Asus GeForceGT640

Data: 2013-07-17 09:09:36
Autor: GAD Zombie
Asus GeForceGT640
Witam

Chcę sobie kupić now± kartę graficzn±. Nie chcę wydać za dużo, ale chcę widzieć wyraĽny postęp w stosunku do mojego obecnego starego Geforce 8600.
Wynalazłem w sklepie co¶ takiego:
Asus GeForce CUDA GT640 2GB DDR3 PCI-E 128BIT 2DVI/HDMI/D-SUB BOX
Nie jestem przekonany co do tego, bo opinii w sieci niewiele, ale nie widziałem wyraĽnych sygnałów, żeby nie kupować. Cena zno¶na jak dla mnie: ~350pln.
Czy kto¶ co¶ na ten temat kojarzy? Dobrze z tym się będzie grało? Nie my¶lę o grach z hiperwymaganiami. Raczej gry starsze lub ew. niektóre nowsze, sprzed 2-3 lat, np. taki Need For Speed Hot Pursuit, czy najnowsza Trackmania.
Chcę móc wł±czyć wszystkie detale na full i grać swobodnie, bo teraz to się nie da :)

Ew. co¶ lepszego w tym pułapie cenowym? Wolę nvidię. Bo tak :)

G.

Data: 2013-07-17 09:53:39
Autor: GAD Zombie
Asus GeForceGT640
W dniu ¶roda, 17 lipca 2013 18:09:36 UTC+2 użytkownik GAD Zombie napisał:
[...]

Aha, mam zasilacz 400W i fajnie by bylo gdyby na nim ta karta działała normalnie.
Wła¶nie czytam info na temat GF GGTX560 i widzę tam:
Zł±cza Dual link DVI-I*2 / mini HDMI z HDCP
Wydajne chlodzenie GIGABYTE WINDFORCE 2X

*Wymagany zasilacz minimum 500W lub mocniejszy z dwoma dodatkowymi 6-pinowymi kablami zasilaj±cymi

http://www.alsen.pl/podzespoly-pc,k20/karty-graficzne,l115/gigabyte-geforece-cuda-gtx560-1gb-ddr5-pci-e-256bit-2dvi-mhdmi-box,p92359.html#opis

Czy to znaczy, że mój zasilacz nie da rady, czy chodzi o wymagania zasilania, kiedy wepnie się naraz dwie takie karty i zepnie ze soba? Bo trochę się teraz zdziwiłem, wcze¶niej o tym nie my¶lałem, że mi zasilacz może nie dać rady.

Data: 2013-07-17 10:13:11
Autor: GAD Zombie
Asus GeForceGT640
[...]

Zacz±łem się zastanawiać jednak nad radeonem, bo podobno mniej pr±du żre. Trafiłem na tak± kartę, cena w miarę dobra:

Asus Radeon HD7750 1GB DDR5 PCI-E 128BIT HDMI/DVI/DP BOX

http://www.alsen.pl/podzespoly-pc,k20/karty-graficzne,l115/asus-radeon-hd7750-1gb-ddr5-pci-e-128bit-hdmi-dvi-dp-box,p69831.html

Nie wiem ile to warte. Opinie w sieci różne i jak zwykle nie wiadomo kogo słuchać :).

Data: 2013-07-17 20:09:56
Autor: Skylla
Asus GeForceGT640
W dniu 2013-07-17 19:13, GAD Zombie pisze:
[...]

Lepiej hd7770 bo mniej pr±du i twoje 400W wystarczy.

Data: 2013-08-06 15:05:59
Autor: Santana
Asus GeForceGT640

Użytkownik "Skylla"  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:ks6mlk$fsn$1@sunflower.man.poznan.pl...

[...]

A jeszcze lepiej HD7790 :) Ma IMHO w tej chwili najlepszy stosunek wydajno¶ci do ceny.

Data: 2013-08-07 10:50:04
Autor: GAD Zombie
Asus GeForceGT640
W dniu 2013-08-06 15:05, Santana pisze:
Lepiej hd7770 bo mniej pr±du i twoje 400W wystarczy.

A jeszcze lepiej HD7790 :) Ma IMHO w tej chwili najlepszy stosunek
wydajno¶ci do ceny.

My¶lę, że możemy zakończyć te rozważania, bo kupiłem już Sapphire HD7770 za poradami z tej grupy. I jak na razie nie narzekam, karta sprawdza się ¶wietnie, a w benchmarku w stosunku do poprzedniego GeForce jest jakie¶ 7-8 razy szybsza, więc mi pasuje :)
Tylko nieĽle szumi, jak się wł±czy grę! ;) (wentylatory)

--
GAD Zombie
http://gad.art.pl/  http://sadist.art.pl/

Data: 2013-07-17 21:48:01
Autor: R.e.m.e.K
Asus GeForceGT640
Dnia Wed, 17 Jul 2013 10:13:11 -0700 (PDT), GAD Zombie napisał(a):

Zacząłem się zastanawiać jednak nad radeonem, bo podobno mniej prądu żre. Trafiłem na taką kartę, cena w miarę dobra:
Asus Radeon HD7750 1GB DDR5 PCI-E 128BIT HDMI/DVI/DP BOX

Bida z nedza.

http://www.alsen.pl/podzespoly-pc,k20/karty-graficzne,l115/asus-radeon-hd7750-1gb-ddr5-pci-e-128bit-hdmi-dvi-dp-box,p69831.html

Nie wiem ile to warte. Opinie w sieci różne i jak zwykle nie wiadomo kogo słuchać :).

W sumie moglbym sprzedac mojego HD6850 i sobie upgrade zrobic, wyraznie
mocniejsza niz to co podales, zainteresowany? :-)

wersja Gigabyte Windforce OC, tak wyglada:
http://img.ncix.com/images/58225_1.jpg

--
pozdro
R.e.m.e.K

Data: 2013-07-17 13:32:30
Autor: GAD Zombie
Asus GeForceGT640

W sumie moglbym sprzedac mojego HD6850 i sobie upgrade zrobic, wyraznie

mocniejsza niz to co podales, zainteresowany? :-)

wersja Gigabyte Windforce OC, tak wyglada:

Dzięki. Propozycja może ciekawa, bo widzę, że to niezła karta, ale wolałbym kupić now± niż używan±. Choćby z uwagi na gwarancję i czysto¶ć wentylatorów.

Przy okazji, na co zwracać należy głównie uwagę w opisach kart graficznych? Kiedy¶ to było prostsze, a dzi¶ połowa parametrów po prostu nic mi nie mówi i nie wiem która karta może być lepsza od innej. Widziałem kartę z 3GB RAMu o wiele tańsz± od karty z 1GB. Pewnie miała inne parametry o wiele lepsze, ale własnie nie wiem co ma największe znaczenie. Po czym to ocenić?
Które firmy s± w miarę pewne? Patrzę głównie na ASUSy i Gigabyte'y, ale nie z pewno¶ci, że s± lepsze, a raczej dlatego, że innych firm nie kojarzę. S± jakie¶, które lepiej omijać?

Data: 2013-07-17 22:58:50
Autor: R.e.m.e.K
Asus GeForceGT640
Dnia Wed, 17 Jul 2013 13:32:30 -0700 (PDT), GAD Zombie napisał(a):

Przy okazji, na co zwracać należy głównie uwagę w opisach kart graficznych? Kiedyś to było prostsze, a dziś połowa parametrów po prostu nic mi nie mówi i nie wiem która karta może być lepsza od innej. Widziałem kartę z 3GB RAMu o wiele tańszą od karty z 1GB. Pewnie miała inne parametry o wiele lepsze, ale własnie nie wiem co ma największe znaczenie. Po czym to ocenić?
Które firmy są w miarę pewne? Patrzę głównie na ASUSy i Gigabyte'y, ale nie z pewności, że są lepsze, a raczej dlatego, że innych firm nie kojarzę. Są jakieś, które lepiej omijać?

Tu porownasz wydajnosc.
http://www.benchmark.pl/komparator-gpu.html

Wazne jest by karta miala szeroka szyne danych, im wiecej bitow tym lepiej:
256 lub 384.
Pamiec DDR5 a nie DDR3.

Reszte z linka wyczaisz.

--
pozdro
R.e.m.e.K

Data: 2013-07-18 01:00:24
Autor: Przemysław Ryk
Asus GeForceGT640
Dnia Wed, 17 Jul 2013 22:58:50 +0200, R.e.m.e.K napisał(a):

(ciach…)
Wazne jest by karta miala szeroka szyne danych, im wiecej bitow tym lepiej:
256 lub 384.
Pamiec DDR5 a nie DDR3.

IMVHO bardzo duże uproszczenie tu Kolega zastosował. :)

--
[ PrzemysĹ‚aw "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ Forman: Noble. House: Moronic. It's a synonym.                           ]

Data: 2013-07-17 23:13:05
Autor: Edek
Asus GeForceGT640
Dnia pamiętnego Thu, 18 Jul 2013 01:00:24 +0200, Przemysław Ryk wyjmując
peta oznajmił:

[...]

IMHO nie, przepustowość pamięci jest kluczowa. DDR5 jest dużo szybsze,
szyna danych musi być szeroka do dostępów pamięci gpu, są burstami
zgdonie ze wszystkimi manualami. Czytam je, bo dla mnie gpu sÄ… bardziej
do działanie (CUDA) niż grania. Na wiki w porównaniu jest przepustowość pamieci.

W zasadzie tylko niedoróbki architektury mogą być bardziej wyraźne,
takie jak w 545 jeżeli dobrze pamiętam numer. Fermi ma takie czkawki.

--
Edek

Data: 2013-07-18 02:20:24
Autor: Przemysław Ryk
Asus GeForceGT640
Dnia Wed, 17 Jul 2013 23:13:05 +0000 (UTC), Edek napisał(a):

(ciach…)
[...]

Przepustowość pamięci wynika skąd? Sama szerokość szyny danych to załatwia?
Taktowanie nie ma tu nic do rzeczy? Ilość przesyłanych informacji w jednym
takcie też nie? Tylko szerokość szyny danych jest istotna? :D

--
[ PrzemysĹ‚aw "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ SzaraĹ„cza jest plagÄ…, chociaĹĽ jeden jej owad nie stanowi potÄ™gi.         ]

Data: 2013-07-18 00:31:29
Autor: Edek
Asus GeForceGT640
Dnia pamiętnego Thu, 18 Jul 2013 02:20:24 +0200, Przemysław Ryk wyjmując
peta oznajmił:

[...]

W tym samym takcie przesyła się tę samą szerokość słowa. Równolegle. Wprost
proporcjonalnie. Pamięć jest prostym chipem.

RĂłznica w samych DDR (3 cyz 5) teĹĽ, ale ja juĹĽ nie ogarniam

--
Edek

Data: 2013-07-18 03:30:24
Autor: Przemysław Ryk
Asus GeForceGT640
Dnia Thu, 18 Jul 2013 00:31:29 +0000 (UTC), Edek napisał(a):

Przepustowo¶ć pamięci wynika sk±d? Sama szeroko¶ć szyny danych to załatwia?
Taktowanie nie ma tu nic do rzeczy? Ilo¶ć przesyłanych informacji w jednym
takcie też nie? Tylko szeroko¶ć szyny danych jest istotna? :D

W tym samym takcie przesyła się tę sam± szeroko¶ć słowa. Równolegle. Wprost
proporcjonalnie. Pamięć jest prostym chipem.

Róznica w samych DDR (3 cyz 5) też, ale ja już nie ogarniam

Chyba nie do końca, ale niech mnie kto¶ bardziej techniczny poprawi. W
każdym razie - AFAIR - przepustowo¶ć pamięci DDR w stosunku do tzw.
klasycznych SDRAM wzrosła dwukrotnie. Zmieniła się szeroko¶ć szyny danych?
Nie. Dane s± przesyłane na rosn±cym i opadaj±cym zboczu sygnału - odmiennie
od SDRAM, gdzie dane transmitowane były tylko na rosn±cym zboczu sygnału.

Dla rzeczywistej przepustowo¶ci podsystemu pamięci trzeba brać pod uwagę
- rodzaj stosowanych pamięci
- taktowanie pamięci
- szeroko¶ć szyny danych

Teoretycznie, odpowiednio wysoko taktowane GDDR3 przy 256-bitowej szynie
danych s± w stanie mieć t± sam± wydajno¶ć, co niżej taktowane GDDR5 przy
szynie danych o szeroko¶ci 128-bitów. Teoretycznie, gdyż wchodz± tu już
ograniczenia technologiczne. Podobnie, jak teoretycznie możemy zakładać, że
SDRAM z rzeczywistym taktowaniem 200 MHz miałyby t± sam± przepustowo¶ć co
DDR przy rzeczywistych 100MHz.

Jeżeli bredzę, to niech mnie kto¶ poprawi. :)

[ Toast: Za alkohol, przyczynę i rozwi±zanie wszystkich problemów na       ]
[ ¶wiecie.                                                 (Homer Simpson) ]

Data: 2013-07-18 10:04:44
Autor: mappl
Asus GeForceGT640
Podobnie, jak teoretycznie możemy zakładać, że
SDRAM z rzeczywistym taktowaniem 200 MHz miałyby t± sam± przepustowo¶ć co
DDR przy rzeczywistych 100MHz.

Jeżeli bredzę, to niech mnie kto¶ poprawi. :)

Dobrze prawisz, wódki Ci! ;)

Data: 2013-07-18 10:11:29
Autor: xcpy
Asus GeForceGT640
Dla rzeczywistej przepustowo¶ci podsystemu pamięci trzeba brać pod uwagę
- rodzaj stosowanych pamięci
- taktowanie pamięci
- szeroko¶ć szyny danych

+ opoznienia / timingi (CL, RCD, RP, RAS, CR, ...),
bo np. (w skrajnych przypadkach) DDR3 1600 (800MHz)
o wysokich timingach, moze byc wolniejsza
niz DDR3 1333 (666MHz) o odpowiednio niskich timingach.

Jeżeli bredzę, to niech mnie kto¶ poprawi. :)

Dobrze wiesz, ze nie bredzisz :P.

Data: 2013-07-18 10:25:04
Autor: R.e.m.e.K
Asus GeForceGT640
Dnia Thu, 18 Jul 2013 03:30:24 +0200, Przemysław Ryk napisał(a):

Dla rzeczywistej przepustowości podsystemu pamięci trzeba brać pod uwagę
- rodzaj stosowanych pamięci
- taktowanie pamięci
- szerokość szyny danych

Teoretycznie, odpowiednio wysoko taktowane GDDR3 przy 256-bitowej szynie
danych są w stanie mieć tą samą wydajność, co niżej taktowane GDDR5 przy
szynie danych o szerokości 128-bitów. Teoretycznie, gdyż wchodzą tu już
ograniczenia technologiczne. Podobnie, jak teoretycznie możemy zakładać, że
SDRAM z rzeczywistym taktowaniem 200 MHz miałyby tą samą przepustowość co
DDR przy rzeczywistych 100MHz.

JeĹĽeli bredzÄ™, to niech mnie ktoĹ› poprawi. :)

Jak sam widzisz zatoczyles kolo i wrociles do tego co napisalem a czego sie
czepiles. Reasumujac kluczowa jest technologia (DDR3 vs DDR5) oraz szyna
(128 vs 256 vs 384) bo one DRASTYCZNIE wplywaja na wydajnosc, a
czestotliwosc mniej, gdyz nie da sie czestotliwoscia az tak manipulowac.

--
pozdro
R.e.m.e.K

Data: 2013-07-18 11:15:20
Autor: GAD Zombie
Asus GeForceGT640
W dniu 2013-07-18 10:25, R.e.m.e.K pisze:
[...]

Wszystko super, tylko karty z przedziału cenowego ~400PLN zwykle maj± 128bit lub niektóre 192bit. Innych nie widziałem.

Data: 2013-07-18 11:27:25
Autor: mappl
Asus GeForceGT640
Wszystko super, tylko karty z przedziału cenowego ~400PLN zwykle maj± 128bit lub niektóre 192bit. Innych nie widziałem.

I słusznie - 128bit GDDR5 ma przepustowo¶ć wystarczaj±c± do grania w niższych rozdzielczo¶ciach i/lub niższej jako¶ci obrazu a karty w tej cenie s± wła¶nie do takowych przeznaczone.

Data: 2013-07-18 11:44:20
Autor: GAD Zombie
Asus GeForceGT640
W dniu 2013-07-18 11:27, mappl pisze:
[...]

Do tej pory mialem GF 8600, więc dla mnie każda nowa karta, nawet za 300zł to demon prędko¶ci :)

Data: 2013-07-18 16:14:14
Autor: R.e.m.e.K
Asus GeForceGT640
Dnia Thu, 18 Jul 2013 11:15:20 +0200, GAD Zombie napisał(a):

Wszystko super, tylko karty z przedziału cenowego ~400PLN zwykle mają 128bit lub niektóre 192bit. Innych nie widziałem.

Jak to nie widziales? Oferowalem Ci 256 bit ;-)

btw malo grana i jedzie 95% na idlu, bo kurna nie mam czasu grac :-)

--
pozdro
R.e.m.e.K

Data: 2013-08-06 15:10:23
Autor: Santana
Asus GeForceGT640

UĹĽytkownik "R.e.m.e.K"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup dyskusyjnych:51e7f836$0$1248$65785112@news.neostrada.pl...

[...]

To napisz jeszcze ile chcesz za to nie bite cudo z małym przebiegiem :) I do tego 95% przebiegu to do kościoła i z powrotem (idle) :)

Data: 2013-08-07 11:50:55
Autor: R.e.m.e.K
Asus GeForceGT640
Dnia Tue, 6 Aug 2013 15:10:23 +0200, Santana napisał(a):

btw malo grana i jedzie 95% na idlu, bo kurna nie mam czasu grac :-)

To napisz jeszcze ile chcesz za to nie bite cudo z małym przebiegiem :) I do tego 95% przebiegu to do kościoła i z powrotem (idle) :)

Jak dla Ciebie to 3,5 stowy, taniej niz na alledrogo. Pasi?
Choc tak rzucilem okiem co by warto w zamian kupic i wychodzi, ze aby to
mialo odczuwalny wydajnosciowo sens to musze okolo 4 stow dolozyc. Kurde,
nie planowalem obecnie takich wydatkow, zwlaszcza ze jak pisalem nie gram
ostatnio. Waham sie :-)

--
pozdro
R.e.m.e.K

Data: 2013-08-07 13:18:18
Autor: Santana
Asus GeForceGT640

UĹĽytkownik "R.e.m.e.K"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup dyskusyjnych:52021881$0$1446$65785112@news.neostrada.pl...

[...]

Skrócę Twoje wahania :) Zatrzymaj kartę, a pewnie jeszcze długo Ci będzie dzielnie służyła :)

Data: 2013-08-07 13:34:11
Autor: R.e.m.e.K
Asus GeForceGT640
Dnia Wed, 7 Aug 2013 13:18:18 +0200, Santana napisał(a):

Skrócę Twoje wahania :) Zatrzymaj kartę, a pewnie jeszcze długo Ci będzie dzielnie służyła :)

Ech, zawracanie gitary. Ze tez sie dalem wciagnac :-)

A sprzedac i tak bede musial, bo chce kupic geforce. Ponoc lepiej
wspolpracuje z Premierem, a jesienia troche bede chcial w nim popracowac.

--
pozdro
R.e.m.e.K

Data: 2013-08-07 13:44:30
Autor: Santana
Asus GeForceGT640

UĹĽytkownik "R.e.m.e.K"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup dyskusyjnych:520230b5$0$1253$65785112@news.neostrada.pl...

[...]

Żadne zawracanie. Po prostu cena nie jest dla mnie atrakcyjna :)

Data: 2013-08-07 21:04:56
Autor: R.e.m.e.K
Asus GeForceGT640
Dnia Wed, 7 Aug 2013 13:44:30 +0200, Santana napisał(a):

[...]

No wiesz, jesli na allegro biega drozej to glupim bardzo by trzeba bylo byc,
zeby sprzedawac za pol ceny. Zwlaszcza, ze ostatecznie i tak moge ja
wpakowac do kompa dzieciaka ;-)

--
pozdro
R.e.m.e.K

Data: 2013-08-07 21:41:17
Autor: Santana
Asus GeForceGT640

UĹĽytkownik "R.e.m.e.K"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup dyskusyjnych:52029a59$0$1261$65785112@news.neostrada.pl...

[...]

Każdy ma swój punkt widzenia :) Ja wolę dołożyć kilkadziesiąt złotych do dużo wydajniejszej karty z dużo mniejszym apetytem na energie i, co bardzo ważne, z dwuletnią gwarancją :) Czyli głupim trza by być żeby dla niewielkiej oszczędności rezygnować z tylu zalet :) Zresztą ostatecznie zawsze możesz wystawić na allegro i wziąć więcej niż chcesz ;)

Data: 2013-08-07 22:15:22
Autor: R.e.m.e.K
Asus GeForceGT640
Dnia Wed, 7 Aug 2013 21:41:17 +0200, Santana napisał(a):

[...]

O, to mnie zaciekawilo. Jaka karta bedzie duzo wydajniejsza i drozsza tylko
o kilkadziesiat pln?
Poza tym masz racje :)

--
pozdro
R.e.m.e.K

Data: 2013-07-19 02:52:56
Autor: Michal
Asus GeForceGT640
[...]

Jakby to było takie proste jak piszesz, to nadal demonem prędkości byłby
Radeon HD2900 i jego architektura, będąca ślepą uliczką, byłaby dalej
rozwijana. Przypomnę że ta karta miała 512 bitowa szynę pamięci (a
właściwie nawet 1024bitową, bo był tam zastosowany dwukierunkowy
(jednoczesny zapis i odczyt) 8x64 RingBus i GDDR4 w co lepszych
wersjach. Karta przez to była tak skomplikowana, droga w produkcji
(uzysk) i energochłonna, że rozwój poszedł w innym kierunku i
uproszczono szyny do 256bit w kolejnych rodzinach.

--
/MB

Data: 2013-07-19 14:53:35
Autor: R.e.m.e.K
Asus GeForceGT640
Dnia Fri, 19 Jul 2013 02:52:56 +0200, Michal napisał(a):

[...]

Przypominam, ze odpowiadalem na pytanie:

"Przy okazji, na co zwracać należy __głównie__ uwagę w opisach kart
graficznych? Kiedyś to było prostsze, a dziś połowa parametrów po prostu nic
mi nie mówi i nie wiem która karta może być lepsza od innej."

Oczywiste jest, ze technologia i postep na tu kluczowe znaczenie, ze tania
karta z dzis bedzie lepsza od drogiej karty sprzed dekady. Ale zakladam, ze
GAD przebiera we wspolczesnej ofercie, wiec te parametry, ktore podalem sa
__glownie__ istotne jesli nie ma sie czasu czy ochoty wgryzania w detale,
lecz tylko nie che sie wywalic kasy w bloto.
I nic poza tym. To nie mial byc wyklad z technologii GPU tylko pomoc przy
zakupie.

--
pozdro
R.e.m.e.K

Data: 2013-08-02 23:22:20
Autor: Przemysław Ryk
Asus GeForceGT640
Dnia Fri, 19 Jul 2013 14:53:35 +0200, R.e.m.e.K napisał(a):

(ciach…)
[...]

Wobec czego - IMVHO - podszedłeś do tego od dupy strony. Wątkotwórca
określił w miarę jakie gry go interesują - czyli tytuły 2-3 letnie. Tyle
tylko, że nic nie wiadomo o rozdzielczości, w jakiej gra, preferowanych
ustawieniach (znam takich, co bez 1920Ă—1200 i FSAAĂ—8 przy detalach na
maksimum, to gry nie ruszÄ…).

Sama przepustowość podsystemu pamięci jest decydująca dla wydajności karty?
IMVHO - nie to, że nie ma na ową wpływu (karta przytkana wolnym dostępem do
pamięci na wydajności straci). Ale rzucanie podpowiedzią by zwracać uwagę li
tylko na szerokość szyny danych i rodzaj stosowanych pamiątek, to IMVHO
nadużycie. A tak Twój post zinterpretowałem. :)

--
[ PrzemysĹ‚aw "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ Dreams have a nasty habit of going bad when you're not looking.          ]

Data: 2013-08-02 23:22:20
Autor: Przemysław Ryk
Asus GeForceGT640
Dnia Thu, 18 Jul 2013 10:25:04 +0200, R.e.m.e.K napisał(a):

[...]

Czepiłem się, gdyż wystartowałeś z ową szyną, jakby to było być albo nie być
dla karty graficznej. Pisałeś „Wazne jest by karta miala szeroka szyne
danych, im wiecej bitow tym lepiej: 256 lub 384. Pamiec DDR5 a nie DDR3.”

I teraz co - biedny człowiek będzie szukał czegoś na GDDR5 z 384-bitową
szynÄ…? Po wuj?

JuĹĽ nie wspominajÄ…c o tym, ĹĽe w tym segmencie cenowym fakt posiadania przez
kartę szerokiej szyny danych do szybkich pamięci tak de facto jest na
plaster?

--
[ PrzemysĹ‚aw "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ (Talking about Crematoria) If I owned this place and Hell, I'd rent this ]

Data: 2013-08-03 13:25:55
Autor: R.e.m.e.K
Asus GeForceGT640
Dnia Fri, 2 Aug 2013 23:22:20 +0200, Przemysław Ryk napisał(a):

[...]

Nie, nie, nie. Chodzilo o to, zeby majac np. 5 wyselekcjonowanych kart w podobnej cenie
miec baze do stwierdzenia, ktora z nich technicznie jest lepsza. Pomijajac
benchmarki, ktore nie zawsze da sie znalezc.
Nie chodzilo o to, ze trzeba szukac karty z 384 biotowa szyna, bo nizej sa
do dupy.
Przemku, zamknijmy ta odnoge. Nie ma o co sie spierac. GAD jest bystry i juz
sobie pewnie odpowiednio to zakumal.

--
pozdro
R.e.m.e.K

Data: 2013-08-09 00:38:32
Autor: Przemysław Ryk
Asus GeForceGT640
Dnia Sat, 3 Aug 2013 13:25:55 +0200, R.e.m.e.K napisał(a):

[...]

Rzucanie w takim momencie tekstu „Wazne jest by karta miala szeroka szyne
danych, im wiecej bitow tym lepiej” jest nadużyciem. Karty z jednego
segmentu cenowego i tak najczęściej wydajność raczej mają zbliżoną. Również
dotyczy to podsystemu pamięci. Czy dany poziom przepustowości uzyskano
256-bitową szyną i GDDR5 czy 384-bitową i GDDR3 - co za różnica?

[...]

No pewnie tak. Ale - jak wiesz - lubię prostować pewne zbyt daleko idące
skróty myślowe. Z tą istotnością kwestii szerokości szyny danych pojechałeś
za daleko i dlatego siÄ™ czepiam. :D

--
[ PrzemysĹ‚aw "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ Ambicja to ostatnie schronienie bankruta.                  (Oskar Wilde) ]

Data: 2013-07-18 20:40:34
Autor: maX
Asus GeForceGT640

Użytkownik "GAD Zombie" <gadzombie@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci news:9ea735b1-7715-4f10-98cd-b3ba852027a8googlegroups.com...
Aha, mam zasilacz 400W i fajnie by bylo gdyby na nim ta karta działała normalnie.

Jak masz procesor? Z TDP 65W czy 125W?

Wła¶nie czytam info na temat GF GGTX560 i widzę tam:

Zapomnij o Geforcach serii 4xx i 5 xx, s± pr±dożerne. Dopiero seriia 6xx i Radeony 7xxx wchodz± w grę.

Czy to znaczy, że mój zasilacz nie da rady, czy chodzi o wymagania zasilania, kiedy wepnie się naraz dwie takie karty i zepnie ze soba?

Na tym zasilaczu SLI raczej odpada (chyba że z dwóch energooszczędnych kart).
GF640 może być, choć niewiele drożej będzie Radeon 7750 lub 7770 z DDR5 (lub Geforce 650), zdecydowanie szybsze. Co prawda tylko 1 GB, ale to bez znaczenia na tym pułapie wydajno¶ciowym.

Data: 2013-07-19 11:35:26
Autor: GAD Zombie
Asus GeForceGT640
W dniu 2013-07-18 20:40, maX pisze:

Użytkownik "GAD Zombie" <gadzombie@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci
Aha, mam zasilacz 400W i fajnie by bylo gdyby na nim ta karta działała
normalnie.

Jak masz procesor? Z TDP 65W czy 125W?

Prawdę mówi±c nie wiem :). Dopiero go wpi±łem, bo moja poprzednia płyta z procesorem poszła do piachu, o czym pisałem ostatnio przy temacie burzy :)

[...]

Nie chcę SLI, tylko jedn± kartę. Ale po prostu nie byłem pewny wyja¶nień z tego opisu.

GF640 może być, choć niewiele drożej będzie Radeon 7750 lub 7770 z DDR5
(lub Geforce 650), zdecydowanie szybsze. Co prawda tylko 1 GB, ale to
bez znaczenia na tym pułapie wydajno¶ciowym.

I wczoraj wła¶nie podj±łem decyzję i kupiłem Sapphire Radeon HD7770 GHz edition za niecałe 400zł. Jeszcze nie sprawdzałem :)

Data: 2013-07-17 13:46:03
Autor: GAD Zombie
Asus GeForceGT640
W dniu ¶roda, 17 lipca 2013 18:09:36 UTC+2 użytkownik GAD Zombie napisał:
Witam

Wybaczcie nadmiar odpowiedzi, ale przegl±dam, czytam i wci±ż się zastanawiam :)

Znalazłem taki oto model:

Gigabyte GeForce CUDA GTX550Ti 1GB DDR5 PCI-E 192BIT DVI/HDMI/D-SUB BOX

Cena mi odpowiada, opinie też ma niezłe. Czy kto¶ mógłby się wypowiedzieć, czy to dobry wybór?

Data: 2013-07-17 22:05:01
Autor: Edek
Asus GeForceGT640
Dnia pamiętnego Wed, 17 Jul 2013 13:46:03 -0700, GAD Zombie wyjmując peta
oznajmił:

W dniu środa, 17 lipca 2013 18:09:36 UTC+2 użytkownik GAD Zombie napisał:
Witam

Wybaczcie nadmiar odpowiedzi, ale przeglÄ…dam, czytam i wciÄ…ĹĽ siÄ™ zastanawiam :)

Znalazłem taki oto model:

Gigabyte GeForce CUDA GTX550Ti 1GB DDR5 PCI-E 192BIT DVI/HDMI/D-SUB BOX

Cena mi odpowiada, opinie też ma niezłe. Czy ktoś mógłby się wypowiedzieć, czy to dobry wybór?

Seria 600 duĹĽo mniej ĹĽre. Na wiki wyszukaj "geforce comparison" - tam
jest lista modeli wraz z info, ktĂłre wyĹĽszej serii to przebrandowione
gpu niższej serii. 550Ti to Fermi, sporo żre, nie wiem czy chcesz kupować
grzałkę zasilaną tym 400W. Cenowo nie wiem jak jest.

--
Edek

Data: 2013-07-18 00:08:17
Autor: BQB
Asus GeForceGT640
W dniu 2013-07-17 22:46, GAD Zombie pisze:
[...]

Dobra, zła, poczytaj testy. IMO lepiej co¶ ze stajni AMD - za t± sam± kasę karta będzie szybsza lub takiej samej szybko¶ci i będzie potrzebowała mniej pr±du.

Ten GTX550Ti jest niemal w identycznej cenie jak HD7770. Porównaj sobie różne karty, która o ile szybsza w linku który podał R.e.m.e.K

Data: 2013-07-18 11:14:30
Autor: GAD Zombie
Asus GeForceGT640
W dniu 2013-07-18 00:08, BQB pisze:
[...]

Dzięki. Poczytałem trochę, sprawdziłem porównanie na tej stronie. W wielu parametrach HD7770 przebija GTX550Ti, ale np. w przepustowo¶ci pamięci jest gorszy. W zasadzie nie brzmi to Ľle, cenowo oba stoj± koło 400zł.
Zawsze tylko uciekałem od Radeonów, bo pamiętam, że starsze miały spore problemy w wielu grach i tak sobie je zapamiętałem. Nie wiem jak te dzisiejsze sobie radz± i dlatego tak od nich stronię. Gdyby ten HD7770 był faktycznie lepszy od GTX550Ti, to bym się skłaniał w jego stronę, tylko chciałbym mieć pewno¶ć, że nie będzie potem żadnych problemów z jego działaniem. Pobór pr±du też zdaje się ma mniejszy, co ma dla mnie znaczenie (zasilacz 430W i nie mam ochoty dopłacać potem do pr±du ;)).

Data: 2013-07-18 20:10:48
Autor: BQB
Asus GeForceGT640
W dniu 2013-07-18 11:14, GAD Zombie pisze:
[...]

Nie ma sensu patrzeć na to, że dana karta ma niższ± przepustowo¶ć pamięci, trzeba patrzeć ogólnie jak w testach i (szczególnie) grach wypada.
Można to porównać do auta - jak kupujesz zwykłe miejskie auto, to martwi Cię fakt, że w danym modelu woda przez silnik wolniej płynie? Skoro wystarcza do schłodzenia danego silnika, to nie ma co na dany fakt zwracać uwagi prawda?
Pamiętam, że raz miałem problem z kart± (wtedy jeszcze) ATI - w Oblivionie był ciemniejszy obraz, po aktualizacji sterowników problem ust±pił. Od tamtego czasu (a Oblivion wydano daaawno), nie miałem żadnych problemów. Oczywi¶cie s± gry pisane głównie pod Nvidię i pod AMD, ale s±dzę, że nie ma to znaczenia.

Data: 2013-07-19 02:59:51
Autor: Michal
Asus GeForceGT640
W dniu 2013-07-18 20:10, BQB pisze:

Pamiętam, że raz miałem problem z kartą (wtedy jeszcze) ATI - w
Oblivionie był ciemniejszy obraz, po aktualizacji sterowników problem
ustąpił. Od tamtego czasu (a Oblivion wydano daaawno), nie miałem
żadnych problemów. Oczywiście są gry pisane głównie pod Nvidię i pod
AMD, ale sÄ…dzÄ™, ĹĽe nie ma to znaczenia.

Opowieści Cioci Kloci o tych niezgodnościach. Wystarczy spojrzeć co się
teraz wydaje - większość ciekawych tytułów jest teraz z AMD Gaming
Evolved, a nie programu NVidii jak kiedyĹ›. Nie wspominajÄ…c juĹĽ o
programach bundlowych (AMD Never Settle w porĂłwnaniu do nie istniejÄ…cej
praktycznie lojalnościówki nVidii). Za R7770 przemawia poza
energooszczednością również kupon na nowgo TombRaidera, Bioshock
Infinite i Crysis3 - same te gry są warte ~połowę ceny karty.
Trzeba tylko w PL uważać i kupować u uczciwego sprzedawcy, który nie
opycha tych kuponĂłw na Allegro itp.

--
/MB

Data: 2013-07-19 09:31:03
Autor: robot
Asus GeForceGT640
W dniu 2013-07-18 20:10, BQB pisze:

Nie ma sensu patrzeć na to, że dana karta ma niższ± przepustowo¶ć pamięci, trzeba patrzeć ogólnie jak w testach i (szczególnie) grach wypada.

¦więte słowa.
A ja bym dodał, że również nie ma sensu patrzeć na testy syntetyczne.

--
pozdro

Data: 2013-07-17 18:16:49
Autor: miab
Asus GeForceGT640
W dniu 2013-07-17 18:09, GAD Zombie pisze:
[...]

GTX650Ti ze dwa razy mocniejsza - ale to już za 450zł.

miab

Data: 2013-07-17 09:21:22
Autor: GAD Zombie
Asus GeForceGT640
W dniu ¶roda, 17 lipca 2013 18:16:49 UTC+2 użytkownik miab napisał:
> [...]

> Ew. co¶ lepszego w tym pułapie cenowym? Wolę nvidię. Bo tak :)

GTX650Ti ze dwa razy mocniejsza - ale to już za 450zł.

Jestem w stanie dopłacić troszkę, je¶li to będzie miało faktyczny sens. Nie potrzebuję demona szybko¶ci, ale chcę mieć wyraĽnie lepsze odczucia niż obecnie :)
Wiadomo, że zawsze można znaleĽć lepsz±, ale nie chcę wydać na to przesadnie dużo.

Data: 2013-08-05 13:48:28
Autor: gawfron
Asus GeForceGT640
W dniu 2013-07-17 18:21, GAD Zombie pisze:

[...]

Generalnie w Geforce najważniejsza jest druga cyferka nazwy.

Asus GeForceGT640