[KP] Art.186.8 Par.1

Data: 2010-07-09 13:43:06
Autor: elephanto
[KP] Art.186.8 Par.1
W dniu 09-07-2010 07:54, Dariusz Domagała pisze:

Od razu mowie, ze bardziej pisze jak mi sie wydaje, ze jest, niz jak jest faktycznie :)
Jak napisze cos glupiego, to na pewno ktos to poprawi i juz cos wiecej bedziesz wiedzial.

Art. 1868. § 1. Pracodawca nie może wypowiedzieć ani rozwiązać umowy o pracę
w okresie od dnia
złożenia przez pracownika uprawnionego do urlopu wychowawczego wniosku o
obniżenie wymiaru czasu
pracy do dnia powrotu do nieobniżonego wymiaru czasu pracy, nie dłużej
jednak niż przez łączny okres 12
miesięcy. Rozwiązanie przez pracodawcę umowy w tym czasie jest dopuszczalne
tylko w razie ogłoszenia
upadłości lub likwidacji pracodawcy, a także gdy zachodzą przyczyny
uzasadniajÄ…ce rozwiÄ…zanie umowy o
pracÄ™ bez wypowiedzenia z winy pracownika.

Chodzi generalnie o to jak rozumieć ten okres 12 m-cy. Czy pracownika który
złozył
oświadczenie o obniżenie wymiaru czasu pracy można zwolnić po upływie tych
12 m-cy czy dopiero po okresie zwiÄ…zanym z urlopem wychowawczym czyli po 3
latach?

Tu jest chyba mowa o drugim, innym, nawiazaniu stosunku pracy, ktory mozna zawrzec bedac na wychowawczym. Ten pierwszy nie moze zasadniczo byc rozwiazany do konca urlopu wychowawczego, ten drugi - nowy - przez maksymalnie 12 miesiecy od zlozenia wniosku, chyba, ze pracownica wroci wczesniej z urlopu.

A co w sytuacji gdy pracownik pracował na 1/2 etatu? Jakie pracownik ma
napisać pismo
żeby doszło do obniżenia jego wymiaru pracy (ale nie mniej niż 1/2 etatu o
którym mowa
w Art.186.7)

Bo ja wiem. Pewnie zostaje 1/2, przy czym prace moze w ogole podjac, "jeżeli nie wyłącza to możliwości sprawowania osobistej opieki nad dzieckiem."

--
Adam

Data: 2010-07-09 13:54:08
Autor: Dariusz Domaga³a
[KP] Art.186.8 Par.1
[...]

Ja to rozumiem ¿e w okresie w którom przys³uguje urlop wychowawczy
pracownica mo¿e w dowolnej chwili z³o¿yc pismo o zmniejszenie wymiaru
ale ochronie i tak podlega tylko przez 12 m-cy

A co w sytuacji gdy pracownik pracowa³ na 1/2 etatu? Jakie pracownik ma
napisaæ pismo
¿eby dosz³o do obni¿enia jego wymiaru pracy (ale nie mniej ni¿ 1/2 etatu o
którym mowa
w Art.186.7)

Bo ja wiem. Pewnie zostaje 1/2, przy czym prace moze w ogole podjac, "je¿eli nie wy³±cza to mo¿liwo¶ci sprawowania osobistej opieki nad dzieckiem."

Patrzac literalnie w±tpliwo¶ci budzi czê¶æ '...wniosku o obni¿enie wymiaru'.
Czy zajdzie wtedy obni¿enie je¿eli zmienimy z 1/2 na 1/2????
Czy nie oka¿e siê ¿e dla osoby na pó³ etatu to nie dzia³a.
:)

Darek

Data: 2010-07-09 14:37:25
Autor: elephanto
[KP] Art.186.8 Par.1
W dniu 09-07-2010 13:54, Dariusz Domagała pisze:
Ja to rozumiem że w okresie w którom przysługuje urlop wychowawczy
pracownica może w dowolnej chwili złożyc pismo o zmniejszenie wymiaru
ale ochronie i tak podlega tylko przez 12 m-cy

Ok, ale zdaje sie, ze zaden przepis nie wylacza art. 186.1 paragraf 1, ktory to daje ochrone do dnia powrotu z wychowawczego.

--
Adam

[KP] Art.186.8 Par.1