Athlon II x2 3000 czy Athlon II x4 2600

Data: 2010-01-09 11:50:58
Autor: Piotr Sadrakula/Lodz/PL
Athlon II x2 3000 czy Athlon II x4 2600
W dniu 2010-01-08 17:00, Marcin N pisze:
Główne zastosowanie - gry.
Wybrałem kartę graficzną Radeon 5750 i waham się, jaki procesor do tego
dobrać:
Athlon II x2 3000 MHz, czy
Athlon II x4 2600 MHz.

Ten drugi ma TDP 95W (o 30W więcej) no i jest droższy.

Co poradzicie? Wg mnie dwurdzeniowiec z szybkim zegarem będzie szybszy,
ale nie wiem, jak zachowują się nowe gry.

Nie mam tak dobrego sprzętu, czytałem tylko, że obecne gry wykorzystują
najwyżej 2 rdzenie, ale w najbliższych miesiącach wyjdą tytuły już na 4.
Jeśli ten komputer miałbyś mieć przez najbliższe 4-5 lat, to wybrałbym
zdecydowanie 4 rdzenie, w tym czasie pokaże się kilkaset tytułów
na 4 rdzenie optymalizowanych i mnóstwo aplikacji użytkowych.
Jeśli za 2 lata go wymienisz - kupuj 2 rdzenie. Życzę zadowolenia...
Piotr Sadrakuła

Data: 2010-01-09 12:18:58
Autor: zly
Dnia Sat, 09 Jan 2010 11:50:58 +0100, Piotr Sadrakula/Lodz/PL napisał(a):

Nie mam tak dobrego sprzętu, czytałem tylko, że obecne gry wykorzystują
najwyżej 2 rdzenie,

Różnica między Athlonem (nie II) X2 3,2ghz, a X4 (II) 2,6 jest bardzo
wyraźnie zauważalne na korzyść tego drugiego

--
marcin

Data: 2010-01-09 14:57:55
Autor: ToMasz
zly pisze:
[...]

ale jak ja można zauważyć? w benchmarku czy jakoś prościej?
ToMasz

Data: 2010-01-09 16:41:26
Autor: zly
Dnia Sat, 09 Jan 2010 14:57:55 +0100, ToMasz napisał(a):

ale jak ja można zauważyć? w benchmarku czy jakoś prościej?

A co jest trudnego w benchamrkach?
Można ją poza tym zauważyć w użytkowaniu komputera. Nie za bardzo rozumiem
pytanie. Zadaj sobie pytanie do czego używasz procesora i dlaczego nie
wystarcza ci jego obecna wydajnośc. I będziesz miał odpowiedź.

--
marcin

Athlon II x2 3000 czy Athlon II x4 2600