Asus P5K Deluxe - problem z wyłączaniem komputera

Data: 2009-09-25 21:02:25
Autor: Klaudiusz
Asus P5K Deluxe - problem z wyłączaniem komputera
Witam,
wczoraj podczas uruchamiania komputera BIOS wrócił do swoich fabrycznych ustawień, łącznie z datą 2002.01.01. Poustawiałem więc wszystko jak należy, ale od tego momentu jest pewien problem: gdy zamykam system, komputer się wyłącza, chwila ciszy i później znowu zaczyna sie uruchamiać. Podejrzewam, że to jakieś ustawienie BIOSU-u, ale przepatrzyłem wszystkie ustawienia i żadne mi nie pasowało do takiego zachowania. Czy ktoś z Was miał może podobną sytuację i mógłby cokolwiek podpowiedzieć? Pojawiło się to równiutko po restarcie BIOS-u, więc z tym to skojarzyłem.

Konfiguracja: Asus P5K Deluxe + C2D E6750 + 2GB RAM Kingstone 800MHz + GForce 8500GT.

Pozdrawiam

Data: 2009-09-26 09:16:40
Autor: PP
Asus P5K Deluxe - problem z wyłączaniem komputera
Konfiguracja: Asus P5K Deluxe + C2D E6750 + 2GB RAM Kingstone 800MHz +
GForce 8500GT.

Niestety to już kolejny Asus który zżera baterie, ja wymieniłem z tego
powodu na gwarancji 2 płyty, nie sądzę aby RTC nagle zaczynał brać więcej
prądu, podejrzewam że kondensatory w okolicy baterii mają dużą upływność,
ale ze względu na gwarancję nie próbowałem tego sam zmieniać. Wielowarstwowe
płyty dość dobrze odbierają ciepło i wylutowanie kondensatora może być dla
niewprawnej osoby kłopotliwe, ale słyszałem że niektórzy stosują półśrodek
polegający na udcięciu kondensatora szczypcami na wysokości kilku mm nad
płytą a następnie przylutowanie kondensatora do wystających końcówek po
starym.
Piotr
Ps. oczywiście baterię wyciągamy przed takimi pracami i spisujemy
wcześniejsze ustawienia BIOS :)

Data: 2009-09-26 12:55:48
Autor: Doxent
Asus P5K Deluxe - problem z wyłączaniem komputera
Niestety to już kolejny Asus który zżera baterie, ja wymieniłem z tego
powodu na gwarancji 2 płyty, nie sądzę aby RTC nagle zaczynał brać więcej

czasami podłączam do takiej płyty 2x R14 alkaliczne. Niech próbuje to zeżreć. R6 też powinno potrzymać dłużej.

Data: 2009-09-27 04:20:07
Autor: de Fresz
On 2009-09-26 09:16:40 +0200, "PP" <piotrpitucha@poczta.onet.pl> said:

Niestety to już kolejny Asus który zżera baterie, ja wymieniłem z tego
powodu na gwarancji 2 płyty,

Tak się może głupio spytam - a sprawdzałeś na innej baterii? Bo może po prostu te włożone fabrycznie były jakieś kiepskie?

de Fresz

Data: 2009-09-27 09:25:07
Autor: PP
Asus P5K Deluxe - problem z wyłączaniem komputera
Tak się może głupio spytam - a sprawdzałeś na innej baterii? Bo może po
prostu te włożone fabrycznie były jakieś kiepskie?

Sprawdzałem, pobierały za dużo, nową baterię zżerało w tydzień, dopóki
komputer był w standby to zjawisko nie było zauważalne, ale wyjechałem na
chwilkę i wyciągnąłem kabel z zasilania po czym nastąpiło skasowanie daty.
Dostawca płyt nie protestował z wymianą więc chyba coś było na rzeczy.
Piotr

Asus P5K Deluxe - problem z wyłączaniem komputera