Art. 73. § 1 KPA

Data: 2012-08-11 06:09:59
Autor: SQLwiel
Art. 73. § 1 KPA
W dniu 2012-08-10 23:41, 5050piotr@gazeta.SKASUJ-TO.pl pisze:
Witam,
na Art. 73. § 1 KPA mam jako strona prawo do przeglądania akt sprawy,
sporządzania z nich notatek, kopii lub odpisów. Zastanawiam się, czy warto
tracić czas i fatygować się do urzędu by tam pod okiem urzędnika kartka po
kartce skrobać notatki. Może napisać do tego urzędu (tu UM) o przesłanie
(przesyłanie) mi kserokopii konkretnych, albo może wszystkich nowych,
pojawiających się w sprawie dokumentów. Miałbym wtedy taki newsletter i byłbym
stale na bieżąco ;)
Czy organ prowadzący postępowanie może mi na mój wniosek te dokumenty
dostarczać? A może musi to robić?
Pozdrawiam

Był wyrok NSA (poszukaj w orzecznictwie), że samodzielne fotokopiowanie jest tożsame z własnoręcznym sporządzaniem notatek. Niemniej - prezesi sądów wydają sobie regulaminy korzystania z czytelni akt i tamto im wisi, a z biurwą pilnującą czytelni nie pogadasz. Z drugiej strony - od ręki, w ciągu 10 minut dostałem zgodę kierownika wydziału sądu rejonowego na własnoręczne fotokopiowanie akt (określonej) sprawy, obecnych i przyszłych, bez ograniczeń.

--

Dziękuję i pozdrawiam.           Sqlwiel.

Data: 2012-08-11 13:16:17
Autor:
Art. 73. § 1 KPA
SQLwiel <_nick_@gmail.com> napisał(a):
Był wyrok NSA (poszukaj w orzecznictwie), że samodzielne fotokopiowanie jest tożsame z własnoręcznym sporządzaniem notatek.

Nie chodzi o kopiowanie. Mnie nie chce się samodzielnie kopiować ani w ogóle
łazić do urzędu. Chcę wszystko - jako oczywiście kopie, dostać ładnie pocztą ;)
Niechbym tam nawet nieco zapłacił za papier i fatygę.

Art. 73. § 1 KPA