Data: 2010-01-22 21:47:44 | |
Autor: Rabbit McCroolick | |
[Pomocy] Astra II - Diesel i Zima | |
Użytkownik "Kleszcz" <p.swierczynski@gmail.com> napisał w wiadomości news:hjd1sf$3dj$1atlantis.news.neostrada.pl... 1. Strasznie wolno się nagrzewa. Taki urok diesli - efekt wysokiej sprawności energetycznej. Trzeba było kupić z silnikiem benzynowym - o ile termostat sprawny rozgrzewa się o wiele szybciej. Można zamontować webasto - podgrzewacz postojowy, dość kosztowne ale komfortowe rozwiązanie. 2. Strasznie parują w nim szyby. A czy poprawnie zostały wymienione te fltry? Przy przeciwpyłkowym trzeba uważać by go właściwą stroną umieścić. A jak masz ustawione pokętło obiegu? Masz otwarty, czy zamknięty? Przy zamkniętnym zawsze będą parować, nawet przy sprawnej klimie. A osuszacz był wymieniony? Po czterech latach może być do wymiany - trochę szarpnie po kieszeni. |
|
Data: 2010-01-22 22:17:43 | |
Autor: Kleszcz | |
[Pomocy] Astra II - Diesel i Zima | |
Użytkownik "Rabbit McCroolick" <bilgates@wp.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hjd2tb$rbr$1@news.dialog.net.pl...
Sprawdzałem w necie podgrzewacze i cena ok. 1 tyś trochę mnie zniechęca. Dlatego sobie odpuszczę i pozostanę przy kółkach wokół domu. A czy poprawnie zostały wymienione te fltry? Przy przeciwpyłkowym trzeba uważać by go właściwą stroną umieścić. A jak masz ustawione pokętło obiegu? Masz otwarty, czy zamknięty? Przy zamkniętnym zawsze będą parować, nawet przy sprawnej klimie. A osuszacz był wymieniony? Po czterech latach może być do wymiany - trochę szarpnie po kieszeni. Pokrętło, a właściwe przycisk zamknięcia obiegu mam wyłączony. Osuszacz nie był wymieniany - da sie jakoś sprawdzić czy aktualny jest sprawny ?? Co do filtrów to niestety nie wiem czy dobrze je zamontował, ale za tydzień jadę do kumpla Teścia (który również jest mechanikiem) to sprawdzi czy jest ok. Pzdr |
|
Data: 2010-01-22 22:38:58 | |
Autor: Yogi\(n\) | |
[Pomocy] Astra II - Diesel i Zima | |
Użytkownik "Kleszcz" <p.swierczynski@gmail.com> napisał w wiadomości news:hjd4r8$a1c$1atlantis.news.neostrada.pl...
Sprawdzałem w necie podgrzewacze i cena ok. 1 tyś trochę mnie zniechęca. Webasto kosztuje 4-6 kawałków, "podgrzewacze" Ci nie pomogą. Pokrętło, a właściwe przycisk zamknięcia obiegu mam wyłączony. Warto auto osuszyć, i to gruntownie. Można wspomagać się szmatami na dywanikach (które wkładamy po przyjeździe a wyjmujemy przed odjazdem, oczywiście trzepiemy dywaniki pozbywając się śniegu itp.) i silikonowym żwirkiem dla kota lub inną silnie higroskopijną substancją pod fotelem pasażera. Przede wszystkim pamiętaj w wyłączaniu klimatyzacji na kilka kilometrów przed dojechaniem do domu - nastepnym razem nie będzie problemu zaparowywania szyb. A generalnie - używanie klimy w zimie raczej mija się z celem, ponizej pewnej temperatury, mimo włączenia i tak nie będzie działała. Ogrzewaj szybę na pełnej "parze" dmuchawy z zachowaniem zasady - najpierw rozgrzwasz silnik, potem dopiero włączasz ogrzewanie i przez kilka minut masz uchylone okno. Osuszenie auta, zadbanie by parownik był suchy przy odpaleniu powinny pomóc. Na podniesienie temperatury w dieslu, poza webasto raczej nie znajdziesz sposobu. Wymiana filtrów to nie jest żadna filozofia i nie sądze, zeby ktoś to mógł spierniczyć, choć kilka razy wychodząc z założenia, że ciężko coś tam spierniczyć, zostałem mocno zaskoczony ;-). -- Yogi(n) |
|
Data: 2010-01-22 23:43:34 | |
Autor: Kleszcz | |
[Pomocy] Astra II - Diesel i Zima | |
Użytkownik "Yogi(n)" <yogi_n@tlen.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hjd6im$f7l$1@nemesis.news.neostrada.pl... Użytkownik "Kleszcz" <p.swierczynski@gmail.com> napisał w wiadomości news:hjd4r8$a1c$1atlantis.news.neostrada.pl... Dzięki za cenne rady. Z tego co opisałeś rozumiem, że musze się starać wyeliminować wilgoć z samochodu. Ale dziwi mnie to, że w innych modelach aż tak bardzo szyby nie parują, pomimo wody/śniegu na dywanikach i ogólnej wilgoci w samochodzie. Pzdr |
|
Data: 2010-01-23 18:26:20 | |
Autor: Agent | |
[Pomocy] Astra II - Diesel i Zima | |
W astrze mojej siostry też szyby mocno parują więc to może byc urok tego auta. Ze swojego dośwadczenia to powiem Ci że zimą to przede wszystkim sprawdza się jak najmniej śniegu na dywanikach + bardzo dobrze umyta szyba od środka. |
|
Data: 2010-01-22 23:04:30 | |
Autor: Michał | |
[Pomocy] Astra II - Diesel i Zima | |
Pokrętło, a właściwe przycisk zamknięcia obiegu mam wyłączony. Dywaniki masz welurowe czy gumowe? Jeśli 3 osoby jadą samochodem, to pary się trochę niestety tworzy. Spróbuj po zakończeniu jazdy dokładnie przewietrzyć samochód otwierając na 2 minuty wszystkie drzwi i usuń wilgoś z podłogi (wylej wodę z dywaników gumowych - z welurowymi niestety gorzej) |
|
Data: 2010-01-22 23:45:41 | |
Autor: Kleszcz | |
[Pomocy] Astra II - Diesel i Zima | |
Użytkownik "Michał" <mbierwia@wywalto.o2.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hjd82l$g2f$1@nemesis.news.neostrada.pl... Pokrętło, a właściwe przycisk zamknięcia obiegu mam wyłączony. Gumowe. Jutro postaram się dokładnie wysuszyć samochód i zacznę się stosować do waszych rad, napisze czy pomogło. rozumiem (z wcześniejszych wypowiedzi), że jeżeli problem nie zniknie to będzie trzeba wymienić osuszacz ? |
|
Data: 2010-01-23 18:28:12 | |
Autor: Agent | |
[Pomocy] Astra II - Diesel i Zima | |
Użytkownik "Kleszcz" <p.swierczynski@gmail.com> napisał w wiadomości news:hjda2g$l0n$1atlantis.news.neostrada.pl...
Nie rób tego bo to bez sensu. Teraz i tak klima Ci sie nie włącza bo jest za zimno poza tym osuszacz nie ma za zadanie osuszać wnętrza auta a czynnik krążący w układzie klimatyzacji. |
|
Data: 2010-01-23 22:25:32 | |
Autor: Rabbit McCroolick | |
[Pomocy] Astra II - Diesel i Zima | |
Użytkownik "Agent" <wprzyjemski@onet.ue> napisał w wiadomości news:hjfbjg$i36$1news.onet.pl... Nie rób tego bo to bez sensu. Teraz i tak klima Ci sie nie włącza bo jest za zimno poza tym osuszacz nie ma za zadanie osuszać wnętrza auta a czynnik krążący w układzie klimatyzacji. Sprawnie działająca klima sprawnie usuwa wilgoć z szyb. Przerabiałem to niegdyś - na parowanie szyb nie pomogła wymiana filtra przeciwpyłkowego a dopiero osuszacza podczas wymiany czynnika (wcześniej z starym osuszaczem klima nie raziła sobie za dobrze z odparowaniem szyb mimo wymiany czynnika). |
|
Data: 2010-01-23 23:00:37 | |
Autor: Przemysław Bernat | |
[Pomocy] Astra II - Diesel i Zima | |
Dnia Sat, 23 Jan 2010 22:25:32 +0100, Rabbit McCroolick napisał(a):
dopiero osuszacza podczas wymiany czynnika (wcześniej z starym osuszaczem klima nie raziła sobie za dobrze z odparowaniem szyb mimo wymiany czynnika). To jeszcze tylko wyjaśnij związek osuszacza, który ma za zadanie usunąć resztki wilgoci z zamkniętego obiegu czynnika chłodniczego z parowaniem szyb w kabinie. No chyba, że osuszacz był całkiem zatkany, albo dziurawy. Ale wtedy klima albo wcale nie działa, albo z tragicznie zmniejszoną wydajnością. Klima osusza powietrze, bo je chłodzi i nadmiar wilgoci wykrapla się na parowniku (i leje się pod samochód). Istnienie i działanie jej osuszacza może mieć wpływ na wydajność, a więc właściwości chłodzące i pośrednio na osuszające. Wracając do głównego wątku - wywal gumowe dywaniki: hodujesz pod nimi wilgoć jeszcze z jesieni. -- Pozdrawiam, Przemek |
|
Data: 2010-01-23 23:22:57 | |
Autor: Rabbit McCroolick | |
[Pomocy] Astra II - Diesel i Zima | |
Użytkownik "Przemysław Bernat" <pbernat@wp.pl> napisał w wiadomości news:16j3iep3jlmqf$.10i2wfn7itz2f$.dlg40tude.net... To jeszcze tylko wyjaśnij związek osuszacza, który ma za zadanie usunąć To chyba oczywiste i znalazło się w poprzednim poście - sprawna klima oznacza brak problemów z parowaniem szyb. |
|
Data: 2010-01-24 01:34:36 | |
Autor: Kleszcz | |
[Pomocy] Astra II - Diesel i Zima | |
Użytkownik "Rabbit McCroolick" <bilgates@wp.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hjfsrv$920$1@news.dialog.net.pl...
Przyznam, że się pogubiłem. Czy w zimę (np. jak dziś przy -17st. C) można używać klimy ?? Czy wyłączona klima ma jakiś wpływ na parowanie ?? PZdr |
|
Data: 2010-01-24 08:58:28 | |
Autor: Przemysław Bernat | |
[Pomocy] Astra II - Diesel i Zima | |
Dnia Sun, 24 Jan 2010 01:34:36 +0100, Kleszcz napisał(a):
Przyznam, że się pogubiłem. Używać można, bo i tak nie będzie działała :-) Systemy z odrobiną inteligencji nie włączają się poniżej pewnej temperatury - najczęściej trzy do pięciu stopni na plusie. Najprostsze układy też nie ruszą, bo czujnik oblodzenia abo nie pozwoli, albo natychmiast wyłączy. Na mrozie trzeba ratować się tylko ogrzewaniem. -- Pozdrawiam, Przemek |
|
Data: 2010-01-24 09:59:28 | |
Autor: Rabbit McCroolick | |
[Pomocy] Astra II - Diesel i Zima | |
Użytkownik "Przemysław Bernat" <pbernat@wp.pl> napisał w wiadomości news:7mj5c6fsh4yi.4rgizo7fcve7.dlg40tude.net... Używać można, bo i tak nie będzie działała :-) No patrz, musisz to powiedzieć mojemu samochodowi, bo u mnie gdy włączę podczas mrozów klimę znacznie szybciej zaparowane szyby stają się klarowne. To klima ręczna, ale nie widać po kontrolce ani nie słychać, bo dzwięk załącznia sprzęgiełka klimy można usłyszeć, by się rzekomo nie włączała w czasie mrozów. Nic na ten temat nie mówi instrukcja obsługi, ba zaleca wręcz używanie klimy przez cały rok. Podobnie miałem w poprzednim samochodzie z półautomatyczną klimą. |
|
Data: 2010-01-24 10:18:54 | |
Autor: RadekNet | |
[Pomocy] Astra II - Diesel i Zima | |
Przemysław Bernat pisze:
Dnia Sun, 24 Jan 2010 01:34:36 +0100, Kleszcz napisał(a): W Sharanie (manual) i Volvo 760 (automat) klima dziala w kazdej temperaturze. I wlasnie doskonale nadaje sie do osuszania wnetrza. -- Radek Wrodarczyk www.rejsy-czartery.com |
|
Data: 2010-01-24 12:38:45 | |
Autor: Frantic Freddie | |
[Pomocy] Astra II - Diesel i Zima | |
RadekNet wrote:
W Sharanie (manual) i Volvo 760 (automat) klima dziala w kazdej temperaturze. I wlasnie doskonale nadaje sie do osuszania wnetrza. Takoż i w Reniaku Clio III 1.5 dCi. |
|
Data: 2010-01-24 19:25:22 | |
Autor: Przemek | |
[Pomocy] Astra II - Diesel i Zima | |
Frantic Freddie wrote:
W Sharanie (manual) i Volvo 760 (automat) klima dziala w kazdej Ciekawe z czego chcecie osuszac powietrze przy -20 stopniach C ? No chyba ze jezdzicie zima na obiegu zamknietym w kabinie ale wtedy sami jestescie sobie winni :) Uzywanie klimy do osuszania ma sens w temp do okolicy zera , w takich temp jak sa teraz powietrze jest tak suche ze nawet jak klima sie wlaczy to i tak efektu zadnego nie da (przewaznie sie nie wlaczy bo nie pozwoli jej czujnik cisnienia) |
|
Data: 2010-01-24 21:48:39 | |
Autor: Rabbit McCroolick | |
[Pomocy] Astra II - Diesel i Zima | |
Użytkownik "Przemek" <pixi@dixi.pl> napisał w wiadomości news:hji3fr$r21$1mx1.internetia.pl... Ciekawe z czego chcecie osuszac powietrze przy -20 stopniach C ? Przecież w kabinie temperatura nie spada aż tyle! Uzywanie klimy do osuszania ma sens w temp do okolicy zera , w takich temp jak sa teraz powietrze jest tak suche ze nawet jak klima sie wlaczy to i tak efektu zadnego nie da Może i powietrze we wnętrzu jest suche, ale do czasu gdy tam wsiądziesz. Przecież z każdym wydechem wydalasz sporą porcję pary wodnej. (przewaznie sie nie wlaczy bo nie pozwoli jej czujnik cisnienia) Mógłbyś mi wytłumaczyć dlaczego tak sądzisz? Jakieś teoretyczne podstawy? Że niby zbyt niskie ciśnienie czynnika w układzie? To jak wytłuaczysz, że w moim Renault jednak przy obecnych temperaturach klima się włącza? |
|
Data: 2010-01-24 23:24:57 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
[Pomocy] Astra II - Diesel i Zima | |
Rabbit McCroolick pisze:
Użytkownik "Przemek" <pixi@dixi.pl> napisał w wiadomości news:hji3fr$r21$1mx1.internetia.pl... No tak, ale na tą parę nie ma wpływu. Z klimą czy bez, w warunkach ujemnej temperatury, podgrzane powietrze dostające się do kabiny jest suche jak pieprz. Szron i para na szybach bierze się z wody znajdującej się w samochodzie i parującej pod wpływem rosnącej temperatury. Jak parkujesz nagrzany samochód, woda paruje. W czasie kiedy wnętrze się ochładza, ta para kondensuje się na szybach i zamarza. Jak pozbędziesz się tych rezerwuarów wilgoci - problem parowania zniknie. Mam mój samochód w którym nie mam żadnych wykładzin, dywaników, tapicerek, tylko cienko obite kubełki i tam problem parowania szyb nie istnieje. (przewaznie sie nie wlaczy bo nie pozwoli jej czujnik cisnienia) Ale włącza się i czynnik przechodzi cały cykl termodynamicznych przemian? |
|
Data: 2010-01-25 07:32:02 | |
Autor: Agent | |
[Pomocy] Astra II - Diesel i Zima | |
A buty w których wsiadasz zmieniasz na suche trampki czy czyścisz jakąś szczotką? |
|
Data: 2010-01-25 21:14:46 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
[Pomocy] Astra II - Diesel i Zima | |
Agent pisze:
To co mi się z nich ewentualnie wytopi wylatuje dziurami w podwoziu ( nie śmiać się proszę - CC ma tam fabryczne otwory ) ;) |
|
Data: 2010-01-26 22:03:10 | |
Autor: Przemek | |
[Pomocy] Astra II - Diesel i Zima | |
Rabbit McCroolick wrote:
Użytkownik "Przemek" <pixi@dixi.pl> napisał w wiadomości Ale powietrze do ukladu wentylacji jest pobierane z zewnatrz a nie z kabiny wiec wilgoci wewnatrz tak nie usuniesz (no moznaby ustawic obieg zamkniety na rozgrzanym silniku wlaczyc klime i pojsc na dobry trojdaniowy obiad - pewnie by sie troche podsuszylo wnetrze, w normalnej eksploatacji tzn w jezdzie z pasazerami obieg zamkniety w zimie = zaparowane szyby , po prostu ludzie wydychaja wiecej pary niz jest w stanie usunac klimatyzacja ,szczegolnie gdy "ludziow" jest kilku) Mógłbyś mi wytłumaczyć dlaczego tak sądzisz? Jakieś teoretyczneZaleznosc cisnienia od temperatury , preznosc pary nasyconej i inne takie z podstaw termodynamiki -- -> fizyka ,gdzies polowa sredniej szkoly , Że niby zbyt niskie ciśnienie czynnika w układzie? To jak wytłuaczysz, że w moim Renault jednak przy obecnych temperaturach Wlacza sie czy zapala sie lampka/wyswietla komunikat bo to roznica , moze dokonaj pomiarow termometrem , ustaw chlodzenie i zobacz czy przy temp zewnetrznej -20 stopni z nawiewow leci chlodniejsze powietrze o te parenascie stopni od temp otoczenia |