Arcybiskup: wstyd, protestuję!

Data: 2009-12-15 09:24:28
Autor: Roger Perejro
Arcybiskup: wstyd, protestuję!
- Mnie chodzi o zjawisko, że sytuacja, w której głos szantażysty jest ważniejszy niż głos kogoś, kto przez długie lata przemawiał językiem naszego etosu, etosu "Solidarności" - komentował abp Józef Życiński sprawę Krzysztofa Piesiewicza (senatora PO).
W jego ocenie ostre słowa pod adresem bulwarowych mediów, to "akurat w tym przypadku jest najmniej istotna" rzecz. Ważniejsze jest samo zjawisko. - To jest demokracja plotkarska, przeciwko której protestuję - podnosił głos w TVN24. Według arcybiskupa lubelskiego jest to "fenomen kulturowy, za który będziemy się wstydzić".

- Mam pretensje, że niektóre środowiska dziennikarskie zlekceważyły ludzką godność - powiedział wprost abp Józef Życiński. Jak dodał, należy piętnować takie "chorobliwe zjawisko". Hierarcha przewiduje już, że "nagroda hieny" dziennikarskiej będzie przyznana niektórym komentatorom, którzy "jakby czekali na taką sytuację".

"Kościół dla grzeszników"

- Kościół nie jest Kościołem dla aniołów, ale grzeszników - mówił z kolei o Krzysztofie Piesiewiczu. Miał też dla niego wiele współczucia, ale go nie osądzał.

- Zgoda. Po fakcie każdy z nas może serwować bardzo dużo dobrych rad - odpowiedział na pytanie, czy senator PO nie popełnił błędu, gdy uległ szantażowi i zapłacił im pól miliona złotych za nieujawnianie kompromitujących taśm.

Hierarcha zaapelował o ludzkie uczucia przy komentowaniu i ocenianiu sytuacji Krzysztofa Piesiewicza. - Skąd ta Polska wyprana z ludzkich uczuć? - pytał.

Według niego autorytety są "programowo wycinane".

http://wiadomosci.onet.pl/2095646,11,arcybiskup_wstyd__protestuje,item.html

Przemek

--

"Wielu moich kolegów z partii Kaczyńskiego ma spore wątpliwości wobec tego, co się tam dzieje - twierdzi przewodniczący koła parlamentarnego Polska Plus Ludwik Dorn w wywiadzie dla "Dziennika Gazety Prawnej", wykluczając jednocześnie koalicję z PiS. Koalicja Polski Plus z PiS wydaje mu się wątpliwa. Jego zdaniem byłoby to "cwaniactwo przygłupa".

Data: 2009-12-15 10:51:31
Autor: Tomek

Użytkownik "Roger Perejro" <brońmy RP przed pisem@op.pl> napisał w wiadomości news:hg7h3v$j62$1news.onet.pl...
[...]

Za chwilę abp. Życiński pochyli się nad cierpieniem morderców Przemyka, którzy są tak nieustannie szykanowani w prasie i telewizji i tyle przez to wycierpieli... A jaki kryptonim miał TW Życiński? Bo zapomniałem...
Tomek

Data: 2009-12-15 11:17:55
Autor: sofu

Użytkownik "Tomek" <tentom@tlen.pl> napisał w wiadomości

> [...]

którzy są tak nieustannie szykanowani w prasie i telewizji i tyle przez to
wycierpieli... A jaki kryptonim miał TW Życiński? Bo zapomniałem...

TW Filozow! Lubi filozofowac, szkoda ze tak pokrętnie.

sofu

Arcybiskup: wstyd, protestuję!