Aster, podlaczenie.

Data: 2009-09-16 08:40:58
Autor: Pawel
Aster, podlaczenie.
Czesc,
Sorki za pewnie durne dla Was pytanie ale nie jestem zbyt techniczny :)
Wczoraj czlowiek z Aster zalozyl mi dekoder (bez dysku), przy okazji zmienil
gniazdo antenowe w scianie na swoje, takie z wkrecanym kablem na gwint.
Dekoder jest poldlaczony do tv przez hdmi, ale mam jeszcze nagrywarke i nie wiem
jak to najlepiej polaczyc zeby nagrywala programy z dekodera. Polaczylem
nagrywarke z dekoderem euro ale nie dziala, a component w dekoderze jest
zablokowany.

Data: 2009-09-16 13:39:42
Autor: adresss
Aster, podlaczenie.
On Wed, 16 Sep 2009 08:40:58 +0200, "Pawel"
<pawel.janasWYTNIJTO@poczta.onet.eu> wrote:

[...]

normalnie ja bym wpierw zadzwonil do Aster i zapytal sie, czy to
wyjscie component powinno dzialac.

--
ThinkXtra

Data: 2009-09-16 14:25:01
Autor: pawell32
Aster, podlaczenie.
Pawel pisze:
normalnie ja bym wpierw zadzwonil do Aster i zapytal sie, czy to
wyjscie component powinno dzialac.

Dzialac to powinno :), ale nie dziala bo tak sobie zyczy ponoc HBO.

  a co ma hbo do dekoderów?

--
pozdrawiam. pawell32
Debian Lenny, Gnome, Compiz-Fusion

Data: 2009-09-16 14:40:42
Autor: Pawel
Aster, podlaczenie.

> Dzialac to powinno :), ale nie dziala bo tak sobie zyczy ponoc HBO.
>   a co ma hbo do dekoderów?

A ja wiem?
Da sie to jakos sensownie polaczyc bez componenta?

Data: 2009-09-16 14:43:02
Autor: pawell32
Aster, podlaczenie.
Pawel pisze:
Dzialac to powinno :), ale nie dziala bo tak sobie zyczy ponoc HBO.

  a co ma hbo do dekoderów?

A ja wiem?
Da sie to jakos sensownie polaczyc bez componenta?

zostaje tylko euro z compisite.
a tę informacje skąd masz?

Data: 2009-09-16 14:50:57
Autor: Pawel
Aster, podlaczenie.
Pawel pisze:

> Da sie to jakos sensownie polaczyc bez componenta?
> zostaje tylko euro z compisite.
a tę informacje skąd masz?

Od technika ktory zakladal dekoder.
No dobra, ponoc HBO zazyczylo sobie blokady comp. zeby userzy nie zgrywali na BR
filmow w HD. Tak uslyszalem, nie znam sie na tym wiec ciezko mi o tym dyskutowac. --

Data: 2009-09-16 15:05:22
Autor: pawell32
Aster, podlaczenie.
Pawel pisze:
Pawel pisze:
[...]

trochę to wątpliwe, bo pozostałych platformach też jest hbo
i component działa, a poza tym, żeby tam było jeszcze co nagrywać.

Data: 2009-09-16 21:58:07
Autor: MaW
Aster, podlaczenie.

Użytkownik "Pawel" <pawel.janasWYTNIJTO@poczta.onet.eu> napisał w wiadomości news:1c2d.000002b2.4ab0887anewsgate.onet.pl...
[...]

Spróbuj menu->ustawienia->dzwiek i obraz->Scart i sygnał wyjscia ustaw na composite. Przy tym ustawieniu mam obraz i przez HDMi i przez scart

MaW

Data: 2009-09-19 00:52:06
Autor: Pawel
Aster, podlaczenie.
Dobra, sam to rozgryzlem :)
Pisze jak by ktos kiedys potrzebowal.
Potrzebne sa dwa kable euro. Dekoder <-> nagrywarka + nagrywarka <-> TV.
pozdro. P.

Data: 2009-09-24 12:29:44
Autor: ollo
Aster, podlaczenie.
[...]

a dzisiaj tak sobie zapuscilem googla i wygooglowalem cos takiego

http://www.zatznotfunny.com/2009-08/hdfury-2-converting-hdmi-to-analog/

cena wysoka jak na nasza kieszen. Ale generalnie to idzie to w takim
kierunku aby widz mogl tylko ogladac na tv, ewentualnie nagrac tylko
na dekoderze (na wbudowanym dysku) a nie na zewnetrznej nagrywarce. I
dlatego w UK pojawily sie dekodery sky bez wyjscia w analogach, aby
wszystko szlo po cyfrze. I nie dlatego, ze to sygnal cyfrowy i lepsza
jakosc, tylko dlatego aby moc kontrolowac widza aby byl skazany na
placenie. Chociaz pojawilo sie takie cos

http://www.gefen.com/kvm/dproduct.jsp?prod_id=4306
Gefen TV High Definition Personal Video Recorder ($1000)

i podobno zapisany program na dysku wewnatrz jest odkowany z
zabezpieczen i ze mozna to podlaczyc pod kompa i skopiowac (ale to
pewnie tylko na chwile, bo za chwile cos z tym zrobia).

wiec taki dekoder tv-sat/kablowy jest to narzedzie do totalnego
ubezwlasnawalniania widza. Pewnie to co stwierdzil technik z aster, ze
tak sobie zyczy HBO, aby zablokowac wyjscie w analogu, to jest to
technicznie mozliwe (moze testuja....?). Wystarczy, ze wysla cos w
strumieniu a dekoder bedzie wiedzial, ze HDMI only i dupa blada. Wiec
nagrac sie na zewnetrznej nagrywarce nie da (bo nie ma aktywnego
analoga). Jak nagrac to juz na wbudowanym dysku....Ale mozna zrobic
tak, ze przewinac mozna....ale nie reklam. I np. takie TVN, Polsat i
inni zaoferuja nagrywanie za odpowiednia kase (dodatkowa), ale reklamy
i tak bedziesz musial obejrzec, no chyba, ze wykupisz sobie pakiet
nagrywanie extra z mozliwosci przewijania reklam.

Chcecie miec tak cyfrowa telewizje? Bo ja nie. I tym optymistycznym
akcentem zapraszam do dyskusji. Najbardziej mnie ciekawi czy udalo sie
komus zhackowac protokol hdmi/hdcp, bo cale to bagno cyfrowej
telewizji jest z tym zwiazane. Jak to zostanie zlamane, to dalej juz
bedzie latwiej.

Data: 2009-09-24 14:39:37
Autor: ollo
Aster, podlaczenie.

[...]