Assange jak Kukliński

Data: 2012-08-19 15:48:30
Autor: zdumiony
Assange jak Kukliński
Data: 2012-08-19 15:54:07
Autor: Trefniś
Assange jak Kukliński
Dnia 19-08-2012 o 15:48:30 zdumiony <zdumiony@jestem.pl> napisał(a):

http://fakty.interia.pl/raport/wikileaks-ujawnia/news/czym-jest-wikileaks,1564325

Kogo zdradził Assange?

--
Trefniś.
Nie podzielam Twoich poglądów, ale umrę za to, byś mógł je głosić!
(przypisywane Wolterowi)

Data: 2012-08-19 16:00:27
Autor: zdumiony
Assange jak Kukliński
Użytkownik "Trefniś" <rd112s@wiadomo.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:op.wjajkhv9mfh1grvectranet.wroclaw.vectranet.pl...
Dnia 19-08-2012 o 15:48:30 zdumiony <zdumiony@jestem.pl> napisał(a):

http://fakty.interia.pl/raport/wikileaks-ujawnia/news/czym-jest-wikileaks,1564325

Kogo zdradził Assange?

Podobieństwo jest takie że Kukliński ujawniał materiały Układu Warszawskiego a Assange "tajne, ocenzurowane albo w inny sposób objęte restrykcjami materiały o znaczeniu politycznym, dyplomatycznym lub etycznym"
"Specjalizujemy się w umożliwianiu informatorom chcącym zdemaskować niezgodne z prawem działania (tzw. whistleblowers) i dziennikarzom dotarcia do opinii publicznej"

Data: 2012-08-19 16:22:28
Autor: Trefniś
Assange jak Kukliński
Dnia 19-08-2012 o 16:00:27 zdumiony <zdumiony@jestem.pl> napisał(a):

[...]

Komu tajemnice _zdradzał_ Kukliński, a komu _ujawniał_ Assange?

Jest zasadnicza różnica między _ujawnianiem_ szerokiej opinii publicznej,
a skrytym _zdradzaniem_ przeciwnikowi.
Weź pod uwagę także spodziewane korzyści - jakie miał Kukliński, jakie  Assange.
Zobacz też, kogo dotyczą zdradzane (w przypadku Kuklińskiego) i ujawniane  materiały (Assange).
Przemyśl, dla kogo niewygodne były materiały zdradzane przez Kuklińskiego,  a dla kogo ujawniane przez Assangea.
Kto jest/był beneficjentem w obu przypadkach, oraz jakie to może mieć/ma  skutki?

Niezależnie od opinii o Kuklińskim, jest to skrajnie niewłaściwe  porównanie.
To są całkowicie różne przypadki i osoby są dla siebie przeciwieństwem!

Data: 2012-08-19 14:08:52
Autor: Marek
Assange jak Kukliński
On Aug 19, 4:22 pm, Trefniś <rd1...@wiadomo.poczta.onet.pl> wrote:
Dnia 19-08-2012 o 16:00:27 zdumiony <zdumi...@jestem.pl> napisał(a):

Komu tajemnice _zdradzał_ Kukliński, a komu _ujawniał_ Assange?

Gdyby Kuklinski "ujawnil", to bylby wtedy bohaterem ?

Data: 2012-08-19 23:27:08
Autor: Trefniś
Assange jak Kukliński
Dnia 19-08-2012 o 23:08:52 Marek <mwisniewski2008@googlemail.com>  napisał(a):

[...]

Celowo nie rozpatruję w ogóle dylematu - bohater, czy zdrajca.
To nie ma dokładnie żadnego znaczenia dla rozważań.

Ale niewątpliwie Kukliński nie ujawnił niczego do wiadomości publicznej.
Zdradził tajemnice militarne jednego mocarstwa innemu mocarstwu.

Assange ujawnił zaś, jak się robi politykę wszem i wobec - również mnie i  Tobie :)
To jest   z a s a d n i c z a    różnica między Kuklińskim i Assangem.
Znak równości między nimi (jak w temacie) to całkowite nieporozumienie!

Data: 2012-08-19 22:13:55
Autor: Kaczysta
Assange jak Kukliński
Ujawnienie przez Kuklińskiego materiałów agresji jądrowej na kraje NATO przez Układ Warszawski uczyniły te plany bezużytecznymi, a tym samym zastopowały agresywne zapędy Moskwy i jej satelitów.
Kukliński działał w interesie narodu polskiego, któremu te plany wyznaczyły zagładę - a Kukliński przysięgał narodowi polskiemu. Zdrajcami byli wyżsi oficerowie LWP, którzy znali te plany i nie zrobili niczego, aby im zapobiec.
AZ

Data: 2012-08-19 21:58:08
Autor: Observatore
Assange jak Kukliński
Kaczysta <zasady.moralne@gmai.com> napisał(a):
[...]

Dokladnie. Niestety dzieki GW, nadal obowiazuja w obiegu publicznym zasady
ustalone przez esbeckich propagandystow. Dba o to szczegolnie GW.

Podobna zasada ustalona przez tych samych propagandystow obowiazuje w temacie wprowadzenia stanu wojennego, transformacji przy *Okraglym stole*, *grubej
kreski* i postaci Walesy - Bolka. III RP stoi na fundamencie KLAMSTWA i dlatego nie jest panstwem wolnym i
suwerennym, tylko jego ATRAPA. Takie panstwo musi sie zawalic lub utracic
suwerennosc.

 CIĘŻAR KŁAMSTWA

* Do dziś w narracji publicznej na temat pułkownika Ryszarda Kuklińskiego,
obowiązują zasady ustalone przez esbeckich propagandystów, a następnie
utrwalone w wystąpieniach rzecznika peerelowskiej junty Jerzego Urbana. Zostały sformułowane w treści  dwóch dokumentów: sporządzonej w MSW *Notatki
dot. argumentów i tez kontrpropagandowych wobec wywiadu R. Kuklińskiego dla
*Kultury* oraz *Koncepcji zdyskontowania publikacji R. Kuklińskiego w czasie
konferencji prasowej&#8221; autorstwa politruków z LWP. Z tego zasobu pochodzą
podstawowe epitety, jakimi do dziś opisuje się postać pułkownika. *Zdrajca*, *dezerter* *agent i szpieg CIA*, *megaloman i prowokator, *rzekomy
ideowiec i zbawca Polski*, *człowiek który opluwa i szkaluje Solidarność* - to
tylko niektóre z określeń zaproponowanych Urbanowi przez SB.

III RP  - kontynuując kłamstwa PRL-u przedstawia osobę płk Kuklińskiego w
zgodzie z tym wzorcem i przez dwa dziesięciolecia utrzymuje Polaków w
przeświadczeniu, iż mają do czynienia co najmniej z postacią *kontrowersyjną*
i *niejednoznaczną*. Na podobnej zasadzie interpretuje się także przyczyny wprowadzenia stanu
wojennego* http://bezdekretu.blogspot.ca/2011/12/ciezar-kamstwa.html

Data: 2012-08-19 22:22:05
Autor: A. Filip
Pułkownik Ludowego Wojska Polskiego Kukliński
"Kaczysta" <zasady.moralne@gmai.com> pisze:
[...]
polskiemu. Zdrajcami byli wyĹźsi oficerowie LWP, ktĂłrzy znali te plany
i nie zrobili niczego, aby im zapobiec.
AZ

<adwokat-diabła> A to bomby i rakiety Układu Warszawskiego/ZSRR
zmieniłby Polskę w nuklearną pustynie czy USA/NATO miałyby w dupie los jakichś tam polaczków? </adwokat-diabła>

Data: 2012-08-19 20:48:05
Autor: Observatore
Pułkownik Ludowego Wojska Polskiego Kukliński
A. Filip <anfi@xl.wp.pl> napisał(a): <adwokat-diabła> A to bomby i rakiety Układu Warszawskiego/ZSRR
zmieniłby Polskę w nuklearną pustynie czy USA/NATO miałyby w dupie los jakichś tam polaczków? </adwokat-diabła>

************************
tak, zmienily by ale w kontrze do udzerzenia sowieckiego !

Data: 2012-08-20 01:39:31
Autor: Grzegorz Z.
Observatore napisał:

[...]

http://www.youtube.com/watch?v=ckZVXl8JaCk

"Wojna miała trwać 18 dni".

--
"Nauka nie obaliła starych mitów, tylko je doprecyzowała."

Data: 2012-08-19 23:09:22
Autor: Trefniś
Assange jak Kukliński
Dnia 19-08-2012 o 22:13:55 Kaczysta <zasady.moralne@gmai.com> napisał(a):

Ujawnienie przez Kuklińskiego materiałów agresji jądrowej na kraje NATO  przez Układ Warszawski uczyniły te plany bezużytecznymi
(...)

Zwykły bełkot (wybacz). Mantra, powtarzana bez nawet próby zrozumienia -  od lat.
Rakietom po zdradzie planów przez Kuklińskiego nic się nie stało - stały,  gdzie stały.
I były równie skuteczne :)

Ułatwienie NATO obrony przed ew. atakiem nuklearnym powodowało, że to  głównie na polskim niebie doszłoby do zestrzelenia tych rakiet. Nie wiem,  czy to byłoby korzystne dla nas.

A już na 100% Kukliński nie mógł mieć wiedzy, jak jego zdrada planów  Układu Warszawskiego będzie wykorzystana przez NATO. Mogli wykorzystać  właśnie niwecząc atak radziecki na polskim niebie.

Ale i tak rozpad Związku Radzieckiego miał zupełnie inne przyczyny, niż  militarne.
Nie przeceniałbym roli Kuklińskiego - ot, kolejny informator.
Wolność zaczęła się od Muru Berlińskiego!

Data: 2012-08-19 23:51:43
Autor: Gringo
Assange jak Kukliński

Data: 2012-08-19 21:59:36
Autor: Chiron
Assange jak Kukliński

Użytkownik "zdumiony" <zdumiony@jestem.pl> napisał w wiadomości news:k0qrhn$g39$1inews.gazeta.pl...
[...]

Bardzo dziwne jednak jest to, że cenią go w Izraelu- a on nie dość, że niczego przeciw Izraelczykom nie ujawnia- to jeszcze go tam cenią, udziela swobodnie wywiadów, etc

--

Chiron

Data: 2012-08-19 20:25:13
Autor: Observatore
Assange jak Kukliński
Chiron <eleuzis@onet.eu> napisał(a):

Bardzo dziwne jednak jest to, że cenią go w Izraelu- a on nie dość, że niczego przeciw Izraelczykom nie ujawnia- to jeszcze go tam cenią, udziela swobodnie wywiadów, etc

to ciekawe. Ale to by bylo dzialanie bardzo glupie, bo przeciw USA, chociaz
Izrael nie nalezy do panstw ktore ciesza sie pelnym zaufaniem jankesow.

Mozecie podac jakis link do tej wiadomosci, bo ja niczego na ten temat znalezc
nie moge? Ale w Izraelu  mieszka dosc liczna grupa Zydow rosyjskich, ktorzy
maja nawet swoja partie.

Wszytkie znane do tej pory informacje na temat Asange dowodza, ze jego
dzialnosc byla organizowana i nadzorowana przez sluzby Federacji Ruskiej.

*Z dostępnego w internecie opracowania dotyczącego Assange&#8217;a, autorstwa
Trevora Loudona, nowozelandzkiego polityka, blogera badającego od wielu lat
działalność wywiadowczą Sowietów, wynika informacja o współpracy Juliana
Assange&#8217;a i jego otoczenia z Rosjanami. Loudon podkreśla rolę niemieckiej organizacji Chaos Computer Club (CCC),
założonej w 1989 r. przez współpracownika KGB Karla Kocha (oskarżony o
szpiegostwo przeciwko USA haker znaleziony po dekonspiracji, spalony żywcem w
lesie). Serwery tej organizacji służyły Assange&#8217;owi do komunikacji z informatorami
portalu, CCC organizował też publiczne spotkania, mające budować jego
wiarygodność.*

http://www.trevorloudon.com/2012/08/where-is-the-indictment-of-julian-assange/

Pod ponizszym linkiem wiecej informacji w j. polskim na temat *opiekunow*
Asange.

http://niezalezna.pl/25379-fight-club-moskwy-i%C2%A0juliana-assange%E2%80%99

Data: 2012-08-20 09:54:42
Autor: zdumiony
Assange jak Kukliński
Użytkownik " Observatore" <fajny.d.arzbor@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:k0ri39$b2o$1inews.gazeta.pl...

[...]

Oczywiście sprawców nie znaleziono...

Data: 2012-08-20 11:05:34
Autor: Onbservatore
Assange jak Kukliński
> [...]

> szpiegostwo przeciwko USA haker znaleziony po dekonspiracji, spalony > żywcem w

..tak jak w POlsce:) ale mozna sie domyslac kto to zrobil.

Zadajac sobie pytania: KTO (jakie sluzby) stosuje najczesciej tego typu metody
usuwania ludzi (spalonych* - ale w przenosni:)?

KOMU zaszkodzilby Karl Koch - gdyby go przesluchiwano?

Data: 2012-08-20 15:37:21
Autor: A. Filip
Assange jak Kukliński
" Onbservatore" <fajny.d.arzbor@WYTNIJ.gazeta.pl> pisze:
> [...]

usuwania ludzi (spalonych* - ale w przenosni:)?

KOMU zaszkodzilby Karl Koch - gdyby go przesluchiwano?

(Także) Dupkom wysokiego szczebla których niekompetencja wyszłaby na
zbyt szeroki jaw (choćby i nie całkiem publiczny) na jego procesie? :-)

Cover Your (Own) Ass ;-)

Data: 2012-08-20 17:02:58
Autor: Observatore
Assange jak Kukliński
> [...]

Także) Dupkom wysokiego szczebla których niekompetencja wyszłaby na
zbyt szeroki jaw (choćby i nie całkiem publiczny) na jego procesie? :-)

*********************************

na razie wychodzi wasza niekompetencja. Pilnujcie swojej doopy:)

Data: 2012-08-20 12:16:58
Autor: Chiron
Assange jak Kukliński

[...]

To własnie chodzi o jego kontakty z nimi. W szczególności- z bardzo znanym Izraelem Szamirem- oni się chyba nawet przyjaźnią. I choć Assange nienawidzi wrogów Izraela (o czym pisze)- to Szamir niektórych ceni, wręcz podziwia- jak Hezbollah. Jest tego trochę na www- poszukaj Szamir i Assange.
Stosunki Izrael- USA są takie raczej...niejednoznaczne. IMO- USA już dawno by dała sobie spokój z Izraelem, ale Żydzi opanowali tam kluczowe stanowiska. Warto wziąć pod uwagę osobistą rolę przy próbie zatopienia amerykańskiego statku jednego z najważniejszych amerykańskich Żydów- Kissingera (mowa oczywiście o USS Liberty.

[...]

Masz rację. Jednak kto jeszcze nim kręci- jakie to są powiązania- tego nie wiemy. Nie zdziwiłbym się, gdyby się okazało, że np jakaś grupa w USA, która chce uwolnić kraj od lobby żydowskiego- gra nim, co rusz to kompromitując rząd, pokazując jego zależność od państwa Izrael

--

Chiron

Data: 2012-08-19 22:26:11
Autor: Trefniś
Assange jak Kukliński
Dnia 19-08-2012 o 21:59:36 Chiron <eleuzis@onet.eu> napisał(a):

[...]

Podaje również informacje nt. Izraela - pierwszy z brzegu:

http://wiadomosci.onet.pl/raporty/wikileaks-publikacja-tajnych-dokumentow/sensacyjne-doniesienia-wikileaks-ws-izraela,1,4243000,wiadomosc.html

skrócone (potrzebuje ktoś jeszcze tej niezbyt bezpiecznej zaszłości?):

http://goo.gl/dkUAg

Zauważ, że informacje w Wikileaks są wypadkową "jakości" ochrony danych  informacji.
A także stopnia lojalności kadry wojskowej/dyplomatycznej.
Nie od dziś wiadomo, że Izrael pod tym względem jest znacznie lepszy od  innych.

Oczywiście to nie dowodzi niczego, ale na razie nie można jednoznacznie  określić, kogo Assange chroni.
A Izrael jest tak blisko z USA, że chyba nie byłoby to zbyt rozsądne jako  podstawa działalności Assangea.

Data: 2012-08-20 12:23:40
Autor: Chiron
Assange jak Kukliński

Użytkownik "Trefniś" <rd112s@wiadomo.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:op.wja1pxr7mfh1grvectranet.wroclaw.vectranet.pl...
[...]

==========================

To są Informacje może i na temat Izraela, ale kompromitują Syrię, prawda?

[...]

Nawet jak przyjąć ten punkt widzenia, to przecież kompromitujące Izrael wiadomości są często i w posiadaniu jego sojuszników. A takich Assange nie upublicznia. Przynjamniej nic o tym nie wiem. Ba! Nie raz kompromitował Hezbollah- śmiertelnego wroga Izraela

--

Chiron

Data: 2012-08-21 12:56:58
Autor: Trefniś
Assange jak Kukliński
Dnia 20-08-2012 o 12:23:40 Chiron <eleuzis@onet.eu> napisał(a):

[...]

Sorry, link do przydługiego filmu (prawie 10 minut).
Obejrzałem zaledwie początek, więc nie bardzo zweryfikowałem jakość  merytoryczną.
Ale to do rozważań niepotrzebne.
Wystarczy, że Wikileaks "ujawnia syjonistyczną zdradę":

http://www.youtube.com/watch?v=pdJdG0tZBmY&feature=g-vrec

Nawet, jeśli ta publikacja jest echem niesnasek wewn. Wikileaks, to jednak
Assange sprowokował cały proces uwalniania informacji.

Data: 2012-08-19 23:50:07
Autor: Gringo
Assange jak Kukliński

Data: 2012-08-19 22:02:41
Autor: Observatore
Assange jak Kukliński
Gringo <gringo@qmail.com> napisał(a): Do dupy porównanie. Kukliński to zwykły sprzedawczyk, Asange obrońca praw człowieka i wolnościowiec. *******************************

teraz udajcie sie do Adasia lub do jego opiekunow i niech was poglaszcza po
glowce...bekon.

Data: 2012-08-20 09:46:56
Autor: zdumiony
Assange jak Kukliński
Użytkownik "Gringo" <gringo@qmail.com> napisał w wiadomości news:k0rn2q$ba2$1adenine.netfront.net...
Do dupy porównanie. Kukliński to zwykły sprzedawczyk, Asange obrońca praw człowieka i wolnościowiec.

MOim zdaniem obaj działali w sprawie wolności

Data: 2012-08-20 11:04:35
Autor: Trefniś
Assange jak Kukliński
Dnia 20-08-2012 o 09:46:56 zdumiony <zdumiony@jestem.pl> napisał(a):

[...]

Assange w obronie wolności obiegu informacji. Nawet, jeśli wybiórczo (na  pewno ma jakieś sympatie), to rozpoczął/rozpropagował cały proces  wolnościowy.

Kukliński działał w obronie arbitralnie wybranej jednej z form wolności.
Ta akurat wolność kurczy się coraz bardziej - dowodem nie tylko kłopoty  Assangea.

Data: 2012-08-20 17:19:07
Autor: Marek Woydak
Assange jak Kukliński
Dnia Mon, 20 Aug 2012 09:46:56 +0200, zdumiony napisał(a):

[...]

Moim zdaniem Kukliński to patriota, a Assange to zdrajca, który wyjawienie
światu tajemnic własnego kraju nazywa wolnością słowa.

MW

Data: 2012-08-20 17:31:07
Autor: Trefniś
Assange jak Kukliński
Witam!

Dnia 20-08-2012 o 17:19:07 Marek Woydak <marek2x@wp.pl> napisał(a):

[...]

Wolność słowa jest niezależna od obywatelstwa.
A z tego co wiem, Assange nie jest obywatelem USA, więc nawet jeśli....

Mam nadzieję, że Garzonowi powiedzie się obrona Assangea:

http://www.rmf24.pl/fakty/swiat/news-sedzia-garzon-bedzie-bronil-juliana-assange-a,nId,624663

Data: 2012-08-20 18:35:30
Autor: Trybun
Assange jak Kukliński
W dniu 2012-08-20 17:19, Marek Woydak pisze:
[...]

Nawet nie amerykański, był tylko ich pieskiem za żołd.

Data: 2012-08-20 18:46:29
Autor: zdumiony
Assange jak Kukliński
Użytkownik "Marek Woydak" <marek2x@wp.pl> napisał w wiadomości news:1ge6mymdp9ned$.zdfiwd9ailq1.dlg40tude.net...
Moim zdaniem Kukliński to patriota, a Assange to zdrajca, który wyjawienie
światu tajemnic własnego kraju nazywa wolnością słowa.

Assange jest Australijczykiem, wyjawia tajemnice USA

Data: 2012-08-20 18:35:37
Autor: Trybun
Assange jak Kukliński
W dniu 2012-08-20 09:46, zdumiony pisze:
[...]

Tej wolności w której pozbawia się ludzi wstępu do lasu? W tej w której bezkarnie można okraść naród z wielopokoleniowego dorobku? O tą wolność chodziło?

Assange jak Kukliński