Asus EeePC 1000H - „zmniejszająca się” i długo ładująca się bateria

Data: 2010-03-11 22:50:46
Autor: ApanasBudriszko
Asus EeePC 1000H - „zmniejszająca się” i długo ładująca się bateria
W dniu 2010-03-11 10:26, vcore pisze:

Rozładowywałem baterię do zera wielokrotnie, a następnie naładowałem
maksymalnie (co oczywiście trwało ponad 10 godzin) jednak to nie
pomogło.

Jeśli rzeczywiście rozładowałeś do zera to gwarantuję że pomogło ...

.... ją zajechać.

Data: 2010-03-12 12:06:41
Autor: Maciej Browarczyk
ApanasBudriszko pisze:

Jeśli rzeczywiście rozładowałeś do zera to gwarantuję że pomogło ...

... ją zajechać.

Ciekawa teoria. Apple, w swojej instrukcji dot. uzytkowania komputera z bateria pisze, ze nalezy raz w miesiacu zaladowac baterie do maksimum (i w tym stanie trwac kilka h, nie pamietam dokladnie ile), nastepnie uzywajac komputera rozladowac az do momentu kiedy usnie (czyli praktycznie do 0) i pozostawic tak komputer przez 12h, nastepnie zaladowac do maksimum. Proces ten nazywaja "kalibracja baterii". Czyzby Apple wsadzalo do swoich komputerow baterie wykonane w technologii kosmicznej? Bo ja stosujac sie dotych zalecen po 3 latch uzytkowania komputera (czasem na kablu ale wiecej na baterii) mam 77% zywotnosci baterii. Zajechalem ja wyjatkowo jak na 3 lata. Poza tym laptop jest do mobilnego uzywania a nie do trzymania na kablu, jak ktos chce trzymac na kablu niech kupi odpowiedni do tego komputera a nie jeczy pozniej, ze bateria taka slaba.

--
Pozdrawiam,
Maciek

Data: 2010-03-13 09:22:56
Autor: ApanasBudriszko
W dniu 2010-03-12 12:06, Maciej Browarczyk pisze:
ApanasBudriszko pisze:

[...]

Ja po 3 latach (doklaniej 2 lata i 10 miesięcy) mam 89% i czy to o czymś świadczy ? I zaręczam że jest czasem w uzyciu przez 12-14 godzin na dobę. Wczesniejsze baterie też zazwyczaj wytrzymywały w dobrej kondycji do 4 lat. Jedyne czego pilnuję to:

- nie wyładowywać do zera (nie wiem ile w twoim apple wynosi to zero ale wątpię żeby mniej niz kilka %)
- staram się nie doładowywać jeśli nie muszę
- minimum ustawione na 10%

Data: 2010-08-15 16:47:01
Autor: Radosław Sokół
W dniu 12.03.2010 12:06, Maciej Browarczyk pisze:
uzywajac komputera rozladowac az do momentu kiedy usnie (czyli
praktycznie do 0) i pozostawic tak komputer przez 12h, nastepnie

Nie praktycznie do zera. *Daleko* od zera.

Pełne rozładowanie ogniwa litowego je niszczy. Dlatego
elektronika baterii odcina wyjście napięcia długo przed
tym, jak ogniwa są rozładowane do zera.

Asus EeePC 1000H - „zmniejszająca się” i długo ładująca się bateria