Asus Max prosi o pomoc...

Data: 2019-12-04 04:20:13
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Asus Max prosi o pomoc...
Support Asusa poprosił o moje zdanie, proponując mi wzięcie udziału w ankiecie...
Dał też możliwość swobodnego wypowiedzenia się, co chętnie uczyniłem, podziękował
za udział i zachęcił do ewentualnej kontynuacji słowami następującymi:

   Dziękujemy za Twój udział w ankiecie, bardzo cenimy Twoją pomoc.

   Jeśli masz jakieś pytania lub komentarze, prosimy nie wahać się z nami skontaktować.
   Dane kontaktowe znajdują się na stronie https://www.asus.com/pl/support/.

Poniżej (pomiędzy linijkami znaków równości) zamieszczam kopię mej wypowiedzi
przesłanej przed ~kwadransem do Supportu Asusa...

================================================================================================
Odpowiedzi na me zgłoszenia przywędrowały szybko/bezzwłocznie, ale niestety
były przewidywalnie nieprzydatne. Dwakroć Państwa prosiłem (raz przed paru
laty i raz przed paru dniami) o pomoc i dwakroć dostałem propozycję przywrócenia
ustawień fabrycznych.

W pierwszym wypadku wiedza konsultanta dotycząca zgłoszonego problemu była
zerowa a rada ewidentnie zła i nieprzydatna -- wystarczyło w ustawieniach
VoIP (a tych ustawień nie było wiele -- może tylko to jedno!!) coś zaznaczyć...

W drugim wypadku jest nieco inaczej... Potrzebna mi pomoc kogoś, kto ma praktyczną
wiedzę o ADB (lub czymś podobnym) oraz tym telefonie i chce tą wiedzą podzielić się
ze mną. Zgłoszony problem nie został rozwiązany (telefon jest nadal niesprawny) a ja
szukam kogoś, kto pomoże mi uruchomić ów telefon bez przedwczesnego (być może niepotrzebnego)
przywracania ustawień fabrycznych skutkujących utratą danych. Te dane nie są cenne -- skoro
ich nie zbakapowałem na czas -- ale nie chcę ich tracić.

Jeśli mają Państwo pod ręka kogoś, kto ma pojęcie o sterowaniu telefonem z poziomu
podłączonego via USB laptopa pracującego pod kontrolą 64Windows10, chętnie z tej
pomocy skorzystam. Telefon zgłasza się poprawnie, przyjmuje komendy ADB, ale moja
wiedza jest zbyt mała, bym mógł odblokować ten telefon... Wiem, co chcę uczynić
(uwolnić trochę pamięci w telefonie) lecz nie wiem, jak to uczynić, gdyż na co
dzień nie zajmuję się tym. Potrzebna też mi informacja na temat formatu zapisu
karty pamięci mikroSD sformatowanej jako przedłużenie pamięci wewnętrznej telefonu
oraz informacja o możliwości odczytania tej karty przez telefon po ewentualnym
przywróceniu ustawień fabrycznych. Mam pojęcie o partycjach używanych przez Windows,
ale nie mam doświadczenia w pracy z Androidem. Karta jest sprawna i czytalna -- można
przeczytać ją sektor po sektorze stosownymi edytorami...

Rady typu ,,przywróć ustawienia fabryczne'' itp. są moim zdaniem nieco zbyt prymitywne
(przepraszam, jeśli to niemiło brzmi) i na pewno zbyt wczesne na tym etapie. Być może
zbyt wiele oczekuję, ale jeśli dysponują Państwo kimś, kto potrafi nie tylko ,,robić
dobre wrażenie'' -- chętnie skorzystam z jego pomocy.

Choćby dla czystej satysfakcji chcę ten telefon przywrócić do życia bez drastycznych czystek...

Leszek Ciszewski

--

Asus Max prosi o pomoc...