Astra II 1.7 DTI czy CDTI?

Data: 2009-12-29 21:56:31
Autor: Michał \"HoMMeR\" Paszek
Astra II 1.7 DTI czy CDTI?
Sqeeb pisze:
Witam.
Zastanawiam się nad Astrą II. Uparłem się przy dieslu, tylko nie wiem
który silnik wybrać... Dogoglowałem się, że DTI to diesel z pompą
wtryskową(cokolwiek by to nie znaczyło), a CDTI to już bezpośredni
wtrysk na wspólnej szynie paliwowej czy jakoś tak.
Mi tam to za wiele nie mówi, spalanie mają podobne, a jak z ceną
części zamiennych? Który wychodzi drożej?

Glowna roznica - zaawansowanie technologiczne.
DTI to silnik w prostej lini wywodzacy sie z klasycznego turbo diesla. klasyczna pompa wtryskowa wysokiego cisnienia  i wtryskiwacze (sterowane elektronicznie lub nie - nie wiem dokladnie jak jest w tym silniku). Cisnienie z pompy rozdzielane jest w samej pompie, a nastepnie dostarczane pod wysokim cisnieniem do wtryskiwacza.
CDTI to silnik CommonRail - pompa wtryskowa wysokiego cisniena i listwa wysokiego cisnienia. Wtryski sterowane elektronicznie, zapewne z wielokrotnym wtryskiem (na kazdy cykl wtrysku przypada kilka otwarc wtryskiwacza: wtrysk prowadzacy, wlasciwy, dopalajacy, itp.).
Silnik DTI charakteryzuje sie bardziej twarda praca, znana z klasycznych ukladow wtryskowych.
Silnik CDTI pracuje bardziej miekko. Dodatkowo, jako ciekawostka: rozruch zimnego silnika CDTI jest mniej zalezny od poprawnosci dzialania swiec zarowych.
Koszta utrzymania beda zapewne porownywalne. Jak juz ktos napisal, pompy wtryskowe uzyte w silnikach DTI nie ciesza sie dobra slawa. Zas w silnikach CDTI jest na pewno wiecej elektroniki, ktora niekompetentnie serwisowana moze takze generowac duze koszta.

--
Michał "HoMMeR" Paszek
hydrokomfort by Citroen BX 14TGE

Data: 2009-12-29 23:17:15
Autor: Bastion
Astra II 1.7 DTI czy CDTI?

Użytkownik ""Michał \"HoMMeR\" Paszek"" <hommer@[SPAM_SIO]3star.net.pl> napisał w wiadomości news:hhdqim$oc0$1atlantis.news.neostrada.pl...
Sqeeb pisze:
[...]

Warto jeszcze dodac, ze
- CDTI ma uciazliwy filtr czasteczek stalych.
- CDTI powinien (wg danych producenta) byc bardziej
dynamiczny i ekonomiczny

Data: 2009-12-30 21:37:48
Autor: Bastion
Astra II 1.7 DTI czy CDTI?

Użytkownik "WIHEDCNF" <23pr@hwdp.nl> napisał w wiadomości news:hhfbe3$krd$1mx1.internetia.pl...

Użytkownik "Bastion"

Warto jeszcze dodac, ze
- CDTI ma uciazliwy filtr czasteczek stalych.

Nie każdy - mój nie ma DPF
To ciekawe...byla wersja CDTI bez DPF?
Chyba, ze filtr jest wymontowany?
Podobno ludzie czesto sie na to decyduja.

Data: 2009-12-31 00:26:38
Autor: WIHEDCNF
Astra II 1.7 DTI czy CDTI?

[...]

Ano były takie wersje - przynajmiej w silnikach 1.9 cdti, szczerze to nie wiem jak z 1.7cdti więc być może masz rację. O ile pamiętam fakt bycia lub nie DPF w Vectrze idzie ustalić na tabliczce przy drzwiach pasażera - w białym prostokącie są cyfry 0.20 filtr jest, 0.50 i 1.20 filtra nie ma, czy jest tak w astrze nie wiem, ale może ktoś ma astrę i sprawdzi.

Data: 2009-12-30 14:53:21
Autor: Sqeeb
Astra II 1.7 DTI czy CDTI?
On Tue, 29 Dec 2009 21:56:31 +0100
Michał "HoMMeR" Paszek wrote:

[...]

Czyli raczej CDTI i dobry serwis.
DTI/DTL/DTH to to samo?

--
Pozdrawiam,
Sqeeb

Data: 2009-12-30 14:58:46
Autor: Michał \"HoMMeR\" Paszek
Astra II 1.7 DTI czy CDTI?
Sqeeb pisze:

Czyli raczej CDTI i dobry serwis.
DTI/DTL/DTH to to samo?

DTI to oznaczenie handlowe silnikow DTL I DTH.

DTL od DTH rozni sie mocą: jak nazwa wskazuje DTL ma mniejsza moc (jak pamietam nie ma intercoolera), zas DTH wieksza.

Data: 2009-12-30 22:08:58
Autor: Bastion
Astra II 1.7 DTI czy CDTI?

Użytkownik ""Michał \"HoMMeR\" Paszek"" <hommer@[SPAM_SIO]3star.net.pl> napisał w wiadomości news:hhfmam$orp$1news.onet.pl...
Sqeeb pisze:

[...]

To chyba nie jest tak proste:
- 2.0 TD [X20DTL] EDC MSA 15 (rok 2001r, pompa jednowtykowa, bez intercoolera, DTL)
- 2.0 TD [X20DTH] EDC MSA 15 (rok 2002r, pompa jednowtykowa, bez intercoolera DTL lub DTI)
- 2.0 TD [Y20DTH] EDC MSA 15 M (do maja 2003r, pompa jednowtykowa, zdaje sie ta wersja juz z intercoolerem DTL lub DTI)
- 2.0 TD [Y20DTH] PSG 16 (od maja 2003r, pompa dwuwtykowa z intercoolerem, DTI)
- 2.2 TD [Y20DTR] PSG 16 (od poczatku produkcji czyli od 2002, pompa dwuwtykowa  z intercoolerem, DTI)

Takie sa moje ustalenia, chyba najlepiej temat zna BratPit,
moze zajmie jakies stanowisko w sprawie oznaczen silnikow w dieslach?

Data: 2009-12-30 22:55:17
Autor: Michał \"HoMMeR\" Paszek
Astra II 1.7 DTI czy CDTI?
Bastion pisze:

[...]

Cos namieszales. Skoro oznaczenie silnika DTH to silnik DTH. DTI to oznaczenie modelowe (handlowe) nie konstrukcyjne.

[...]

Rodzina: DTI, grupa: DTH, DTL, DTR.
DTL:
1.7l TD 8V   - 68KM
2.0l DI 16V  - 82KM
DTH:
2.0l DTI 16V - 101KM
DTR:
2.2l DTI 16V - 125KM

1,7l 8V TD (X17DTL) 68 KM
1,7l 16V DTI (Y17DT) 75 KM
1,7l 16V CDTI (Z17DTL) 80 KM
2,0l 16V DI (X20DTL) 82 KM
2,0l 16V DTI (Y20DTH) 101 KM
2,2l 16V DTI (Y22DTR) 125 KM

Data: 2009-12-30 19:15:31
Autor: Przemek
Astra II 1.7 DTI czy CDTI?
Michał "HoMMeR" Paszek wrote:

[...]

w 2 litrowkach to samo , no roznia sie moca ( - roznice w turbinach  i male w osprzecie silnika , brak intercoolera w slabszym )
w 1,7 litra dti a dtl to zupelnie rozne silniki  dti silnik isuzu ,dtl to rozwiniecie starego oplowskiego silnika stosowanego jeszcze w kadecie w polowie lat 80 jako 1,6D
, zdaje sie ze w astrze G nawet jeszcze na komorach wstepnych - 1,7 dtl kiepski pod kazdym wzgledem (slaby, glosny duzo pali  i awaryjny)  i skreslilbym go od razu.

Astra II 1.7 DTI czy CDTI?