Artur Domosławski dziennikarzem roku.

Data: 2010-12-16 07:57:11
Autor: Azor jest pedałem
Artur Domosławski dziennikarzem roku.
Reporter "Gazety" Artur Domosławski za biografię Ryszarda Kapuścińskiego "Kapuściński non-fiction" zdobył tytuł dziennikarza roku w konkursie Grand Press

- Jest ironia w sytuacji, że nagrodę wręcza mi Andrzej Skworz i redakcja "Pressu", która nie zostawiła suchej nitki na mojej pracy, ale ja bardzo lubię ironiczne sytuacje - powiedział Domosławski. Nagrody - citroena C5 - nie przyjął, zaproponował firmie Citroen, by przekazała auto na zbożny cel.

Książka Domosławskiego - pisał w niej o prywatnych słabościach Kapuścińskiego i tropił niezgodności z faktami w jego wielkich reportażach - wywołała spory wśród dziennikarzy. Domosławski dziękował tym, którzy go wspierali.

W głosowaniu redakcji z całego kraju na dziennikarza roku drugie miejsce zajął Tomasz Lis (za "reanimację tygodnika >Wprost <"), trzecie - Anita Werner (TVN), czwarte - Mariusz Szczygieł z "Gazety", piąte - Jarosław Kuźniar (TVN 24).

Kilka nagród w poszczególnych kategoriach zdobyli dziennikarze "Gazety" i Radia TOK FM. Za najlepszy tekst publicystyczny jury uznało "Pranie.pl" Tomasza Kwaśniewskiego; za najlepszy wywiad - "Dziewczynę w kostnicy", rozmowę Katarzyny Bielas z reżyserką Agnieszką Wojtowicz-Vosloo. "Integracja na siłę" Anny Gmiterek-Zabłockiej z TOK FM to najlepszy reportaż radiowy. W kategorii "dziennikarstwo specjalistyczne" wygrał Artur Włodarski za tekst "Polak, który uratował 100 tys. osób". W kategorii "news" zwyciężył Wiktor Bater (Polsat News) za to, że pierwszy poinformował o katastrofie smoleńskiej.

Nagrody przyznało jury złożone z przedstawicieli m.in. miesięcznika "Press", "Gazety", "Rzeczpospolitej", "Polski Dziennika Zachodniego", "Przekroju", TVN, Polsatu News i RMF FM.

Więcej o nagrodzonych tekstach i dyskusję o biografii Kapuścińskiego - czytaj tutaj
Więcej o dyskusji wokół biografii Kapuścińskiego przeczytasz tutaj

Więcej... http://wyborcza.pl/1,75248,8825093,Artur_Domoslawski_dziennikarzem_roku.html#ixzz18FsxAs7h

Chyba mam pecha, bo nigdy nie udało mi się trafić na wiadomość o nagrodzie dla dziennikarza z ND, czy "Gazety Polskiej". Jestem zbulwersowany taką niesprawiedliwością ;-)

Przemysław Warzywny

--

"Donald Tusk po trwającej przez całe pięć lat twardej walce politycznej rzucił na kolana najgroźniejszego konkurenta, Jarosława Kaczyńskiego. Odebrał mu całą władzę i pozbawia właśnie ostatnich medialnych okienek na świat."

Artur Domosławski dziennikarzem roku.