Grupy dyskusyjne   »   pl.soc.prawo   »   Art. 180 K.C. i jego interpretacja...

Art. 180 K.C. i jego interpretacja...

Data: 2009-08-21 23:25:53
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
Art. 180 K.C. i jego interpretacja...
Barrt wrote:

Planujemy przejść na system przyjmowania napraw poprzez "karty
napraw", która wyglądałaby tak - http://wstaw.org/p/42c8/ (klient
dostaje kopię, w serwisie zostaje oryginał).

Klient oświadcza, że jest prawowitym właścicielem sprzętu. Odbiór nastąpi wyłącznie na podstawie
niniejszego pokwitowania, zwróconego do punktu przyjmującego. Jeżeli przedmiot naprawy nie zostanie
odebrany w ciągu 30 dni od przewidywanej daty odbioru, staje się własnością usługodawcy (porzucenie w
rozumieniu art. 180/181 k.c.), chyba, że klient poinformował przyjmującego o późniejszym terminie odbioru.

Czy podpisana przez klienta regułka uprawnia nas do w/w czynów? Czy to
legalne?

Rozumiem, że klient nie  ma wyjścia? Tylko ta formułka i żadna inna? W takim razie, w moim przekonaniu, mieści się to w ramy niedozwolonej klauzuli umownej, gdyż niezależnie od interpretacji art. 180, wymuszasz na kliencie oświadczenie działające na jego niekorzyść.

M.

Data: 2009-08-21 14:45:03
Autor: Barrt
Art. 180 K.C. i jego interpretacja...
No dobrze, jak więc powinna brzmieć owa formułka, żeby była
odpowiednia?

Chociaż moim zdaniem klient nie jest zmuszany do korzystania z naszego
serwisu, więc skoro warunki mu nie odpowiadają i nie godzi się na owe
postanowienia, to droga wolna - są inne punkty w mieście. Czy
należałoby po prostu wtedy dodać coś w stylu: "korzystanie z usług
serwisu związane jest z zaakceptowaniem powyższego postanowienia" i
podpis "zgadzam się na w/w warunki, Jan Kowalski"?

Data: 2009-08-21 23:54:13
Autor: games
Art. 180 K.C. i jego interpretacja...
Barrt pisze:
No dobrze, jak więc powinna brzmieć owa formułka, żeby była
odpowiednia?

Chociaż moim zdaniem klient nie jest zmuszany do korzystania z naszego
serwisu, więc skoro warunki mu nie odpowiadają i nie godzi się na owe
postanowienia, to droga wolna - są inne punkty w mieście. Czy
należałoby po prostu wtedy dodać coś w stylu: "korzystanie z usług
serwisu związane jest z zaakceptowaniem powyższego postanowienia" i
podpis "zgadzam się na w/w warunki, Jan Kowalski"?


Jesli nie zalezy ci na klientach i masz za duzo kasiory i roboty to napisz "nie podoba sie to wypierdalaj do innego serwisu"

Data: 2009-08-22 14:04:32
Autor: tg
Art. 180 K.C. i jego interpretacja...
"games" <games@games.home.pl> wrote in message news:4a8f1787$1news.home.net.pl...
Jesli nie zalezy ci na klientach i masz za duzo kasiory i roboty to napisz "nie podoba sie to wypierdalaj do innego serwisu"

pieprzysz, zalezy mu na klientach, ale jezeli ktos zostawia rower
na miesiac, nie placi za naprawe, blokuje nim miejsce ktorego
autor watku nie ma to chyba ma prawo zainteresowac sie jak
ograniczyc takie sytuacje

chyba nie problem zadzwonic w ciagu miesiaca do warsztatu i sie
dogadac?

Data: 2009-08-23 14:16:10
Autor: Barrt
Art. 180 K.C. i jego interpretacja...
On 22 Sie, 15:04, "tg" <a...@bb.cpl> wrote:
"games" <ga...@games.home.pl> wrote in message

news:4a8f1787$1news.home.net.pl...

> Jesli nie zalezy ci na klientach i masz za duzo kasiory i roboty to napisz
> "nie podoba sie to wypierdalaj do innego serwisu"

pieprzysz, zalezy mu na klientach, ale jezeli ktos zostawia rower
na miesiac, nie placi za naprawe, blokuje nim miejsce ktorego
autor watku nie ma to chyba ma prawo zainteresowac sie jak
ograniczyc takie sytuacje

chyba nie problem zadzwonic w ciagu miesiaca do warsztatu i sie
dogadac?

Dokładnie o takie sytuacje mi chodzi. Przez nieodebrane naprawy
uczciwi klienci często muszą dłużej czekać...

Art. 180 K.C. i jego interpretacja...

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona