Artefakty przy nowej grafice

Data: 2009-10-26 20:55:33
Autor: Gil
Artefakty przy nowej grafice
Łukasz Dąbrowski <lukash.d@NOSPAM.PLS.gmail.com> napisał(a):
Witam!

Kilka dni temu kupiłem nową kartę graficzną: Asus GF9600 GSO TOP.
Niestety, czasami widoczne są na ekranie drobne "artefakty".

Zasilacz. Wymień na markowy. --

Data: 2009-10-26 22:08:39
Autor: Łukasz Dąbrowski
On Mon, 26 Oct 2009 20:55:33 +0000 (UTC), Gil wrote:

Kilka dni temu kupiłem nową kartę graficzną: Asus GF9600 GSO TOP.
Niestety, czasami widoczne są na ekranie drobne "artefakty".

Zasilacz. Wymień na markowy.

Zasilacz to Be quiet! 350W, zakupiony pare miesięcy temu.
Szczerze mówiąc wątpie, by to on był winny.

--
Pozdrawiam,
Łukasz Dąbrowski

Data: 2009-10-26 21:18:47
Autor: Gil
Artefakty przy nowej grafice
Łukasz Dąbrowski <lukash.d@NOSPAM.PLS.gmail.com> napisał(a):

Zasilacz to Be quiet! 350W, zakupiony pare miesięcy temu.
Szczerze mówiąc wątpie, by to on był winny.

A jednak. Prawdopodobnie zestaw bierze ci coś około 340W w grach 3D.
A na 2D jest OK? Jeśli tak to zasilacz.

Data: 2009-10-26 23:30:57
Autor: Andrzej Libiszewski
Dnia Mon, 26 Oct 2009 21:18:47 +0000 (UTC), Gil napisał(a):

[...]

Wątpię. Zestaw poniżej ma pobór mocy (mimo bardziej wymagającej grafiki) w
granicach 270W w 3D i z powodzeniem był napędzany BeQuietem 350W.
Oczywiście problemów z zasilaczem to nie wyklucza.

--
*** Gigabyte Triton 180, Gigabyte GA-MA69G-S3H, HP Pavilion W2408H ***
AMD Athlon 64X2 4400+,  Gigabyte Radeon HD4850,  Arctic Freezer 64 Pro

Data: 2009-10-26 22:47:31
Autor: Gil
Artefakty przy nowej grafice
Andrzej Libiszewski <a.libiszewski@gazeta.USUNTO.pl> napisał(a):
WÄ&#65533;tpiÄ&#65533;. Zestaw poniĹźej ma pobĂłr mocy (mimo bardziej wymagajÄ&#65533;cej grafiki) w
granicach 270W w 3D i z powodzeniem byĹ&#65533; napÄ&#65533;dzany BeQuietem 350W.
OczywiĹ&#65533;cie problemĂłw z zasilaczem to nie wyklucza.

Ja nie wątpię. Objawy są zbyt oczywiste. Ty masz teraz zasilacz 480W. Czemu
wymieniłeś na mocniejszy skoro z BQ 350 było OK?

Data: 2009-10-27 04:05:02
Autor: maX

Użytkownik "Gil" <gil0.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:hc53nn$c6l$1inews.gazeta.pl...
> [...]

Szczerze mówiąc wątpie, by to on był winny.

A jednak. Prawdopodobnie zestaw bierze ci coś około 340W w grach 3D.

To łatwo sprawdzić obniżając tymczasowo w biosie mnożnik procesora do minimum. Wtedy znacznie spadnie prądożerność zestawu.

Data: 2009-10-31 22:45:08
Autor: Łukasz Dąbrowski
On Mon, 26 Oct 2009 21:18:47 +0000 (UTC), Gil wrote:

[...]

Wczoraj przetestowałem kartę w innym komputerze, z zasilaczem 460W (Amacrox Warrior). Efekty niemal identyczne, jak u mnie.

--
Pozdrawiam,
Łukasz Dąbrowski

Data: 2009-10-27 14:43:11
Autor: vDon
Łukasz Dąbrowski wrote:

Zasilacz to Be quiet! 350W, zakupiony pare miesięcy temu.
Szczerze mówiąc wątpie, by to on był winny.

350W daje Ci spory margines bezpieczeństwa przy tym zestawie. Nawet markowe 300W prawdopodobnie dało by radę bez większych trudności. Jeśli nie kręcisz sprzętu, nie masz podpiętych wielu HDD czy innych prądożernych dodatków to Twój komputer w stresie pobiera pewnie maksymalnie coś około 200W.

W kwestii wspomnianych artów - wygląda wstępnie na problem z kartą, ze wskazaniem na jej pamięci. Powygrzewaj ją troszkę benchmarkami, obserwuj czy po intensywnej pracy problem się nasila (co może wskazywać kartę) czy raczej pozostaje na podobnym poziomie. Oczywiście nie zaszkodzi sprawdzić reszty elementów w PC np. zasilacz miernikiem, powyjmować zbędne karty PCI (ew. konflikty przerwań), przeinstalować sterowniki z czyszczeniem pozostałości po nich itd. itp.

Artefakty przy nowej grafice