Art 78.4 Prawa o ruchu drogowym - obowiązek właściciela pojazdu

Data: 2013-02-04 18:07:14
Autor: Polakko
Art 78.4 Prawa o ruchu drogowym - obowiązek właściciela pojazdu
Art 78.4 Prawa o ruchu drogowym

"Właściciel lub posiadacz pojazdu jest obowiązany wskazać na żądanie UPRAWNIONEGO organu, komu powierzył pojazd do kierowania lub używania w oznaczonym czasie,
chyba że pojazd został użyty wbrew jego woli i wiedzy przez nieznaną osobę, czemu nie mógł zapobiec"

Wiemy już, ze ITD nie ma prawa dochodzić, komu powierzono auto. Nie o to chodzi....

Jak rozumiemy określenie osoba, której powierzono auto....
Jaką wiedze trzeba posiadać zgodnie z literą prawa o osobie, której powierzamy pojazd, zdaje sie, nie jest to określone.

Andrzej zwany tez Tulipanem z którym spotykam się na sali gimnastycznej gdzie gram w piłkę, skręciłem kostkę i akurat prowadził, powierzyłem mu auto.

Czy np.

Mój ociec Jan Kowalski, 68 lat niebieskie oczy, rozmiar buta 43,chrapie na lewym boku gdy śpi przy otwartym oknie, numer dowodu, pesel, itd.... on właśnie jechał.

Jestem w sytuacji pierwszej i ciężko jest mi wypełnić druk

http://minus.com/l53j6rCze0a8n

Nie mam także prawa wymagać od w/w Andrzeja aby podał mi wszystkie dane. Na dodatek może podać fałszywe.....

Jakie macie zdanie w tej sprawie?

Pozdrawiam!

Data: 2013-02-04 11:16:53
Autor: witek
Polakko wrote:
[...]

Dane mają być na tyle precyzyjne, aby dało się  na ich podstawie wskazać palcem konkretną osobę.
Od " to ten pan co stoi tam pod ścianą w czerwonej kurtce" poprzez
"a no ten Wojtek spod lasa"
aż do konkretnych danych imie, nazwisko adres.

jesli jest to osoba, którą znasz z widzenia, spotykasz od czasu do czasu, to spokojnie imie nazwisko i adres wystarcza.

jesli dajesz samochod obcej osobie, ktora widzisz po raz pierwszy i przewidujesz ze wiecej nie zobaczysz, to po prostu spisz dane z dowodu.

Data: 2013-02-09 18:53:20
Autor: John Kołalsky
Art 78.4 Prawa o ruchu drogowym - obowiązek właściciela pojazdu

Użytkownik "witek" <witek7205@interia.pl.invalid>

Jaki przepis tak to precytuje ?

Data: 2013-02-09 14:22:12
Autor: witek
John Kołalsky wrote:

[...]

rozsądek  w dbałości o stan własnego portfela.

Czy ilość kromek na śniadanie też musi być określona w jakimś rozporządzeniu ministra?
W rosji tak, ale my troche bardziej na zachod.

Data: 2013-02-10 18:57:33
Autor: John Kołalsky
[...]

Chyba nie zrozumiałeś pytania.

Data: 2013-02-10 14:41:10
Autor: witek
John Kołalsky wrote:

[...]

chyba nie zrozumiałeś odpowiedzi.

Data: 2013-02-11 16:12:41
Autor: John Kołalsky
Art 78.4 Prawa o ruchu drogowym - obowiązek właściciela pojazdu

Użytkownik "witek" <witek7205@interia.pl.invalid>

..
[...]

Nie umiesz odpowiedzieć na pytanie i tyle

Data: 2013-02-11 09:16:59
Autor: witek
John Kołalsky wrote:

[...]

umiejetnosc rozumienia tekstu pisanego jest dopiero w podstawowce. Musisz jeszcze troche poczekac.

Data: 2013-02-13 01:16:09
Autor: Gotfryd Smolik news
On Sat, 9 Feb 2013, witek wrote:

Czy ilość kromek na śniadanie też musi być określona w jakimś rozporządzeniu
ministra?

  Jak jeszcze wskażesz wysokość mandatu za zjedzenie więcej niż
maksymalna lub mniej niż minimalna liczba, to będziemy w domu ;)
  To nie jest kwestia "rozsądku", lecz kryterium karalności.
  IMVHO, pozostaje przychylić się do opinii że to kryterium jest
zapisane źle.

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-02-04 18:26:52
Autor: RadoslawF
Dnia 2013-02-04 18:07, Użytkownik Polakko napisał:

Nie mam także prawa wymagać od w/w Andrzeja aby podał mi wszystkie dane. Na dodatek może podać fałszywe.....

Jakie macie zdanie w tej sprawie?

Podajesz te dane które znasz. Jak dotąd nie ma obowiązku abyś
znał adres, NIP czy pesel osoby której powierzasz własne auto.
Piszesz Adnrzej zwany Tulipanem znajomy z sali gimnastycznej
przy ul. nazwa łamane przez numer. Dodał bym że bywa tam w dni
i tu wpisał dni tygodnia w którym tam bywa.
Dla sądu wystarczy do uznania że obowiązek właściciela
pojazdu wypełniłeś, ci w ITD dostaną "wściku dupy" ale to już
ich zmartwienie. Ale jest haczyk. Jak ITD wyśle papiery policji
a nie do sądu to dobrze by było aby właściciel czy pracownik
podanej sali mógł potwierdzić że faktycznie Andrzej zwany Tulipanem
tam bywa.

Pozdrawiam

Data: 2013-02-04 18:31:58
Autor: Bydlę
On 2013-02-04 18:07:14 +0100, "Polakko" <wojo2010@by.o_n_e.t.pl> said:

Jestem w sytuacji pierwszej i ciężko jest mi wypełnić druk

http://minus.com/l53j6rCze0a8n

1. druk jest bez znaczenia, możesz użyć głowy, długopisu i czystej kartki.
2. podajesz te dane, które znasz...

--
Bydlę

Data: 2013-02-04 19:01:39
Autor: Tom N

On 2013-02-04 18:07:14 +0100, "Polakko" <wojo2010@by.o_n_e.t.pl> said:

Jestem w sytuacji pierwszej i ciężko jest mi wypełnić druk
http://minus.com/l53j6rCze0a8n

1. druk jest bez znaczenia,

Ależ ma znaczenie -- przypis 1: Miejsce zatrudnienia jest wymagane tylko
przy odmowie przyjęcia mandatu (art. 57 § 3 pkt 2 Kodeksu postępowania w
sprawach o wykroczenia)

No to zacytujmy rzeczony:

§ 3. Wniosek o ukaranie składany przez oskarżyciela publicznego powinien
ponadto zawierać wskazanie:
miejsca zatrudnienia obwinionego oraz, w miarę możności, danych o jego
warunkach materialnych, rodzinnych i osobistych;

możesz użyć głowy, długopisu i czystej kartki.

Ano -- i napisać np. wysilcie sie trochę, żeby wniosek do sadu złożyć,
zamiast gotowca podkładać właścicielowi pojazdu.

2. podajesz te dane, które znasz...

Uwaga: Aby wskazanie osoby, której powierzono pojazd do kierowania było
skuteczne wypełnione powinny zostać wszystkie rubryki
w części B. Nieskuteczne wskazaniewskazanie powodować może skierowanie
sprawy do sądu o ukaranie właściciela pojazdu za wykroczenie
z art. 96 § 3 Kodeksu wykroczeń

<http://www.gitd.gov.pl/sites/default/files/oswiadczenie-nowe-z-komentarzem.pdf>

Leniuszki w tym Gów... itd.

--
'Tom N'

Data: 2013-02-04 19:37:33
Autor: Bydlę

Bydlę w

On 2013-02-04 18:07:14 +0100, "Polakko" <wojo2010@by.o_n_e.t.pl> said:

Jestem w sytuacji pierwszej i ciężko jest mi wypełnić druk
http://minus.com/l53j6rCze0a8n

1. druk jest bez znaczenia,

Ależ ma znaczenie

Nie - przepis nie nakłada obowiązku wypełniania jakiegokolwiek druku.

 -- przypis 1: Miejsce zatrudnienia jest wymagane tylko
przy odmowie przyjęcia mandatu (art. 57 § 3 pkt 2 Kodeksu postępowania w
sprawach o wykroczenia)

Jakiej odmowie, skoro dopiero składam wyjaśnienia?
;>>>

możesz użyć głowy, długopisu i czystej kartki.

Ano -- i napisać np. wysilcie sie trochę, żeby wniosek do sadu złożyć,
zamiast gotowca podkładać właścicielowi pojazdu.

Do podania komu powierzyłem pojazd nie muszę mieć druku.
Potrafię sam to napisać.
:-)

2. podajesz te dane, które znasz...

Uwaga:

Nie ma uwagi, bo nie da się podać danych, których się nie zna.
(bo raczej nie ma ustawy o formularzu i karze za nieużycie takowego)

--
Bydlę

Data: 2013-02-04 20:16:10
Autor: Tom N

Bydlę w
On 2013-02-04 18:07:14 +0100, "Polakko" <wojo2010@by.o_n_e.t.pl> said:
Jestem w sytuacji pierwszej i ciężko jest mi wypełnić druk
http://minus.com/l53j6rCze0a8n
1. druk jest bez znaczenia,
Ależ ma znaczenie

Nie

Owszem ma znaczenie -- pokazuje jak...

przepis nie nakłada obowiązku wypełniania jakiegokolwiek druku.

Na oskarżyciela publicznego nakłada podanie we wniosku o ukaranie
konkretnych informacji ;P

[...]

Czyli jak wyżej -- wysilcie się troche panie i panowe z GITD...

2. podajesz te dane, które znasz...
Uwaga:

Nie ma uwagi, bo nie da się podać danych, których się nie zna.

Ale to jest z szablonu zaproponowanego przez leniwych z GITD

(bo raczej nie ma ustawy o formularzu i karze za nieużycie takowego)

Karą IMHO powinno być odrzucenie wniosku przez sąd, a i ustawa na to sie
znajdzie... ;-)

ATSD to GITD samo chwali się homologacjami z wymienionymi nr rejestracyjnymi
pojazdów na których AD9C zamontowali, więc dlaczego wannabie dziennikarze na
zdjęciach rejestracje "zakrywają"?

I dlaczego ten zamontowany w samochodzie marki Ford Mondeo (WE 577CW)
przechodził ponowną legalizację 8 stycznia 2013, skoro poprzednia była
wystawiona 18 października 2012 (ważna  do 31.X.2013) ;-)
<http://www.gitd.gov.pl/content/swiadectwa-legalizacji-fotoradarow>
Komuś w zadek wjechał polując i naklejki się uszkodziły, czy może naklejki
się "uszkodziły" z innego powodu...?

--
'Tom N'

Data: 2013-02-04 21:34:02
Autor: Bydlę

Bydlę w

Bydlę w
On 2013-02-04 18:07:14 +0100, "Polakko" <wojo2010@by.o_n_e.t.pl> said:
[...]

Szkoła podstawowa wystarczy, by nie musieć polegać na formularzu, którego prawo nie przewiduje.
Debil formularza nie wypełni (bo debil), a niedebil potrafi sam napisać.
;>

przepis nie nakłada obowiązku wypełniania jakiegokolwiek druku.

Na oskarżyciela publicznego nakłada podanie we wniosku o ukaranie
konkretnych informacji ;P

Na właściciela pojazdu nie nakłada.
:-)

[...]

A dlaczego wysilcie się? Po prostu udzielam informacji.
Jeśli po drugiej stronie pracuje ktoś bez wykształcenia minimum podstawowego, to chyba problem leży po stronie zatrudniającego?

2. podajesz te dane, które znasz...
Uwaga:

Nie ma uwagi, bo nie da się podać danych, których się nie zna.

Ale to jest z szablonu zaproponowanego przez leniwych z GITD

Toż piszę o tym, że szablon nie ma umocowania prawnego, a na mojej kartce papieru miejsca są ustalone wielowiekową tradycją: kto, kiedy, do kogo, o czym, co...
:-)

(bo raczej nie ma ustawy o formularzu i karze za nieużycie takowego)

Karą IMHO powinno być odrzucenie wniosku przez sąd, a i ustawa na to sie
znajdzie... ;-)

Jeśli ktoś kierując wniosek do sądu zrobi to źle, to ma problem.
Ale nie właściciel auta. On nie kieruje wniosku, ale udziela informacji.
:-)

ATSD to GITD samo chwali się homologacjami z wymienionymi nr rejestracyjnymi
pojazdów na których AD9C zamontowali, więc dlaczego wannabie dziennikarze na
zdjęciach rejestracje "zakrywają"?

1. mają homologację na te swoje światła?
2. zamazywanie numerów to robota prawników - żeby idioci nie pozywali gazet, i żeby gazety nie musiały tracić pieniędzy na wygrane procesy. (tu przyznam, że prawnicy to głąby - im mniej procesów, tym mniej zarabiają, bo umowy mają podpisane na kwotę i od sprawy, a im ich mniej, tym...).
Ale pojawiają się jaskółki i np. dość często w tiwi widuję prawidłowy obraz - bez maskowania numerów.

I dlaczego ten zamontowany w samochodzie marki Ford Mondeo (WE 577CW)
przechodził ponowną legalizację 8 stycznia 2013, skoro poprzednia była
wystawiona 18 października 2012 (ważna  do 31.X.2013) ;-)

Nie mam pojęcia. Ale czasem niektóre urządzenia szwankują...

--
Bydlę

Data: 2013-02-05 10:45:31
Autor: Gotfryd Smolik news

On 2013-02-04 20:16:10 +0100, <38.130204@28.201610.invalid> (Tom N) said:

Na oskarżyciela publicznego nakłada podanie we wniosku o ukaranie
konkretnych informacji ;P

Na właściciela pojazdu nie nakłada.
:-)

  Otóż to.
  A skoro nakłada je w tym samym trybie, w którym nakłada obowiązek
opisania zarzucanego czynu, wprost wychodzi iż:
- to NIE powinno być oświadczenie obwinionego (równie dobrze
  można by wniosek zacząć tekstem "nie zarzuca się czynu z art.xxx" :P)
- powinno być udowodnione podobnie jak zarzuty

[...]

  Muszę zaprotestować :)
  Zamiast tradycji proponuję KPA/KPwSoW ;)

[...]

  A może jednak w prywatnej gazecie mają inaczej podpisane umowy :P

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-02-05 11:10:29
Autor: Bydlę
On 2013-02-05 10:45:31 +0100, Gotfryd Smolik news <smolik@stanpol.com.pl> said:

[...]

Wyżej jednak w takiej sytuacji stawiam sztukę epistolograficzną, nad prawo powielaczowe.

[...]

A są jakieś państwowe?
:p

--
Bydlę

Data: 2013-02-05 23:26:51
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "Bydlę" <pan.bydle@gmail.com> napisał w wiadomości news:keqlql$6lp$1cougar.axelspringer.pl...

[...]

Monitor Polski? Jedyna, która mi przychodzi do głowy, ale nie wiem, czy sie liczy :-)

Data: 2013-02-06 16:21:51
Autor: Bydlę
On 2013-02-05 23:26:51 +0100, "Robert Tomasik" <robert.tomasik@gazeta.pl> said:

[...]

Po namyśle nie mogę uznać - z powodu regularnego braku zdjęć...
;-)

--
Bydlę

Data: 2013-02-06 17:13:21
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "Bydlę" <pan.bydle@gmail.com> napisał w wiadomości news:ketsef$8es$1cougar.axelspringer.pl...
On 2013-02-05 23:26:51 +0100, "Robert Tomasik" <robert.tomasik@gazeta.pl> said:

[...]

No to jeszcze jest taki periodyk dotyczący znaków towarowych i tam są zdjęcia oraz rysunki. To Dziennik Urzędowy Biura Patentowego.

Data: 2013-02-04 20:02:12
Autor: Robert Tomasik

On 2013-02-04 18:07:14 +0100, "Polakko" <wojo2010@by.o_n_e.t.pl> said:

[...]

Tyle, że wóczas w celu uzupełnienia danych wezwą go do osobistego stawiennictwa. Pół biedy, jeśli to organw  meijscu jego zamieszkania, ale bywa, że przyślą Ci to z drugiej strony Polski. Tu akurat z Policją była wygoda, bo słali pomoc prawną do jednostki miejsca zamieszkania. W wypadku ITD ktoś o tym nie pomyślał, o Straży Gminnej/Miejskiej nie wspominając. Nie na darmo ktoś keidyś wpadł na pomysł, że Policja powinna być jedna w Polsce :-) Potem przyszli politycy i zaczęli wydziwiać.

[...]

Rzecz w tym, że takie stanowisko z niczego nie wynika. Nie znam przepisu, który określałby, jaki zakres danych jest wystarczający, a jaki jeszcze nie. Co do zasady w wypadku zadkich imion i nazwisk same te dane mogą pozwolić na zidentyfikowanie osoby w oparciu o PESEL.

On 2013-02-04 18:07:14 +0100, "Polakko" <wojo2010@by.o_n_e.t.pl> said:
[...]

Niech wzywają -- zapewne w charakterze świadka ;-)

Pół biedy, jeśli to organw  meijscu jego zamieszkania, ale bywa, że przyślą Ci to z drugiej strony Polski.

Fundowanie wycieczki do DC w okolice Wilanowa, w celu nieuzyskania żadnych
dodatkowych informacji powinno być karalne...
Przyjechać można z gotowym kwitem "o zwrot kosztów" i słowa nie wypowiedzieć
(nie będą chcieli przyjąć za potwierdzeniem to można pocztą wysłać);-)

[...]

Wynika z lenistwa GITD i próby zastraszenia -- dokładnie tak jak to
pokazałeś powyżej (wezwiemy osobiście z drugiego końca Polski to zmiękniesz)

Nie znam przepisu, który określałby, jaki zakres danych jest wystarczający, a jaki jeszcze nie. Co do zasady w wypadku zadkich imion i nazwisk same te dane mogą pozwolić na zidentyfikowanie osoby w oparciu o PESEL.

Czyli wezwanie do osobistego (fizycznie, bo podpis już na piśmie był i go
dostali) potwierdzenia, że są leniami, i sami powinni formularz wypełnić
jest również bezpodstawne...

--
'Tom N'

Art 78.4 Prawa o ruchu drogowym - obowiązek właściciela pojazdu