Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Astra F - dmuchawa problem - rezystor?

Astra F - dmuchawa problem - rezystor?

Data: 2010-01-27 11:34:04
Autor: TIM
Astra F - dmuchawa problem - rezystor?
Witajcie
W mojej starej asterce 1991 padl nawiew, nie dziala na 1 i 2 biegu, na 3 dziala ale jest glosno i ciezko tak jezdzic (nawiew mam 3biegowy, nie 4biegowy jak to zwykle w astrze,klimy jak mozna sie domyslac brak)
Spotkalem sie z taka sytuacja kiedys i stawiam na rezystor (opornik dmuchawy) znajdujacy sie przy silniku nawiewu na podszybiu przy filtrze przeciwpylkowym.
Pytanie moje brzmi, jesli padla dioda przy rezystorze to czy mozna ja zastapic kawalkiem drucika i bedzie dzialalo czy trzeba nowa diode wstawic? Jesli tak to jak ja tam umocowac, mozna lutowac? Oryginalnie jest to chyba sprasowane. Czy wyzej wspomniany drucik mozna zamontowac doraznie aby stwierczyc czy to fajtycznie ta usterka?
Pozdrawiam

Data: 2010-01-27 11:51:29
Autor: TIM
Poprawka
Czytam i przegladam intenet i wyglada na to ze owy element ktory nazwalem dioda jest to termik (bepiecznik termiczny 10 A 128 ° C)

Data: 2010-01-27 12:23:22
Autor: grzech
Astra F - dmuchawa problem - rezystor?
Pytanie moje brzmi, jesli padla dioda przy rezystorze to czy mozna ja zastapic kawalkiem drucika i bedzie dzialalo czy trzeba nowa diode wstawic? Jesli tak to jak ja tam umocowac, mozna lutowac? Oryginalnie jest to chyba sprasowane. Czy wyzej wspomniany drucik mozna zamontowac doraznie aby stwierczyc czy to fajtycznie ta usterka?

Jeżeli jest jak mówisz to padł termik - coś koło 1PLN:) a nie dioda, której zresztą nie można
zamienić drucikiem. Drucikiem to sobie możesz opornik na chwilkę zamienić.
Miałem podobnie kiedyś w megance, padł termik i by go wymienić musiałem
się pomęczyć z odginaniem blaszek.
Warto było bo serwis chciał wymienić cały moduł za 600pln:(


grzech
nyska

Data: 2010-01-27 13:49:22
Autor: paranoix
Astra F - dmuchawa problem - rezystor?
W dniu 2010-01-27 12:23, grzech pisze:
Pytanie moje brzmi, jesli padla dioda przy rezystorze to czy mozna ja
zastapic kawalkiem drucika i bedzie dzialalo czy trzeba nowa diode
wstawic? Jesli tak to jak ja tam umocowac, mozna lutowac? Oryginalnie
jest to chyba sprasowane. Czy wyzej wspomniany drucik mozna zamontowac
doraznie aby stwierczyc czy to fajtycznie ta usterka?

Jeżeli jest jak mówisz to padł termik - coś koło 1PLN:) a nie dioda,
której zresztą nie można
zamienić drucikiem. Drucikiem to sobie możesz opornik na chwilkę zamienić.
Miałem podobnie kiedyś w megance, padł termik i by go wymienić musiałem
się pomęczyć z odginaniem blaszek.
Warto było bo serwis chciał wymienić cały moduł za 600pln:(


Ja miałem kilka lat temu ten sam problem i wymieniono cały moduł. Sama część kosztowała jednak ok. 50 zł i to w Oplu. Wymiana oczywiście już poza ASO.

Data: 2010-01-27 15:18:02
Autor: grzech
Astra F - dmuchawa problem - rezystor?
Ja miałem kilka lat temu ten sam problem i wymieniono cały moduł. Sama część kosztowała jednak ok. 50 zł i to w Oplu. Wymiana oczywiście już poza ASO.

Płytka z tymi diodami, opornikami, termistorami i czym tam jeszcze, jest często zrobiona na płytce,
w której są pozaciskane te elementy a nie polutowane i nikomu w serwisie się nie chce otwierać pokrywki
by rozgiąć i wymienić dany element - wymieniają całość.
Może inne firmy umieszczają elementy najbardziej narażone na uszkodzenie na oddzielnej płytce
i wtedy to jest koszt jak piszesz.
Co do wymiany w aso - wiedza co padło i gdzie odkręcić 2 śróbki jest jak wiemy dość spora,
a to pół godziny pracy dla robiącego to pierwszy raz - ze znalezieniem w necie manuala:)))

grzech
nyska

Astra F - dmuchawa problem - rezystor?

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona