Asus EAH4770 Formula + Gigabyte EP45C-DS3 Zgrzyt.

Data: 2009-08-10 22:16:22
Autor: Doxent
Asus EAH4770 Formula + Gigabyte EP45C-DS3 Zgrzyt.
Właśnie próbuję odpalić system na grafice ATI Radeon HD4770 od Asusa na płycie Gigabyte EP45C-DS3+ E8400. DDR3 Kingston KVR1333D3N9K2, zasilacz BeQuiet 550W
 Problemem jest ciężki start. Komputer często w ogóle nie chce zainicjować grafiki zwłaszcza na zimno. Pomaga wyłączanie i włączanie listwą. Na ciepło inicjacja trwa dokładnie z zegarkiem 17 sekund co jest skandalicznie długie. Myślałem, że płyta zwalona ale na starym Asusie GF8600 GT 512 płyta rusza z marszu w kilka sekund. Wkładałem Radeona do starej płyty GA-G31M i tam w ogóle nie odpala. Natomiast na płycie Gigabyte EP35-DS3 z DDR2 odpala w jakieś 10 sekund za każdym razem. Zmieniałem zasilacz na inny Modecom 500W i problem jest dokładnie ten sam. Czyżby szukać innej płyty głównej do tej grafiki? Jak dotąd nigdy nie miałem problemów z kartami Nvidia ale niestety za każdym razem jak tylko trafiam na jakieś Radeony to ręce opadają. Wywaliłem już chyba z 20 padniętych radeonów u różnych ludzi i siebie a przez ostatnie 10 lat tylko 3  Nvidie zawiodły mnie.
Dodam, że nic nie jest podkręcane bo z założenia jestem zagorzałym przeciwnikiem wszelkich overclockingów.

Asus EAH4770 Formula + Gigabyte EP45C-DS3 Zgrzyt.