Asrock 970 Extreme 3 - problem z montażem

Data: 2012-04-21 17:11:22
Autor: Waldek M.
Asrock 970 Extreme 3 - problem z montażem
Cześć,

Montuję peceta. Płyta to Asrock 970 Extreme3, pamięci
Kingston HyperX 2x2GB, zasilacz Tracer Highlander Silent 500W ATX 2.0,
obudowa Aerocool Sixth Element.

Problem polega na tym, że po przykręceniu płyty do obudowy (na kołkach
dystansowych, metalowych), płyta nie startuje (zero reakcji, brak
dźwięków, wentylatory martwe). Po wyjęciu i zmontowaniu
"na pająka" - startuje. W obudowie, po przykręceniu kilku śrub - znowu
zamiera.

Podejrzewam, że płyta styka się z obudową, ale niestety wypatrzyć cokolwiek
pod płytą się nie da. Ma ktoś może pomysł, co zrobić?

Będę wdzięczny za jakieś pomysły. Pozdrawiam,
Waldek

Data: 2012-04-21 19:23:51
Autor: Waldek M.
Asrock 970 Extreme 3 - problem z montażem
Dnia Sat, 21 Apr 2012 17:11:22 +0200, Waldek M. napisał(a):
[...]
[...]

Update: błąd polegał na włożeniu podkładek nie *pod* kołki
dystansowe a pod śrubki. Te nie stykały się z metalizowanymi
kółkami na płycie, więc też jej nie uziemiały.
Poprawione. Ale nadal bieda - płyta startuje, zero obrazu.
Karta graficzna (zewnętrzna) na pewno sprawna - sprawdzone.
Nie ma żadnego "bip",

To, co jest nietypowe, to mam za krótki 8-pin ATX z zasilacza,
więc użyłem przejściówki molex - 4 pin. Wg opisu płyty, można
ją z 4 pin też zasilać.

Jakieś pomysły?

Waldek

Data: 2012-04-21 19:40:04
Autor: Jacek Maciejewski
Asrock 970 Extreme 3 - problem z montażem
Dnia Sat, 21 Apr 2012 19:23:51 +0200, Waldek M. napisał(a):

Jakieś pomysły?

Odkręcaj śrubki po kolei :)
--
Jacek

Data: 2012-04-22 20:26:27
Autor: M1SLQ
Asrock 970 Extreme 3 - problem z montażem
Jakieś pomysły?

2 razy tak miałem na Asrocku pod Athlona XP ;) Winnym okazywał się śledź od karty graficznej, który odpychał nieco płytkę pcb od obudowy (lub po prostu sama obudowa źle wykonana) i powodował nieprawidłowy styk w w slocie.

Data: 2012-04-24 09:44:32
Autor: Remek
Asrock 970 Extreme 3 - problem z montażem
Użytkownik "Waldek M." napisał:

Jakieś pomysły?

Dać komputer do złożenia komuś, kto ma o tym pojęcie.

Remek

Data: 2012-04-25 21:45:43
Autor: Waldek M.
Dnia Tue, 24 Apr 2012 09:44:32 +0200, Remek napisał(a):
Jakieś pomysły?

Dać komputer do złożenia komuś, kto ma o tym pojęcie.

Bardzo chętnie. Termin na zeszłą niedzielę.
Piszesz się? :-)

Data: 2012-04-21 19:28:28
Autor: sTav
Użytkownik "Waldek M." <wm@localhost.localdomain> napisał w wiadomości news:1q31yb6vp6skl$.dlglocalhost.localdomain...

[...]

Wywal metalowe kołki dystansowe, daj plastik. Obejrzyj płyte. Uziom do obudowy powinien być tylko w jednym miejscu (będzie tam na płycie wieksze pole) i tam daj dystans metal.

sTav

Data: 2012-04-22 14:05:53
Autor: G Nowak
[...]

Moze tez byc uszkodzona, po dokreceniu w ktoryms miejscu lekko sie odgina i przez to przestaje kontaktowac. Od niepamietnych czasow plyty glowne byly przykrecane metalowymi dystansami do sciany obudowy i wszystko dzialalo.

--
Pozdr

Data: 2012-04-22 14:04:42
Autor: Michal Lukasik
Dnia 21.4.2012, Waldek M. napisał(a):

Podejrzewam, że płyta styka się z obudową,

Mało możliwe.

ale niestety wypatrzyć cokolwiek
pod płytą się nie da. Ma ktoś może pomysł, co zrobić?

Wywal podkładki, odłącz wszystko co zbędne tj. HDD, napęd optyczny, itp.
oraz frontowy panel tj. USB, LED, power, reset, itd. od MB i wtedy spróbuj
czy wstaje.
--
 _____ __________________________
 \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/  http://giveawayoftheday.com/

Data: 2012-04-23 12:21:05
Autor: Robert
Asrock 970 Extreme 3 - problem z montażem
A nie masz kołka w obudowie tam gdzie w płycie nie ma otworu

Data: 2012-04-25 21:47:50
Autor: Waldek M.
Dnia Mon, 23 Apr 2012 12:21:05 +0200, Robert napisał(a):
A nie masz kołka w obudowie tam gdzie w płycie nie ma otworu

Yup :-)
To było to. Co prawda od grupy byłem odcięty na czas jakiś,
ale jakoś do tego w końcu doszedłem w niedzielę wieczorem
i dobrze widzieć, że ktoś doszedł do tego "na odległość".

Ślepota po prostu, inaczej się tego nazwać nie da.

Dzięki wszystkim pomocnym, niepomocnym - bujajcie się ;-)

Pozdrawiam,
Waldek

Data: 2012-04-26 09:08:00
Autor: Chris
Asrock 970 Extreme 3 - problem z montażem
Waldek M. nabazgrał(a):

[...]

Czyli porada żeby oddać komuś kto się na tym zna i potrafi dobrze złożyć peceta była celna :)

Data: 2012-04-26 09:35:25
Autor: Remek
Asrock 970 Extreme 3 - problem z montażem
Użytkownik "Waldek M." napisał:

> A nie masz kołka w obudowie tam gdzie w płycie nie ma otworu

Yup :-)
To było to.

"To" się sprawdza jako pierwsze.

Ślepota po prostu, inaczej się tego nazwać nie da.

Nie ślepota, a kompletna ignorancja. Nie ma pewności, że nie uszkodziłeś
płyty. Usterka może się ujawnić po jakimś czasie. Powinieneś odkupić
człowiekowi płytę, nie brać sie więcej za to o czym nie masz pojęcia i nie
chwalić się tym publicznie.

Remek

Data: 2012-04-27 07:26:29
Autor: Waldek M.
Dnia Thu, 26 Apr 2012 09:35:25 +0200, Remek napisał(a):
"To" się sprawdza jako pierwsze.
Jak wiele innych rzeczy, które "zawsze sprawdza się pierwsze".

[...]

Znaczy, mam sam sobie odkupić płytę główną, która działa?

Kolego, nie mam obowiązku Ci się tłumaczyć, ale mogę. Więc niech tam.
Składałem sobie 386DX. Składałem sobie pierwszego Pentiuma. Potem
jeszcze jeden zestaw na AMD, parę lat później, a potem stwierdziłem,
że niech się już tym zajmą technicy - ja zaoszczędzę sobie
roboty, a oni zarobią na chleb.
Efekt był taki sobie - jeżdżenie z pecetem tam i z powrotem, bo...
ciągłe zwiechy systemu.

Więc tym razem próbuję znowu, sam. Tak, popełniłem błąd przy montażu.
Spytałem na grupie, dostałem kilka porad, które były celne, jak i Twoją,
która:
- niczego nie wnosi
- nie rozwiązuje problemu
- jest chybiona, skoro piszesz o "odkupywaniu płyty".

Mam prawo próbować złożyć sobie zestaw? Mam.
Mam prawo popełnić przy tym błąd i spytać kogoś o poradę? Też mam.
Twój post nawet nie jest oryginalny; na każdej z grup, które czasem
przeglądam, zdarza się koleś z uniwersalną odpowiedzią "zatrudnij admina / technika / sprzątaczkę / profesjonalną tancerkę go-go".

Nie umiesz pomóc lub nie chcesz? Spoko, nie musisz.
Chcesz "błysnąć" poradą o zatrudnieniu technika? Błyskaj.
Ale ja się mimo wszystko cieszę, że takie "wujki dobre rady" twojego
kalibru są w mniejszości :-)

Pozdrawiam i życzę miłego dnia.
Waldek

Data: 2012-04-27 09:22:19
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Fri, 27 Apr 2012 07:26:29 +0200, Waldek M. napisał(a):

Pozdrawiam i życzę miłego dnia.

Co, nie znasz Remka? Toż to nadęte ego o zerowej przydatności :) Daj sobie
z nim spokój...
--
Jacek

Data: 2012-04-28 12:27:21
Autor: Remek
Użytkownik "Jacek Maciejewski" napisał:

Co, nie znasz Remka? Toż to nadęte ego o zerowej przydatności :) Daj sobie
z nim spokój...

Poczytaj sobie netykietę, a zrozumiesz co to wycieczka ad personam. Wydawało
mi się, że na tej grupie nalezy zadawac pytania dotyczące przypadków
trudnych, nietypowych, a nie oczywistych. Co można poradzić w tym wątku?
Poskładaj komputer poprawnie? Jeśli nie dotrzymany jest ten podstawowy
warunek to co można radzić? Wróżka i tyle.

Remek

Data: 2012-05-01 06:21:23
Autor: Waldek M.
Dnia Fri, 27 Apr 2012 09:22:19 +0200, Jacek Maciejewski napisał(a):
Pozdrawiam i życzę miłego dnia.

Co, nie znasz Remka? Toż to nadęte ego o zerowej przydatności :) Daj sobie
z nim spokój...

No nie znam :-) Znam innych trolli tego typu, ale akurat na p.c.p
wcześniej nie dotarłem. Trzeba będzie uzupełnić killfajla zatem...
Dzięki.

Waldek

Data: 2012-05-01 18:51:43
Autor: Remek
Asrock 970 Extreme 3 - problem z montażem
Użytkownik "Waldek M." napisał:

No nie znam :-) Znam innych trolli tego typu, ale akurat na p.c.p
wcześniej nie dotarłem.

To raczej Twój wątek to czyste trollowanie głupka bez pojęcia.

Remek

Data: 2012-04-28 11:13:38
Autor: Remek
Asrock 970 Extreme 3 - problem z montażem
Użytkownik "Waldek M." napisał:

Jak wiele innych rzeczy, które "zawsze sprawdza się pierwsze".

Wiele innych rzeczy? Mówimy o montażu płyty do obudowy. Nie wyobrażam sobie,
abym nie sprawdził rozmieszczenia kołków obudowy i nie porównał tego z
płytą. Ty widocznie sobie wyobrażasz.

Kolego, nie mam obowiązku Ci się tłumaczyć...

Te tłumaczenia są nikomu niepotrzebne. Do pisania pamiętników słuzy kajecik.

Efekt był taki sobie - jeżdżenie z pecetem tam i z powrotem, bo...
ciągłe zwiechy systemu.

Widocznie mieli podobne do Twoich kwalifikacje.

Spytałem na grupie, dostałem kilka porad, które były celne, jak i Twoją,
która:
- niczego nie wnosi
- nie rozwiązuje problemu

Czytając wątek podejrzewałem na 99% kołek powodujący zwarcie. Uznałem
jednak, że napisanie tego mogło by Cię obrazić. Okazało się jednak, że nie.
Radośnie zakrzyknąłeś - tak to było TO! Jesteś jak widać ambitnym
antytalentem w tej dziedzinie. Twoje boje z komputerem są godne wątków
Animki. Co innego można Ci było poradzić? Bo to, że ktoś podsunął CI
oczywistą przyczynę nie zmniea faktów. Może dowiedzielibyśmy się dalej, że
odwrotnie podłączyłes jakieś zasilanie, czy cos podobnego. Nie sprawdzenie
kompatybilności obudowy z płytą to gruby błąd, świadczący o braku
kwalifikacji.

- jest chybiona, skoro piszesz o "odkupywaniu płyty".

To rzeczywiście ważny element porad. Ja bym naisał o odkupowaniu, a nie
odkupywaniu. Błędnie odczytałem, że składasz ten komputer komuś. Czy to
isota sprawy? Istotą jest to, że nie będziesz jeździł z pecetem tam i z
powrotem, bo... Nie będziesz miał do kogo i nie będzie na kogo zwalić winy.

Remek

Asrock 970 Extreme 3 - problem z montażem