Art. 1 kk par. 2

Data: 2014-02-10 11:25:55
Autor: Jacek
Art. 1 kk par. 2
Art. 1 par. 2 kodeksu karnego mówi, że "Nie stanowi przestępstwa czyn zabroniony, którego społeczna szkodliwość jest znikoma."
Niedawno spotkała mnie taka sytuacja:
weekend, popołudnie, zupełnie pusta droga dwupasmowa (na terenie miasta), między pasami jest przejazd, gdzie można by zawrócić, ale stoi tam zakaz. Do skrzyżowania, gdzie można legalnie zawrócić jeszcze pół kilometra, więc zawróciłem na zakazie i zaoszczędziłem kilometr jazdy sobie, a środowisku ileś tam mg CO2 emisji. Pech chciał, że jakimś cudem "misiaczki" w radiowozie mnie wypatrzyły, dogoniły na sygnale i potraktowały na 100 zł i 2 punkty karne. Tłumaczenie, że zawracanie w tym miejscu nikomu nie przeszkadzało nie pomogło.
Pytam się więc, jak się ma ta znikoma szkodliwość, do mojej sytuacji?
Jacek

Data: 2014-02-10 11:34:42
Autor: Andrzej Lawa
Art. 1 kk par. 2
W dniu 10.02.2014 11:25, Jacek pisze:
[...]

Nie dotyczy. Powyższy przepis odnosi się do przestępstw (kodeks karny) a ty popełniłeś wykroczenie (kodeks wykroczeń).

--
Åšwiadomie psujÄ…cy kodowanie i formatowanie wierszy

Data: 2014-02-10 11:38:39
Autor: Kapibara
Art. 1 kk par. 2
Dnia Mon, 10 Feb 2014 11:25:55 +0100, Jacek napisa³(a):

Art. 1 par. 2 kodeksu karnego mówi, ¿e "Nie stanowi przestêpstwa czyn zabroniony, którego spo³eczna szkodliwo¶æ jest znikoma."

Nie stosowanie siê do PoRD podlega pod kodeks wykroczeñ, wiêc czemu
przywo³ujesz kodeks karny?

Data: 2014-02-10 12:12:50
Autor: Jacek
Art. 1 kk par. 2
W dniu 2014-02-10 11:38, Kapibara pisze:
Nie stosowanie siê do PoRD podlega pod kodeks wykroczeñ, wiêc czemu
przywo³ujesz kodeks karny?
OK. W porz±dku. S±siad policjant te¿ mnie o¶wieci³, ¿e oni nie s± od bezpieczeñstwa ani porz±dku tylko od paragrafów.
Jacek

Data: 2014-02-10 14:48:57
Autor: Andrzej Lawa
Art. 1 kk par. 2
W dniu 10.02.2014 12:12, Jacek pisze:
[...]

Tobie natomiast czytanie ze zrozumieniem sprawia straszliwe problemy.

--
¦wiadomie psuj±cy kodowanie i formatowanie wierszy
s± jak sraj±cy z lenistwa i g³upoty na ¶rodku pokoju.

Data: 2014-02-10 20:35:28
Autor: Jacek
Art. 1 kk par. 2
W dniu 2014-02-10 14:48, Andrzej Lawa pisze:
Tobie natomiast czytanie ze zrozumieniem sprawia straszliwe problemy.
Wiem, wiem Andrzeju. Ty czasem co¶ m±drze napiszesz, ale czêsto lubisz jakiego¶ "nieszczê¶nika" obsobaczyæ, jak nie za czytanie bez zrozumienia, to za kodowanie, albo pisanie nad/pod cytatem ;-)
Ale dziêki temu grupy nie zamieraj±......
Jacek

Data: 2014-02-10 16:57:50
Autor: Marek Dyjor
Art. 1 kk par. 2
Jacek wrote:
[...]

głupi ludzie stosuja prawo w głupi i szkodliwy sposób...

imho policjant powinien cie pouczyć i dać jechajać dalej. Ale przecież mamy kapitalizm i policjanci są od wypracowywania zysku a nie dbania o bezpieczeństwo, dlatego nawet uczciwi obywatele nie szanują psów i tyle.

Data: 2014-02-10 20:41:44
Autor: Jacek
Art. 1 kk par. 2
W dniu 2014-02-10 16:57, Marek Dyjor pisze:
imho policjant powinien cie pouczyć i dać jechajać dalej. Ale przecież
mamy kapitalizm i policjanci sÄ… od wypracowywania zysku a nie dbania o
bezpieczeństwo, dlatego nawet uczciwi obywatele nie szanują psów i tyle.
Nachodzi mnie refleksja, że państwo nasze postawiło na tresurę obywateli. Dobrze wytresowany obywatel widząc znak drogowy zastosuje się bezkrytycznie. Tak samo bezkrytycznie zrobi potem wszystko, co waadza każe. Dzięki temu waadza ma spokój i może robić co się żywnie podoba. Wszak co wolno wojewodzie .........
Jacek

Data: 2014-02-10 22:02:28
Autor: Robert Tomasik
Art. 1 kk par. 2
Użytkownik "Jacek" <spaammmm@o2.pl> napisał w wiadomości news:52f92b78$0$2363$65785112news.neostrada.pl...
[...]

W wypadku znaków moim zdaniem to akurat byłoby dobre pod warunkiem, że równie rygorystycznie podchodzono by do ich stawiania.

Data: 2014-02-16 21:38:51
Autor: Marek Dyjor
Art. 1 kk par. 2
Robert Tomasik wrote:
[...]
obywateli. Dobrze wytresowany obywatel widzÄ…c znak drogowy zastosuje
siÄ™ bezkrytycznie. Tak samo bezkrytycznie zrobi potem wszystko, co
[...]

teza kolegi Jacka jest błędna...

w RP prawo stanowi sie byle jak zakładajać że jak będzie skrajnei głupie to go nikt nie będzie stosował. Są setki przepisów czasem sprzecznych do których nitk się nie stosuje i których nikt nie egzekwuje. Efektywnie mamy erozję prawa.

Art. 1 kk par. 2