Asus EeePC 1000H - „zmniejszająca się” i długo ładująca się bateria

Data: 2010-03-11 10:26:57
Autor: vcore
Asus EeePC 1000H - „zmniejszająca się” i długo ładująca się bateria
Witam,

Mam, problem z powyższym netbookiem, a konkretnie jak mniemam z jego baterią, otóż pewnego dnia komputer ładował się bardzo powolutku (bardzo długo) do 60% doszło bez problemu, w miarę szybko - ale już naładowanie od tych 60% do końca (choć tak naprawdę wcale nie do 100%) trwało... ponad 6 godzin! Tak czy inaczej laptop naładował się do 95% i dalej nie chciał, myślałem że to jakaś chwilowa przypadłość, jednak się myliłem.

Rozładowywałem baterię do zera wielokrotnie, a następnie naładowałem maksymalnie (co oczywiście trwało ponad 10 godzin) jednak to nie pomogło. Po kilku kolejnych ładowaniach maksymalny poziom naładowania baterii się obniżał, pewnego dnia było to 90%, następnego 86%, później 84%, i tak spadało aż do dnia dzisiejszego - jest 68% i dalej sie nie chcę naładować… Pytanie brzmi, co może być przyczyną takiego stanu rzeczy? Czy jest możliwość i szansa aby to naprawić?

I jeszcze taka jedna rzecz - dopiero wczoraj udało mi się znaleźć gwarancję, i doczytałem się nieco dziwnej rzeczy otóż bateria posiadała osobną gwarancję która wynosiła… 6 miesięcy! (skończyła się w   grudniu) A jeśli dobrze pamiętam według prawa minimalna gwarancja powinna wynosić 24 miesiące… Tak czy inaczej chciał bym się dowiedzieć czy jest szansa aby to w jakiś sposób naprawić, czy będę musiał szukać jakiegoś zamiennika?

W netbooku wyłączone są oczywiście wszelkie „oszczędzanie energii” i inne tego typu duperelki…
Dodam też że sprzęcik był użytkowany tylko w domu, zasadniczo pracował tylko wtedy kiedy był potrzebny, nigdy nie leżał bezczynnie włączony, większą część czasu użytkowania był podłączony do zasilacza, natomiast wieczorami (3-4 godziny) odłączany. Nie miał żadnych „przeżyć” typu upadek itd.

I takie pytanie na zapas, czy można gdzieś kupić oryginalną baterię czy jestem/będę skazany na zamienniki?

Pozdrawiam,

Data: 2010-03-11 11:31:29
Autor: J.F.
Asus EeePC 1000H - „zmniejsz ająca się” i długo ładująca się bateria
Użytkownik "vcore" <mail*wytnij*@vcore.pl> napisał
[...]

Byc moze winny jest zasilacz - za niskie napiecie i wiecej nie pojdzie.
Ale uszkodzenie/zuzycie baterii znacznie bardziej prawdopodobne.

[...]

Sie mylisz. Przez 24 miesiace _sprzedawca_ jest odpowiedzialny za przypadki "niezgodnosci z umowa".
Gwarancji towar w ogole nie musi miec, a jak ma to jest dowolnosc warunkow, byle by tylko sprzedawca wydal potrzebny dokument.

Co to znaczy niezgodnosc to jest temat na dluzsze dyskusje prawnicze, a najlepiej lekture orzeczen sadu najwyzszego.
Gdzies tam w ustawie przewija sie ze "towar ma byc sprawny w chwili wydania".

No coz, wyciagnac z kosza reklamowki sprzetu, napisac do sprzedawcy emaila z pytaniem o dlugosc gwarancji na netbooka, udac sie z dyktafonem do sklepu ..
i moze bedziesz mial podstawy twierdzic iz umowa opiewala na towar z 24 miesieczna gwarancja, a nie ze na baterie tylko 6 miesiecy :-)

I takie pytanie na zapas, czy można gdzieś kupić oryginalną baterię czy jestem/będę skazany na zamienniki?

No coz, bywa i tak ze sie czlowiek bardzo ucieszy jesli moze zamiennik kupic, bo oryginal kosztuje pol komputera.
Zreszta po co ci oryginal - taka dobra ta bateria ? :-)

P.S. z moich starych doswiadczen - Panasonic nie potrafi Li-ion zrobic. Ktos wie czyje ogniwa pakuje Nokia ?

J.

Data: 2010-03-11 20:10:03
Autor: Przemek
Asus EeePC 1000H - "zmniejszajca si" i dugo adujca si bateria
vcore wrote:
Witam,

I jeszcze taka jedna rzecz - dopiero wczoraj udao mi si znale
gwarancj, i doczytaem si nieco dziwnej rzeczy ot bateria
 posiadaa osobn gwarancj ktra wynosia. 6 miesicy! (skoczya
si w grudniu) A jeli dobrze pamitam wedug prawa minimalna
gwarancja powinna wynosi 24 miesice. Tak czy inaczej chcia bym si
dowiedzie czy jest szansa aby to w jaki sposb naprawi, czy bd
musia szuka jakiego zamiennika?
Tak czy siak gwarancja nie obejmuje naturalnego zuzycia  a  podejrzewam ze to u ciebie juz nastapilo.
Zywotnosc ogniw  Li-jon to 200-500 cykli (zalezy od jakosci ogniw , pradu ladowania/rozladowania i temperatury)
 gdzie doladowanie z np 40% do 100% tez jest liczone jako pelen cykl wiec nie oplaca sie co chwile doladowywac.

Data: 2010-03-11 21:01:01
Autor: qwerty
Asus EeePC 1000H - „zmniejsz ająca się” i długo ładująca się bateria
Użytkownik "vcore" <mail*wytnij*@vcore.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hnad1f$9em$1@inews.gazeta.pl...
I jeszcze taka jedna rzecz - dopiero wczoraj udało mi się znaleźć gwarancję, i doczytałem się nieco A jeśli dobrze pamiętam według prawa minimalna gwarancja powinna wynosić 24 miesiące…

Źle pamiętasz. Gwarancji może w ogóle nie być, albo być zapis, że przysługuje jednorękim, jednonogim głuchym niemowom i tylko w piątek 13.

Tak
czy inaczej chciał bym się dowiedzieć czy jest szansa aby to w jakiś sposób naprawić, czy będę musiał szukać jakiegoś zamiennika?

Pewnie trzeba będzie "zresetować" elektronikę baterii, ale raczej bateria do wymiany.

W netbooku wyłączone są oczywiście wszelkie „oszczędzanie energii” i inne tego typu duperelki…

błąd

Dodam też że sprzęcik był użytkowany tylko w domu, zasadniczo pracował tylko wtedy kiedy był potrzebny, nigdy nie leżał bezczynnie włączony, większą część czasu użytkowania był podłączony do zasilacza,

kolejny błąd

natomiast wieczorami (3-4 godziny) odłączany.

No to ogniwa padły.

Nie miał żadnych „przeżyć” typu upadek itd.

Data: 2010-03-11 22:50:46
Autor: ApanasBudriszko
W dniu 2010-03-11 10:26, vcore pisze:

Rozładowywałem baterię do zera wielokrotnie, a następnie naładowałem
maksymalnie (co oczywiście trwało ponad 10 godzin) jednak to nie
pomogło.

Jeśli rzeczywiście rozładowałeś do zera to gwarantuję że pomogło ...

.... ją zajechać.

Data: 2010-03-12 12:06:41
Autor: Maciej Browarczyk
ApanasBudriszko pisze:

Jeśli rzeczywiście rozładowałeś do zera to gwarantuję że pomogło ...

... ją zajechać.

Ciekawa teoria. Apple, w swojej instrukcji dot. uzytkowania komputera z bateria pisze, ze nalezy raz w miesiacu zaladowac baterie do maksimum (i w tym stanie trwac kilka h, nie pamietam dokladnie ile), nastepnie uzywajac komputera rozladowac az do momentu kiedy usnie (czyli praktycznie do 0) i pozostawic tak komputer przez 12h, nastepnie zaladowac do maksimum. Proces ten nazywaja "kalibracja baterii". Czyzby Apple wsadzalo do swoich komputerow baterie wykonane w technologii kosmicznej? Bo ja stosujac sie dotych zalecen po 3 latch uzytkowania komputera (czasem na kablu ale wiecej na baterii) mam 77% zywotnosci baterii. Zajechalem ja wyjatkowo jak na 3 lata. Poza tym laptop jest do mobilnego uzywania a nie do trzymania na kablu, jak ktos chce trzymac na kablu niech kupi odpowiedni do tego komputera a nie jeczy pozniej, ze bateria taka slaba.

--
Pozdrawiam,
Maciek

Data: 2010-03-13 09:22:56
Autor: ApanasBudriszko
W dniu 2010-03-12 12:06, Maciej Browarczyk pisze:
ApanasBudriszko pisze:

[...]

Ja po 3 latach (doklaniej 2 lata i 10 miesięcy) mam 89% i czy to o czymś świadczy ? I zaręczam że jest czasem w uzyciu przez 12-14 godzin na dobę. Wczesniejsze baterie też zazwyczaj wytrzymywały w dobrej kondycji do 4 lat. Jedyne czego pilnuję to:

- nie wyładowywać do zera (nie wiem ile w twoim apple wynosi to zero ale wątpię żeby mniej niz kilka %)
- staram się nie doładowywać jeśli nie muszę
- minimum ustawione na 10%

Data: 2010-08-15 16:47:01
Autor: Radosław Sokół
W dniu 12.03.2010 12:06, Maciej Browarczyk pisze:
uzywajac komputera rozladowac az do momentu kiedy usnie (czyli
praktycznie do 0) i pozostawic tak komputer przez 12h, nastepnie

Nie praktycznie do zera. *Daleko* od zera.

Pełne rozładowanie ogniwa litowego je niszczy. Dlatego
elektronika baterii odcina wyjście napięcia długo przed
tym, jak ogniwa są rozładowane do zera.

Data: 2010-03-11 23:51:02
Autor: MAR
[...]

Całkowicie źle do tego podchodzisz.
Bateria nie służy do pokazywania procentów, tylko do zasilania komputera.
Powinieneś zadać sobie pytania:
Czy netbook na baterii pracuje krócej niż na początku ?
O ile krócej ?
Czy ten czas pracy jest zgodny z wykazywanym procentem naładowania?

Jak odpowiesz na te pytanie to będziesz wiedział, czy rozglądać się za nową baterią.

--
Mar

Asus EeePC 1000H - „zmniejszająca się” i długo ładująca się bateria