Artykuł: Okno Time And Sales

Data: 2009-11-17 20:59:58
Autor: Dombrek
Artykuł: Okno Time And Sales
Czy tylko ja nic nie rozumiem z tego artykułu? Bo nie ma w nim żadnego konkretu z wyjątkiem tego, by obserwować to okno w celu... jego obserwacji. Dywagacje o kupujących i sprzedających są totalną bzdurą: nie ma transakcji jak się nie dogada popyt z podażą (vide: podpunkt dot. dostępu do TAS).
Metoda na TAS może oczywiście działać, ale z tego artykułu nic nie wynika. Zresztą metoda jest dobra dla tych, którzy się nudzą i lubią gapić się w ekran przez kilkanaście godzin dziennie albo robią w animatorce (ale wtedy inne prowizje).
Dombrek

Data: 2009-11-17 12:26:26
Autor: decyzja.pl
Artykuł: Okno Time And Sales
On 17 Lis, 20:59, "Dombrek" <domb...@poczta.onet.pl> wrote:
[...]

Pytanie czemu 20 traderów traci czas wpatruje się w TASy i traci czas
przez całą sesję zarabiając pieniążki.

Jeden tylko siedzi i kreski rysuje - jest najgłośniejszy i wszystkim
przeszkadza, jego status konta jest czerwony dzień za dniem, pomijając
że wszystko wie i jest najmądrzejszy.

Data: 2009-11-17 13:19:30
Autor: macieks
Artykuł: Okno Time And Sales
On 17 Lis, 21:26, "decyzja.pl" <decyzja...@gmail.com> wrote:
> [...]

Jeden tylko siedzi i kreski rysuje - jest najgłośniejszy i wszystkim
przeszkadza, jego status konta jest czerwony dzień za dniem, pomijając

Ja potrafię udowodnić (jak większość tutaj), że 'kreska' potrafi
bardzo dużo.
LINII PROSTEJ nie przebije żadne narzędzie, na jakimkolwiek rynku.

Jak chcesz się zmierzyć z tą prostotą rynków pokaż jakikolwiek dowód.
Udowodnij 10 sekund przewagi.
Samo napisanie, że 20 TAS-owców zarabia, a kreskowy traci nie
wystarczy. Większość obecnych tutaj to nie dyletanci.

Data: 2009-11-17 14:34:44
Autor: decyzja.pl
Artykuł: Okno Time And Sales

[...]

Fakt, jednej rzeczy nie neguje - linia prosta, pozioma. Mało kto może
to źle narysować :)
Warto o tym wiedzieć (przyznaje Ci racje), ale realnie stoją tam duże
zlecenia, które zatrzymują rynek na jakąś chwile - i żeby jeszcze się
jeszcze postarali i te zlecenia rozbili na serie mniejszych.
Rozumiem żeby te wsparcia i opory były jeszcze tworzone przez większy
tłum :)
Poziomy często są trzymane, żeby utwierdzić słabych w potrzebie
używania stopów albo ich dokładania.
A te stopy jak nic idealnie służą do otwierania lub zamykania dużych
pozycji.
Kolejną rzeczą, jest codzienne manipulowanie rynkiem kasowym małymi
zleceniami, ale to wszyscy wiedzą - normalka?
Oczywiście też manipulowanie WIG przez końcem minuty to też przypadek?
Ci od analizy technicznej używają świeczek powiedzmy 30min,
godzinowych (większość), kurs jest naciągany, terminowy jest trochę
przeceniany, a potem wielkie zdziwienie - no jak, wszędzie tak piszą.
(wypomnisz mi te interwały:)

Odnośnie transakcji dokonywanych na WIG20 (dlaczego lubię obserwować
to w TAS INDEX).
Warto taką rzecz wiedzieć jak reaguje rynek na transakcje słabych
graczy, zamiast samemu go sprawdzać.
Podbijają kurs indeksu małymi zleceniami, reakcja kilku słabych graczy
na terminowym, i sytuacja robi się jaśniejsza.
Relacje pomiędzy kasowym a terminowym warto obserwować - dywergencja.
Kupno na rynku kasowym znaczące, ze słabą reakcją na terminowym
sugeruje pierwsze znaki słabnięcia.
Też warto wiedzieć czy zmiana kursu jest powodowana realnymi
transakcjami, a nie do wartości 1000zł na jak KGH.
To też przyświecało mi przy tworzeniu TAS INDEX, żeby widzieć jaka
jest realna sytuacja, i co inni gracze starają się osiągnąć.

Nie mówiąc już o dywergencjach pomiędzy rynkami, o określonych
godzinach, obrocie i w zależności gdzie oczy tłumu są bardziej
skupione. Te rzeczy wydają się proste, ale nikt o nich nie pisze.

Data: 2009-11-18 12:01:02
Autor: george
Artykuł: Okno Time And Sales
Technicznie NOL3 nie umożliwa prawidłowej indentyfikacji poszczególnych transakcji w momentach szybkich zmian. Maksymalna historia to 5 zleceń (5 pozycji) oraz precyzja czasowa przekazywanych danych uniemozliwia rekonstrukcji time & sales. To co mozna osiągnąc to jedynie przybliżenie okna time&sales na podstawie danych z DDE (problem szczególnie sie nasila właśnie w momentach w których sugerujesz wykorzystanie T&S, duze zmiany, szybka ilosc zlecen, etc ).

pozdriawiam
george

Artykuł: Okno Time And Sales