Art 82§1

Data: 2011-02-16 21:30:25
Autor: animka
Art 82§1
Witam,
Nie mogę znaleźć na google konkretów do Art 82§1. Z tego co było napisane to dotyczyło jakichś przepisów przeciwpożarowych a na sprawie chodziło o co innego.
Wklejam tutaj skan odmowy przesłania mi wyroku z uzasadnieniem:

SÄ„D REJONOWY dla WARSZAWY MOKOTOWA
VIII Wydział Karny
ul. Ogrodowa 51A
  WARSZAWA

ZarzÄ…dzenie

Dnia xxxxxx
p.o. Przewodniczącej VIII Wydziały Karnego Sądu Rejonowego dla Warszawy Mokotowa w Warszawie SSR xxxxx xxxxxxx
zarzÄ…dza
na podstawie art. 422 § 3 k.p.k. w zw. z art. 82 § 1 k.p.s.w. odmówić pokrzywdzonej xxxx xxxxx przyjęcia wniosku o sporządzenie uzasadnienia wyroku z

dnia xx xx xxxx x. jako:złożonego przez osobę nieuprawnioną
Uzasadnienie
xxxxxx xxxxxx jest osobą pokrzywdzoną w sprawie, jednak nie jest oskarżycielem posiłkową, a zatem stroną postępowania. Zgodnie z treścią art. 422 § 1 kpk w zw z art. 812.§1 k.p.s.w wniosek o sporządzenie pisemnego uzasadnienia wyroku może złożyć strona. A zatem stwierdzić należy, iż pokrzywdzona xxxxx
xxxxx nie jest osobą uprawnioną do złożenia w/ wniosku, a tym samym odmówić przyjęcia wniosku.

POUCZENIE
Na niniejsze postanowienie służy zażalenie
w terminie 7 dni od daty doręczenia
za zgodność z oryginałem
STARSZY SEKRETARZ SÄ„DOWY
xxxxx xxxx
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

Rozumiem jednak, że źle zrobiłam, że nie byłam oskarżycielem posiłkowym.

--
animka

Data: 2011-02-16 22:14:35
Autor: Johnson
Art 82§1
animka pisze:

Rozumiem jednak, że źle zrobiÅ?am, że nie byÅ?am oskarżycielem posiÅ?kowym.

Taka znawczyni prawa i taki gruby b³±d ;)

--
@2011 Johnson
http://db.tt/JzsPUMU

Data: 2011-02-16 21:24:05
Autor: Olgierd
Art 82§1
On Wed, 16 Feb 2011 22:14:35 +0100, Johnson wrote:

Taka znawczyni prawa i taki gruby błąd

Da sobie radÄ™ :)

Ale jak to jest, że logując się na jakąkolwiek grupę w pierwszym rzędzie rozglądam się za postami animki? ;-)

--
pozdrawiam, Olgierd
|| Lege Artis == http://olgierd.bblog.pl ||

Data: 2011-02-17 06:09:38
Autor: p 47
Art 82§1

Użytkownik "Olgierd" <no.email.no.spam@no.problem> napisał w wiadomości news:pan.2011.02.16.21.24.04rudak.org...
On Wed, 16 Feb 2011 22:14:35 +0100, Johnson wrote:

Taka znawczyni prawa i taki gruby błąd

Da sobie radÄ™ :)

Ale jak to jest, że logując się na jakąkolwiek grupę w pierwszym rzędzie
rozglÄ…dam siÄ™ za postami animki? ;-)

-- pozdrawiam, Olgierd
|| Lege Artis == http://olgierd.bblog.pl ||

Cóż, od wieków znane jest zboczenie nazywane masochizmem;-)

Data: 2011-02-17 13:24:47
Autor: Marek Dyjor
Art 82§1
p 47 wrote:
[...]

cóż Animka sie rozlewa na kolejne obszary usenetu...

Data: 2011-02-17 15:46:06
Autor: animka
Art 82§1
W dniu 2011-02-17 13:24, Marek Dyjor pisze:
p 47 wrote:
Użytkownik "Olgierd"<no.email.no.spam@no.problem>  napisaÅ‚ w
[...]

A może by ktoś mi wreszcie wskazał pełny tekst patagrafu jak w temacie?

--
animka

Data: 2011-02-17 06:51:12
Autor: goldi
Art 82§1
On 17 Lut, 15:46, animka <ani...@to.nie.ja.wp.pl> wrote:

> có¿ Animka sie rozlewa na kolejne obszary usenetu...

A mo¿e by kto¶ mi wreszcie wskaza³ pe³ny tekst patagrafu jak w temacie?

--
animka

Art. 82. § 1. Po wys³uchaniu g³osów stron s±d sporz±dza wyrok na
pi¶mie. Przepisy art. 409-411, 413 § 1, art. 418 § 1 i 3, art. 418a,
art. 419, 422-424 Kodeksu postêpowania karnego stosuje siê odpowiednio.

Data: 2011-02-17 16:07:11
Autor: animka
Art 82§1
W dniu 2011-02-17 15:51, goldi pisze:
Art. 82. § 1. Po wysłuchaniu głosów stron sąd sporządza wyrok na
piśmie. Przepisy art. 409-411, 413 § 1, art. 418 § 1 i 3, art. 418a,
art. 419, 422-424 Kodeksu postępowania karnego stosuje się odpowiednio.

Jeśli sporzadza na piśmie to dlaczego nie chcą mi wydać?

--
animka

Data: 2011-02-17 07:11:23
Autor: goldi
Art 82§1
On 17 Lut, 16:07, animka <ani...@to.nie.ja.wp.pl> wrote:
> [...]

> pi¶mie. Przepisy art. 409-411, 413 § 1, art. 418 § 1 i 3, art. 418a,
> art. 419, 422-424 Kodeksu postêpowania karnego stosuje siê odpowiednio.

Je¶li sporzadza na pi¶mie to dlaczego nie chc± mi wydaæ?

--
animka

Bo nie jeste¶ stron±. S±d sporz±dza wyrok na pi¶mie, ale wyrok z
uzasadnieniem dorêcza siê na wniosek STRONY.

Data: 2011-02-17 17:10:29
Autor: animka
Art 82§1
W dniu 2011-02-17 16:11, goldi pisze:
[...]

Bo nie jesteś stroną. Sąd sporządza wyrok na piśmie, ale wyrok z
uzasadnieniem doręcza się na wniosek STRONY.

To teraz nawet jakby komisariat wystąpił o ten wyrok z uzasadnieniem to już pewnie jest za późno, bo 2 tygodnie minęły.

--
animka

Data: 2011-02-17 15:50:03
Autor: Johnson
Art 82§1
animka pisze:

A może by ktoÅ? mi wreszcie wskazaÅ? peÅ?ny tekst patagrafu jak w temacie?

Nie popieramy lenistwa.

--
@2011 Johnson
http://db.tt/JzsPUMU

Data: 2011-02-17 15:25:01
Autor: Olgierd
Art 82§1
Dnia Thu, 17 Feb 2011 15:50:03 +0100, Johnson napisał(a):

A moĹźe by ktoĹ? mi wreszcie wskazaĹ? peĹ?ny tekst patagrafu jak w
temacie?

Nie popieramy lenistwa.

Oj, to nie jest lenistwo ;-)

Data: 2011-02-16 22:34:50
Autor: Robert Tomasik
Art 82§1
Użytkownik "animka" <animka@to.nie.ja.wp.pl> napisał w wiadomości news:ijhc5e$2ii$1node2.news.atman.pl...
Witam,
Nie mogę znaleźć na google konkretów do Art 82§1.

zauważ, że chodzi o kodeks postępowania w sprawach o wykroczenia, Dziwny skrót, bo ja raczej używam kpow.

Data: 2011-02-16 22:40:18
Autor: Johnson
Art 82§1
Robert Tomasik pisze:

Dziwny skrót, bo ja raczej używam kpow.

Dziwny to jest twój skrót.
Gdzie¶ przepad³ zwrot "w sprawach"

--
@2011 Johnson
http://db.tt/JzsPUMU

Data: 2011-02-16 22:42:57
Autor: Robert Tomasik
Art 82§1
U¿ytkownik "Johnson" <johnson@nospam.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:ijhg80$ak6$1inews.gazeta.pl...
Robert Tomasik pisze:

Dziwny skrót, bo ja raczej używam kpow.

Dziwny to jest twój skrót.
Gdzie¶ przepad³ zwrot "w sprawach"

Ale taki jest u¿ywany na drukach procesowych.

Data: 2011-02-16 23:09:49
Autor: animka
Art 82§1
W dniu 2011-02-16 22:34, Robert Tomasik pisze:
Użytkownik "animka"<animka@to.nie.ja.wp.pl>  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci
Witam,
Nie mogę znaleźć na google konkretów do Art 82§1.

zauważ, że chodzi o kodeks postępowania w sprawach o wykroczenia, Dziwny
skrót, bo ja raczej używam kpow.

To sie jakoÅ› normalnie kupy nie trzyma:
Art. 82. § 1. (28) Po wysłuchaniu głosów stron sąd sporządza wyrok na piśmie. Przepisy art. 409-411, 413 § 1, art. 418 § 1 i 3, art. 418a, art. 419, 422-424 Kodeksu postępowania karnego stosuje się odpowiednio.

I nic więcej na ten temat. Wyroku na piśmie nie chcą dać. Szkoda, że nie nagrałam tego co ten sędzia gadał (mogłam trzymać telefon w otwartej torebce i nagrywać), nie zapamiętałam tych paragrafów, które wymieniał.

--
animka

Data: 2011-02-17 16:55:18
Autor: Robert Tomasik
Art 82§1
Użytkownik "animka" <animka@to.nie.ja.wp.pl> napisał w wiadomości news:ijhi0p$9i7$1node2.news.atman.pl...
W dniu 2011-02-16 22:34, Robert Tomasik pisze:

I nic więcej na ten temat. Wyroku na piśmie nie chcą dać.

A jesteś stroną tego postępowania. Jak tak, to złóż na piśmie wniosek o wydanie odpisu.

Data: 2011-02-17 17:30:32
Autor: animka
Art 82§1
W dniu 2011-02-17 16:55, Robert Tomasik pisze:
[...]

Zamieścilam tu skan odmowy wydania wyroku z uzasadnieniam. Byłam poszkodowaną, a stroną to ni diabła nie wiem kto był. Komisariat?

--
animka

Data: 2011-02-17 18:38:03
Autor: Robert Tomasik
Art 82§1
Użytkownik "animka" <animka@to.nie.ja.wp.pl> napisał w wiadomości news:ijjiln$hmh$1node2.news.atman.pl...
[...]

Tu, to znaczy gdzie?

Data: 2011-02-17 20:16:06
Autor: animka
Art 82§1
W dniu 2011-02-17 18:38, Robert Tomasik pisze:
[...]

W pierwszym poście. Wklejam jeszcze raz:

[...]

xxxxxx xxxxxx jest osobÄ… pokrzywdzonÄ… w sprawie, jednak nie jest

Data: 2011-02-17 23:23:37
Autor: Robert Tomasik
Art 82§1
Użytkownik "animka" <animka@to.nie.ja.wp.pl> napisał w wiadomości news:ijjs9k$sr1$1node2.news.atman.pl...
[...]

No raczej jest to odpis, niż skan. Nie uznano Cie za stronę postępowania, wiec odpis Ci nie przysługuje - w uproszczeniu.

Data: 2011-02-18 08:10:25
Autor: Olgierd
Art 82§1
Dnia Thu, 17 Feb 2011 23:23:37 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

Użytkownik "animka" <animka@to.nie.ja.wp.pl> napisał w wiadomości
news:ijjs9k$sr1$1node2.news.atman.pl... W dniu 2011-02-17 18:38, Robert
Tomasik pisze:
Użytkownik "animka"<animka@to.nie.ja.wp.pl>  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci
news:ijjiln$hmh$1node2.news.atman.pl... W dniu 2011-02-17 16:55,
Robert Tomasik pisze:
Użytkownik "animka"<animka@to.nie.ja.wp.pl>   napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci
news:ijhi0p$9i7$1node2.news.atman.pl... W dniu 2011-02-16 22:34,
Robert Tomasik pisze:

[...]

Jak animka mówi, że skan, to skan. A jak mówi, że mają dać, to mają dać.

Data: 2011-02-18 15:27:36
Autor: animka
Art 82§1
W dniu 2011-02-17 23:23, Robert Tomasik pisze:

No raczej jest to odpis, niż skan. Nie uznano Cie za stronę postępowania,
wiec odpis Ci nie przysługuje - w uproszczeniu.

Skan odpowiedzi z sądu. Zadzwoniłam na komisariat i tam mi powiedziano, że stroną był komisariat i komisariatowi sąd mógłby wydać ten odpis wyroku ( bo ja nie chciałam być oskarżycielem posilkowym), ale komisariatu to nie interesuje, bo i po co. Dowiedziałam się jeszcze, że mandatu 200 zł sąd mu nie mogł umorzyć jak mu dzielnicowy wcześniej ten mandat dał i jest już zapłacony.
Sąd pewnie nie nałożył mu innej kary. Duzo gadał na ogłoszeniu wyroku, operował paragrafami, ja nie zapamietałam. Mogłam chociaż włączyć sobie dyktafon w torebce, ale mądry Polak po szkodzie.
Na tym zakańczam ten wątek, przepraszam za kłopot i pozdrawiam serdercznie.

--
animka

Data: 2011-02-17 18:45:35
Autor: spp
Art 82§1
W dniu 2011-02-17 17:30, animka pisze:

Zamieścilam tu skan odmowy wydania wyroku z uzasadnieniam. Byłam
poszkodowaną, a stroną to ni diabła nie wiem kto był. Komisariat?

Jeżeli ten 'skan' to post otwierający wątek to chyba z innej sprawy niż teraz piszesz? Przecież tam ani słowa o odmowie wydania wyroku niem ma. :(

--
spp

Data: 2011-02-17 21:12:06
Autor: spp
Art 82§1
W dniu 2011-02-17 20:17, animka pisze:

[...]

Jednak czytanie ze zrozumieniem jest rzeczywiście piętą achillesową polskich gimnazjów. :(

Jeszcze raz - podkreśl odmowę wydania wyroku.

--
spp

Data: 2011-02-17 21:53:13
Autor: animka
Art 82§1
W dniu 2011-02-17 21:12, spp pisze:
[...]

Przecież to jest tutaj wklejone. Jestem nieuprawniona podobno.

--
animka

Data: 2011-02-18 00:19:32
Autor: Gotfryd Smolik news
Art 82§1
On Thu, 17 Feb 2011, animka wrote:

W dniu 2011-02-17 21:12, spp pisze:
W dniu 2011-02-17 20:17, animka pisze:

Jak to nie ma?

  Tak to.

zarz±dza
na podstawie art. 422 § 3 k.p.k. w zw. z art. 82 § 1 k.p.s.w. odmówiæ
pokrzywdzonej xxxx xxxxx przyjêcia
wniosku
o sporz±dzenie uzasadnienia
     ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
     ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

wyroku z dnia xx xx xxxx x. jako:z³o¿onego przez osobê nieuprawnion±

Jednak czytanie ze zrozumieniem jest rzeczywi¶cie piêt± achillesow±
polskich gimnazjów. :(

Jeszcze raz - podkre¶l odmowê wydania wyroku.

Przecie¿ to jest tutaj wklejone. Jestem nieuprawniona podobno.

  Przyjmij do wiadomo¶ci, ¿e w tematyce komputerowej wypowiadasz
siê równie merytorycznie (jak kto¶ nie wie - tak, na .pecet te¿ ;>)

  Ad rem - wyja¶nij nam, a mo¿e raczej sobie, czy

1. - SPORZ¡DZENIE
2. - UZASADNIENIA

....uwa¿asz za
  *TO¯SAME*

  z:
A. *WYDANIEM* (nie w rozumieniu "okre¶lenia kary", a jak rozumiem
   "wydania do rêki odpisu tre¶ci", ¿eby jasno¶æ by³a)
B. *WYROKU*

  Tak z ciekawo¶ci tylko pytam.
  I ktorê s³owa do siebie pasuj± - 1 do A czy mo¿e do B? ;)

  I nie, nie wnikam w to, czy masz prawo do ¿±dania otrzymania
tre¶ci wyroku, to jest trzeciorzêdne w odpowiedzi s±du
(s±d do tego siê nie odniós³, bo nie by³ o to pytany).

BTW: s±dz±c z opisów na grupie, pisemne uzasadnienie wyroku
  mo¿e siê khm.. "nieco" ró¿niæ od ustnego tekstu wyg³oszonego
  na sali. Co do faktu okre¶lenia *tre¶ci* wyroku (a nie
  tre¶ci *uzasadnienia*) nadal nic nie wnosi, rzecz jasna,
  ale wyja¶nia niechêæ s±du do zajmowania siê uzasadnieniem :P

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-02-18 15:28:55
Autor: animka
Art 82§1
[...]

o sporzÄ…dzenie uzasadnienia
      ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
      ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

[...]

   Przyjmij do wiadomoÅ›ci, że w tematyce komputerowej wypowiadasz
się równie merytorycznie (jak ktoś nie wie - tak, na .pecet też ;>)

   Ad rem - wyjaÅ›nij nam, a może raczej sobie, czy

1. - SPORZÄ„DZENIE
2. - UZASADNIENIA

...uważasz za
   *TOÅ»SAME*

   z:
A. *WYDANIEM* (nie w rozumieniu "określenia kary", a jak rozumiem
    "wydania do rÄ™ki odpisu treÅ›ci", żeby jasność byÅ‚a)
B. *WYROKU*

   Tak z ciekawoÅ›ci tylko pytam.
   I ktorÄ™ sÅ‚owa do siebie pasujÄ… - 1 do A czy może do B? ;)

   I nie, nie wnikam w to, czy masz prawo do żądania otrzymania
treści wyroku, to jest trzeciorzędne w odpowiedzi sądu
(sąd do tego się nie odniósł, bo nie był o to pytany).

BTW: sądząc z opisów na grupie, pisemne uzasadnienie wyroku
   może siÄ™ khm.. "nieco" różnić od ustnego tekstu wygÅ‚oszonego
   treÅ›ci *uzasadnienia*) nadal nic nie wnosi, rzecz jasna,
   ale wyjaÅ›nia niechęć sÄ…du do zajmowania siÄ™ uzasadnieniem :P

Dzięki i pozdrawiam.

--
animka

Art 82§1