Aster i rozciagniete mordy w pionie

Data: 2010-11-21 01:57:01
Autor: rageofhonor
Aster i rozciagniete mordy w pionie

Uzytkownik <adresss@poczta.p> napisal w wiadomosci news:fu1ee61vrevvu8pe30pc338bc83puk4q0u4ax.com...
W Aster (Zielona Gora) - analog

zauwazylem, ze na TVP1/TVP2 ostatnie 2 tygodnie, to sa problemy z
formatami. 16:9 i poprawna sygnalizacja formatu.

Nie dotyczy to wszystkich pozycji programowych. Np. leci sobie film i
powinien byc w 16:9, ale jest rozciagniety w pionie, bo pewnie z
satelity tuner w Aster otrzymuje, ze leci wlasnie 4:3 i taki obraz
jest generowany. Co jest nieprawda, bo powinno byc 16:9. No i musze
pilotem przelaczyc tv (crt) na 16:9 - czyli scisnac. Wkurza mnie, bo
"mordy" maja rozciagniete w pionie.

Kiedys bylo dobrze.

Czy zauwazyliscie moze takie same problemy w Aster w innych miastach i
ew. w innych kablowkach?

Czy to jest wina TVP czy Aster?

Ja nie zaobserwowalem takich problemów a mam tez ustawione na automat. Jedyny problem z TVP to ze mam szereg kropeczek w lewym górnym rogu miedzy czarnym paskiem a obrazem gdzies na 1/3 ekranu. Ma ktos podobnie. Juz podczas mundialu tak bylo. Nie pamietam czy sygnal cyfrowy tez tak ma.

Aster i rozciagniete mordy w pionie