Astra I 1.7 td - jaki to silnik

Data: 2011-04-05 11:21:38
Autor: ATZ Rzeszow
Astra I 1.7 td - jaki to silnik
Witam

Jaki to jest silnik, isuzu czy oplowski?
http://photos04.otomoto.pl/photos/original/C17/85/59/C17855931_8.jpg

autko http://tinyurl.com/62sfx5a
http://otomoto.pl/opel-astra-1-7-td-isuzu-zadbany-C17855931.html#description

Chcialbym nim zrobic 80-100 kkm przez najblizsze 4-5 lat. Na jakie naprawy/wydatki mam sie nastawic. Co sprawdzic przed zakupem?

--
Pozdrawiam i dziekuje za pomoc.
Z.

Data: 2011-04-05 02:47:55
Autor: Czarek Daniluk
Astra I 1.7 td - jaki to silnik
On 5 Kwi, 11:21, "ATZ Rzeszow" <atkt_rzeszowSPA...@PRECZgazeta.pl>
wrote:
[...]

Tfu, zapomnij o tym g...
Nie widzisz że to konstrukcja Opla ?? góra skonstruowana identycznie
jak w benzyniakach.

Awaryjna jednostka, praktycznie nie napędzająca tej budy :)

Pozdrawiam !

PS:
Sprzedający chyba w życiu silnika Isuzu na oczy nie widział.

Przejście na isuzu też nie jest takie proste jak by się wydawało,
silniki mają mocowania w zupełnie innych miejscach i trzeba by
przespawywać.

Data: 2011-04-05 04:49:47
Autor: Czarek Daniluk
Astra I 1.7 td - jaki to silnik
wrote:
[...]

Aha - pytasz co sprawdzić przed zakupem - samochód ma chłodnicę oleju
przed chłodnicą wody - do niej puszczona oliwa przewoadmi
ciśnieniowymi gumowymi - sprawdzić ich stan, czy nie są poparciałe,
czy nie poprzecierane o "sanki" jeśli wcześniej jakiś rzeźnik wyjmował
silnik i nie umocował ich to od drgań potrafią się przetrzeć - i wtedy
całe ciśnienie oleju bezpośrednio z pompy idzie pod samochód na drogę
- czym to grozi nie muszę chyba tłumaczyć.

Silnik cholernie trudno właściwie wyregulować, przeważnie żeby zapalił
trzeba je trochę pokręcić - nieważne czy ciepły czy zimny ;)

Nie wiem czy za te pieniądze nie było by dla Ciebie lepiej żebyś
poszukał naprawdę jakiegoś ISUZU :) przynajmniej jako tako będzie się
to poruszało - i nie będziesz miał problemów z rozruchem.

Egzemplarz z którym miałem doczynienia, zanim wyzionął ducha przez
upust oleju na drogę spalał wszystko co mu się wlewało, włącznie z
rzepakowym z biedronki.

Pozdrawiam.

PS:
Kombiakiem wyprzedzanie Tira trzeba było przeprowadzać przy duuuuuużej
odległości od tego co jechał z naprzeciwka :)

Data: 2011-04-05 14:49:56
Autor: ATZ Rzeszow
Astra I 1.7 td - jaki to silnik
wrote:

Egzemplarz z którym miałem doczynienia, zanim wyzionął ducha przez
upust oleju na drogę spalał wszystko co mu się wlewało, włącznie z
rzepakowym z biedronki.

ile km przejechales z tym silnikiem?
Piszesz, ze awaryjny, co sie psulo?

PS. Dzieki wszystkim za odzew.

--
pozdr Z.

Data: 2011-04-05 21:54:01
Autor: Czarek Daniluk
Astra I 1.7 td - jaki to silnik
wrote:

[...]

Co się psuło ?? nie ja jeździłem tylko mój brat.
Zajeździł 2 sztuki 1,7DTL - bo takie oznaczenie ma ten motor.

Pierwszy raz zatarł dziada bo przewód ciśnieniowy przetarł się o sanki.

Kupił drugi motor - z anglika, chodził całkiem ładnie.
Nie wiem co mu było, ale wydarł pół szerokości paska rozrządu, po czym resztka spadła z kół i połamało dźwigienki zaworowe - w sumie zrobił tak 2 razy, za drugim razem - przy rozbiórce ukręcił śrubę od rolki prowadzącej pasek rozrządu i wyjęliśmy dziada, po czym nigdy go więcej nie wsadziliśmy.
Sprzedał tak jak stało z silnikiem obok.

Generalnie wiecznie to miało problemy z odpalaniem, nie jeździło tylko się toczyło.

Porównanie uruchamiania golfa 3 tdi, a tego wynalazku to niebo i ziemia, golf odpala przy 1 obrocie wału, a tu trzeba było nieźle kręcić żeby odpalił. Kombinowaliśmy z różnymi ustawieniami pompy, nic to nie dawało. Ten typ tak miał ;)

Co ciekawe jak miał jeszcze pierwszy silnik, to ożywiałem go przy ~ -20 z niesprawnymi świecami żarowymi (przekaźnik był rąbnięty) ożywianie trwało z 10 minut odpalał za 15tym kręceniem, ale odpalał wydając przy tym kłęby czarnego dymu z wydechu :)

Pozdrawiam !

Data: 2011-04-05 11:57:43
Autor: Kamil 'Model'
Astra I 1.7 td - jaki to silnik
W dniu 2011-04-05 11:21, ATZ Rzeszow pisze:
[...]

To jest silnik OPLA. Nie za dobry, choć ja w mojej poprzedniej asterce miałem 1,7D też oplowski silnik i specjalnie nie narzekałem. Straszny muł (tez TD też nie jest specjalnie szybszy), awarii nie miałem żadnej, palił znośne ilości paliwa (na trasie nieco ponad 5 litrów, w mieście do 7 litrów). Słabo odpalał zimą (nowe aku, nowe świece, zregenerowany rozrusznik, kompresja prawie że książkowa) a i tak słabo kręcił. Moja kobitka ma w Corsie B silnik Isuzu co prawda 1,5 D i silnik chodzi o niebo lepiej. Odpala od strzała, pracuje bardziej miękko. Najprościej silnik ISUZU od Hopla odróżnić tym, że ISUZU z przodu mają kolektor wydechowy, a świecę są od góry za pokrywą zaworów (od strony grodzi). Wygląda to tak jakbyś silnik opla odwrócił o 180stopni.

tu masz przykładową aukcje z astra z silnikiem isuzu
http://otomoto.pl/opel-astra-1-7-td-isuzu-diesel-alufelgi-C18189095.html

Aukcja nie moją, nie mam z nią nic wspólnego...

Data: 2011-04-05 13:34:23
Autor: DJ
Astra I 1.7 td - jaki to silnik
[...]

Pare uwag z mojej strony jako uzytkownika takiego samochodu.
Po pierwsze to cena tego z linku jest wysoka. Ja swoj sprzedalem w zeszlym roku za 4800 zl z drugim kompletem opon na felgach. Byl to rocznik '96 wiec mial tyle lat co ten z linku teraz. Przebieg byl mniejszy, a stan naprawde przyzwoity. Zainteresowanie bylo male, sprzedawalem chyba ze 3 miesiace i ciezko by bylo wziac cos ponad 5 tysiecy, o kwocie 6700 nie wspominajac.
Co do silnika to potwierdzam, ze byl mulowaty, ale mozna sie przyzwyczaic. Na pewno nie da sie poszalec. Jesli chodzi o awaryjnosc silnika to przez 11 lat eksploatacji bez problemow. Odpalanie w zimie przy temperaturach ponizej -10 stopni utrudnione mimo nowych swiec, akumulatora itp.

Pozdrawiam

DJ

Astra I 1.7 td - jaki to silnik