Data: 2011-04-05 11:21:38 | |
Autor: ATZ Rzeszow | |
Astra I 1.7 td - jaki to silnik | |
Witam
Jaki to jest silnik, isuzu czy oplowski? http://photos04.otomoto.pl/photos/original/C17/85/59/C17855931_8.jpg autko http://tinyurl.com/62sfx5a http://otomoto.pl/opel-astra-1-7-td-isuzu-zadbany-C17855931.html#description Chcialbym nim zrobic 80-100 kkm przez najblizsze 4-5 lat. Na jakie naprawy/wydatki mam sie nastawic. Co sprawdzic przed zakupem? -- Pozdrawiam i dziekuje za pomoc. Z. |
|
Data: 2011-04-05 02:47:55 | |
Autor: Czarek Daniluk | |
Astra I 1.7 td - jaki to silnik | |
On 5 Kwi, 11:21, "ATZ Rzeszow" <atkt_rzeszowSPA...@PRECZgazeta.pl>
wrote: Witam Tfu, zapomnij o tym g... Nie widzisz że to konstrukcja Opla ?? góra skonstruowana identycznie jak w benzyniakach. Awaryjna jednostka, praktycznie nie napędzająca tej budy :) Pozdrawiam ! PS: Sprzedający chyba w życiu silnika Isuzu na oczy nie widział. Przejście na isuzu też nie jest takie proste jak by się wydawało, silniki mają mocowania w zupełnie innych miejscach i trzeba by przespawywać. |
|
Data: 2011-04-05 04:49:47 | |
Autor: Czarek Daniluk | |
Astra I 1.7 td - jaki to silnik | |
On 5 Kwi, 11:21, "ATZ Rzeszow" <atkt_rzeszowSPA...@PRECZgazeta.pl>
wrote: Witam Aha - pytasz co sprawdzić przed zakupem - samochód ma chłodnicę oleju przed chłodnicą wody - do niej puszczona oliwa przewoadmi ciśnieniowymi gumowymi - sprawdzić ich stan, czy nie są poparciałe, czy nie poprzecierane o "sanki" jeśli wcześniej jakiś rzeźnik wyjmował silnik i nie umocował ich to od drgań potrafią się przetrzeć - i wtedy całe ciśnienie oleju bezpośrednio z pompy idzie pod samochód na drogę - czym to grozi nie muszę chyba tłumaczyć. Silnik cholernie trudno właściwie wyregulować, przeważnie żeby zapalił trzeba je trochę pokręcić - nieważne czy ciepły czy zimny ;) Nie wiem czy za te pieniądze nie było by dla Ciebie lepiej żebyś poszukał naprawdę jakiegoś ISUZU :) przynajmniej jako tako będzie się to poruszało - i nie będziesz miał problemów z rozruchem. Egzemplarz z którym miałem doczynienia, zanim wyzionął ducha przez upust oleju na drogę spalał wszystko co mu się wlewało, włącznie z rzepakowym z biedronki. Pozdrawiam. PS: Kombiakiem wyprzedzanie Tira trzeba było przeprowadzać przy duuuuuużej odległości od tego co jechał z naprzeciwka :) |
|
Data: 2011-04-05 14:49:56 | |
Autor: ATZ Rzeszow | |
Astra I 1.7 td - jaki to silnik | |
Użytkownik "Czarek Daniluk" <czarek@cedaniluk.com> napisał w wiadomości
news:1d8b39f4-4c3f-4985-8faa-54e1151d2b41e21g2000yqe.googlegroups.com... On 5 Kwi, 11:21, "ATZ Rzeszow" <atkt_rzeszowSPA...@PRECZgazeta.pl> wrote: Egzemplarz z którym miałem doczynienia, zanim wyzionął ducha przez ile km przejechales z tym silnikiem? Piszesz, ze awaryjny, co sie psulo? PS. Dzieki wszystkim za odzew. -- pozdr Z. |
|
Data: 2011-04-05 21:54:01 | |
Autor: Czarek Daniluk | |
Astra I 1.7 td - jaki to silnik | |
W dniu 2011-04-05 14:49, ATZ Rzeszow pisze:
Użytkownik "Czarek Daniluk" <czarek@cedaniluk.com> napisał w wiadomościCo się psuło ?? nie ja jeździłem tylko mój brat. Zajeździł 2 sztuki 1,7DTL - bo takie oznaczenie ma ten motor. Pierwszy raz zatarł dziada bo przewód ciśnieniowy przetarł się o sanki. Kupił drugi motor - z anglika, chodził całkiem ładnie. Nie wiem co mu było, ale wydarł pół szerokości paska rozrządu, po czym resztka spadła z kół i połamało dźwigienki zaworowe - w sumie zrobił tak 2 razy, za drugim razem - przy rozbiórce ukręcił śrubę od rolki prowadzącej pasek rozrządu i wyjęliśmy dziada, po czym nigdy go więcej nie wsadziliśmy. Sprzedał tak jak stało z silnikiem obok. Generalnie wiecznie to miało problemy z odpalaniem, nie jeździło tylko się toczyło. Porównanie uruchamiania golfa 3 tdi, a tego wynalazku to niebo i ziemia, golf odpala przy 1 obrocie wału, a tu trzeba było nieźle kręcić żeby odpalił. Kombinowaliśmy z różnymi ustawieniami pompy, nic to nie dawało. Ten typ tak miał ;) Co ciekawe jak miał jeszcze pierwszy silnik, to ożywiałem go przy ~ -20 z niesprawnymi świecami żarowymi (przekaźnik był rąbnięty) ożywianie trwało z 10 minut odpalał za 15tym kręceniem, ale odpalał wydając przy tym kłęby czarnego dymu z wydechu :) Pozdrawiam ! |
|
Data: 2011-04-05 11:57:43 | |
Autor: Kamil 'Model' | |
Astra I 1.7 td - jaki to silnik | |
W dniu 2011-04-05 11:21, ATZ Rzeszow pisze:
WitamTo jest silnik OPLA. Nie za dobry, choć ja w mojej poprzedniej asterce miałem 1,7D też oplowski silnik i specjalnie nie narzekałem. Straszny muł (tez TD też nie jest specjalnie szybszy), awarii nie miałem żadnej, palił znośne ilości paliwa (na trasie nieco ponad 5 litrów, w mieście do 7 litrów). Słabo odpalał zimą (nowe aku, nowe świece, zregenerowany rozrusznik, kompresja prawie że książkowa) a i tak słabo kręcił. Moja kobitka ma w Corsie B silnik Isuzu co prawda 1,5 D i silnik chodzi o niebo lepiej. Odpala od strzała, pracuje bardziej miękko. Najprościej silnik ISUZU od Hopla odróżnić tym, że ISUZU z przodu mają kolektor wydechowy, a świecę są od góry za pokrywą zaworów (od strony grodzi). Wygląda to tak jakbyś silnik opla odwrócił o 180stopni. tu masz przykładową aukcje z astra z silnikiem isuzu http://otomoto.pl/opel-astra-1-7-td-isuzu-diesel-alufelgi-C18189095.html Aukcja nie moją, nie mam z nią nic wspólnego... |
|
Data: 2011-04-05 13:34:23 | |
Autor: DJ | |
Astra I 1.7 td - jaki to silnik | |
Jaki to jest silnik, isuzu czy oplowski? Pare uwag z mojej strony jako uzytkownika takiego samochodu. Po pierwsze to cena tego z linku jest wysoka. Ja swoj sprzedalem w zeszlym roku za 4800 zl z drugim kompletem opon na felgach. Byl to rocznik '96 wiec mial tyle lat co ten z linku teraz. Przebieg byl mniejszy, a stan naprawde przyzwoity. Zainteresowanie bylo male, sprzedawalem chyba ze 3 miesiace i ciezko by bylo wziac cos ponad 5 tysiecy, o kwocie 6700 nie wspominajac. Co do silnika to potwierdzam, ze byl mulowaty, ale mozna sie przyzwyczaic. Na pewno nie da sie poszalec. Jesli chodzi o awaryjnosc silnika to przez 11 lat eksploatacji bez problemow. Odpalanie w zimie przy temperaturach ponizej -10 stopni utrudnione mimo nowych swiec, akumulatora itp. Pozdrawiam DJ |