Asus P7P55D i problem z pamięciami.

Data: 2010-02-04 11:50:47
Autor: Onufry Zagloba
Asus P7P55D i problem z pamięciami.
Mam następujący zestaw: Asus P7P55D, i7 860, pamięci Corsair
TW3x4G1333C9DHX (pamięć ta znajduje się na liście QVL do płyty). Z
BIOSem 1102 zestaw chodził całkowicie stabilnie na domyślnych
ustawieniach (w BIOSie wszystko ustawione na "Auto"). Niestety -
popełniłem największy błąd, jaki inżynier może popełnić i naprawiłem
niezepsute, czyli przeflashowałem BIOS na nowszy, 1207. Po tej
operacji i przy identycznych ustawieniach BIOSu jak poprzednio
komputer stał się wyjątkowo niestabilny - samoczynne restarty po kilku
minutach pracy, niezależnie od obciążenia maszyny. Żadne z narzędzi
ASUSa nie umożliwia, niestety, downgrade'u BIOSu.
Obniżenie taktowania pamięci (z 1333 na 1080) przywróciło stabilną
pracę maszyny.
Na forum Corsaira znalazłem list, w którym napisano, iż podniesienie
napięcia pracy pamięci (z 1.5 do 1.65V) może poprawić stabilność pracy
komputera przy taktowanie 1333 - czy długotrwała praca z podwyższonym
napięciem nie zaszkodzi procesorowi albo pamięciom?
Everest pokazuje, przy ustawieniu wszystkiego poza taktowaniem na
"auto" napięcie zasilania pamięci 1.49V.

Onufry.

Data: 2010-02-05 00:55:15
Autor: Michal Lukasik
Dnia 4.2.2010, Onufry Zagloba napisał(a):

[...]

Piszesz o wynalazkach pod Windows?
W zależności czy to Award czy AMI użyj ich narzędzi pod DOS i bez żadnego
problemu wgrasz starszą wersję.

[...]

CPU na pewno nie - bo niby jak?
Pamięci zaś skraca to żywotność, ale w takim stopniu, że możesz się tym w
ogóle nie przejmować (oczywiście póki mieści się to w zakresie napięć
podanych przez producenta).

Everest pokazuje, przy ustawieniu wszystkiego poza taktowaniem na
"auto" napięcie zasilania pamięci 1.49V.

Bez komentarza. :D
--
 _____ __________________________
 \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/        http://www.pajacyk.pl/

Data: 2010-02-05 06:48:54
Autor: Onufry Zagloba
On 5 Lut, 01:55, Michal Lukasik <mich...@tlenCUT.pl> wrote:
> [...]

Piszesz o wynalazkach pod Windows?
W zależności czy to Award czy AMI użyj ich narzędzi pod DOS i bez żadnego

Nie. Piszę o wynalazkach pod DOSa dostarczonych przez Asusa i
wbudowanych w BIOSie (ezflash się to nazywa, o ile pamiętam). Starsza
wersja, czyli afudos pozwalał na downgrade, ale niestety nie obsługuje
P7P55D. Programów od AMI wolę nie próbować - komputer JESZCZE działa i
wolałbym tego stanu nie zmieniać.

> [...]
> komputera przy taktowanie 1333 - czy długotrwała praca z podwyższonym
> napięciem nie zaszkodzi procesorowi albo pamięciom?

i7 zawiera kontroler pamięci i łączy się z DIMMami bezpośrednio. Więc
podniesienie napięcia pracy pamięci ma/może mieć wpływ na procesor.

Pamięci zaś skraca to żywotność, ale w takim stopniu, że możesz się tym w
ogóle nie przejmować (oczywiście póki mieści się to w zakresie napięć
podanych przez producenta).

Dzięki.

Onufry.

Data: 2010-02-06 00:15:46
Autor: Michal Lukasik
Dnia 5.2.2010, Onufry Zagloba napisał(a):

[...]

A co z ASUSowym BUpdater właśnie dla tej płyty?

i7 zawiera kontroler pamięci i łączy się z DIMMami bezpośrednio. Więc
podniesienie napięcia pracy pamięci ma/może mieć wpływ na procesor.

Faktycznie w manualu stoi, że więcej niż 1.65V (choć MB pozwala na
ustawienie do 2.5V) może uszkodzić CPU.
Nie wiedziałem o tym.
--
 _____ __________________________
 \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/ http://polish.spampoison.com/

Data: 2010-02-05 23:41:57
Autor: Onufry Zagloba
On 6 Lut, 01:15, Michal Lukasik <mich...@tlenCUT.pl> wrote:
Dnia 5.2.2010, Onufry Zagloba napisał(a):

A co z ASUSowym BUpdater właśnie dla tej płyty?

To samo - "Data nowego biosu jest starsza, niż zainstalowanego, exit."

Ale nic, ponieważ komputer na oko działa z taka samą szybkością jak
przedtem, zostawiam to tak jak jest.

Onufry

Data: 2010-02-06 15:44:05
Autor: maX
Asus P7P55D i problem z pamięciami.
Nie. Piszę o wynalazkach pod DOSa dostarczonych przez Asusa

Dosowe flashery z reguły posiadają zestaw parametrów dzięki którym możena przeprogramować bios bez sprawdzania nie tylko daty, ale i zgodności z daną płytą. Wpisz w dosie flasher.exe /? i poda ci zestaw switchy.

Data: 2010-02-05 11:22:24
Autor: Leszek K.
Dnia Fri, 5 Feb 2010 00:55:15 +0000, Michal Lukasik napisał(a):

 czy długotrwała praca z podwyższonym
napięciem nie zaszkodzi procesorowi albo pamięciom?

CPU na pewno nie - bo niby jak?
i7 ma wbudowany kontroler pamięci więc to napięcie podnosisz bezpośrednio
na procesorze. Według intela nie jest wskazane podnoszenie tego napięcia
lecz skoro producenci płyt dali taką opcję to pewnie nic się nie stanie. --

Data: 2010-02-09 13:19:27
Autor: Radosław Sokół
Leszek K. pisze:
[...]

Swego czasu na AnandTech pisali o usmażonych procesorach,
które przez kilkanaście tygodni pracowały z podniesionym
napięciem zasilania pamięci. Nie byłbym zatem aż tak pewny,
że skoro opcja jest w BIOSie, to musi być niegroźna :)

http://www.anandtech.com/memory/showdoc.aspx?i=3426

Pocieszające jest to, że do 1.65 V raczej się wiele nie ry-
zykuje.

Data: 2010-02-06 15:35:35
Autor: maX

Użytkownik "Onufry Zagloba" <wczele@gmail.com> napisał w wiadomości news:1f895813-1f8f-45d6-af74-fb2554db08bbz41g2000yqz.googlegroups.com...
[...]

Chyba ci sami ludzi pisali bios do 785 Asusa, bo miałem identyczny problem z nowym biosem (bsody po kilku minutach pracy). Tyle że u mnie mozna downgradowac bios, przynajmniej wbudowanym w płytę flasherem (który w dodatku obsługuje HDD z NTFS, choć w manulau pisze że tylko pamieci masowe z FAT16/32)

Na forum Corsaira znalazłem

Asus ma własne forum dyskusyjne (zarówno ango- jak i polskojęzyczne) o każdym swoim produkcie indywidualnie (na english forum jest dużo wiecej postów z pytaniami / odpowiedziami). Zobacz czy inni userzy tez zgłaszają ten problem i jak sobie z nim poradzili.

Asus P7P55D i problem z pamięciami.