Asymetria -- Konto Godne Polecenia

Data: 2013-05-10 23:40:09
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Asymetria -- Konto Godne Polecenia
Matka dostała o jedną kopertę mniej niż ojciec.
(albo ja zgubiłem jedną kopertę -- swój telefon komórkowy
zgubiłem, ale i odnalazłem a koperty jakoś nie znalazłem;
a wszystko to dlatego ;) zapewne, że oglądałem Bruneta
wieczorową porą  -- zacząłem oglądanie, ale w trakcie
oglądania pojąłem, że 10 maja mija czas na 7 stówek
plnów, więc przestałem oglądać film a zacząłem co
innego...)

Tedy pytam Was, drogie siostry:

 () dostałyście kopertę z PINem do debetówki
    Konta Godnego Polecenia czy nie dostałyście?

 () dostałyście dwie koperty do każdego konta czy
    dostałyście tylko po jednej kopercie do każdego konta?

 () PIN do debetówki nadacie wg swego widzimisa czy
    przeklepiecie to, co znajdziecie w kopercie?

Data: 2013-05-11 00:38:35
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Asymetria -- Konto Godne Polecenia

"Eneuel Leszek Ciszewski" kmjpg2$p1m$2@speranza.aioe.org

[...]

A może liczba kopert nawiązuje do narkomanii?
Ten, kto chce kupować, czy raczej płacić metodą
,,na klej'' ma dodatkową kopertę, a ktoś, kto nie
chce płacić metodą ,,na klej'' ma tylko jedną kopertę?

Mnie to wszystko zobojętniało -- ,,na klej'' czy ,,na
zbliżenie'' bądź ,,na dotyk'' lub ,,na przesuw'' albo
,,na żelazko'' skoro żadna z tych metod nie daje Visy
a jedynie MasterCardę -- z wiadomymi negatywnymi
następstwami w realu czy na innym Orlim_enciu...

-=-

A co bzdurzą Androidowcy? -- brak metody NFC (a wiadomej?) aplikacji androidowej...

Data: 2013-05-11 01:10:47
Autor: pws
Asymetria -- Konto Godne Polecenia
Z tego co wiem, to dają 2 koperty: jedną z PINem do debetówki, a drugą z PINem do logowania. Ew. też trzecią - z PINem do naklejki zbliżeniowej, o ile ktoś ją weźmie. Nie ma znaczenia jaki PIN nadasz do debetówki - jeśli chcesz zostawić ten kopertowy, to nie musisz go nadawać w systemie po aktywacji karty, a jeśli chcesz swój, to nadajesz własny po aktywacji.

Pamiętaj, że jak nadasz swój PIN, to potem przy pierwszej płatności w sklepie musisz go wklepać aż 4 razy w terminalu. No i zbliżenia nie działają od razu - musi być pierwsza transakcja z PINem.

Data: 2013-05-11 13:21:25
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Asymetria -- Konto Godne Polecenia

"pws" 65886aac-bdf2-4025-998c-d8d0ca931afd@googlegroups.com

[...]

Czyli koperta może być i równie dobrze może jej nie być?

: Pamiętaj, że jak nadasz swój PIN, to potem przy pierwszej
: płatności w sklepie musisz go wklepać aż 4 razy w terminalu.

Skąd taka liczba?

: No i zbliżenia nie działają od razu - musi być pierwsza transakcja z PINem.

[pieniądze, zwłaszcza plastykowe, deprawują -- ,,na klej'', ,,zbliżenia''...]

Data: 2013-05-11 14:51:51
Autor: MarekZ
Użytkownik "pws"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:65886aac-bdf2-4025-998c-d8d0ca931afd@googlegroups.com...

[...]

Ja nie miałem żadnej koperty z PIN-ami. PIN-y do karty i naklejki nadawałem w serwisie transakcyjnym. Podczas pierwszej transakcji w terminalu kartą nie musiałem wklepywać PIN-u cztery razy. Raz wklepałem i zadziałał.

Data: 2013-05-11 15:32:23
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Asymetria -- Konto Godne Polecenia

"MarekZ" kmletd$mh7$1@srv13.cyf-kr.edu.pl

[...]

Mniemam, że aż 4 razy trzeba klepać, zanim dojdzie do
pierwszego zbliżenia [się] skutkującego obciążeniem
[ciążą?] konta.

Dla mnie ważna jest tylko koperta.
[jak dla księdza?...] Albo raczej -- jej zawartość zwana PINem.

Data: 2013-05-11 15:22:47
Autor: WAM
Asymetria -- Konto Godne Polecenia
On Sat, 11 May 2013 01:10:47 -0700 (PDT), pws <paweloss93@gmail.com>
wrote:

Pamiętaj, że jak nadasz swój PIN, to potem przy pierwszej płatności w sklepie musisz go wklepać aż 4 razy w terminalu.
Nadalem swoj i przy pierwszej platnosci wklepalem go tylko jeden raz.

WAM

Data: 2013-05-11 07:03:45
Autor: pws
Asymetria -- Konto Godne Polecenia
No to tak, po kolei:

PINy do kart/naklejek najprawdopodobniej mogą dawać od razu w oddziale albo i nie dawać. Kiedy byłem ze znajomym, który zakładał konto z mojego polecenia, to dostał on 3 koperty: PIN do neta, karty i naklejki. Liczbę 4 logowań wziąłem z własnego doświadczenia - podobnie jak WAM, swoje konto w WBK otwierałem przez kuriera w grudniu. I PIN do karty nadawałem sam. Potem, przy pierwszej transakcji z PINem, musiałem go wklepywać aż 4 razy i za każdym razem zatwierdzać zielonym (ku wielkiemu zdziwieniu kasjerki, graniczącym z podejrzeniem mnie o jakieś dziwne sprawy..., nie mówiąc o ludziach w kolejce za mną). Na szczęście byłem na to przygotowany, bo przy nadawaniu PINu wyświetlił się stosowny komunikat w systemie: "UWAGA! Po nadaniu nowego numeru PIN w usługach BZWBK24, podczas pierwszej płatności kartą w sklepie, może istnieć konieczność 4 - krotnego wprowadzenia nowego numeru PIN."

Co ciekawe, wcześniej, przy aktywacji karty, miałem także komunikat, że płatności zbliżeniowe nie będą działać, dopóki nie użyję karty z wykorzystaniem PINu - a te wbrew komunikatowi działały.... Jednak już w przypadku mojego znajomego ta funkcja nie działała od razu - musiał pierwszy raz użyć karty z PINem. Być może jest to zależne od rodzaju kary: ja miałem Visę, a do KGP dają teraz MC. Co więcej, u kolegi wystarczyło tylko raz wpisać PIN w terminalu przy pierwszym użyciu, z tym, że on wykorzystał PIN z koperty od banku, a nie swój własny. I ostatnie: przy podpisywaniu umowy przez kuriera koperty z PINem do debetówki nie dają, ani nie wysyłają. Nadajemy wtedy go sami. I wtedy też wysyłają nam 3 PINy w jednej kopercie: do BZWBK24 internet, BZWBK24 telefon i BZWBK sms. Ale to tylko w wypadku, kiedy jesteśmy już (lub kiedyś byliśmy) klientem banku. W innym wypadku (pierwsze zakładanie czegokolwiek w WBK przez kuriera) PIN do Internetu dostajemy SMSem. Jednym zdaniem: na maxa to wszystko skomplikowane i występuje w wielu różnych kombinacjach i wariantach...

Data: 2013-05-11 16:12:23
Autor: Kamil Jońca
pws <paweloss93@gmail.com> writes:

[...]

Ja mogę potwierdzić w przypadku wubekowych prepaidów używanych pod
koniec zeszłego roku - wygląda na to, że karty nie były skonfigurowane
do tego, aby przy pierwszym użyciu skomunikować się z bankiem aby pobrać
pin tylko twardo używały wcześniej wpisanego. KJ

Oh no, not again.
-- Manoj Srivastava

Data: 2013-05-11 15:21:52
Autor: WAM
Asymetria -- Konto Godne Polecenia
On Fri, 10 May 2013 23:40:09 +0200, "Eneuel Leszek Ciszewski"
<prosze@czytac.fontem.lucida.console> wrote:

() dostałyście kopertę z PINem do debetówki
   Konta Godnego Polecenia czy nie dostałyście?
Podpisywalem przez kuriera. Koperty z PINem do debetowki nie bylo.

() dostałyście dwie koperty do każdego konta czy
   dostałyście tylko po jednej kopercie do każdego konta?
Trzy! PIN do Internetu, pin do telefonu, pin do WAPa czy czegos
takiego.

() PIN do debetówki nadacie wg swego widzimisa czy
   przeklepiecie to, co znajdziecie w kopercie?
Wg widzimisia w necie.

WAM

Data: 2013-05-11 15:34:37
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Asymetria -- Konto Godne Polecenia

"WAM" pbhso8p3c4fbad9q81j6n7gs9j1l9fv3qn@4ax.com

() dostałyście kopertę z PINem do debetówki
   Konta Godnego Polecenia czy nie dostałyście?

Podpisywalem przez kuriera. Koperty z PINem do debetowki nie bylo.

OK. Pojmuję.

() dostałyście dwie koperty do każdego konta czy
   dostałyście tylko po jednej kopercie do każdego konta?

Trzy! PIN do Internetu, pin do telefonu, pin do WAPa czy czegos takiego.

Nie mam WAPa, nie chcę via fon... Znaczy... Rodzice nie chcieli. ;)

() PIN do debetówki nadacie wg swego widzimisa czy
   przeklepiecie to, co znajdziecie w kopercie?

Wg widzimisia w necie.

Dzięki.

Asymetria -- Konto Godne Polecenia