Artefakty przy nowej grafice

Data: 2009-10-27 00:18:26
Autor: vcore
Artefakty przy nowej grafice
Łukasz Dąbrowski pisze:
Witam!

Kilka dni temu kupiłem nową kartę graficzną: Asus GF9600 GSO TOP.
Niestety, czasami widoczne są na ekranie drobne "artefakty". Przekłamania
te mają postać najczęściej 2-3 malutkich prostokącików w jednolitym
kolorze. Objawia się to tylko przy grafice 3D, i to dość rzadko. Np. w grze FPP efekt pojawia się tylko jeśli patrzymy na teren w jakieś
konkretnej odległości, tj. znika po spojrzeniu na bliską ścianę, lub w
niebo. Najczęściej, pojawia się gdy włączone jest filtrowanie anizotropowe
oraz antyaliasing.

Temperatury karty wydają się być w normie (nie przekraczają 70 stopni).
Reszta zestawu to: płyta Gigabyte GA-M55PLUS-S3G, Athlon X2 5200+, 2GB
ramu, WinXP.

Moje pytanie brzmi: czy karta jest uszkodzona, czy taki efekt może być
spowodowany czymś innym (np. problemem ze sterownikiem, albo konfliktem z
innym sprzętem)? Obawiam się też, czy jeśli oddam kartę do sklepu nie
będzie problemu ze wskazaniem problemu, gdyż efekt pojawia się na tyle
rzadko, że może być ciężko go zreprodukować.

Mam bardzo podobny problem z tą samą kartą, ale problem ten jak narazie występuje _tylko_ w grze battlefield2, czasami zaraz po wejściu do gry gdy zostaje zabity po ekranie zaczynają latać szare i czasami czarne paski - podobnie się dzieje gdy włącze mapę obszaru gry (zasłania cały ekran) i ją wyłącze (powrót do gry), pomaga wejście do menu i "pomachanie" kursorem, czasem jednak po wielu godzinach gry zdarza się tak że kolory niektórych tekstur się odwracają, z jasnych robią się ciemne itp. wtedy pomaga niestety tylko wyłączenie gry, a i bywa tak (bardzo rzadko) że po wyjściu z gry po zobaczeniu tego typu "artefaktów" wywala mi BSODa, z minidumpa wynika że powodem jest sterownik (a konkretnie nv4.disp.dll )

Moje spostrzezenie jest takie że owe problemy wystepują w przypadku kiedy na ekranie dzieje się dużo rzeczy, albo dzieją się nagle - bo np. podczas gdy zostaje zabity ekran się rozmazuje, czyli włącza się jakiś efekt, wtedy bywa tak że dysk przez ułamek sekundy mieli, gra się na ten czas zawiesza (0,5s) no i pojawiają się owe paski, to samo sie dzieje po powrocie z widoku "Mapy"

Bywał czas że tego typu babole pojawiały się co ok. godzine, ale teraz od przynajmniej paru dni nie było zaobserwowałem żadnych artefaktów i problemów

--
WebProgress - Nowoczesne aplikacje internetowe

www.webprogress.com.pl

Data: 2009-10-26 23:35:43
Autor: Gil
Artefakty przy nowej grafice
vcore <mail*wytnij*@vcore.pl> napisa(a):
Moje spostrzezenie jest takie że owe problemy wystepuj&#65533; w przypadku kiedy na ekranie dzieje si&#65533; dużo rzeczy, albo dziej&#65533; si&#65533; nagle - bo np. podczas gdy zostaje zabity ekran si&#65533;
Z uporem obstwiam saby zasilacz.
Karta 3D pobiera w rozruchu jakie 100W - 150W prdu wicej ni w 2D i
pobieranie prdu ronie w zalenoci od skomlikowania ekranu 3D.
Na Oblivionie mam na swoim systemie zuycie od jakis 220W w spokojnej grze
(jakis sklep czy spacer) do  380W przy pojedynkach.
Karta 4870.

Data: 2009-10-27 10:43:28
Autor: Doxent
Artefakty przy nowej grafice

Z uporem obstwiam saby zasilacz.

saby zasilacz to by raczej powodowa restarty. Najlepiej odpali OCCT i zapuci testowanie PSU. Jako przyczyn artefaktw raczej mona wskaza przetaktowanie pamici karty graficznej. Spod OCCT mona te zapuci test pamici karty graficznej.

Artefakty przy nowej grafice