Asus EeePC 1000H - „zmniejszająca się” i długo ładująca się bateria

Data: 2010-03-11 23:51:02
Autor: MAR
Asus EeePC 1000H - „zmniejszająca się” i długo ładująca się bateria
W dniu 2010.03.11 10:26, vcore pisze:
Mam, problem z powyższym netbookiem, a konkretnie jak mniemam z jego
baterią, otóż pewnego dnia komputer ładował się bardzo powolutku (bardzo
długo) do 60% doszło bez problemu, w miarę szybko - ale już naładowanie
od tych 60% do końca (choć tak naprawdę wcale nie do 100%) trwało...
ponad 6 godzin! Tak czy inaczej laptop naładował się do 95% i dalej nie
chciał, myślałem że to jakaś chwilowa przypadłość, jednak się myliłem.

Rozładowywałem baterię do zera wielokrotnie, a następnie naładowałem
maksymalnie (co oczywiście trwało ponad 10 godzin) jednak to nie
pomogło. Po kilku kolejnych ładowaniach maksymalny poziom naładowania
baterii się obniżał, pewnego dnia było to 90%, następnego 86%, później
84%, i tak spadało aż do dnia dzisiejszego - jest 68% i dalej sie nie
chcę naładować… Pytanie brzmi, co może być przyczyną takiego stanu
rzeczy? Czy jest możliwość i szansa aby to naprawić?

Całkowicie źle do tego podchodzisz.
Bateria nie służy do pokazywania procentów, tylko do zasilania komputera.
Powinieneś zadać sobie pytania:
Czy netbook na baterii pracuje krócej niż na początku ?
O ile krócej ?
Czy ten czas pracy jest zgodny z wykazywanym procentem naładowania?

Jak odpowiesz na te pytanie to będziesz wiedział, czy rozglądać się za nową baterią.

--
Mar

Asus EeePC 1000H - „zmniejszająca się” i długo ładująca się bateria