Astra II - uszkodzony komputer

Data: 2010-08-31 01:18:22
Autor: Jakub Gdula
Astra II - uszkodzony komputer
Witam!

W mojej Astrze II jest podejrzenie uszkodzenia komputera. Może ktoś
polecić dobrego elektronika samochodowego w Łodzi, który mógłby
zweryfikować tą diagnozę i ewentualnie zająć się naprawą?

Za ewentualną pomoc dziękuję :)

Pozdrawiam, JG

Data: 2010-08-31 10:24:31
Autor: krzysiek82
W dniu 2010-08-31 10:18, Jakub Gdula pisze:
[...]

Opisz problem dokładniej, jaka diagnostyka była robiona i kto stwierdził, że to właśnie ecu mogło paść? Podaj także dokładne dane silnika. Wiele ludzi trafiało do mnie z problemem padniętego ECU a okazywało się zawsze, że to jednak nie ECU.

--
krzysiek82

Data: 2010-08-31 01:36:10
Autor: Jakub Gdula
On 31 Sie, 10:24, krzysiek82 <ot...@cars.pl> wrote:
[...]

Symptomy: lekkie falowanie obrotów na luzie, bardzo ślamazarne
reagowanie pedału gazu - można depnąć do dechy, tymczasem samochód
rozpędza się jak ślimak, czasami obroty skaczą pod 5,6 tys. a
przyśpieszenia jak nie było tak nie ma. Samochód stoi na luzie, a
szybkościomierz potrafi pokazywać np. 30 km/h. Co chwila zapala się i
gaśnie ikona uszkodzonego silnika. Od czasu do czasu zapala się i
gaśnie później ikona ABS, choć akurat nie wiem czy ma to coś wspólnego
z powyższym... Podłączony komputer serwisowy podobno nie pokazuje
żadnych błędów. ECU jako winowajcę wskazał fachowiec na podstawie
samych symptomów, a że nie do końca temu ufam chciałbym to
zweryfikować zanim wpakuję się w kosztowną naprawę...

Data: 2010-08-31 10:47:57
Autor: yabba

Użytkownik "Jakub Gdula" <jakgdu@gmail.com> napisał w wiadomości news:b8f5f674-2ca7-40e9-9af4-982f29a030a8q22g2000yqm.googlegroups.com...
[...]

Same symptomy bardziej wskazują na brak dobrego połączenia masy.
Co oznacza "czasami obroty skaczą pod 5,6 tys. a
przyśpieszenia jak nie było tak nie ma"? Czy silnik tak się rozpędza czy tylko obrotomierz tyle pokazuje?

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2010-08-31 01:53:22
Autor: Jakub Gdula
On 31 Sie, 10:47, "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> wrote:
[...]

Silnik zaczyna wyć, więc faktycznie się rozpędza.

Data: 2010-08-31 10:58:11
Autor: krzysiek82
W dniu 2010-08-31 10:53, Jakub Gdula pisze:
  > Silnik zaczyna wyć, więc faktycznie się rozpędza.

Jeśli obroty rosną a auto nie przyśpiesza to problemem może być kończące się sprzęgło. Jeśli chodzi o dyskotekę na desce to problem z masą.

--
krzysiek82

Data: 2010-08-31 02:05:19
Autor: Jakub Gdula
On 31 Sie, 10:58, krzysiek82 <ot...@cars.pl> wrote:
Jeśli obroty rosną a auto nie przyśpiesza to problemem może być kończące
się sprzęgło. Jeśli chodzi o dyskotekę na desce to problem z masą.

Z dwojga złego to chyba wolę sprzęgło niż komputer... No więc aktualne
pozostaje pytanie - jaki warsztat w Łodzi?

Data: 2010-08-31 11:31:32
Autor: krzysiek82
W dniu 2010-08-31 11:05, Jakub Gdula pisze:
Z dwojga złego to chyba wolę sprzęgło niż komputer... No więc aktualne
pozostaje pytanie - jaki warsztat w Łodzi?

dowolny, wymiana sprzęgła to banalna sprawa i nie powinna kosztować więcej jak 200zł za robociznę. żeby mieć pewność, że to sprzęgło wrzuć 3 i spróbuj ruszyć, jak się uda to się ślizga powinien zgasnąć.

--
krzysiek82

Data: 2010-09-02 01:58:12
Autor: Jakub Gdula
On 31 Sie, 11:31, krzysiek82 <ot...@cars.pl> wrote:
dowolny, wymiana sprzęgła to banalna sprawa i nie powinna kosztować
więcej jak 200zł za robociznę. żeby mieć pewność, że to sprzęgło wrzuć 3
i spróbuj ruszyć, jak się uda to się ślizga powinien zgasnąć.

Serwis potwierdził że to sprzęgło. Natomiast pytany o koszty
stwierdził że w tym samochodzie występują dwa rodzaje sprzęgła i póki
nie zostanie ono wyjęte to nie wiadomo które z nich jest zamontowane.
Koszt jednego to około 500 zł, a drugiego to 1600. Może ktoś
potwierdzić lub zaprzeczyć?

Data: 2010-09-04 21:56:54
Autor: Mumin
W dniu 2010-09-02 10:58, Jakub Gdula pisze:

[...]

Coś chyba kombinują. Przecież po to są komputerowe katalogi części żeby po numerze nadwozia można było sprawdzić jaka dokładnie część jest w danym egzemplarzu. Chyba, że Opel nie ma takich rzeczy...

--
Pozdrawiam,
Mumin

Data: 2012-03-16 07:44:10
Autor: Performers
Astra II - uszkodzony komputer

Witam!
Czy faktycznie potwiedziło sie że to sprzęgło?
W mojej astrze 1.8 Z18XE mam identyczne objawy...czyli silnik zaula...brakuje mu mocy...wiecej pali..ślamazarnie wkreca sie na obroty..samochód ledwo co jedzie a silnik wyje ,na biegu jałowym potrafia warjować i predkościomierz i obrotomierz ,czesto tez zapala sie kontrolka (ale i gaśnie)ABS-u...Na kompie wyszło ze to sonda wiec wymieniłem ,niestety dalej to samo...mechanik stawia na ECU ale ja takiej pewności nie mam...możecie cos doradzić?Pozdrawiam SDaniell
--
Wiadomość wysłana za pośrednictwem http://manager.money.pl/

Data: 2012-03-16 18:59:33
Autor: Tulipson

Użytkownik "Performers" <s_daniell@wp.pl> napisał w wiadomości news:jjur0a$g1p$1z-news.wcss.wroc.pl...

[...]

W 1.8 czesto pada komputer silnika, mialem to  samo
Naprawa (np autoelektronika w czeladzi) albo wymiana kompitera pestki w kluczyku i petli w stacyjce

Pozdr

Data: 2010-08-31 09:16:37
Autor: to
Astra II - uszkodzony komputer
begin yabba
Same symptomy bardziej wskazują na brak dobrego połączenia masy.

Do sprawdzenia jeszcze VSS, TPS.

--
ignorance is bliss

Data: 2010-09-01 11:44:55
Autor: krzysiek82
Astra II - uszkodzony komputer
W dniu 2010-08-31 11:16, to pisze:
Do sprawdzenia jeszcze VSS

jakby ktoś nie wiedział w lewej pieście przedniej. Takie trochę dziwne rozwiązanie opel zastosował.

--
krzysiek82

Data: 2010-09-01 12:07:52
Autor: bratPit[pr]
Astra II - uszkodzony komputer
jakby ktoś nie wiedział w lewej pieście przedniej. Takie trochę dziwne rozwiązanie opel zastosował.

po prostu wykorzystał czujnik ABSu, ale są też A-G z czujnikiem na skrzyni,
a że autor wątku nie pisze oznaczenia silnika, ani innych danych to rozważania mogę być tylko ogólno-teoretyczne,

brat

Data: 2010-09-01 12:19:45
Autor: krzysiek82
W dniu 2010-09-01 12:07, bratPit[pr] pisze:
ale są też A-G z czujnikiem na skrzyni,

a dzięki, nawet nie wiedziałem.

--
krzysiek82

Data: 2010-09-01 16:40:28
Autor: Jarek
[...]

Prawdopodobnie usterka jest w ABSie, a kontrola trakcji ogranicza moc. Wyłącz na próbę TCS i zobacz czy się coś zmieni.

Astra II - uszkodzony komputer