Asystent Google

Data: 2019-01-14 10:18:05
Autor: radekp@konto.pl
Asystent Google
Sat, 12 Jan 2019 10:01:48 +0100, w <5c39ac3c$0$493$65785112@news.neostrada.pl>,
Trybun <cheilmx@jachu.ru> napisał(-a):

Ma to ktoś po polsku na swoim sprzęcie? Z ciekawości wypróbowałem wszystkie metody uruchomienia znalezione w necie i nic z tego.

Mam na obu telefonach i to raczej od dosyć dawna. W zasadzie chyba wszystko
działa.
Na obu 8.1 -- AICP oraz Lineage OS.

Data: 2019-01-15 09:04:12
Autor: Trybun
Asystent Google
W dniu 2019-01-14 o 10:18, radekp@konto.pl pisze:
[...]

To jakieś kombinowane systemy?

Data: 2019-01-15 10:27:09
Autor: radekp@konto.pl
Asystent Google
Tue, 15 Jan 2019 09:04:12 +0100, w <5c3d9334$0$496$65785112@news.neostrada.pl>,
> [...]

W dniu 2019-01-14 o 10:18, radekp@konto.pl pisze:

> Mam na obu telefonach i to raczej od dosyć dawna. W zasadzie chyba wszystko

Customowe. AICP można nazwać kombinowanym, Lineage raczej nie.

Data: 2019-01-16 11:36:54
Autor: Trybun
Asystent Google
W dniu 2019-01-15 o 10:27, radekp@konto.pl pisze:
[...]

Niekombinowany to tylko taki z którym kupiony był telefon. Aby go zmienić to już trzeba kombinować..

Data: 2019-01-16 12:32:54
Autor: radekp@konto.pl
Asystent Google
Wed, 16 Jan 2019 11:36:54 +0100, w <5c3f0885$0$490$65785112@news.neostrada.pl>,
Trybun <cheilmx@jachu.ru> napisał(-a):

> Customowe. AICP można nazwać kombinowanym, Lineage raczej nie.

Niekombinowany to tylko taki z którym kupiony był telefon. Aby go zmienić to już trzeba kombinować..

Jak patrzę na stockowe romy, to nie wiem który jest kombinowany.
Stockowy ze śmieciami producenta, dla których robi się workaroundy dla bugów,
czy czysty customowy...

Dla Lineage mam update co kilka dni.

Data: 2019-01-16 17:24:33
Autor: Trybun
Asystent Google
W dniu 2019-01-16 o 12:32, radekp@konto.pl pisze:
[...]

I tak bez ograniczenia czasowego? Największy problem sprawia brak możliwości aktualizacji Androida do,wyższej wersji już po kilku latach użytkowania. Mam tablet z 2010 który służy mi już tylko do rozmów SMSowania i słuchania audiobooków. Ten Lineage na pokładzie by coś zmieniał w tej kwestii?

Data: 2019-01-17 00:08:29
Autor: radekp@konto.pl
Asystent Google
Wed, 16 Jan 2019 17:24:33 +0100, w <5c3f59fd$0$503$65785112@news.neostrada.pl>,
> [...]

> Jak patrzę na stockowe romy, to nie wiem który jest kombinowany.
> Stockowy ze śmieciami producenta, dla których robi się workaroundy dla bugów,

A dla firmowych telefonów update'y mają jakieś ograniczenia czasowe?

Największy problem sprawia brak możliwości aktualizacji Androida do,wyższej wersji już po kilku latach użytkowania.

Lineage 16 oparty na Pie mam dostępny od 22 września.

Mam tablet z 2010 który służy mi już tylko do rozmów SMSowania i słuchania audiobooków. Ten Lineage na pokładzie by coś zmieniał w tej kwestii?

Sprawdź dostępność na https://lineageos.org/
albo
https://www.cyanogenmods.org/lineageos-16-supported-devices-list-and-downloads-android-pie-9-0/
https://www.cyanogenmods.org/android-pie-download-list-supported-devices-list-android-9/

albo wcześniejszy Android 7:
https://www.cyanogenmods.org/lineage-os-14-1-rom-update-devices-list-downlods/

dla Oreo też są linki -- łatwo znajdziesz.

Data: 2019-01-17 15:09:06
Autor: Trybun
Asystent Google
W dniu 2019-01-17 o 00:08, radekp@konto.pl pisze:
[...]

Różnie, oficjalnie raczej nie, ale w praktyce jest to uprawiane. Każdy z moich telefonów jest w stanie obsłużyć system o kilka nr wzwyż, a aktualizacji nie ma i wina leży całkowicie po stronie producenta.

Dzięki za namiary.

Data: 2019-01-15 13:55:02
Autor: LordBluzg(R)
Asystent Google
[...]

Jako betatester?
Dzisiaj ma być dopiero dostępne w Polsce dla wszystkich.
https://www.spidersweb.pl/2019/01/asystent-google-polska-premiera-jezyk-polski.html

--
LordBluzg(R)
         <<<Pasek Grozy>>>

Data: 2019-01-15 16:29:10
Autor: radekp@konto.pl
Asystent Google
Tue, 15 Jan 2019 13:55:02 +0100, w <5c3dd85d$0$494$65785112@news.neostrada.pl>,
LordBluzg(R) <mkawran@poczta.onet.pl> napisał(-a):

> [...]
> Na obu 8.1 -- AICP oraz Lineage OS.
> Jako betatester?
Dzisiaj ma być dopiero dostępne w Polsce dla wszystkich.

A to nie wiem.
Żaden betatester -- normalnie mam dostępne.
Może dlatego, że apki Google'a mam załadowane z opengapps.org.

Data: 2019-01-15 16:59:18
Autor: LordBluzg(R)
Asystent Google
W dniu 2019-01-15 o 16:29, radekp@konto.pl pisze:
[...]

Yyy a może mylisz OK Google z Asystentem Google?

Data: 2019-01-15 17:35:37
Autor: Robert Wańkowski
Asystent Google
W dniu 2019-01-15 o 16:59, LordBluzg(R) pisze:
Yyy a może mylisz OK Google z Asystentem Google?
A to nie jest to samo?
https://support.google.com/websearch/answer/7283669?co=GENIE.Platform%3DAndroid&hl=pl

Robert

Data: 2019-01-15 19:50:48
Autor: ToMasz
Asystent Google
[...]

ta gorsza wersja potrafi zrozumieć: jaka jest pogoda, obudź mnie za pół godziny
ta lepsza: opowiedz mi dowcip. (opowiedz żart, opowiedz coś śmiesznego)
napiszcie proszę która działa na lineage

ToMasz

Data: 2019-01-15 20:00:51
Autor: LordBluzg(R)
Asystent Google
W dniu 2019-01-15 o 16:59, LordBluzg(R) pisze:
Yyy a może mylisz OK Google z Asystentem Google?
A to nie jest to samo?
https://support.google.com/websearch/answer/7283669?co=GENIE.Platform%3DAndroid&hl=pl
Nie.
Link podałem wyżej albo dobra:
https://www.youtube.com/watch?v=6J42D_n6aJw

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.google.android.apps.assistant&hl=pl

Na starszych telefonach (Android >6) niedostepne.

Data: 2019-01-16 10:13:13
Autor: radekp@konto.pl
Asystent Google
Tue, 15 Jan 2019 16:59:18 +0100, w <5c3e037f$0$508$65785112@news.neostrada.pl>,
LordBluzg(R) <mkawran@poczta.onet.pl> napisał(-a):

Yyy a może mylisz OK Google z Asystentem Google?

A nie wiem. Znalazłem jakąś stronę z opisem asystenta, wypróbowałem parę komend
i działały.
Mam włączoną opcję Asystenta w Ustawieniach.
"To coś" jest w języku polsko-angielskim -- ja do niego po polsku, on rozumie,
ale odpowiada po angielsku :)

Data: 2019-01-16 10:49:18
Autor: LordBluzg(R)
Asystent Google
W dniu 2019-01-16 o 10:13, radekp@konto.pl pisze:
[...]

No to wejdź w opcje i napisz jaką masz wersję. Ostatnio obowiązywała 8.91.5.21.arm

Data: 2019-01-16 12:30:58
Autor: radekp@konto.pl
Asystent Google
Wed, 16 Jan 2019 10:49:18 +0100, w <5c3efe52$0$475$65785112@news.neostrada.pl>,
> [...]

> ale odpowiada po angielsku :)
> No to wejdź w opcje i napisz jaką masz wersję. Ostatnio obowiązywała 8.91.5.21.arm

Taką mam, ale IMHO apka Google to nie jest apka Assistanta -- ta chyba inaczej
się nazywa.

Data: 2019-01-16 21:30:57
Autor: LordBluzg(R)
Asystent Google
W dniu 2019-01-16 o 12:30, radekp@konto.pl pisze:
[...]

Hmm a co masz napisane na pasku u góry, znaczy nazwa mnie interesuje?

Data: 2019-01-16 23:51:57
Autor: radekp@konto.pl
Asystent Google
Wed, 16 Jan 2019 21:30:57 +0100, w <5c3f9495$0$492$65785112@news.neostrada.pl>,
LordBluzg(R) <mkawran@poczta.onet.pl> napisał(-a):

W dniu 2019-01-16 o 12:30, radekp@konto.pl pisze:

Tu sprostuję -- niektóre (1 czy 2 przypadki) odpowiedzi są po angielsku, gros
jednak po polsku.

> się nazywa.
> Hmm a co masz napisane na pasku u góry, znaczy nazwa mnie interesuje?

Jeżeli pytasz czy jest napisane Assistant, to nic takiego nie widziałem (chyba
że przeoczyłem, ale sprawdzę).

Data: 2019-01-17 19:44:51
Autor: radekp@konto.pl
Asystent Google
Wed, 16 Jan 2019 23:51:57 +0100, w
<m6dv3e9o4re44llr17b5pi2os89i463kj2@4ax.com>, "radekp@konto.pl"
<radekp@konto.pl> napisał(-a):

> Hmm a co masz napisane na pasku u góry, znaczy nazwa mnie interesuje?

Jeżeli pytasz czy jest napisane Assistant, to nic takiego nie widziałem (chyba
że przeoczyłem, ale sprawdzę).

Tak uzupełniająco to niby dziś też dostałem Asystenta.
Ale przybyły mi tylko dowcipy po polsku itp. (btw. bardzo skromna baza i to
chyba jakaś wersja beta) i nieco zmienił się wygląd.

Data: 2019-01-18 11:52:25
Autor: Trybun
Asystent Google
<radekp@konto.pl> napisał(-a):

[...]

Faktycznie, i u mnie trudno zobaczyć jakąś wyższość Asystenta nad poprzednikiem czyli Google Now.

Data: 2019-01-18 22:28:58
Autor: Animka
Asystent Google
<radekp@konto.pl> napisał(-a):

[...]

Ja mam natomiast aplikację "wyszukiwanie głosowe". Nie wiem jak ona mi wlazła do telefonu, ale bardzo przydatna jest. Powiem coś i już mi wyszukała :-)
Na asystenta jeszcze nie mam ochoty, bo denerwuja mnie w telefonie różne szczekacze.

W Orange na infolinii podłączyli jakiegoś robota odbierającego połączenia i łączcego z działami. szczekał jak najęty, więc w nerwach powiedzialam mu sp-dalaj (rozmowa nagrywana) i się rozłączyłam. Zadzwoniłam ponownie i wreszcie odezwała sie normalna żywa osoba. Pewnie przed chwilą się śmiała.

--
animka

Data: 2019-01-19 09:33:14
Autor: Trybun
Asystent Google
W dniu 2019-01-18 o 21:28, Animka pisze:

[...]

To wyszukiwanie to chyba to samo co Google Now, i jest to elementem systemu. A o ile spełniasz pewne kryteria to Asystent zawita i u Ciebie bez względu na to masz na to ochotę.

Co do Orange to większych debilów na infolinii nie spotkałem w żadnej innej firmie. Tak że osobiście zastanawiał bym się co wybrać - jazgot automatycznej szczekaczki czy bajdurzenia kompletnie niekompetentnych matołów.

Data: 2019-01-19 22:53:09
Autor: Animka
Asystent Google
W dniu 2019-01-19 o 10:33, Trybun pisze:
[...]

To ja tego asystenta po prostu przymknę i już.

[...]

Chciałam się połączyć/wybrać nr.4 (orange energia).
Nie podoba mi sie to, że Orange ma Energię, rozlicza faktury, a nie zrobili do tego strony dla klienta i nie na w nic wglądu. Dopiero z faktury. Pewnie niezłe machlojki robią na klientach. Skoro ktoś ma w Orange założone konto to i Orange Energia powinna tam być. Konrto założyłam, bo myślałam, że będzie dostęp do Orange Energii. Tak jak w Innogy jest dostęp do wszystkich danych, podania stanu licznika, faktury można sobie pobrać itp. W związku z tym, że prąd od przyszłego roku bardzo zdrożeje narazie sie wstrzymuję, bo tu mam gwarancję, że ceny za 1 KWh nie podniosą. Narazie czekam jaki będzie rezultat.

--
animka

Data: 2019-01-22 12:58:18
Autor: Trybun
Asystent Google
W dniu 2019-01-19 o 21:53, Animka pisze:
[...]

Jasna sprawa, nie ma żadnego przymusu używania. Jest nawet opcja do włączenia aby nie pytany się nie odzywał.

[...]

Ja miałem "szczęście" korzystać z BOK tylko w sprawach okołotelefonicznych. I samo to wystarczyło aby nie mieć pewności czy ten ich BOK służy do pomocy klientom czy po to aby był bo konkurencja też ma coś o takiej nazwie..

Data: 2019-01-23 01:09:15
Autor: LordBluzg(R)
Asystent Google
<radekp@konto.pl> napisał(-a):

Hmm a co masz napisane na pasku u góry, znaczy nazwa mnie interesuje?

Jeżeli pytasz czy jest napisane Assistant, to nic takiego nie widziałem (chyba
że przeoczyłem, ale sprawdzę).

Było napisane: Asystent...ale działało jako Google NOW (OK). Zaraz jak weszło, mozna było doinstalować język angielski, zeby działało na każdym ekranie a nie tylko po wciśnięciu przycisku czy uruchomieniu aplikacji Google. Po przełączeniu na język polski, działało ładnie z polskim, praktycznie na wszystkim...problemem było nauczenie się scisłej regułki haseł, które rozumiał ówczesny Asystent. Lista była/jest dostępna w necie.

Tak uzupełniająco to niby dziś też dostałem Asystenta.
Ale przybyły mi tylko dowcipy po polsku itp. (btw. bardzo skromna baza i to
chyba jakaś wersja beta) i nieco zmienił się wygląd.

Niezupełnie. Asystent dostał IQ dla debili. Znacznie więcej rozumie i można stosować kombinacje słowne. Przykładowo: Kiedyś trzeba było wypowiedzieć " Utwórz przypomnienie" dokładnie tak. Teraz wystarczy kombinacja: Utwórz przypomnienie, przypomnij mi, przypomnij itd... włącz latarkę/wyłącz latarkę, zaśpiewaj mi, opowiedz jakiś wiersz, jak daleko mam do domu, która godzina, jaka pogoda będzie w poniedziałek, w...Pcimiu Dolnym itp. Asystent zyskał więcej form i możliwości oraz stał się debiloodporny i odpowiada ładnie, z chumorem :) Debile nie łapią wzrostu IQ bo to niedostępna wiedza :) Oni jej nigdy nie uświadczą.