Assange: UE powinna dowalić Hiszpanii (jak Polsce)

Data: 2017-10-01 14:54:29
Autor: A. Filip
Assange: UE powinna dowalić Hiszpanii (jak Polsce)
https://wpolityce.pl/swiat/360295-hiszpania-jak-polska-julian-assange-apeluje-do-junckera-aktywujcie-art-7-trzeba-ich-zawiesic
Hiszpania jak Polska? Julian Assange apeluje do Junckera: "Aktywujcie
art. 7. Trzeba ich zawiesić!"
opublikowano: 2017-10-01 13:56:24+02:00
[...]
   Drogi Jean Claude-Juncker. Czy to jest ,,respektowanie praw ludzkiej
   godności, wolności i demokracji"? Aktywujcie art. 7, by zawiesić
   Hiszpanię w Unii Europejskiej za jawne pogwałcenie artykułu 2
   - napisał Assange.

Tani to Jumcker nie jest ;-)

--
A. Filip

Data: 2017-10-03 20:21:27
Autor: Marek
On Sun, 01 Oct 2017 14:54:29 +0200 (CEST), "A. Filip" <anfi@buntownik.pl> wrote:
https://wpolityce.pl/swiat/360295-hiszpania-jak-polska-julian-assange-apeluje-do-junckera-aktywujcie-art-7-trzeba-ich-zawiesic

A tak właściwie t jaki tam jest problem? Skoro chca się separowac to b dlaczego im nie pozwolić??

--
Marek

Data: 2017-10-03 21:33:01
Autor: peter
W dniu 2017-10-03 o 20:21, Marek pisze:
[...]

Katalonia jest najbogatsza w Hiszpanii i nie chcą płacić na tych słabszych. I dlatego reszta nie chce się zgodzić na odłączenie.
W Polsce rząd reaguje histeryczne na hasło o autonomii Sląska ( o niepodległości to nawet nikt nie mówi).
   A Ty zgodziłbyś się autonomię/niepodległość Sląska?!.

--
  peter

Data: 2017-10-03 21:37:37
Autor: Liwiusz
W dniu 2017-10-03 o 21:33, peter pisze:
[...]

Widać, że chłopak nie rozumie istoty istnienia państwa, i to, że dla państwa obrona własnego terytorium jest jego cechą immanentną. Więc twojego pytania nie zrozumie i pewnie odpowie "czemu nie".

Lepiej się go spytać, czy gdyby komórki w jego ciele dojrzały do demokracji, i komórki jego nogi urządziły by sobie plebiscyt, że chcą opuścić jego ciało, to czy też by wzruszył ramionami (jeśli by je jeszcze miał) "skoro chcą się separować, to dlaczego im nie pozwolić".

--
Liwiusz

Data: 2017-10-04 07:28:56
Autor: A. Filip
Jaka jest PRAWNA różnica między Hiszpanią/Katalonią a Serbią/Kosowem? [Was: Assange: UE powinna dowalić Hiszpanii (jak Polsce)]
<anfi@buntownik.pl> wrote:
[...]

Czyli prezydent Europy Tusk Donald "Wnuczek" (PO) ustanowił groźny
precedens uznając jako premier RP3 oddzielenie się Kosowa od Serbii?

--
A. Filip
| Komu urządza się więcej styp, ten lepiej żyje na tamtym świecie.
(Przysłowie osetyjskie)

Data: 2017-10-04 12:10:58
Autor: J.F.
Użytkownik "Liwiusz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:or0ou5$clc$1@node1.news.atman.pl...
[...]

Takim panstwem byla kiedys Rosja, Prusy-Niemcy i Austro-Wegry.
A gdzies na ich peryferiach ci cholerni Polacy.
A potem np ZSRR ...

A i PRL mozna przytoczyc - istona cecha Panstwa jest zmusic obywatela do pracy na rzecz tegoz Panstwa, i nie pozwolic mu uciec ...

[...]

A da rade zatrzymac ?
Ewentualnie ... jakby dobrze karmil, to by nie uciekaly :-)

A wracajac do Slaska ... wegiel uwazamy za slaski, czy za dobro calego kraju ... i nakladamy stosowna oplate na kopalnie ?

J.

Data: 2017-10-04 16:33:43
Autor: Marek
On Tue, 3 Oct 2017 21:37:37 +0200, Liwiusz <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:
Widać, że chłopak nie rozumie istoty istnienia państwa, i to, że dla państwa obrona własnego terytorium jest jego cechą immanentną. Więc

Liwiusz nie pierdol. Jeśli ktoś  nie czuje żadnego związku ze "swoim państwem" to trzymanie go na siłę ma taki sam sens jak trzymanie na siłę pracownika na 3 miesięcznej odprawie "bo tak". Żadna strona na tym nie korzysta.

--
Marek

Data: 2017-10-04 07:45:49
Autor: Tomasz Kaczanowski
[...]

Ja raczej bym optował za większą decentralizacją władzy dla całego kraju, większa autonomię dla każdego z województw. To było by dobre dla wszystkich i Śląsk tez dostałby swoje.

--
http://zrzeda.pl

Data: 2017-10-04 09:19:05
Autor: A. Filip
<anfi@buntownik.pl> wrote:
[...]

Coś ala kraje związkowe w RFN?
W przeliczeniu na głowę mieszkańca wypadałoby 7-8 na Polskę.
[ Wielkopolska, Małopolska, Mazowsze, Śląsk, Warmia+Mazury, 2xPomorze]
_Bardzo staranne_ wyznaczenie granic mogłoby przystopować "secesjonistów" ;-)

--
A. Filip

Data: 2017-10-04 09:28:44
Autor: Tomasz Kaczanowski
<anfi@buntownik.pl> wrote:
[...]

Na przykład, aczkolwiek to mniej istotne, jak przebiegałyby granice (przynajmniej na tym etapie - choć dowcip, że stolicę Śląska usytuować w Sosnowcu na pewno zdenerwowałby niektórych hehehe), chodzi o to, by jednak więcej władzy było lokalnie. Społeczność lokalna zazwyczaj lepiej rozpoznaje swoje potrzeby. I Niemcy do dobry przykład tego,  że to działa.

--
http://kaczus.ppa.pl

Data: 2017-10-05 09:17:48
Autor: Lepudruk
Assange: UE powinna dowalić Hiszpanii (jak Polsce) [Do czego doprowadziło prawo konstytucyjne Hiszpanii]

Użytkownik "A. Filip" <anfi@buntownik.pl> napisał w wiadomości news:anfi+absaub2mrf-ha43@buntownik.pl...
Jak się patrzy na mapę polityczną Niemiec sprzed zjednoczenia
Drugą Rzeszą to obecne granice krajów związkowych w Niemczech
wydają się "zasadniczo geograficzne".

Rewelacja! Podaj link! ;-)))))

CL

Data: 2017-10-04 16:29:36
Autor: Marek
On Tue, 3 Oct 2017 21:33:01 +0200, peter <ToJestTo@nic.nie.wiem> wrote:
   A Ty zgodziłbyś się autonomię/niepodległość Sląska?!.

Oczywiście, żyjemy w wolnym świecie. Idbieranie prawa do odrębności powinno być tak samo karane jak prawa do wolności.

--
Marek

Data: 2017-10-04 19:17:06
Autor: Sonn
Assange: UE powinna dowalić Hiszpanii (jak Polsce)
W dniu 2017-10-03 o 21:33, peter pisze:

   A Ty zgodziłbyś się autonomię/niepodległość Sląska?!.

Oczywiście! Niech sami sobie utrzymują swoje rentowne inaczej kopalnie. Wiesz ile na tym by zyskał budżet pozostałej części kraju?

--
Sonn

Data: 2017-10-04 19:59:24
Autor: A. Filip
Sonn <xxx123xxx@poczta.onet.pl> pisze:
[...]

Zapomniałeś dodać że Wolny Śląsk musiałby przejąć wypłacanie emerytur
górniczych górnikom co przez lata w ciężkim trudzie i znoju na Śląsku
fedrowali straty ;-)

--
A. Filip