Asrock, Asus... (co kupić)?

Data: 2012-01-05 22:07:58
Autor: $M$
Asrock, Asus... (co kupić)?
Witam Grupę Wszechwiedz±c± ;-) .
Szukam wła¶nie płyty głównej pod s.1155 i mam dylemat.
Nie mówię tu o dokładnym wyposażeniu płyt,
bo każde w segmencie cenowym do ok. 500 zł jest podobne
(wybiorę co mi trzeba ;-) ).
Płyta będzie pracowała z procesorem i5 2500K.
Zastanawiam się nad różnymi modelami dwóch firm:
Asus i Asrock.
Asus ma renomę, teoretycznie bezawaryjne i bezproblemowe płyty.
Asrock chyba nie ma renomy - kiedy¶ więcej siedziałem w sprzęcie,
jak ta firma wchodziła na rynek mówiło się o niej że to najtańszy złom.
    A jak jest teraz? Asus nadal chyba ma markę...
A Asrock? Jak z niezawodno¶ci± ich produktów? Bo cena kusi ;-).

Z góry dzięki za przemy¶lenia.

$M$

Data: 2012-01-05 22:15:12
Autor: Zenek
Asrock, Asus... (co kupić)?
W dniu 2012-01-05 22:07, $M$ pisze:
[...]

Prawda jest taka ze ciezko dzis znalezc kiepsko jakosciowo plyte glowna. Wiekszosc i tak jest dlubana przez male chinskie raczki w jednej fabryce reszta to belkot marketingowy i proces projektowania ktory jest dzis tak zautomatyzowany ze tak jak wspomnialem ciezko kupic cos kiepskiego.

ASUS to przereklamowane jedno z miliona gowno made in china. Mam plyte ASROCK'a od lat i dziala z lepszych jakosciowo (wykonanie) mialem w reku tylko Intel'a

Data: 2012-01-07 07:06:42
Autor: Tomaszek
Asrock, Asus... (co kupić)?
W dniu 2012-01-05 22:15, Zenek pisze:
ASUS to przereklamowane jedno z miliona gowno made in china. Mam plyte
ASROCK'a od lat i dziala z lepszych jakosciowo (wykonanie) mialem w reku
tylko Intel'a

Teraz już nie ma różnicy. A co Asrocka: od 2004 roku działa ok. 4-6 godzin dziennie i bez problemów. Ale trzeba przyznać, że nie zasilam tego żadnym tracerem, ani inn± ropl±. Od samego pocz±tku jest to BeQuiet 400W.

Data: 2012-01-05 22:26:41
Autor: Rafal Lukawski
Asrock, Asus... (co kupić)?
On 2012-01-05 22:07, $M$ wrote:
Witam GrupÄ™ WszechwiedzÄ…cÄ… ;-) .
Szukam właśnie płyty głównej pod s.1155 i mam dylemat.
Nie mówię tu o dokładnym wyposażeniu płyt,
bo każde w segmencie cenowym do ok. 500 zł jest podobne
(wybiorÄ™ co mi trzeba ;-) ).
Płyta będzie pracowała z procesorem i5 2500K.
Zastanawiam się nad różnymi modelami dwóch firm:
Asus i Asrock.

Ktoś gdzieś doszedł, że Asus jest właścicielem Asrock'a, nie śledze przejęc na tym rynku, ale ja bym wziął Gigabyte'a :)

Data: 2012-01-05 22:45:25
Autor: $M$
Asrock, Asus... (co kupić)?
Zastanawiam się nad różnymi modelami dwóch firm:
Asus i Asrock.

Ktoś gdzieś doszedł, że Asus jest właścicielem Asrock'a, nie śledze przejęc na tym rynku, ale ja bym wziął Gigabyte'a :)

W pracy mamy między innymi ok. 30 komputerów z płytami tego producenta.
Wszystkie z socket 775. Już tylko połowa działa. Reszta ma inne płyty ;-).
Po takim doświadczeni dziękuję za radę ;-) .

Pozdr.
$M$

Data: 2012-01-05 22:08:33
Autor:
Asrock, Asus... (co kupić)?
$M$ <piotr7112@poczta.onet.pl> napisał(a):
[...]

Czyli mówisz o sytuacji sprzed 5-7 lat. Przez ten czas wiele się zmieniło.
Bierz spokojnia Gigabyta albo Asrocka. Asusa tez. Naprawdę mała róznica.
Ja bym brał najtańsz± płyte z najdłuższa gwarancj±. Tu poszukaj czy s± róznice.
Prawd± jest, że Asrock to jest low cost Asusa. Ale sa ambitni i ciekawe oraz
niezłe płyty robia.
Co¶ jak Hyundai i Kia.

Data: 2012-01-05 23:58:48
Autor: Zenek
Asrock, Asus... (co kupić)?
W dniu 2012-01-05 22:45, $M$ pisze:
[...]

Niektore modele nawet najlepszych producentow sa niedorobione maja wady i potrafia sie psuc. Prosty przyklad SONY playstation w PS2 Lasery padaja jak muchy w PS3 podobnie ze o typowym przegrzaniu grafiki nie wspomne bo to standard po 3 latach pracy.
ASUSA widzialem kilkanascie kart grafiki padnietych na amen. ASRCOKA mialem kilka plyt i z jedna byl problem ale zawsze moze sie trafic wadliwa seria wazne ze masz gwarancje dlatego najlepiej kupic z najdluzsza gwarancja.

Data: 2012-01-07 11:52:13
Autor: Radosław Sokół
Asrock, Asus... (co kupić)?
W dniu 05.01.2012 22:45, $M$ pisze:
W pracy mamy między innymi ok. 30 komputerów z płytami tego producenta.
Wszystkie z socket 775. Już tylko połowa działa. Reszta ma inne płyty ;-).
Po takim do¶wiadczeni dziękuję za radę ;-) .

A ja mam/miałem z 60 komputerów z płytami Asrocka (przetar-
gi :/ ) i ze wszystkimi s± jakie¶ problemy.

Z kolei miałem/mam kilkana¶cie komputerów z płytami Gigabyte
i tylko z kilkoma starszymi s± problemy (na przykład teraz
mam na warsztacie jedn± płytę Gigabyte z wyschniętymi kon-
densatorami po niezbyt prawidłowym użytkowaniu przez wła¶ci-
ciela). Sam piszę ten tekst z domowego komputera z płyt± Gi-
gabyte.

Wszystkie płyty s± teraz byle jakie. Kiedy¶ ASUS był dobry,
od paru lat też, z tego co słyszę, jest przeciętny. Sam od
czasu rewelacyjnego P55T2P4 nie kupowałem płyt ASUSa (ale mu-
szę przyznać, że tamta płyta była genialna :) ).

|                 |  Politechnika ¦l±ska                   |

Data: 2012-01-07 12:09:24
Autor: Terminator Pi
Asrock, Asus... (co kupić)?
On 2012-01-07, Radosław Sokół <rsokol@magsoft.com.pl> wrote:
[...]

Tia. Mieli¶my Gigabyte (niestety, nie pamiętam które). Miały tak sprytnie,
że mimo ustawienia "na sztywno" 100-FDx na interfejsie sieciowym, co jaki¶
czas losowe komputery przeł±czały się na autodetekcję (ale nie w sensie
zmiany ustawień w systemie, tylko w sensie rzeczywistego działania).

--
\-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- /
|  Kruk@epsilon.eu.org   |

Data: 2012-01-07 07:01:25
Autor: Tomaszek
Asrock, Asus... (co kupić)?
W dniu 2012-01-05 22:26, Rafal Lukawski pisze:
Ktoś gdzieś doszedł, że Asus jest właścicielem Asrock'a, nie śledze
przejęc na tym rynku, ale ja bym wziął Gigabyte'a :)

A to jakaś tajemnica była ?;)

Data: 2012-01-05 23:32:00
Autor: m4rkiz
Asrock, Asus... (co kupić)?
"$M$" <piotr7112@poczta.onet.pl> wrote in message news:je53fb$ers$1node2.news.atman.pl...
[...]

ja tam przegladam testy i wybieram to co jest najpopularniejsze, bez
ogladania sie na to czy to gigabyte, asrock, asus, msi czy jeszcze
cos innego

w razie problemow - duza szansa ze ktos je juz rozwiazal, biosy pojawiaja
sie w miare czesto, nieraz da sie wybrac najlepsze kombinacje sterownikow
(wazne w przypadku korzystania z wynalazkow intela siedzacych w ich\r1
jak cache na ssd itd)

gdyby zdazyla sie duza wtopa sprzetowa producent nie bedzie mogl jej
zignorowac (vide obecne problemy gigabyte)

teraz mecze P8Z68-V PRO - byla opisana na dziesiatkach portalow,
kupily ja dziesiatki czy setki tysiecy ludzi, jedyny istotny minus
(wynikajacy z chipsetu) to mala ilosc linii pcie

kiedys mialem manie dobierania sprzetu dokladnie pod swoje potrzeby,
ale czesto okazywalo sie ze nowego biosu (i supportu nowych procesorow
w mniejszym procesie) nie bedzie, 'bo nie', ze sterownik do zintegrowanej
dzwiekowki sypie bsodami 'bo tak' itd. itp...

Data: 2012-01-06 07:35:35
Autor: Pan Piskorz
Asrock, Asus... (co kupić)?
W dniu 2012-01-06 00:32, m4rkiz pisze:
ja tam przegladam testy i wybieram to co jest najpopularniejsze, bez
ogladania sie na to czy to gigabyte, asrock, asus, msi czy jeszcze
cos innego

Całkiem słuszne podej¶cie.
P.

Data: 2012-01-08 12:07:55
Autor: Andre
Asrock, Asus... (co kupić)?
m4rkiz wrote:

gdyby zdazyla sie duza wtopa sprzetowa producent nie bedzie mogl jej
zignorowac (vide obecne problemy gigabyte)

Czy moglbym prosic o nieco szersze omowienie problemow gigabyte'a?
Chce wlasnie kupic jedna z ich plyt i warto poczytac...

--
Pozdrawiam,
  Andre

Data: 2012-01-08 13:44:06
Autor: m4rkiz
Asrock, Asus... (co kupić)?

http://pclab.pl/news48156.html

http://pclab.pl/news48167.html

Data: 2012-01-08 14:34:00
Autor: Andre
Asrock, Asus... (co kupić)?
m4rkiz wrote:

http://pclab.pl/news48156.html

http://pclab.pl/news48167.html

Hmm nie wiem co o tym myslec...
Ja co prawda szukam plyty pod AMD, ale albo UD3H albo D2H.
Nie planuje podkrecania, ale na pewno wykorzystanie w 100% procesora 4
rdzeniowego.

Moze jakies rady?

--
Pozdrawiam,
  Andre

Data: 2012-01-08 19:01:07
Autor: Irokez
Asrock, Asus... (co kupić)?
Użytkownik "Andre" <andy@andy.pl> napisał w wiadomo¶ci news:xn0hsuvr45j17xf009news.gazeta.pl...
m4rkiz wrote:
[...]

Nie wiem, Mi się takie droższe Gigabyte pod P4 spaliło (zasilanie mostka na dole, chipset i865PE). Kumplowi też.
Teraz czytam że id± z dymem nowe Intelowskie.
Kiedy¶ miałem ABIT BH6, potem EPOX, to były płyty.. już nie istniej± firmy.
Teraz mam Asus P5K-E/WiFi, znajomi też na Asusach (Intel i AMD) i działaj±.

Teraz Asus lub ewentualnie co¶ ze stajni MSI bym brał

Pozdrofka

--
Irokez

Data: 2012-01-08 21:26:04
Autor: Zenek
Asrock, Asus... (co kupić)?
W dniu 2012-01-08 15:34, Andre pisze:
m4rkiz wrote:

[...]

Zerknij na allegro i sprawdz co ludzie kupuja w duzych ilosciach juz bedziesz wiedzial jakie gowno muchy jedza.

Data: 2012-01-07 14:51:36
Autor: T.F.
Asrock, Asus... (co kupić)?
Użytkownik "$M$" ...

Asrock chyba nie ma renomy - kiedy¶ więcej siedziałem w sprzęcie,
jak ta firma wchodziła na rynek mówiło się o niej że to najtańszy złom.

Klamiesz,
nigdy nie siedziales w sprzecie
(...jesli wypisujesz takie glupoty...)

--
T.F.

Data: 2012-01-07 15:13:56
Autor: BartekK
Asrock, Asus... (co kupić)?
W dniu 2012-01-05 22:07, $M$ pisze:
A Asrock? Jak z niezawodnością ich produktów? Bo cena kusi ;-).

Z góry dzięki za przemyślenia.
Od zawsze istniały produkty "low budget", bo jest na nie zapotrzebowanie.
Tak samo jak każdy producent usiłuje z różnymi produktami trafić w całe spektrum zapotrzebowań, tak też są całe firmy celujące w dany segment.
Od dawna były takie wynalazki, jak ECS (i ich słynne płyty K7S5A, pierdylion ich się sprzedało, miliardy działały dobrze, ale miliony były zrąbane lub generowały z czymś konflikty, stąd ich fatalna reputacja), Kobian, Asrock... To że _te same_ firmy produkują też coś "z wyższej półki" - nie pomaga, bo ich obraz psuje ogromny zalew najtańszej masówki, która czasem bywa problematyczna (a po pomnożeniu tego "czasem" przez wielką liczbę szt wypuszczoną - jest niewesoło).

Co do "jakości" - płyty główne dzielą się (niezależnie od ceny i wyposażenia, bo to sobie dobierasz pod swoje potrzeby i fantazję) na:
1) dobre, działające.
2) zepsute, niedziałające - należy reklamować/wymienić
3) dobre, ale upierdliwe, bo np niewygodnie rozmieszczone gniazda, kolidujące ze sobą, słabe chłodzenie, marne kondensatory, zawierające dziwne czipsety audio/lan/ide co daje problemy z driverami itp.

Obecnie grupa 3 praktycznie wymiera, płyty są projektowane coraz bardziej "standardowo", bo parametry linii zasilania/czipsetu/ramu/procesora/pcie są coraz bardziej wykręcone i muszą być zrobione dokładnie wg zaleceń/normy, nie ma co tu wymyślać lepiej/gorzej.

MoĹĽna jeszcze patrzeć na jakość (jakość czyli powierzchnia i usytuowanie, a nie kolorowoĹ›ci i  fantazyjny ksztaĹ‚t) radiatorĂłw, czy istotne kondensatory nie sÄ… starymi elektrolitami, czy cewki sÄ… w formie kubkĂłw zakmniÄ™tych, ĹĽeby nie piszczaĹ‚y...

--
| Bartłomiej Kuźniewski

Asrock, Asus... (co kupić)?