stanie zaoferowa膰 Ci lodzika (to te偶 szacunek), ale czy przez 10 lat b臋dziesz je藕dzi膰 z naklejk膮: "kupi艂em nowe"?

Data: 2014-09-14 09:20:17
Autor: fifak
[...]

nie bardzo rozumiem o czym piszesz, TDI nie kupuje bo mi nie jest potrzebne, to jest dla os贸b robi膮cych du偶e przebiegi
chyba 偶e ironizujesz do ludzi kt贸rzy kupuj膮 u偶ywane TDI dla TDI :P

znajomy sprzedaje oktawi臋 kupowa艂 j膮 w salonie I w艂a艣ciciel tdi 170KM 4 letni膮 przebieg 200tys orygina艂 kupowana w salonie i bynajmniej nie chce takiego samochodu nawet za 30tys

Data: 2014-09-14 11:13:01
Autor: Maciek
Archiwalne ceny nowych samochod體
Dnia Sun, 14 Sep 2014 08:42:26 +0200, Rafal Jankowski napisa(a):

a to kupuj眂 TDI kupujesz szacunek

Ja pierdole...

Wpadlem pod biurko. Internet trafil pod strzechy!

--
//\/\aciek
docktor(a)poczta.onet.pl

Data: 2014-09-14 17:00:23
Autor: J.F.
Archiwalne ceny nowych samochod贸w
Dnia Sun, 14 Sep 2014 08:36:35 +0200, fifak napisa(a):
ja jestem zdania 縠 u縴wane to tak ale na g髍a 2 lata, jak kto planuje minimalnie 10 letni eksploatacj to nowe

no coz, w pewnym momencie utrzymanie uzywki za duzo kosztuje, ale ...
a) czym sie rozni 7 letnie uzywane kupione 2 lata wczesniej od 7
letniego posiadanego od nowosci ?

b) kupujesz uzywane, po 2 latach sprzedajesz, ktos to kupuje, po 2
latach sprzedaje i tak przezywa kolejnych wlascicieli. To czemu nie
mialbys sam trzymac 6 czy 8 lat ?

A tak swoja droga - okolicach 98 sprzedalo sie kilkaset tysiecy
lanosow i sien ... co sie z nimi stalo ? Bo na allegro nie widac ...

J.

Data: 2014-09-14 18:23:07
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
W dniu 2014-09-14 17:00, J.F. pisze:
A tak swoja droga - okolicach 98 sprzedalo sie kilkaset tysiecy
lanosow i sien ... co sie z nimi stalo ? Bo na allegro nie widac ...

Du縜 cz甓 si zbiodegradowa砤. Druga, r體nie du縜 cz甓, ma do縴wocie u w砤禼icieli.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wroc砤w, GG:291246, Skype:kenickie_pl

Data: 2014-09-14 19:38:31
Autor: J.F.
Archiwalne ceny nowych samochod體
Dnia Sun, 14 Sep 2014 18:23:07 +0200, Marcin "Kenickie" Mydlak
W dniu 2014-09-14 17:00, J.F. pisze:
A tak swoja droga - okolicach 98 sprzedalo sie kilkaset tysiecy
lanosow i sien ... co sie z nimi stalo ? Bo na allegro nie widac ...

Du縜 cz甓 si zbiodegradowa砤.

Jakos nie bylo narzekan ze rdzewieja jeszcze w salonie.
RoMan tez nie narzeka, nawet na "zdrapki" nikt nie narzeka.

Druga, r體nie du縜 cz甓, ma do縴wocie u w砤禼icieli.

Zdecydowana wiekszosc ? J.

Data: 2014-09-15 09:24:13
Autor: Maciek \"Babcia\" Dobosz
Archiwalne ceny nowych samochod體
Dnia 2014-09-14, o godz. 19:38:31
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisa(a):

> Du縜 cz甓 si zbiodegradowa砤. Jakos nie bylo narzekan ze rdzewieja jeszcze w salonie.
RoMan tez nie narzeka, nawet na "zdrapki" nikt nie narzeka.

By硂 takie powiedzenie 縠 Polonez zaczyna rdzewie natychmiast po
wyjechaniu z fabryki. Ja trafi砮m kiedy ]na auto kt髍e zacz瓿o
rdzewie jeszcze na ta秏ie monta縪wej - busik KIA Preggio. Od tego
czasu podejrzliwie patrz na 7-letni gwarancj pojazd體 tej marki. ;-)

Zdr體ko

Data: 2014-09-15 10:04:07
Autor: J.F.
Archiwalne ceny nowych samochod體
U縴tkownik "Maciek "Babcia" Dobosz"  napisa w wiadomo禼i
[...]

Ja sie w ogole patrze podejrzliwie na te gwarancje.
Ktos ma doswiadzenie jak to jest ?

Bo gwarancja jest na perforacje, czyli dziure na wylot.
Pod warunkiem corocznych przegladow ... czyli beda przegladac, i jak rdza gdzies sie zacznie, to ....
-usuna i zamaluja ... na koszt wlasciciela ?
-czy tylko mu napisza papier ze ma sam zadbac o usuniecie w tym miejscu ?

J.

Data: 2014-09-15 17:03:53
Autor: Cavallino
Archiwalne ceny nowych samochod體

U縴tkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisa w wiadomo禼i grup dyskusyjnych:54169d7a$0$26856$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Nie - na sw骿, o ile przyczyna by砤 po ich stronie.
Za uszkodzenia od kamyczk體, musisz zap砤ci sam, inaczej gwarancja przepadnie.

Data: 2014-09-17 16:22:40
Autor: J.F.
Archiwalne ceny nowych samochod體
U縴tkownik "Cavallino"  napisa w wiadomo禼i
[...]

No ale przyczyna po ich stronie ... to kiedy ?
Sami sie przeciez nie przyznaja, kamyczek uszkodzil.

J.

Data: 2014-09-17 17:01:49
Autor: Cavallino
Archiwalne ceny nowych samochod體

U縴tkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisa w wiadomo禼i grup dyskusyjnych:54199933$0$26848$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Jak lakier si zaczyna 硊szczy, jak zamalowali nim jakie opi砶i kt髍e odpad硑 itd itp
W niekt髍ych Ceedach malowali tak tylne klapy, bo fabryczny lakier by kiepski.

Data: 2014-09-14 20:30:03
Autor: RoMan Mandziejewicz
Archiwalne ceny nowych samochod體
Hello Marcin,

Sunday, September 14, 2014, 6:23:07 PM, you wrote:

A tak swoja droga - okolicach 98 sprzedalo sie kilkaset tysiecy
lanosow i sien ... co sie z nimi stalo ? Bo na allegro nie widac ...
Du縜 cz甓 si zbiodegradowa砤.

M骿 jako nie chce.

Druga, r體nie du縜 cz甓, ma do縴wocie u w砤禼icieli.

A mo縠 i nawet mnie prze縴je...

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2014-09-15 09:21:30
Autor: Maciek \"Babcia\" Dobosz
Archiwalne ceny nowych samochod體
Dnia 2014-09-14, o godz. 17:00:23
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisa(a):

A tak swoja droga - okolicach 98 sprzedalo sie kilkaset tysiecy
lanosow i sien ... co sie z nimi stalo ? Bo na allegro nie widac ...

Lanosy to z poca硂waniem r阫i brali ;-)
O sztuk mojego Ojca z czerwca 1998 roku ze 4 lata temu ochroniarze w
firmie gdzie pracowa ma硂 si nie pobili. ;-)

Zdr體ko

Data: 2014-09-15 10:06:54
Autor: J.F.
[...]

Lanosy jak pamietam mialy swoje wzloty i upadki w cenie gieldowej ... ale to bylo   przed laty.
Aktualna oferta na allegro jest bardzo ma砤.
Ludzie sa zadowoleni i nie chca sprzedawac , czy juz zdazyli zezlomowac ?

J.

Data: 2014-09-15 19:42:24
Autor: Maciek
Archiwalne ceny nowych samochod體
Dnia Mon, 15 Sep 2014 10:06:54 +0200, J.F. napisa(a):

Lanosy jak pamietam mialy swoje wzloty i upadki w cenie gieldowej ... ale to bylo   przed laty.
Aktualna oferta na allegro jest bardzo ma砤.
Ludzie sa zadowoleni i nie chca sprzedawac , czy juz zdazyli zezlomowac ?

AFAIK glowna bolaczka byla i jest rdza, wiec oba twierdzenia sa prawdziwe -
co zgnilo, poszlo na zlom, a co nie zgnilo, jezdzi dobrze i ludzie nie chca
sprzedawac :)
Lanos jest dosc komfortowy, przyzwoicie sie prowadzi, nie poraza
brzydota...

--
//\/\aciek
docktor(a)poczta.onet.pl

Data: 2014-09-16 08:54:27
Autor: Maciek \"Babcia\" Dobosz
Archiwalne ceny nowych samochod體
Dnia 2014-09-15, o godz. 10:06:54
[...]

Co mia硂 zardzewie to zardzewia硂. ;-)
A sporo ocala硑ch pe硁i rol tak jak kiedy Maluchy, Du縠 Fiaty czy
Polonezy - do縴wa sowich dni na prowincji. O ile 8-10 lat temu - pisz
z perspektywy Warszawy - by硂 ich sporo na ulicach to obecnie trafiaj
si do舵 rzadko. Na parkingach w okolicy domu nie kojarz jakiego
sta砮go. Jedyny kt髍ego kojarz to s硊縝owe auto w UD Mokot體. Nawet ze
Stra縴 Miejskiej gdzie by硂 ich sporo chyba zosta硑 wycofane.

Zdr體ko

Data: 2014-09-14 12:43:06
Autor: the_foe
[...]

mniej wiecej w tym czasie oktawk臋 kupi艂 ojciec kumpla i m贸j wujek. Ta pierwsza 2-3 lata temu u艣piona, ale by艂a eksploatowana na maksa (weterynarz) ta druga do dzi艣 u偶ywana i wujaszek nie widzi powodu by zmieniac auto (ale na og贸艂 wiezie tylko siebie do pracy).

--
@foe_pl

Data: 2014-09-14 16:47:22
Autor: dddddddd
W dniu 2014-09-14 12:43, the_foe pisze:
[...]

to dodam jeszcze 偶e m贸j ojciec ma Octavke z 2001r - je藕dzi ni膮 do dzi艣, 艣lad贸w korozji brak, pozosta艂e rzeczy nie zu偶yte bo nie wiem czy ma 100.000km zrobione...
Niby nie dla niego TDI bo bardzo ma艂e przebiegi robi - ale w pe艂ni rozumiem takie posuni臋cie - je藕dzi ni膮 d艂ugo, mia艂 strza艂 got贸wki to kupi艂, a jakby mia艂 benzyniaka to na paliwo sz艂o by 2x wi臋cej (a r贸偶nica w cenie zakupu pewnie dawno by by艂a "przepita")

艁ukasz

Data: 2014-09-16 12:54:22
Autor: J.F.
Archiwalne ceny nowych samochod贸w
U偶ytkownik "fifak"  napisa艂 w wiadomo艣ci
Mo偶e s膮 gdzie艣 dane w necie ile kosztowa艂y nowe samochody np 1998r?
Konkretnie ile kosztowa艂a podstawowa wersja OKTAWI 1998r?

jest w archiwum odpowiedni watek
https://groups.google.com/forum/#!searchin/pl.misc.samochody/octavia$20before$3A2000$2F01$2F01|sort:relevance/pl.misc.samochody/3f32wDlsag4/yrDE6U3gdRgJ

post z 1999.09.01

LX z silnikiem 1,6/75 KM  41 990z艂
GLX z silnikiem 1,6/75 KM  45 990z艂
GLX z silnikiem 1,6/101 KM  49 990z艂
GLX z silnikiem 1,9TDI/90 KM 54 990z艂
SLX z silnikiem 2.0/115 KM  59 990z艂
SLX z silnikiem 1,9/TDI/90 KM 63 990z艂
SLX z silnikiem 1,8T 20V/150 KM 64 990z艂
SLX z silnikiem 1,9/TDI/110 KM 66 990z艂
I dla por贸wnania Nubiry (te偶 z cennika):

NUBIRA 1.6 DOHC S 4-DRZWIOWE 38 900,00

NUBIRA 1.6 DOHC SX 4-DRZWIOWE 39 900,00

NUBIRA 2.0 DOHC CDX 4-DRZWIOWE 49 900,00

NUBIRA 1.6 DOHC S 5-DRZWIOWE 38 900,00

NUBIRA 2.0 DOHC CDX 5-DRZWIOWE 49 900,00"

Osobiscie bym rzekl ze octavia to tak od 50k kosztowala, bo te 100KM to minimum ...

Data: 2014-09-19 21:01:38
Autor: forestdumb
Archiwalne ceny nowych samochod贸w
Ceny sie zgadzaja bo rodzina ma jeden z tych mocniejszych z poczatku rocznika 99. Wydali caly spadek po rodzicach, nieruchomosc by tylko zdrozala a autko dzis warte tyle co ze dwie przecietne wyplaty :P Ale octavia sluzy do dzis, zero rdzy na karoserii.

Data: 2019-09-20 11:55:47
Autor: kubawojtys5028
Archiwalne ceny nowych samochod體
W dniu sobota, 13 wrze秐ia 2014 18:24:39 UTC+2 u縴tkownik fifak napisa:

http://i.imgur.com/OTzFRR6.jpg
http://i.imgur.com/M9YAChS.jpg

Data: 2019-09-20 12:11:37
Autor: sczygiel
Archiwalne ceny nowych samochod體
W dniu pi眛ek, 20 wrze秐ia 2019 13:55:49 UTC-5 u縴tkownik kubawoj...@gmail.com napisa:
W dniu sobota, 13 wrze秐ia 2014 18:24:39 UTC+2 u縴tkownik fifak napisa:
> Mo縠 s gdzie dane w necie ile kosztowa硑 nowe samochody np 1998r?

http://i.imgur.com/OTzFRR6.jpg
http://i.imgur.com/M9YAChS.jpg

Ciekawostka. Za fieste w roku 2007 zaplacilem 34kpln.
Czyli w 10 lat nie podrozala WCALE.

To troche potwierdza moja teze. Inflacja na samochodach jest utajona albo narazie sskumulowala sie i niebawem sie odbije. Albo wlasnie sie odbija bo widze ze auta ostatnio podrozaly.

Data: 2019-09-21 08:38:46
Autor: J.F.
Archiwalne ceny nowych samochod體
Dnia Fri, 20 Sep 2019 12:11:37 -0700 (PDT), sczygiel@gmail.com
napisa(a):
[...]

Mowa o nowych, uzywanych n-letnich ?

Po 2007 byl kryzys i inflacja sie zatrzymala.
Ale u nas zlotowka spadla - choc auta nowe jakos tak delikatnie
drozaly. Uzywane to inna gadka - trzeba patrzec na niemiecki rynek uzywek. A ze
kryzys pare lat temu zelzal, to sie mogl zrobic nadmiar.

J.

Data: 2019-09-21 09:11:47
Autor: Cavallino
W dniu 21-09-2019 o08:38, J.F. pisze:
[...]

Ale nie w samochodach, przynajmniej nie w nowych.

Przez 20 lat, kiedy to kupowa砮m pierwszego nowego kompakta (Alfa Romeo 146 1.4 - w cenie poni縠j 40 tys), ceny posz硑 o jakie 100% w g髍 i to zw砤szcza w ostatnich 10 latach.

W 2003 i w 2007 kupi砮m (秗ednie wersj) kompakty za 60 - 62 tys, teraz musia砨ym wyda za podobne co blisko 90-100 tys.

SUV-y 10 lat temu tez kosztowa硑 ko硂 60-70 tys, teraz o minimum 50% wi阠ej.
Najlepiej to wida na przyk砤dzie Peugeota 3008, kt髍y po zmianie modelu zdro縜 w砤秐ie w takiej skali.
Ale ju wcale nie jest najdro縮zy w秗骴 konkurencji.

Data: 2019-09-21 09:53:38
Autor: J.F.
Archiwalne ceny nowych samochod體
Dnia Sat, 21 Sep 2019 09:11:47 +0200, Cavallino napisa(a):
[...]

W nowych, ale na swiecie.

[...]

A na euro ...

SUV-y 10 lat temu tez kosztowa硑 ko硂 60-70 tys, teraz o minimum 50% wi阠ej.
Najlepiej to wida na przyk砤dzie Peugeota 3008, kt髍y po zmianie modelu zdro縜 w砤秐ie w takiej skali.

SUV to imo jeszcze inna bajka - troche kwestia mody.
Nowy model tez zawsze drozszy ...

J.

Data: 2019-09-21 10:13:43
Autor: Cavallino
W dniu 21-09-2019 o09:53, J.F. pisze:
[...]

Euro si praktycznie nie zmieni硂 od czasu kiedy powsta硂.

[...]

No i dlatego wszystkie ceny s wy縮ze o 100% ni 20 lat temu i 50% w por體naniu do 10-12 lat temu.
Na 縜dnym innym produkcie chyba nie idzie to tak mocno w g髍.

Data: 2019-09-21 22:13:27
Autor: sczygiel
Archiwalne ceny nowych samochod體
W dniu sobota, 21 wrze秐ia 2019 01:38:44 UTC-5 u縴tkownik J.F. napisa:
Dnia Fri, 20 Sep 2019 12:11:37 -0700 (PDT), sczygiel@gmail.com
> [...]

Nowka sztuka. Ale ta najtansza.

[...]

Tak, ale w moim przypadku w tych 10 latach inflacja na aucie to jakies pojedyncze procenty bylyby.

Data: 2019-09-21 09:48:43
Autor: T.
W dniu 2019-09-20 o20:55, kubawojtys5028@gmail.com pisze:
[...]

Daewoo Espero rocznik 1998 - 32 tys. z.
Dzi tej klasy auto to pewnie minimum 2x tyle kosztuje. Np. Fiat tipo sedan zaczyna si od 52 tys. z.
T.

Data: 2019-09-29 12:55:10
Autor: LEPEK
W dniu 21.09.2019 o09:48, T. pisze:

Daewoo Espero rocznik 1998 - 32 tys. z.
Dzi tej klasy auto to pewnie minimum 2x tyle kosztuje. Np. Fiat tipo sedan zaczyna si od 52 tys. z.
T.

No dobra, ale jest jeszcze po pierwsze inflacja, kt髍ej przez 20 lat troch si nask砤da硂 (oko硂 200-250% w砤秐ie), a po drugie relatywny poziom zarobk體 / 縴cia (pami阾asz, ile zarabia硂 si oko硂 2000 roku?).
Wi阠 te 52000 z teraz, to jest o wiele mniej, ni 32000 z wtedy.

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   Gda駍ki
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

Data: 2019-09-29 16:59:16
Autor: Cavallino
W dniu 29-09-2019 o12:55, LEPEK pisze:
[...]

Jak to wyliczy砮?
Ostatnie 20 lat to ju chyba hiperinflancji rz阣u 10% rocznie to nie by硂, nie wiem czy cho jeden rok si taki zdarzy.

Data: 2019-09-29 20:09:22
Autor: J.F.
Archiwalne ceny nowych samochod體
Dnia Sun, 29 Sep 2019 16:59:16 +0200, Cavallino napisa(a):
[...]

Zalezy co liczyc ... benzyna po 1.46 ?
https://mklr.pl/197187

https://www.wykop.pl/link/565385/od-2-pln-do-5-pln-historia-cen-paliw-w-polsce-1999-2010/
tresci nie ma, ale tytul wymowny

Dolar byl po ~3.50 ... a inflacja $ od 1998 w USA ok 50%.
Moze ktos odszuka posty Marchla po ile wtedy BMW w USA bylo.

Srednia krajowa 1239 ... akurat duza inflacja, bo w 97 bylo 1062, a w
99 juz 1706. A w 2017 juz 4271

No i Daewoo bylo wtedy tanie, o ile pamietam to Astra byla sporo
drozsza i to z silnikiem 60KM, a jakis golf to mi tak chodzi ze ok
50-60 tys.

Tani byl wtedy fiat siena/palio - ok tyle co lanos, ~30 tys,
W podobnej cenie byla skoda ... hm .. felicja ? Tylko ona taka jakas
mniejsza i znow bez silnika.
A ludzie kupowali na kredyt  bo odsetki spadly do ok 20% rocznie.

No i ciekawa sprawa - juz pare lat temu nie widzialem sieny czy palio.
Przerdzewialy, czy obcokrajowcy wykupili i wywiezli ?

J.

Data: 2019-09-29 23:17:04
Autor: Cavallino
W dniu 29-09-2019 o20:09, J.F. pisze:
[...]

Zalezy co liczyc

Wska糿ik inflacji oczywi禼ie.

Data: 2019-09-29 23:35:40
Autor: J.F.
Archiwalne ceny nowych samochod體
Dnia Sun, 29 Sep 2019 23:17:04 +0200, Cavallino napisa(a):

"ale lokomotywy potanialy" :-)

J.

Data: 2019-10-02 17:49:25
Autor: LEPEK
W dniu 29.09.2019 o16:59, Cavallino pisze:

Jak to wyliczy砮?
Ostatnie 20 lat to ju chyba hiperinflancji rz阣u 10% rocznie to nie by硂, nie wiem czy cho jeden rok si taki zdarzy.

Fenomen procentu sk砤danego :)
Fakt - przeszacowa砮m, ale wysz硂 mi 72,64% (czyli 172,64% warto禼i czego z 1998 roku, a nie 200-250).
http://pokazywarka.pl/y67u17/
Czyli 體czesne 32000 z to tera糿iejsze ponad 55000 z.

Pozdr,

Data: 2019-09-30 00:14:49
Autor: J.F.
Archiwalne ceny nowych samochod體
W dniu sobota, 13 wrze秐ia 2014 18:24:39 UTC+2 u縴tkownik fifak napisa:
Mo縠 s gdzie dane w necie ile kosztowa硑 nowe samochody np 1998r?

A propos

https://www.wykop.pl/wpis/23112537/ceny-nowych-samochodow-w-pewexie-w-1-kwartale-1981/

Ceny nowych samochod體 w Pewexie w 1 kwartale 1981 roku
- Fiat 126p - 1700 USD
- Fiat 125p - 2900 USD, 2700/3270 USD w zale縩o禼i od wersji
- Polonez 1500 - 3270/3500/ 3990 USD w zale縩o禼i od wersji
- Toyota Corolla - 5190 USD
- VW Golf 1100/1300 - 6300/6600 USD
- VW Golf Diesel - 6900/7250 USD
- Ford Taunus - 6550 USD
- Fiat 127 - 3800 USD
- Fiat Ritmo - 4700 USD
- Dacia 1300 - 3050 USD polskie i rumunskie zostawmy ...

inflacja w USA od 1981 182%, tzn owczesne 1000$ jest dzis warte 2822$

Tylko ze pewnie byly bez klimy :-)
Wielkosciowo ... owczesny golf to dzis chyba polo.

J.

Data: 2019-12-09 12:31:34
Autor: Usenet Account
Archiwalne ceny nowych samochod體
w 1998 ?
ile masz lat ?

pytam tak z ciekaawo禼i bo w 1998 kupi砮m fiata

smoczek

Archiwalne ceny nowych samochod贸w