Ateista chce się pozbyć Boga

Data: 2012-10-10 19:52:50
Autor: abc
Ateista chce się pozbyć Boga
Ateista chce się pozbyć Boga, aby tym samym wyeliminować strach przed sądem,
na którym mógłby zostać skazany.  Jednakże w psychice ateisty pozostaje
tęsknota za wiecznością.

Ponieważ dawca życia wiecznego został odrzucony, ateista jest złapany w
pułapkę, w której nie ma szans na spełnienie swoich głównych potrzeb
psychicznych.

Droga bezbożnych wiedzie do nikąd. Brak perspektywy na życie wieczne
sprawia, że ateista traci sens istnienia, żyje tylko dla chwili. Wszystkie
'kolorowe paciorki' szybko się nudzą i pozostaje pustka. Stąd w ateiście
tyle frustracji i agresji...

Chrześcijanin pielgrzymujący przez Ziemię nie ma takich problemów. W
chrześcijaństwie, tęsknota za wiecznością jest rozwiązana - chrześcijanin ma
p e w n o ś ć  zbawienia!  To jest 'Dobra Nowina', którą daje nam Chrystus..

Data: 2012-10-10 12:22:54
Autor: khanula
W dniu środa, 10 października 2012 19:54:26 UTC+2 użytkownik abc napisał:
Ateista chce się pozbyć Boga, aby tym samym wyeliminować strach przed sądem,

na którym mógłby zostać skazany.  Jednakże w psychice ateisty pozostaje
tęsknota za wiecznością.

jak mozna sie pozbyc czegos, czego nie ma?

Data: 2012-10-10 21:29:08
Autor: Trefniś
W dniu 10.10.2012 o 21:22 <khanula@gazeta.pl> pisze:

[...]

"Jeżeli Bóg jest, to dlaczego go nie ma?"
Hugo Steinhaus.

--
Trefniś
Nieszczęsny rodzaj ludzki tak został stworzony, że ci, którzy poruszają  się po gościńcu, zawsze będą obrzucać kamieniami tych, którzy wytyczają  nowe szlaki. (Wolter)

Data: 2012-10-10 13:15:38
Autor: jan.lasko
On Oct 10, 12:54 pm, "abc" <a...@wp.pl> wrote:
Ateista chce się pozbyć Boga, aby tym samym wyeliminować strach przed sądem,
na którym mógłby zostać skazany.  Jednakże w psychice ateisty pozostaje
tęsknota za wiecznością.

Ateizm - polemika z ateistami:
http://www.trinitarians.info/ateizm/

Data: 2012-10-11 09:17:32
Autor: Trefniś
W dniu 10.10.2012 o 22:15 <jan.lasko@onet.pl> pisze:

[...]

Ciekawe...
Np.:
"(...) współczesne ateistyczne kanony laickiego myślenia jest  nieporozumieniem, ponieważ niemal we wszystkich klasycznych przypadkach  sporu sięgają oni do gotowych rozwiązań, będących w zasadzie klonem myśli  i wzorców rozumowania ich intelektualnych antenatów i mistrzów. (....)"

Ateiści powielają zatem masowo gotowe rozwiązania, FUJ...

W opozycji do nich - katolicy nie mają gotowych rozwiązań i nie sięgają do  przemyśleń swoich mistrzów - nawet, jeśli ogłosili ich świętymi! Czyżby  święci nie mieli wpływu na nich i na ich doktryny?

Data: 2012-10-13 18:35:09
Autor: jan.lasko
On Oct 11, 2:20 am, Trefniś <trefn...@interia.pl> wrote:
W dniu 10.10.2012 o 22:15 <jan.la...@onet.pl> pisze:

> [...]

i wzorców rozumowania ich intelektualnych antenatów i mistrzów. (....)"

Ateiści powielają zatem masowo gotowe rozwiązania, FUJ...

Dokładnie tak jest, współczesny polski ateista funkcjonuje na
zasadzie, małpa widzi, małpa powtarza, dlatego wszyscy powielacie
formułki które ktoś gdzieś napisał i nie jest to ani wynik własnych
przemyśleń, ani przejaw inteligencji. Widzisz światło jakie wydziela
żarówka? Potrafisz podać ile to światło waży? Masz namacalny dowód
istnienia światła ale nie potrafisz tego zrozumieć w całości, a w tym
samym czasie porywasz się z motyką na słońce starając się wytłumaczyć
sobie to o czym nie masz
zielonego pojęcia.

W opozycji do nich - katolicy nie mają gotowych rozwiązań i nie sięgają do
przemyśleń swoich mistrzów - nawet, jeśli ogłosili ich świętymi!

http://www.youtube.com/watch?v=6zs7mChHyBM

Czyżby  święci nie mieli wpływu na nich i na ich doktryny?

Jeżeli ktoś czegoś nie rozumie i w tym samym czasie jest przekonany,
że rozumie wszystko, to dyskusja z taką osobą przypomina tłumaczenie
Epikurowi zasad działania internetu. Komunizm wychował w Polsce grupę
ludzi którym wbito w puste główki, że osobą wierząca to ktoś zacofany,
człowiek o niskiej inteligencji, natomiast ateista ma się kojarzyć
odwrotnie, problem w tym, że poza głupawymi docinkami, żaden z was nie
potrafi w logiczny sposób wytłumaczyć tego w co wierzycie, dlatego ci
bardziej inteligentni z was, z biegiem czasu dochodzą do przekonania,
że nie wiedzą nic, albo bardzo niewiele.

Data: 2012-10-14 08:21:19
Autor: Trybun
W dniu 2012-10-14 03:35, jan.lasko@onet.pl pisze:

[...]

Co ci ten PRLowski pseudokomunizm nakazywał w kwestii wiary? Widziałeś żeby kiedykolwiek jakiś I Sekretarz krytykował wiarę i ludzi wierzących? Przecie partia nawet nie zabraniała praktyk nauki religii, sam w latach 70tych uczestniczyłem w kliku lekcjach religii prowadzonych przez księdza. I dlaczego te małe kroczki w ograniczeniu stanu posiadania kleru nazywane jest walką komuny z wiarą?

I na koniec pytanie osobiste - kto, czy co, ci każe takie takie wyssane z palca bzdury pisać ?

Data: 2012-10-14 00:13:05
Autor: jan.lasko

http://www.przewodnik-katolicki.pl/nr/historia/pzpr_przeciwko_kosciolowi.html
http://www.dbc.wroc.pl/Content/4763/Szymanowski.pdf
http://teatrnn.pl/leksykon/node/2964/polski_ko%C5%9Bci%C3%B3%C5%82_katolicki_w_okresie_prl

I dlaczego te małe kroczki w ograniczeniu stanu posiadania
kleru nazywane jest walką komuny z wiarą?

Jeżeli dokucza ci skleroza, zawsze możesz pomóc sobie wyszukiwarką:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Ateizm_pa%C5%84stwowy

I na koniec pytanie osobiste - kto, czy co, ci każe takie takie wyssane
z palca bzdury pisać ?

To coś ma na imie "fakty" a na nazwisko "historia", jeżeli zdejmiesz z
oczu te czerwone, komunistyczne okulary, bardzo możliwe, że uda ci się
dostrzec takie drobne detale.

Data: 2012-10-14 08:27:04
Autor: khanula
W dniu niedziela, 14 października 2012 03:35:09 UTC+2 użytkownik (Nieznane) napisał:
żaden z was nie potrafi w logiczny sposób wytłumaczyć tego w co wierzycie dlatego ci bardziej inteligentni z was, z biegiem czasu dochodzą do przekonania,
że nie wiedzą nic, albo bardzo niewiele.

Zacznijmy od tego ze abecadlo zadeklarowal logicznie uzasadnic istnitnie boga.
Czekamy z niecierpilwoscia na to.

Ateista nie musi uzasadniac swojej niewiary czy tez "wiara" w ateizm. Pojece "wiary" odnies mozna w sensie mistycznym jedynie do jakiegos boga, lub bostw-a. Ktos kto nie wierzy w zadngo boga nie musi tego dokumentowac, bo po co? Zalozmy ze ja nie wieze, to twoja sprawa jest przyjecie tego faktu do swojej swiadomosci. Jak nie chcesz to mozesz mi nie wierzyc. A mnie jest to zupelnie obojetne. Podobnie nie potrzeba udowadniac nieistnienia boga, bo jak czegos nie ma, to nie ma!

Data: 2012-10-14 17:31:35
Autor: u2
W dniu 2012-10-14 17:27, khanula@gazeta.pl pisze:
Zacznijmy od tego ze abecadlo zadeklarowal logicznie uzasadnic istnitnie boga.
Czekamy z niecierpilwoscia na to.

A ty istniejesz ? Jak to udowodnisz. Pomysl troche :-)

Data: 2012-10-14 09:10:07
Autor: khanula
W dniu niedziela, 14 października 2012 17:32:24 UTC+2 użytkownik u2 napisał:
> [...]

> Czekamy z niecierpilwoscia na to.

A ty istniejesz ? Jak to udowodnisz. Pomysl troche :-)

po co mam dowodzic swojego istnienia? to twoja sprawa jak chcesz to mozesz myslec ze pisze do ciebie krasnoludek. ja istnieje dla siebie i dla swojego otoczenia. dla mnie ciebie tez nie ma. jakis pimpus cos tam wysmetnia i mysli ze jest taki madry?

Data: 2012-10-14 19:36:29
Autor: u2
W dniu 2012-10-14 18:10, khanula@gazeta.pl pisze:
A ty istniejesz ? Jak to udowodnisz. Pomysl troche :-)
po co mam dowodzic swojego istnienia?

To po co tobie dowod na istnienie boga ? :-)

Data: 2012-10-14 14:10:14
Autor: khanula
W dniu niedziela, 14 października 2012 19:36:48 UTC+2 użytkownik u2 napisał:

> po co mam dowodzic swojego istnienia? To po co tobie dowod na istnienie boga ? :-)

nie jest mi do niczego potrzebny, ale abecadlo myslal ze nas tutaj zje swoim intelektem i pozbawi ateistow watpliwosci dot. istnienia boga. i co dupa mu odpadla. zjedli go! to niech sie teraz meczy i brnie w swoich oparach zidiocenia

Data: 2012-10-14 20:24:08
Autor: Trefniś
W dniu 14.10.2012 o 19:36 u2 <u_2@o2.pl> pisze:

W dniu 2012-10-14 18:10, khanula@gazeta.pl pisze:
A ty istniejesz ? Jak to udowodnisz. Pomysl troche :-)
po co mam dowodzic swojego istnienia?

To po co tobie dowod na istnienie boga ? :-)

Spójrz na tytuł wątku.
Kiedy już udowodni(my) jego istnienie, będzie mógł się go wreszcie pozbyć!
:)

"Nie należy źle mówić o nieobecnych, a cóż dopiero o nieistniejących:
ateiści mają trudną sytuację!" - Hugo Steinhaus, "Słownik racjonalny"

Data: 2012-10-14 20:43:37
Autor: u2
W dniu 2012-10-14 20:24, Trefniś pisze:
[...]

No widzisz, a jak uwazasz : Steinhaus istnieje lub istnial ?  Masz
jakies dowody ?

Data: 2012-10-14 21:47:12
Autor: Trefniś
W dniu 14.10.2012 o 20:43 u2 <u_2@o2.pl> pisze:

W dniu 2012-10-14 20:24, Trefniś pisze:
(...)
[...]

Nie mam _żadnych_ wątpliwości co do jego istnienia.

Jako ateiście wystarczą mi jego osiągnięcia.
Matematyk. Twórca lwowskiej szkoły matematycznej, która osiągała  _prawdziwe_ sukcesy na arenie międzynarodowej. Związany po wojnie z  Wrocławiem i naszym środowiskiem akademickim.
Znam ludzi, których uczył na UWr i PWr (ja się nie załapałem).
Warto przeczytać biografię, a później poszukać jego aforyzmów w sieci  ("Słownik racjonalny").

To wystarczy mi osobiście, ale gdyby ktoś jednak miał własne wątpliwości:
ŻADNA religia nie przeczy istnieniu ludzi. Tym bardziej wiara katolicka,  panująca w Polsce.
Katolik nie będzie przeczył istnieniu osoby, której dzieło na chwałę Boga  potwierdzają naoczni świadkowie i dzieła materialne.

Zatem Twoje wątpliwości są nielogiczne i przeczą rozsądkowi i wierze!
:)

Aforyzmy Steinhausa są tym bardziej zniewalające, że bardzo  "niepolityczne", a za traktowanie w nich kobiet - feministki paliłyby jego  kukłę na swoich manifach :)

Próbka poczucia humoru Steinhausa (sorry, nie mogłem się powstrzymać):

"Wykształcenie wcale nie zabija kobiecości: doktorki są takie głupie jak
inne kobiety."

"Jedna kupczy własnym ciałem, druga zaciska pasek cnoty. Popierajmy
uczciwy handel, walczmy z pachciarstwem."

"Kiedy nareszcie udało się mężczyznom przekonać kobiety, że miłość jest
grzechem, poszły jedne do klasztoru, inne na ulicę."

"Rozmawiam z nią o ekonomii politycznej, o filatelistyce i o koniach -
widzę, że to nieciekawy człowiek - chwała Bogu, tym większa szansa, że
to ciekawa kobieta!"

"Trzy są dowody na degenerację współczesną: caries dentium, ejaculatio
praecox i emancipatio feminae. (próchnica zębów, wytrysk przedwczesny i
wyzwolenie kobiety)."

  8-)

Data: 2012-10-14 22:13:27
Autor: u2
W dniu 2012-10-14 21:47, Trefniś pisze:
[...]

A wiesz przynajmniej jakie bylo najwieksze osiagniecie Steinhausa ? :-)

Data: 2012-10-14 22:14:31
Autor: u2
[...]

No ale jak bys zdefiniowal Boga ?

Data: 2012-10-14 15:47:01
Autor: Trefniś
W dniu 14.10.2012 o 03:35 <jan.lasko@onet.pl> pisze:

> [...]

zasadzie, małpa widzi, małpa powtarza, dlatego wszyscy powielacie
formułki które ktoś gdzieś napisał i nie jest to ani wynik własnych

Mój post był ZACHĘTĄ to DYSKUSJI.
Trzeba było czekać AŻ 3 dni, żeby mi ktoś odpowiedział.

A kiedy się to wreszcie wydarzyło - od razu ze mnie małpa, powtarzająca  itp. itd.
Nie jestem zaskoczony - to standard :)

UWAGA!
Zapewniam Ci super atrakcje oparte NA ANALIZIE ZWYKŁEJ NIESPÓJNOŚCI  religii...
Będę opierał się WYŁĄCZNIE na materiałach z Waszych zasobnych materiałów.
Wspólnie sięgniemy do przemyśleń WASZYCH świętych oraz filozofów,  wyłącznie o ICH poglądach będziemy dyskutować.

Podejmujesz się dyskusji?
Nie sądzę :)
Jedyna Wasza dyskusja z ateistami to "jesteście małpy powtarzające za  innymi".
To bardzo źle świadczy o rozumieniu PODSTAW swojej wiary przez wyznawców...

"Cudzoziemskich ksiąg nie czytaj,
czego nie wiesz księdza pytaj"

Data: 2012-10-14 14:50:25
Autor: jan.lasko
On Oct 14, 8:50 am, Trefniś <trefn...@interia.pl> wrote:

Mój post był ZACHĘTĄ to DYSKUSJI.

Wymyśliłeś samodzielnie coś nowego?

Trzeba było czekać AŻ 3 dni, żeby mi ktoś odpowiedział.

Może ludzie mają ciekawsze zajęcia i dyskusja z kolejnym nawiedzonym
ateistą nie jest ich priorytetem w życiu.

http://www.opoka.org.pl/biblioteka/F/FR/md_ateizmu.html

[...]

Już raz podawałem, gdzie można sobie na ten temat sporo poczytać,
oczywicie jeżeli to kogoś interesuje.

http://www.apologetyka.katolik.pl/inne-polemiki/ateizm/160
http://www.apologetyka.katolik.pl/inne-polemiki/ateizm/160/793-krytyczna-analiza-poznawczej-metody-ateizmu

Podejmujesz się dyskusji?
Nie sądzę :)

Po co miałbym tracić czas na czytanie tego co już ktoś przed tobą
powiedział/napisał? Nie wymyślisz już niczego nowego, możesz jedynie
powielać czyjeś teksty. Mnie nie przekonasz, a ja nie ma zamiaru
przekonywać ciebie.

"Cudzoziemskich ksiąg nie czytaj,
czego nie wiesz księdza pytaj"

Zrób sobie sobie prezent z okazji rewolucji październikowej, kup sobie
książkę albo dwie i poczytaj, będziesz miał jakieś zajęcie:
http://multibook.pl/pl/p/Antony-Flew-Bog-istnieje/1304

Data: 2012-10-14 23:59:39
Autor: Trefniś
Ateista chce się pozbyć Boga
W dniu 14.10.2012 o 23:50 <jan.lasko@onet.pl> pisze:

(...)

Niektórzy są dziećmi straconych szans...

"Ateizm jest dziełem teologów".
:)

Data: 2012-10-14 16:11:17
Autor: Trefniś
Ateista chce się pozbyć Boga
W dniu 14.10.2012 o 03:35 <jan.lasko@onet.pl> pisze:

Nie mogłem sobie odmówić :)

(...)
przemyśleń, ani przejaw inteligencji. Widzisz światło jakie wydziela
żarówka? Potrafisz podać ile to światło waży?
(...)

Na to pytanie można odpowiedzieć po szkole średniej.

Zadam Ci ciekawsze pytanie:

Ile diabłów mieści się na końcu szpilki?

Podpowiem Ci lekko...

O tym debatował jako jeden z wielu na przykład św. Tomasz z Akwinu - Summa  Theologiae (LII 3)

Żebyś nie miał zbyt  łatwo - św. Tomasz jako słynny Doctor angelicus  dowodził, że każdy anioł jest również diabłem (tamże LXII 1 oraz LXIII 8 i  9). Naprawdę :)

To ile diabłów się zmieści i czy wliczasz równocześnie też anioły?

Pominę już przemyślenia np. Jana Damascena ("gdzie anioł działa tam  jest"), bo gdzież jakiemuś
księżulowi z Polski do świętego...

Zgadnijcie - będzie odpowiedź Jana Lasko?
Pewnie nie, bo jak rozmawiać z małpą-ateistą...

Data: 2012-10-10 20:29:54
Autor: Grzegorz Z.
abc napisał:

Ateista chce się pozbyć Boga, aby tym samym wyeliminować strach przed sądem,
na którym mógłby zostać skazany.  Jednakże w psychice ateisty pozostaje
tęsknota za wiecznością.

W mojej psychice nie ma żadnej "tęsknoty za wiecznością". Odpierdol się od ateistów, lefebrysto!

--
"Ateizm jest religią w takim samym stopniu jak niezbieranie grzybów jest
hobby"

Data: 2012-10-10 20:52:44
Autor: Trefniś
Ateista chce się pozbyć Boga
W dniu 10.10.2012 o 19:52 abc <abc@wp.pl> pisze:

(...)
W chrześcijaństwie, tęsknota za wiecznością jest rozwiązana -  chrześcijanin ma
p e w n o ś ć  zbawienia!  To jest 'Dobra Nowina', którą daje nam  Chrystus..

Np. Tomás de Torquemada też?

To ja wolę swoją tęsknotę za wiecznością.

Data: 2012-10-10 20:58:39
Autor: abc
Ateista chce się pozbyć Boga
Np. Tomás de Torquemada też?

Najsroższy z inkwizytorów, Hiszpan Torquemada, przeprowadził w swym kraju, w
ciągu 14 lat, aż sto tysięcy procesów; stracono w ich wyniku dwa tysiące
oskarżonych. Stanowi to około połowy wszystkich ofiar inkwizycji
hiszpańskiej (uznawanej za najsurowszą), zgładzonych na przestrzeni czterech
wieków.

Nie sposób lekceważyć tych liczb, ale pozostaje też faktem, iż odpowiadający
przed sądami świeckimi sami nieraz oskarżali się o herezję, by zapewnić
sobie proces przed trybunałem inkwizycyjnym, przebiegający w bez porównania
bardziej cywilizowanych warunkach.

Oprócz herezji przedmiotem inkwizycyjnych dochodzeń były też takie występki,
jak bluźnierstwo, złupienie kościoła, niezachowanie tajemnicy spowiedzi,
złamanie celibatu, bigamia, rozwiązłość seksualna, sodomia. Przed
trybunałami Świętego Oficjum stawali mordercy, koniokrady i strażnicy
więzienni winni zgwałcenia aresztantek; w Hiszpanii - również arabscy
szpiedzy.

I tak spośród 3.000 osób, ściganych w ciągu trzech wieków przez trybunał w
Limie (Peru), jedynie 172 odpowiadały za czary, a za bluźnierstwo - 97;
niedyskretnych spowiedników osądzono tam 109, zaś bigamistów - 297. Spośród
tych 3.000 podejrzanych skazano na śmierć 30 osób (średnio 10 straconych na
każde stulecie).

We wszystkich hiszpańskich posiadłościach w Ameryce liczba śmiertelnych
ofiar Inkwizycji nie sięgała setki. Daje to pewne pojęcie o represyjności
Świętego Oficjum, jeszcze dziś oskarżanego czasem o 'ludobójstwo' i 'masowy
terror'

Żródło http://www.inquisitio.info/index.php?strona=strona13

Data: 2012-10-10 21:19:14
Autor: Trefniś
W dniu 10.10.2012 o 20:58 abc <abc@wp.pl> pisze:

[...]

Wszystko jasne. Inkwizytorzy byli dobroczyńcami - obrońcami przed  niesłychanie okrutną jurysdykcją świecką.

Niecała setka ofiar? Wprawdzie Torquemada był ascetą, ale inni pewnie dużo  więcej spłodzili potomstwa. Więc bilans jest na pewno mocno korzystny.
Według źródeł Torquemada zwalczał niemoralne zachowania wśród podległych  mu urzędników, więc coś musi być na rzeczy. Inaczej by nie zwalczał chyba?

Mimo wszystko zostanę przy swojej tęsknocie za wiecznością!

Data: 2012-10-10 21:33:33
Autor: Grzegorz Z.
Ateista chce się pozbyć Boga
We wszystkich hiszpańskich posiadłościach w Ameryce liczba śmiertelnych
ofiar Inkwizycji nie sięgała setki.

Liczba ofiar Putina w Smoleńsku również.

Żródło http://www.inquisitio.info/index.php?strona=strona13

"室内比較モバイル通信" ?

Data: 2012-10-11 22:22:15
Autor: mkarwan
Ateista chce się pozbyć Boga
Użytkownik "Grzegorz Z." <spaggia@mare.org> napisał w wiadomości news:k54iie$hn7$1dont-email.me...

Z listów Grzegorza Z. tchórzliwie ukrywającego się za anonymizerem

"O zesz kurwa"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/735c8000b655b53a?hl=pl

"Pierdolisz od rzeczy"
http://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/d9d7d637e72a5ad4?hl=pl

"A teraz spierdalajcie"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/3aca36a9157ed006?hl=pl
"Obys zdychal dlugo i bolesciach"
http://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/7b99cac811db7ebb?hl=pl
"Ty popierdolona kurwo!"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/51fafb78319eebaa?hl=pl
"Spierdalaj pedale!"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/b3e042ca774655b8?hl=pl

"Przeciez juz nalezalem do seminarium duchownego, a wyrzucili mnie za
pedalstwo"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/9ebda8b1607f6a0a?hl=pl

"plwam na wasze sakramenta" i na ten wasz kosciĂłl.
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/380f491375cfb03f?hl=pl

"Niechaj bedzie przeklety BĂłg Ojciec i Syn, i Duch, i Matka Najswietsza, i
cale krĂłlestwo niebieskie"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/8ea0b3856782ccb4?hl=pl

"Serdecznie zydĂłw nie znosze"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/2de9105554d4e52e?hl=pl
"spierdalaj Zydu"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/58f9dc37842a482b?hl=pl

"Nie lubie dzieci"
https://groups.google.com/group/pl.soc.religia/msg/b96c58e80aad45aa?hl=pl

Data: 2012-10-10 21:07:22
Autor: Marek Czaplicki
abc wrote:

Ateista chce się pozbyć Boga, aby tym samym wyeliminować strach przed
sądem,
na ktĂłrym mĂłgłby zostać skazany.  JednakĹźe w psychice ateisty pozostaje
tęsknota za wiecznością.

Ciekawość skąd taka wiedza na temat ateistów? Czego chcą, co robią i do czego dążą a także jakie mają pragnienia? Przeprowadzane są jakieś badania? I jak można wykryć prawdziwego ateistę? Takiego, który nie tylko mówi, bo mówić można wiele, ale i naprawdę obywa się bez wiary?

Data: 2012-10-10 13:11:38
Autor: jan.lasko
On Oct 10, 2:07 pm, Marek Czaplicki <em...@gazeta.pl> wrote:
abc wrote:
> [...]

I jak można wykryć prawdziwego ateistę? Takiego, który nie tylko mówi, bo
mówić można wiele, ale i naprawdę obywa się bez wiary?

W Polsce najczęściej prowadzi się badania dotyczące zawartości tuska w
tusku, natomiast badania odnośnie ateistów istnieją, na przykład w
ZSRR były prowadzone na masową skale przez okres +/- 70 lat, wyniki
można sobie obejrzeć udając się na wycieczkę. Warto również wpisać
sobie w okienko wyszukiwarki "prof. Antony Flew", ten śwaitowej słąwy
ateista nie tylko prowadził badania, napisał również ciekawą książkę
którą dzieci polskiej postkomuny powiny przeczytać. Można ją kupić w
tym miejscu:

http://lubimyczytac.pl/ksiazka/74810/bog-istnieje

Data: 2012-10-10 21:13:59
Autor: abc
Ateista chce się pozbyć Boga
Szatan kusi katolika, aby (krok po kroku):

1) Odrzucił Kościół (Chrystusowi mówię - tak, a Kościołowi - nie),

2) Odrzucił Chrystusa (Bogu Jedynemu mówię - tak, a Chrystusowi - nie),

3) Odrzucił Boga (religii mówię - tak, a Bogu Jedynemu - nie),

4) Odrzucił religię  (ja sam jestem sobie bogiem),

5) "Zabawił się" w okultyzm (bawią mnie horoskopy, magia, satanizm, ale w
nie nie wierzę, ... hmmm... no może odrobinę wierzę...)

6) Poddał się władzy szatana przez trwanie w grzechach ciężkich (po trupach
bliznich osiągnę wygodę i bogactwo)

Dzięki Bogu, człowiek ma jednak wolną wolę i może odrzucać te pokusy
szatana. Rozmiar sukcesu szatana zależy więc od człowieka, a nie od szatana.

Nawet jeżeli człowiek ulegnie jednak tym pokusom, to zawsze może z łatwością
pozbyć się demonów chciwości i rozwiązłości, nienawiść i gniewu, rozpaczy i
depresji, rzetelnie i szczerze podchodząc do Sakramentu Pokuty.

Przez Sakrament Pokuty człowiek staje się ponownie niewinnym i radosnym
dzieckiem Bożym, w którym po usunięciu demonów znów jest miejsce dla
Chrystusa w Najświętszym Sakramencie.

Data: 2012-10-10 21:21:42
Autor: Marek Czaplicki
abc wrote:

[...]

Pytałem, że czy są jakieś badania na temat ateistów. To co kto robi w ramach wiary to jest problemem wierzących. Szatan też jest elementem wiary. Bo wynika z wiary. Jeżeli jest dobró-Bóg, to jest i zło-Szatan. Odpowiedz co z ludźmi, którzy odrzucili zarówno Boga jak i Szatana, bo obywają się bez wiary. Czy są jakieś badania?

Data: 2012-10-10 21:27:28
Autor: Trefniś
W dniu 10.10.2012 o 21:13 abc <abc@wp.pl> pisze:

[...]

Po którym kroku katolik staje się ateistą?
Po przejściu wszystkich, czy jeden wystarczy?
Bo wiesz, punkt pierwszy jest wręcz modny ostatnio...

Poza tym, co z Duchem Świętym? Można go odrzucić, czy tylko zapomniałeś o  Trójcy Świętej w powyższych punktach?

Data: 2012-10-10 21:34:21
Autor: Grzegorz Z.
abc napisał:

1) Odrzucił Kościół (Chrystusowi mówię - tak, a Kościołowi - nie),

Wypisz wymaluj sekta lefebrystów.

Data: 2012-10-11 22:16:41
Autor: mkarwan
Użytkownik "Grzegorz Z." <spaggia@mare.org> napisał w wiadomości news:k54ijt$igj$1dont-email.me...
[...]

"plwam na wasze sakramenta" i na ten wasz kosciól.
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/380f491375cfb03f?hl=pl

"Niechaj bedzie przeklety Bóg Ojciec i Syn, i Duch, i Matka Najswietsza, i
cale królestwo niebieskie"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/8ea0b3856782ccb4?hl=pl

"Serdecznie zydów nie znosze"

Data: 2012-10-11 08:26:37
Autor: sofu

Użytkownik "abc" <abc@wp.pl> napisał w wiadomości news:5075c956$0$1305$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Czy katolik odzuca Jezusa czy nie, to szatan ma w czterech literach.
Albowiem to szatan stworzył ten kościół w obecnym kształcie rekoma rzymskiego cezaza dla własnej wygody.
Bogiem prawdziwym jest Wielki Dinozaurus i do niego sie trzeba modlić o
wszelakie łaski.
Bóg stworzył na swoje podobieństwo dinozaury kilkaset milionów lat temu.
Wielki Dinozauros oddał im we władanie Ziemie i przykazał
aby się miłowali. I żyli tak kilkadziesiąt milionów lat, aż w końcu niepomni
przykazań Boga Dinozaurosa zaczęli się pożerać wzajemnie. Wtedy rozgniewany
Bóg zesłał na nich ogień z nieba i wygubił. Pozostały po nich jedynie
skamieniałe szczątki. Pożeracze dinozaurów stawiali obfite smrodliwe klocki
i to z nich na drodze ewolucji powstał człowiek. Taka jest prawda, a kto
temu przeczy oddając cześć nieistniejacym katolickim bogom, ten się będzie
smażył w czeluściach piekieł przez wieki wieków.

sofu

--
Dom Pana piękny jest, a na odrzwiach jego wyraźnie stoi: psom, kurwom i
księżom katolickim wstęp wzbroniony

Data: 2012-10-12 08:15:51
Autor: Trybun
W dniu 2012-10-10 19:52, abc pisze:
Ateista chce się pozbyć Boga,

Ależ skąd! On chyba tylko odrzuca, i nie daje wiary temu  co mu podstawiają pod nos różni ludzie w dziwnych ubraniach.

Ateista chce się pozbyć Boga