Aster W-wa - wifi

Data: 2009-11-19 20:25:24
Autor: cisiek
Aster W-wa - wifi
Witam

Aster obecnie oferuje usługę WiFI za 12,90 zł miesięcznie na 24 m. - opłaca się?

Zakładam, że router z aster może mieć słabsze parametry, ale być lepiej dopasowany do akurat tej sieci i zainstalowany przez monterów z Astera, no i jako własność Astera, jest przez nich darmowo serwisowany. Czy dobrze kombinuję? Jest też niby okres testowy, po którym można zrezygnować z usługi bez kosztów.

Jakie macie doświadczenia - czy może jednak lepiej kupić samemu router? Jaki?

Pozdrawiam
cisiek

Data: 2009-11-19 21:12:24
Autor: Radosław Sokół
Aster W-wa - wifi
cisiek pisze:
Aster obecnie oferuje usługę WiFI za 12,90 zł miesięcznie na 24 m. - opłaca się?

http://www.ntg.prv.pl/

Są grupy o sieciach. I grupa regionalna Warszawy.

Data: 2009-11-20 01:23:27
Autor: rageofhonor
Aster W-wa - wifi

Użytkownik "cisiek" <"xemczuk[usunto]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:he4632$lka$2news.onet.pl...
[...]

Aster stosuje z tego co wiem modem kablowy z wbudowanym Wi-Fi.

Moim zdaniem Aster nie słusznie pobiera dodatkowe opłaty za korzystanie z Wi-Fi.

Najlepiej kupić router i przypisać mu adres MAC twojej karty sieciowej bo inaczej Aster potraktuje router jako kolejny komputer i będzie chciał rejestrować nowy adres MAC. Co do routerów niestety nie doradzę który jest najlepszy. Najlepiej wybrać router który automatycznie przechwyci adres MAC karty sieciowej bo słyszałem że podobno przy starszych routerach Aster mógł wykryć obecność routera.

Data: 2009-11-20 07:44:29
Autor: zly
Aster W-wa - wifi
Dnia Fri, 20 Nov 2009 01:23:27 +0100, rageofhonor napisał(a):

Moim zdaniem Aster nie słusznie pobiera dodatkowe opłaty za korzystanie z Wi-Fi.

Ta opłata jest raczej za dzierżawę routera, a nie za  "wi-fi". To można
sobie zrobić samemu i jest za darmo.

Najlepiej wybrać router który automatycznie przechwyci adres MAC karty sieciowej bo słyszałem że podobno przy starszych routerach Aster mógł wykryć obecność routera.
Ale to niespecjalnie jakiś problem jest. Podłączasz router, dzwonisz,
mówisz, że podłączyłeś router oni zwalniają u siebie twój stary MAC,
podajesz im nowy, resetujesz modem i hula. Problemów nie ma, a jak ktoś się
boi to może powiedzieć, że kartę sieciową wymienił.

--
marcin

Data: 2009-11-20 10:40:24
Autor: ąćęłńóśżź
Aster W-wa - wifi
Może być, jeśli tną po TTL.
Czy Aster tnie po TTL?
Kiedyś OIDP były przepychanki z UPC z routerami, jak dziś umowy wyglądają nie wiem.
JaC

-- -- -

Ale to niespecjalnie jakiś problem jest.

Data: 2009-11-20 10:42:32
Autor: dziobu
Aster W-wa - wifi
Dnia 11/20/2009 10:40 AM, Użytkownik ąćęłńóśżź napisał:
Może być, jeśli tną po TTL.
Czy Aster tnie po TTL?
Kiedyś OIDP były przepychanki z UPC z routerami, jak dziś umowy wyglądają nie wiem.
JaC

Nigdy nie cieli. Przynajmniej nigdy nie miałem problemów z tego powodu w aster.

dziobu
xyzyk.pl

Data: 2009-11-20 10:46:17
Autor: dziobu
Aster W-wa - wifi
Dnia 11/20/2009 7:44 AM, Użytkownik zly napisał:

Ta opłata jest raczej za dzierżawę routera, a nie za  "wi-fi". To można
sobie zrobić samemu i jest za darmo.

Oidw pobiera opłate za każdy komputer podpięty w wifi.
Przynajmniej nie tak dawno temu tak było.

[...]

Obecnie każdy router daje możliwośc ustawienia adresu MAC. Automatyczne wykrywane... po co to komu? Wystarczy odczytać takowy na obecnym PC i wpisać w konfiguracji routera.

Polecam Linksysa WRT54GL.

dziobu
xyzyk.pl

Data: 2009-11-20 11:12:22
Autor: zly
Aster W-wa - wifi
Dnia Fri, 20 Nov 2009 10:46:17 +0100, dziobu napisał(a):

Oidw pobiera opłate za każdy komputer podpięty w wifi.
Przynajmniej nie tak dawno temu tak było.

Eee? A niby jak to? Jak sąsiad przyjdzie z lapkiem, albo włącze wi-fi w
telefonie to mam wyższą fakturę? Bez sensu zważywszy, że moża podłączyć
własny router i nie mają zupełnie jak sprawdzić.
Obecnie każdy router daje możliwośc ustawienia adresu MAC. Automatyczne wykrywane... po co to komu? Wystarczy odczytać takowy na obecnym PC i wpisać w konfiguracji routera.
Polecam Linksysa WRT54GL.

Mam, ale w sumie na to nie wpadłem :) Kilka razy zmieniałem te routery i
zawsze trwało to 5 min na infolini.
--
marcin

Data: 2009-11-20 11:19:26
Autor: dziobu
Aster W-wa - wifi
Dnia 11/20/2009 11:12 AM, Użytkownik zly napisał:
[...]

Wiem to bo moi sasiedzi tak mieli (nie wiem czy dalej mają) - modem z wifi od aster i każdy komputer na wifi ma swoje parametry logowania.
Jak przyjdzie sąsiad to sie nie połaczy bo nie bedzie miał loginu.

> Bez sensu zważywszy, że moża podłączyć
> własny router i nie mają zupełnie jak sprawdzić.

Owszem. Tylko trzeba to wiedziec. I trzeba umieć.

Mam, ale w sumie na to nie wpadłem :) Kilka razy zmieniałem te routery i
zawsze trwało to 5 min na infolini.

Zmiana MACa w routerze trwa mniej.
No i nie musisz nigdzie dzwonić - ot taka zaszłość z czasów gdy operator kończył prace o 16 a ja bawiłem sie siecią w środku nocy ;)
Nikogo też nie informujesz że jakiś sprzęt zmieniłeś... Może głupie, ale po co mają wiedzieć.

dziobu
xyzyk.pl

Data: 2009-11-20 11:24:58
Autor: zly
Aster W-wa - wifi
Dnia Fri, 20 Nov 2009 11:19:26 +0100, dziobu napisał(a):

Wiem to bo moi sasiedzi tak mieli (nie wiem czy dalej mają) - modem z wifi od aster i każdy komputer na wifi ma swoje parametry logowania.
Jak przyjdzie sąsiad to sie nie połaczy bo nie bedzie miał loginu.

Hehe... Zabawne. Świadomie się zgodzili? Koszt ich wifi i zwykłego routera
jets taki sam. Co więc przemawia za ich opcją?

Owszem. Tylko trzeba to wiedziec. I trzeba umieć.

No tak

[...]

W sumie racja, Nie pomyślałem nawet o tym :/ Aż spróbuję jak wrócę do domu,
czy nie ma problemu
--
marcin

Data: 2009-11-20 11:49:51
Autor: dziobu
Aster W-wa - wifi
Dnia 11/20/2009 11:24 AM, Użytkownik zly napisał:
[...]

Dla niektórych komputer to takie urządzenie jak pralka czy lodówka. Skąd mogli miedzieć że da sie inaczej?
W cenniku za dodatkowy komputer pozycja jest, przedstawiciel handlowy jak usłyszał że chcą wifi to zaproponował wifi. Co w tym dziwnego?

Niewiedza kosztuje.

Koszt ich wifi i zwykłego routera
jets taki sam. Co więc przemawia za ich opcją?

Nic :)

dziobu
xyzyk.pl

Data: 2009-11-20 15:10:05
Autor: Animka
Aster W-wa - wifi
dziobu pisze:
[...]

Po instalacji systemu też trzeba wpisać MAC do komputera najpierw.

--
animka

Data: 2009-11-20 16:40:55
Autor: dziobu
Aster W-wa - wifi
Dnia 11/20/2009 3:10 PM, Użytkownik Animka napisał:
[...]

???

dziobu
xyzyk.pl

Data: 2009-11-20 17:39:31
Autor: Gupik
Aster W-wa - wifi
tak, od kiedy, MAC swojej karty wpisujesz do Routera tylko 1 raz , i to wczystko.

Data: 2009-11-21 05:48:46
Autor: Santana
Aster W-wa - wifi

Użytkownik "dziobu" <xxxxxx@xxxx.xx> napisał w wiadomości news:he6da7$v0b$1news.onet.pl...
[...]