Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Astra II 1.7 DTI czy CDTI?

Astra II 1.7 DTI czy CDTI?

Data: 2009-12-29 12:17:59
Autor: Sqeeb
Astra II 1.7 DTI czy CDTI?
Witam.
Zastanawiam się nad Astrą II. Uparłem się przy dieslu, tylko nie wiem
który silnik wybrać... Dogoglowałem się, że DTI to diesel z pompą
wtryskową(cokolwiek by to nie znaczyło), a CDTI to już bezpośredni
wtrysk na wspólnej szynie paliwowej czy jakoś tak.
Mi tam to za wiele nie mówi, spalanie mają podobne, a jak z ceną
części zamiennych? Który wychodzi drożej?

Jakby ktoś miał jakiś artykuł pod ręką to nie pogardzę.

Z góry dzięki.

--
Pozdrawiam,
Sqeeb

Data: 2009-12-29 14:08:49
Autor: Jan Kowalski
Astra II 1.7 DTI czy CDTI?

Użytkownik "Sqeeb" <sqeeb@internet.community> napisał w wiadomości news:20091229121759.3c1884bb.sqeebinternet.community...
Witam.
Zastanawiam się nad Astrą II. Uparłem się przy dieslu, tylko nie wiem
który silnik wybrać... Dogoglowałem się, że DTI to diesel z pompą
wtryskową(cokolwiek by to nie znaczyło), a CDTI to już bezpośredni
wtrysk na wspólnej szynie paliwowej czy jakoś tak.

To też ma pompę wtryskową, tyle, że na wspólnej szynie.
A dti (też podobno) ma pompę wstępną w zbiorniku paliwa.

Mi tam to za wiele nie mówi, spalanie mają podobne, a jak z ceną
części zamiennych? Który wychodzi drożej?

Teoretycznie cdti jest bardziej wrażliwe (podobno) na paliwo.
Ale oleju słonecznikowego nie lałem.

Pytanie inne: czy silnik isuzu czy oplowski (wydaje się mi, że oplowski).
Który byś nie wybrał, zawsze coś może się zepsuć.

Ja bym brał vectre (chociaż lusterka do d..) z silnikiem 2.0

Ten silnik CDTI to DTL czy DTH czy jeszcze inny (głównie różnią się mocą)

Data: 2009-12-29 16:18:02
Autor: huri_khan
Astra II 1.7 DTI czy CDTI?
Jan Kowalski pisze:

Ja bym brał vectre (chociaż lusterka do d..) z silnikiem 2.0

I rdzewieje w przeciwieństwie do Astry II.


--
[Pozdrawiam [huri-khan][GG 177094]
[SY] [Astra G '1,6 16V] [opel24.com]

Data: 2009-12-29 19:56:16
Autor: Bastion
Astra II 1.7 DTI czy CDTI?

Użytkownik "Jan Kowalski" <Kowalski@nomail.pl> napisał w wiadomości news:hhcv15$dr6$1achot.icm.edu.pl...

Użytkownik "Sqeeb" <sqeeb@internet.community> napisał w wiadomości news:20091229121759.3c1884bb.sqeebinternet.community...
Witam.
Zastanawiam się nad Astrą II. Uparłem się przy dieslu, tylko nie wiem
który silnik wybrać... Dogoglowałem się, że DTI to diesel z pompą
wtryskową(cokolwiek by to nie znaczyło), a CDTI to już bezpośredni
wtrysk na wspólnej szynie paliwowej czy jakoś tak.

To też ma pompę wtryskową, tyle, że na wspólnej szynie.
A dti (też podobno) ma pompę wstępną w zbiorniku paliwa.

W Oplach DTI nie ma zadnej pompy wstepnej w zbiorniku paliwa
jest natomiast pompa wtryskowa Bosch VP 44. Zreszta dosc awaryjna
i droga w naprawie/regeneracji. Koszt nowej to cos 8-10 tys zl.

Data: 2009-12-29 23:21:55
Autor: B.Z.
Astra II 1.7 DTI czy CDTI?
Koszt nowej to cos 8-10 tys zl.

Hmmm, z Bosha dostałem za 2k (Astra G 82 KM), naprawa w sposób inny (jakiś miejscowy magik) to jakieś 500 zł (Frontera 2.2)

B.Z.


--

Trzy słowa o mnie: http://bolivar.cal.pl
A tutaj pomogę rodzince: http://zarzyczny.pl

Data: 2009-12-30 12:23:51
Autor: huri_khan
Astra II 1.7 DTI czy CDTI?
B.Z. pisze:
Koszt nowej to cos 8-10 tys zl.

Hmmm, z Bosha dostałem za 2k (Astra G 82 KM), naprawa w sposób inny (jakiś miejscowy magik) to jakieś 500 zł (Frontera 2.2)

Wymienił tranzystor za 10 zł :)

--
[Pozdrawiam [huri-khan][GG 177094]
[SY] [Astra G '1,6 16V] [opel24.com]

Data: 2009-12-30 12:58:07
Autor: B.Z.
Astra II 1.7 DTI czy CDTI?
Koszt nowej to cos 8-10 tys zl.
Hmmm, z Bosha dostałem za 2k (Astra G 82 KM), naprawa w sposób inny (jakiś miejscowy magik) to jakieś 500 zł (Frontera 2.2)
Wymienił tranzystor za 10 zł :)

Wiedział jak i gdzie - za wiedzę się płaci :-)

B.Z.
--
Trzy słowa o mnie: http://bolivar.cal.pl
A tutaj pomogę rodzince: http://zarzyczny.pl

Data: 2009-12-30 21:28:55
Autor: Bastion
Astra II 1.7 DTI czy CDTI?

Użytkownik "B.Z." <bolivar @ CosTamJeszcze autograf.pl> napisał w wiadomości news:hhdvdu$57h$1news.onet.pl...
Koszt nowej to cos 8-10 tys zl.

Hmmm, z Bosha dostałem za 2k (Astra G 82 KM), naprawa w sposób inny (jakiś miejscowy magik) to jakieś 500 zł (Frontera 2.2)

Astra G 85 KM- to byly chyba tylko silniki benzynowe?
Wiec piszesz o nowej pompie paliwa a nie wtryskowej?

W Frontera 2.2 to juz chyba z silnikiem DTI wiec naprawa
elektroniki za 500 zl jest mozliwa niemniej regeneracja
mechaniki to juz wieksze koszta np. zobacz tutaj
http://www.zafiraklub.pl/forum/viewtopic.php?t=1159&sid=a351cfd3ea128413828c9eb4704362f6
padniety przestawiacz konta wtrysku koszt naprawy 3 tys zl.

Nie chce mi sie teraz googlowac ale o cenach
pompy vp44 czytalem kilka razy.
Z tego co pamietam nawet w tym roku
ktos pisal na p.m.s, ze w ASO koszt nowej to 12 tys zl.

Data: 2009-12-31 11:53:22
Autor: B.Z.
Astra II 1.7 DTI czy CDTI?
Koszt nowej to cos 8-10 tys zl.
Hmmm, z Bosha dostałem za 2k (Astra G 82 KM), naprawa w sposób inny
(jakiś  miejscowy magik) to jakieś 500 zł (Frontera 2.2)
Astra G 85 KM- to byly chyba tylko silniki benzynowe?

82 KM - diesel. Miałeś tam dwa silniki 2.0 : 82 KM i 101 KM:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Opel_Astra_G

1.7 nie miałem przyjemności naprawiać ;-)

B.Z.

--
Trzy słowa o mnie: http://bolivar.cal.pl
A tutaj pomogę rodzince: http://zarzyczny.pl

Data: 2009-12-31 19:42:34
Autor: Bastion
Astra II 1.7 DTI czy CDTI?

Hmmm, z Bosha dostałem za 2k (Astra G 82 KM), naprawa w sposób inny
(jakiś  miejscowy magik) to jakieś 500 zł (Frontera 2.2)
Astra G 85 KM- to byly chyba tylko silniki benzynowe?

82 KM - diesel. Miałeś tam dwa silniki 2.0 : 82 KM i 101 KM:
A sorrki napisales 82 KM ja przeczytalem 85KM.
No ale jezeli piszesz o silniku DTL to tam byla pompa
jednowtrykowa bosha VP44 PSG 5
a nie tak jak w silnikach DTI- bosha VP44 PSG 16.

Data: 2009-12-29 21:56:31
Autor: Michał \"HoMMeR\" Paszek
Astra II 1.7 DTI czy CDTI?
Sqeeb pisze:
Witam.
Zastanawiam się nad Astrą II. Uparłem się przy dieslu, tylko nie wiem
który silnik wybrać... Dogoglowałem się, że DTI to diesel z pompą
wtryskową(cokolwiek by to nie znaczyło), a CDTI to już bezpośredni
wtrysk na wspólnej szynie paliwowej czy jakoś tak.
Mi tam to za wiele nie mówi, spalanie mają podobne, a jak z ceną
części zamiennych? Który wychodzi drożej?

Glowna roznica - zaawansowanie technologiczne.
DTI to silnik w prostej lini wywodzacy sie z klasycznego turbo diesla. klasyczna pompa wtryskowa wysokiego cisnienia  i wtryskiwacze (sterowane elektronicznie lub nie - nie wiem dokladnie jak jest w tym silniku). Cisnienie z pompy rozdzielane jest w samej pompie, a nastepnie dostarczane pod wysokim cisnieniem do wtryskiwacza.
CDTI to silnik CommonRail - pompa wtryskowa wysokiego cisniena i listwa wysokiego cisnienia. Wtryski sterowane elektronicznie, zapewne z wielokrotnym wtryskiem (na kazdy cykl wtrysku przypada kilka otwarc wtryskiwacza: wtrysk prowadzacy, wlasciwy, dopalajacy, itp.).
Silnik DTI charakteryzuje sie bardziej twarda praca, znana z klasycznych ukladow wtryskowych.
Silnik CDTI pracuje bardziej miekko. Dodatkowo, jako ciekawostka: rozruch zimnego silnika CDTI jest mniej zalezny od poprawnosci dzialania swiec zarowych.
Koszta utrzymania beda zapewne porownywalne. Jak juz ktos napisal, pompy wtryskowe uzyte w silnikach DTI nie ciesza sie dobra slawa. Zas w silnikach CDTI jest na pewno wiecej elektroniki, ktora niekompetentnie serwisowana moze takze generowac duze koszta.


--
Michał "HoMMeR" Paszek
hydrokomfort by Citroen BX 14TGE

Data: 2009-12-29 23:17:15
Autor: Bastion
Astra II 1.7 DTI czy CDTI?

Użytkownik ""Michał \"HoMMeR\" Paszek"" <hommer@[SPAM_SIO]3star.net.pl> napisał w wiadomości news:hhdqim$oc0$1atlantis.news.neostrada.pl...
Sqeeb pisze:
Witam.
Zastanawiam się nad Astrą II. Uparłem się przy dieslu, tylko nie wiem
który silnik wybrać... Dogoglowałem się, że DTI to diesel z pompą
wtryskową(cokolwiek by to nie znaczyło), a CDTI to już bezpośredni
wtrysk na wspólnej szynie paliwowej czy jakoś tak.
Mi tam to za wiele nie mówi, spalanie mają podobne, a jak z ceną
części zamiennych? Który wychodzi drożej?

Glowna roznica - zaawansowanie technologiczne.
DTI to silnik w prostej lini wywodzacy sie z klasycznego turbo diesla. klasyczna pompa wtryskowa wysokiego cisnienia  i wtryskiwacze (sterowane elektronicznie lub nie - nie wiem dokladnie jak jest w tym silniku). Cisnienie z pompy rozdzielane jest w samej pompie, a nastepnie dostarczane pod wysokim cisnieniem do wtryskiwacza.
CDTI to silnik CommonRail - pompa wtryskowa wysokiego cisniena i listwa wysokiego cisnienia. Wtryski sterowane elektronicznie, zapewne z wielokrotnym wtryskiem (na kazdy cykl wtrysku przypada kilka otwarc wtryskiwacza: wtrysk prowadzacy, wlasciwy, dopalajacy, itp.).
Silnik DTI charakteryzuje sie bardziej twarda praca, znana z klasycznych ukladow wtryskowych.
Silnik CDTI pracuje bardziej miekko. Dodatkowo, jako ciekawostka: rozruch zimnego silnika CDTI jest mniej zalezny od poprawnosci dzialania swiec zarowych.
Koszta utrzymania beda zapewne porownywalne. Jak juz ktos napisal, pompy wtryskowe uzyte w silnikach DTI nie ciesza sie dobra slawa. Zas w silnikach CDTI jest na pewno wiecej elektroniki, ktora niekompetentnie serwisowana moze takze generowac duze koszta.

Warto jeszcze dodac, ze
- CDTI ma uciazliwy filtr czasteczek stalych.
- CDTI powinien (wg danych producenta) byc bardziej
dynamiczny i ekonomiczny

Data: 2009-12-30 21:37:48
Autor: Bastion
Astra II 1.7 DTI czy CDTI?

Użytkownik "WIHEDCNF" <23pr@hwdp.nl> napisał w wiadomości news:hhfbe3$krd$1mx1.internetia.pl...

Użytkownik "Bastion"

Warto jeszcze dodac, ze
- CDTI ma uciazliwy filtr czasteczek stalych.

Nie każdy - mój nie ma DPF
To ciekawe...byla wersja CDTI bez DPF?
Chyba, ze filtr jest wymontowany?
Podobno ludzie czesto sie na to decyduja.

Data: 2009-12-31 00:26:38
Autor: WIHEDCNF
Astra II 1.7 DTI czy CDTI?

Użytkownik "Bastion" <

Warto jeszcze dodac, ze
- CDTI ma uciazliwy filtr czasteczek stalych.

Nie każdy - mój nie ma DPF
To ciekawe...byla wersja CDTI bez DPF?
Chyba, ze filtr jest wymontowany?
Podobno ludzie czesto sie na to decyduja.

Ano były takie wersje - przynajmiej w silnikach 1.9 cdti, szczerze to nie wiem jak z 1.7cdti więc być może masz rację. O ile pamiętam fakt bycia lub nie DPF w Vectrze idzie ustalić na tabliczce przy drzwiach pasażera - w białym prostokącie są cyfry 0.20 filtr jest, 0.50 i 1.20 filtra nie ma, czy jest tak w astrze nie wiem, ale może ktoś ma astrę i sprawdzi.

Data: 2009-12-30 14:53:21
Autor: Sqeeb
Astra II 1.7 DTI czy CDTI?
On Tue, 29 Dec 2009 21:56:31 +0100
Michał "HoMMeR" Paszek wrote:

Koszta utrzymania beda zapewne porownywalne. Jak juz ktos napisal,
pompy wtryskowe uzyte w silnikach DTI nie ciesza sie dobra slawa. Zas
w silnikach CDTI jest na pewno wiecej elektroniki, ktora
niekompetentnie serwisowana moze takze generowac duze koszta.

Czyli raczej CDTI i dobry serwis.
DTI/DTL/DTH to to samo?

--
Pozdrawiam,
Sqeeb

Data: 2009-12-30 14:58:46
Autor: Michał \"HoMMeR\" Paszek
Astra II 1.7 DTI czy CDTI?
Sqeeb pisze:

Czyli raczej CDTI i dobry serwis.
DTI/DTL/DTH to to samo?

DTI to oznaczenie handlowe silnikow DTL I DTH.

DTL od DTH rozni sie mocą: jak nazwa wskazuje DTL ma mniejsza moc (jak pamietam nie ma intercoolera), zas DTH wieksza.

Data: 2009-12-30 22:08:58
Autor: Bastion
Astra II 1.7 DTI czy CDTI?

Użytkownik ""Michał \"HoMMeR\" Paszek"" <hommer@[SPAM_SIO]3star.net.pl> napisał w wiadomości news:hhfmam$orp$1news.onet.pl...
Sqeeb pisze:

Czyli raczej CDTI i dobry serwis.
DTI/DTL/DTH to to samo?

DTI to oznaczenie handlowe silnikow DTL I DTH.

DTL od DTH rozni sie mocą: jak nazwa wskazuje DTL ma mniejsza moc (jak pamietam nie ma intercoolera), zas DTH wieksza.

To chyba nie jest tak proste:
- 2.0 TD [X20DTL] EDC MSA 15 (rok 2001r, pompa jednowtykowa, bez intercoolera, DTL)
- 2.0 TD [X20DTH] EDC MSA 15 (rok 2002r, pompa jednowtykowa, bez intercoolera DTL lub DTI)
- 2.0 TD [Y20DTH] EDC MSA 15 M (do maja 2003r, pompa jednowtykowa, zdaje sie ta wersja juz z intercoolerem DTL lub DTI)
- 2.0 TD [Y20DTH] PSG 16 (od maja 2003r, pompa dwuwtykowa z intercoolerem, DTI)
- 2.2 TD [Y20DTR] PSG 16 (od poczatku produkcji czyli od 2002, pompa dwuwtykowa  z intercoolerem, DTI)

Takie sa moje ustalenia, chyba najlepiej temat zna BratPit,
moze zajmie jakies stanowisko w sprawie oznaczen silnikow w dieslach?

Data: 2009-12-30 22:55:17
Autor: Michał \"HoMMeR\" Paszek
Astra II 1.7 DTI czy CDTI?
Bastion pisze:

DTL od DTH rozni sie mocą: jak nazwa wskazuje DTL ma mniejsza moc (jak pamietam nie ma intercoolera), zas DTH wieksza.

To chyba nie jest tak proste:
- 2.0 TD [X20DTL] EDC MSA 15 (rok 2001r, pompa jednowtykowa, bez intercoolera, DTL)
- 2.0 TD [X20DTH] EDC MSA 15 (rok 2002r, pompa jednowtykowa, bez intercoolera DTL lub DTI)

Cos namieszales. Skoro oznaczenie silnika DTH to silnik DTH. DTI to oznaczenie modelowe (handlowe) nie konstrukcyjne.

- 2.0 TD [Y20DTH] EDC MSA 15 M (do maja 2003r, pompa jednowtykowa, zdaje sie ta wersja juz z intercoolerem DTL lub DTI)
- 2.0 TD [Y20DTH] PSG 16 (od maja 2003r, pompa dwuwtykowa z intercoolerem, DTI)
- 2.2 TD [Y20DTR] PSG 16 (od poczatku produkcji czyli od 2002, pompa dwuwtykowa  z intercoolerem, DTI)

Rodzina: DTI, grupa: DTH, DTL, DTR.
DTL:
1.7l TD 8V   - 68KM
2.0l DI 16V  - 82KM
DTH:
2.0l DTI 16V - 101KM
DTR:
2.2l DTI 16V - 125KM

1,7l 8V TD (X17DTL) 68 KM
1,7l 16V DTI (Y17DT) 75 KM
1,7l 16V CDTI (Z17DTL) 80 KM
2,0l 16V DI (X20DTL) 82 KM
2,0l 16V DTI (Y20DTH) 101 KM
2,2l 16V DTI (Y22DTR) 125 KM

--
Michał "HoMMeR" Paszek
hydrokomfort by Citroen BX 14TGE

Data: 2009-12-30 19:15:31
Autor: Przemek
Astra II 1.7 DTI czy CDTI?
Sqeeb wrote:
On Tue, 29 Dec 2009 21:56:31 +0100
Michał "HoMMeR" Paszek wrote:

Koszta utrzymania beda zapewne porownywalne. Jak juz ktos napisal,
pompy wtryskowe uzyte w silnikach DTI nie ciesza sie dobra slawa. Zas
w silnikach CDTI jest na pewno wiecej elektroniki, ktora
niekompetentnie serwisowana moze takze generowac duze koszta.

Czyli raczej CDTI i dobry serwis.
DTI/DTL/DTH to to samo?

w 2 litrowkach to samo , no roznia sie moca ( - roznice w turbinach  i male w osprzecie silnika , brak intercoolera w slabszym )
w 1,7 litra dti a dtl to zupelnie rozne silniki  dti silnik isuzu ,dtl to rozwiniecie starego oplowskiego silnika stosowanego jeszcze w kadecie w polowie lat 80 jako 1,6D
, zdaje sie ze w astrze G nawet jeszcze na komorach wstepnych - 1,7 dtl kiepski pod kazdym wzgledem (slaby, glosny duzo pali  i awaryjny)  i skreslilbym go od razu.

Astra II 1.7 DTI czy CDTI?

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona