Ateiści, módlcie się za szkołę.

Data: 2011-09-04 18:14:32
Autor: Przemysław W
Ateiści, módlcie się za szkołę.
zy msza musi być w trakcie lekcji?

Posłałam właśnie dziecko do pierwszej klasy podstawówki. Rozpoczęcie roku odbyło się normalnie na sali gimnastycznej. Ale w poniedziałek jest druga część uroczystości - msza święta w kościele. Dzieci pójdą na nią o dziewiątej rano - między wuefem a lekcjami z wychowawczynią.

Na rozpoczęciu roku w szkole widziałam matki w muzułmańskich chustach, ciemnoskórych ojców. Ja jestem niewierząca, tak mówi o sobie także mój syn. Czy jesteśmy wyjątkami, a cała reszta to praktykujący katolicy? Nie sądzę.

Kiedy sama byłam w piątej klasie podstawówki, lekcje religii przeniosły się z Kościoła do szkoły. Wtedy jeszcze te zajęcia były na początku lub na końcu lekcji, żeby nie komplikować życia ewentualnym niewierzącym. Teraz religia jest w środku lekcji i nikogo to już nie dziwi.

Kiedy byłam dzieckiem, etyki w szkole nie było, ale miała zostać wprowadzona już za rok, najdalej za dwa, jak tylko uda się ją zorganizować. Nie ma jej do dziś. I też nikogo to już nie dziwi. W końcu ile czasu można się awanturować o to samo?

Czy w taki sam sposób przyzwyczaimy się do wspólnych mszy w czasie lekcji? Rozumiem katolików, którzy potrzebują modlitwy w intencji nowego roku szkolnego. Ale czy trzeba tę modlitwę wymuszać na innych? Dzieciaki innych wyznań i niewierzące będą się w tej sytuacji czuły zakłopotane i wyobcowane. A mają się przecież integrować.

Apeluję do dyrektorów szkół i nauczycieli: organizujcie msze po lekcjach i nie wpuszczajcie Kościoła coraz dalej do swoich placówek. Uczą się w nich przecież nie tylko katolicy.

Więcej... http://wyborcza.pl/1,75968,10226574,Ateisci__modlcie_sie_za_szkole.html#ixzz1X07O34XW

Przemek

--

"Oświadczam, że w dniu 16.08.2011 podczas konferencji prasowej (...) rozpowszechniłem nieprawdziwe informacje..." - tak zaczynają się sprostowania opublikowane przez Adama Hofmana i Tomasza Porębę. Politycy PiS przyznają w nich, że mówili nieprawdę twierdząc, iżPlatforma Obywatelska ma bądź to 'zerowy udział' w niektórych inwestycjach bądź "nie brała w nich udziału" bądź 'ograniczała na nie fundusze".

Data: 2011-09-04 18:42:25
Autor: wt
[...]

Gdzie tu problem. Niewierzący w czasie modlitwy wstaje jak wszyscy wstają i się modlą, siada jak wszyscy siadają. Po prostu potrafi się zachować w każdej sytuacji. Na lekcje religii też może chodzić, prowadzone przez jakiegokolwiek przedstawiciela religii lub nawet specjalistę tylko. Na lekcje śpiewu też chodzą nie sami utalentowani, na lekcje wf podobnie. Problem to trzeba dopiero zrobić i wtedy  ten problem będzie.

Data: 2011-09-04 18:59:31
Autor: Przemysław W
Ateiści, módlcie się za szkołę.

Użytkownik "wt" <safinwt@poczta.onet.pl> napisał

[...]

Dlaczego ateista ma brać udział w czymś w co nie wierzy i na co nie ma żadnych dowodów?

Przemek

Data: 2011-09-04 19:06:47
Autor: matusm

Użytkownik "Przemysław W" <brońmy RP przed pisem@op.pl> napisał w wiadomości news:j40apk$v91$2news.onet.pl...

[...]

No sluchaj,,,,skoro cale SB sie nowonawróciło
ci co  zrywali łancuszki z krzyzykiem,kazali przesładować chrześcijan teraz leża krzyzem to wszyscy musza aby esbeki sie odkupili a nadal,,,,,,,,,
--
-- Sluzba Bezpieczenstwa moze i powinna kreowac rozne stowarzyszenia, kluby czy nawet partie polityczne. Ma za zadanie gleboko infiltrowac istniejace gremia kierownicze tych organizacji na szczeblu centralnym i wojewodzkim, a takze na szczeblach podstawowych, musza byc one przez nas operacyjnie opanowane. Musimy zapewnic operacyjne mozliwosci oddzialywania na te organizacje, kreowania ich dzialalnosci i kierowania ich polityka." -- Czeslaw Kiszczak, luty 1989 roku z posiedzenia kierownictwa MSW -- -- -- -- -- -- -
pozdrowienia

Data: 2011-09-04 19:23:23
Autor: Kaczysta
[...]

A kto ateistę na siłę zaciąga do kościoła czy na lekcje religii?
AZ

Data: 2011-09-04 19:46:16
Autor: pluton
Ateiści, módlcie się za szkołę.
A kto ateistę na siłę zaciąga do kościoła czy na lekcje religii?

Dobra robota. Teraz takie dziecko nie moze/nie potrafi/nie chce sie
sprzeciwiac. Ale jak juz bedzie mialo takie mozliwosci, to po prostu
żygnie tym kosciolem i ta religia i tyle zobaczycie skladek na tacy.

Nullification

Data: 2011-09-04 18:38:37
Autor: obserwator
pluton <zielonadupax@gazeta.pl> napisał(a):
żygnie tym kosciolem i ta religia i tyle zobaczycie skladek na tacy.

na szkole tez *zygales* kacapku?

Data: 2011-09-04 20:32:59
Autor: Niezalezny

Użytkownik "pluton" <zielonadupax@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:j40dgl$oic$1inews.gazeta.pl...
[...]

Gorzej jak zaczną się mścić, nożyki są dostępne.
Jan

Data: 2011-09-04 19:44:33
Autor: pluton
> [...]
lekcje śpiewu też chodzą nie sami utalentowani, na lekcje wf podobnie.
Problem to trzeba dopiero zrobić i wtedy  ten problem będzie.

Skoro tak, to zrobmy przemienne lekcje : raz katolickie, raz muzulmanskie.

Nullification

Ateiści, módlcie się za szkołę.