Asus P5Q SE PLUS - pytanie o kompatybilność SATA

Data: 2009-10-26 17:25:23
Autor: Rafał
Asus P5Q SE PLUS - pytanie o kompatybilność SATA
Czy płyta Asus P5Q SE PLUS posiada coś w rodzaju trybu
Compatible Mode w kontrolerach SATA?
Już wyjaśniam bliżej o co mi chodzi. Mianowicie tylko w tym trybie
dyski widziane są przez program Ghost.
Tak mam na płycie AsusP4P800-E Dlx.
Co prawda mogę mieć tylko 4 urządzenia, ale ja i tak więcej
nie mam zamiaru używać.
Mam nadzieje, że dobrze zarysowałem ten sprzętowy problem.

Data: 2009-10-26 17:28:08
Autor: qwerty
Użytkownik "Rafał" <bezspamuXXX@gazeta.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4AE5CD72.9C8E7848@gazeta.pl...
[...]

Co jest napisane w instrukcji obsługi?

Data: 2009-10-26 17:33:00
Autor: Rafał
qwerty wrote:

> [...]
> nie mam zamiaru używać.
> Mam nadzieje, że dobrze zarysowałem ten sprzętowy problem.

nie wiem, bo jeszcze tej płyty nie posiadam.
Pytam praktyków, czy urządzenia będą widziane przez stare programy
i stary ghost.

Data: 2009-10-26 19:34:22
Autor: mis
Asus P5Q SE PLUS - pytanie o kompatybilność SATA
Już wyjaśniam bliżej o co mi chodzi. Mianowicie tylko w tym trybie
dyski widziane są przez program Ghost.

a nie masz czasem na bootowalnej płycie z Ghostem starego sterownika CD dla DOSa ? ("oakcdrom") Zmień go np. na "gcdrom" a DOS, a razem z nim Ghost będzie poprawnie widział dyski SATA w normalnym trybie. Zakładam, że Ghosta masz w jakiejś w miarę nowej wersji np. "11" albo nowszy.

>Mam nadzieje, że dobrze zarysowałem ten sprzętowy problem.

Coś mi sie wydaje, że problem masz jednak programowy :)

mis

Data: 2009-10-26 20:33:49
Autor: spp
Rafał pisze:

Czy płyta Asus P5Q SE PLUS posiada coś w rodzaju trybu
Compatible Mode w kontrolerach SATA?

Instrukcja podaje trzy opcje ustawienia trybu SATA w BIOS-ie: Disabled, Enhanced, Compatible.

--
spp

Asus P5Q SE PLUS - pytanie o kompatybilność SATA