Art. 73. § 1 KPA

Data: 2012-08-10 21:41:16
Autor:
Art. 73. § 1 KPA
Witam,
na Art. 73. § 1 KPA mam jako strona prawo do przeglądania akt sprawy,
sporządzania z nich notatek, kopii lub odpisów. Zastanawiam się, czy warto
tracić czas i fatygować się do urzędu by tam pod okiem urzędnika kartka po
kartce skrobać notatki. Może napisać do tego urzędu (tu UM) o przesłanie
(przesyłanie) mi kserokopii konkretnych, albo może wszystkich nowych,
pojawiających się w sprawie dokumentów. Miałbym wtedy taki newsletter i byłbym
stale na bieżąco ;)
Czy organ prowadzący postępowanie może mi na mój wniosek te dokumenty
dostarczać? A może musi to robić?
Pozdrawiam   --

Data: 2012-08-11 00:45:31
Autor: Robert Tomasik
Art. 73. § 1 KPA
Użytkownik <5050piotr@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości news:k03v5s$jio$1inews.gazeta.pl...
[...]

Przede wszystkim to kosztuje :-) Natomiast jeśli chodzi o korespondencję, to strona postępowania otrzymywać z urzędu kopie. Problemy mogą być tylko z dokumentami "wewnętrznymi": notatkami, protokołami itp.

Data: 2012-08-11 13:11:58
Autor:
Art. 73. § 1 KPA
Robert Tomasik <robert.tomasik@gazeta.pl> napisał(a):
> Czy organ prowadzący postępowanie może mi na mój wniosek te dokumenty
> dostarczać? A może musi to robić?

Przede wszystkim to kosztuje :-)

Nie rozumiem, jest cennik na dostarczanie stronie kopii dokumentów?

Natomiast jeśli chodzi o korespondencję, to strona postępowania otrzymywać z urzędu kopie. Problemy mogą być tylko z dokumentami "wewnętrznymi": notatkami, protokołami itp.

Tu chyba pominąłeś istotny wyraz? Czy organ prowadzący postępowanie może (z
łaski lub widzimisię) lub musi dostarczyć mi takie kopie dokumentów o jakie
się zwrócę. Aha, dotyczy to postępowania nie przed sądem a urzędem.
Pozdrawiam --

Data: 2012-08-11 16:23:17
Autor: Bydlę
Art. 73. § 1 KPA
On 2012-08-10 22:45:31 +0000, "Robert Tomasik" <robert.tomasik@gazeta.pl> said:

Problemy mogą być tylko z dokumentami "wewnętrznymi": notatkami, protokołami itp.

Mi swego czasu pani urzędniczka, na moje pytanie o znaczenie jednego ze zdań pewnego dokumentu, odpowiedziała;

"ops! tego nie powienien pan dostać"

;-)

--
Bydlę

Data: 2012-08-11 06:09:59
Autor: SQLwiel
Art. 73. § 1 KPA
W dniu 2012-08-10 23:41, 5050piotr@gazeta.SKASUJ-TO.pl pisze:
[...]

Był wyrok NSA (poszukaj w orzecznictwie), że samodzielne fotokopiowanie jest tożsame z własnoręcznym sporządzaniem notatek. Niemniej - prezesi sądów wydają sobie regulaminy korzystania z czytelni akt i tamto im wisi, a z biurwą pilnującą czytelni nie pogadasz. Z drugiej strony - od ręki, w ciągu 10 minut dostałem zgodę kierownika wydziału sądu rejonowego na własnoręczne fotokopiowanie akt (określonej) sprawy, obecnych i przyszłych, bez ograniczeń.

--

Dziękuję i pozdrawiam.           Sqlwiel.

Data: 2012-08-11 13:16:17
Autor:
Art. 73. § 1 KPA
SQLwiel <_nick_@gmail.com> napisał(a):
Był wyrok NSA (poszukaj w orzecznictwie), że samodzielne fotokopiowanie jest tożsame z własnoręcznym sporządzaniem notatek.

Nie chodzi o kopiowanie. Mnie nie chce się samodzielnie kopiować ani w ogóle
łazić do urzędu. Chcę wszystko - jako oczywiście kopie, dostać ładnie pocztą ;)
Niechbym tam nawet nieco zapłacił za papier i fatygę.

Data: 2012-08-11 20:36:22
Autor: Włodzimierz Wojtiuk
Art. 73. § 1 KPA
_ąćęłńóśźż. wrote:
Tak.

-- -- -
Czy organ prowadzący postępowanie może mi na mój wniosek te
dokumenty dostarczać? A może musi to robić?

gazeciany?
zwyczaj
za
K..a!
jest
Co

--
Włodek

http://dino.inosak.org

Data: 2012-08-11 16:21:52
Autor: Bydlę
Art. 73. § 1 KPA
On 2012-08-10 21:41:16 +0000, " " <5050piotr@gazeta.SKASUJ-TO.pl> said:

Witam,
[...]

To może przeczytaj przepis?
Bo w nim jest odpowiedź...

--
Bydlę

Data: 2012-08-12 13:14:16
Autor:
Art. 73. § 1 KPA
Bydlę <pan.bydle@gmail.com> napisał(a):
To może przeczytaj przepis?
Bo w nim jest odpowiedź...

Art. 73.
§ 1. W każdym stadium postępowania organ administracji publicznej obowiązany
jest umożliwić stronie przeglądanie akt sprawy oraz sporządzanie z nich
notatek i odpisów.
§ 2. Strona może żądać uwierzytelnienia sporządzonych przez siebie odpisów z
akt sprawy lub wydania jej z akt sprawy uwierzytelnionych odpisów, o ile jest
to uzasadnione ważnym interesem strony.

W § 1. pisze raczej o własnych notatkach, ale już w § 2. mogę (chyba?) _żadać_
wydania uwierzytelnionych odpisów. No to wychodzi na to, że ja żądam, a organ
mi te akta bez laski przysyła. Jeśli chodzi o uzasadnienie - przecież to jest
mój interes, więc jest zawsze ważny. Czy tak? Pozdrawiam

Data: 2012-08-12 17:28:11
Autor: Bydlę
Art. 73. § 1 KPA
On 2012-08-12 15:14:16 +0200, " " <5050piotr@WYTNIJ.gazeta.pl> said:

[...]

===================
Rozdział 3
Udostępnianie akt
Art.73.
§ 1.Strona ma prawo wglądu w akta sprawy, sporządzania z nich notatek, kopii lub odpisów. Prawo to przysługuje również po zakończeniu postępowania.
§1a.Czynności określone w § 1 są dokonywane w lokalu organu administracji publicznej w obecności pracownika tego organu.
§2.Strona może żądać uwierzytelnienia odpisów lub kopii akt sprawy lub wydania jej z akt sprawy uwierzytelnionych odpisów, o ile jest to uzasadnione ważnym interesem strony.
§3. W przypadku pism w formie dokumentu elektronicznego wnoszonych do organu administracji publicznej lub przez niego doręczanych organ może zapewnić stronie dostęp do nich w swoim systemie teleinformatycznym, po identyfikacji strony w sposób określony w przepisach ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne.
===================

Ja mam tak.
Się zmieniło?

--
Bydlę

Data: 2012-08-12 22:10:09
Autor:
[...]

Się nie zmieniło, zacytowałeś aktualniejszą wersję Art. 73 KPA.
No dobra, więc jaki to przykładowo muszę mieć (przedstawić) ważny interes by
móc zgodnie z §2 _żądać_ od organu prowadzącego sprawę "wydanie mi z akt

Data: 2012-08-14 12:53:10
Autor:
Art. 73. § 1 KPA
A naprawdę potrzebny Ci UWIERZYTELNIONY odpis (opłata bodajże 6 zł za KAŻDĄ stronę, jeśli nawet nie 17 zł od dokumentu - może ktoś bardziej na bieżąco poda)?
Nie wystarczy Ci kserokopia (bezpłatnie lub po kosztach, nie więcej niż 1-2 zł od strony)?
Tak, możesz żądać od urzędu wykonania i doręczenia Ci pocztą wskazanych przez Ciebie stron z akt sprawy.
Urząd może zażądać od Ciebie opłaty.

Data: 2012-08-14 20:16:15
Autor:
Art. 73. § 1 KPA
  <j666@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał(a):
Tak, możesz żądać od urzędu wykonania i doręczenia Ci pocztą wskazanych przez Ciebie stron z akt sprawy.

Piszę na Twój post drugi raz, bo pierwszy gdzieś wcięło :(

Skoro piszesz, ze mogę żądać (w tym wątku jest też odpowiedź, że nie mogę), to
co powiesz na tak sformułowane pismo do urzędu:

"Na podstawie Art. 73 § ??? KPA, jako strona sprawy 123/ABC żądam przesłania
pocztą na mój adres kopii wszystkich nietajnych dokumentów tej sprawy
datowanych między 01.04.2012 a dniem dzisiejszym, oraz wszystkich znajdujących
się w aktach opinii rzeczoznawców niezależnie od daty ich powstania."

I co, myślisz że prześlą? W piśmie wpisałem pytajniki, bo nie wiem jaki wpisać
nr paragrafu ;)

Pozdrawiam    --

Data: 2012-08-14 23:17:50
Autor: Bydlę
Art. 73. § 1 KPA
On 2012-08-14 20:16:15 +0000, " " <5050piotr@WYTNIJ.gazeta.pl> said:

  <j666@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał(a):

Tak, możesz żądać od urzędu wykonania i doręczenia Ci pocztą wskazanych przez
Ciebie stron z akt sprawy.

Piszę na Twój post drugi raz, bo pierwszy gdzieś wcięło :(

Mnie interesuje to:

§1a.Czynności określone w § 1 są dokonywane w lokalu organu
administracji publicznej w obecności pracownika tego organu.

Bo dalsze jest o pisamch w formie elektronicznej.
Więc IMHO nie _wszystkich_.

--
Bydlę

Data: 2012-08-12 15:26:27
Autor: mecenas
Art. 73. § 1 KPA
[...]

Dokładnie przeczytaj ten przepis. On wyraźnie mówi, że masz prawo do przeglądania czy sporządzania notatek i to wszystko.

Data: 2012-08-12 22:14:46
Autor:
Art. 73. § 1 KPA
mecenas <mzs@onet.pl> napisał(a):
Dokładnie przeczytaj ten przepis. On wyraźnie mówi, że masz prawo do przeglądania czy sporządzania notatek i to wszystko.

Chyba nie, bo §2 brzmi:
"Strona może żądać uwierzytelnienia odpisów lub kopii akt sprawy lub wydania jej z akt sprawy uwierzytelnionych odpisów, o ile jest to uzasadnione ważnym interesem strony."
Chodzi o fragment "wydania jej z akt sprawy uwierzytelnionych odpisów". Nie
wiem tylko jakie to są te ważne interesy strony :(
Pozdrawiam --

Art. 73. § 1 KPA