Atlas Chmur [Cloud Atlas]

Data: 2013-01-21 22:27:18
Autor: Titus Atomicus
Atlas Chmur [Cloud Atlas]
In article <1mtil29k6vvyg.dlg@habeck.pl>,
 Habeck Colibretto <habeck@NOSPAM.gazeta.pl> wrote:

http://www.imdb.com/title/tt1371111/
Mam mieszane uczucia. Kilka historii upchnięte w jeden film a żadna z nich
nie jest sama w sobie fascynująca. Jednak o ile na samym początku film jest
po prostu nudny to z czasem zaczyna wciągać. Tych niecałych 3h prawie się
nie czuje (wiem, wiem... są tacy, którzy się na tym filmie męczyli :) ).
Ogólnie rzecz biorąc więcej w tym Tykwera niż Wachowskich i dla tych,
którzy lubią Tykwera to film, który powinno się zobaczyć. Nie jest to film
dla dzieci. Po pierwsze zbyt skomplikowany (zbyt wiele wątków, nad którymi
trzeba panować) po drugie ma kilka brutalnych scen zapadających w pamięć.
Nie ma krwi, ale nie w tym rzecz. Film od rana cały czas chodzi mi po głowie. Bardzo ładny (Halle Berry :) ),
kolorowy... zupełnie inny niż zapowiada się z zajawek. Hanks mimo zagrania
kilku wyjątkowo różnych postaci był cały czas Hanksem - szkoda, bo to dobry
aktor.
Nie będę plótł o tym, że reinkarnacja i te sprawy - to wszystko jest w
sieci. Po prostu przed pójściem do kina nastawcie się, że to nie Wachowscy.

Muzykę docenia się po obejrzeniu filmu. Tykwer jako współkompozytor (jak
zawsze do swoich filmów - polecam "3" do słuchania oparte na rytmie
pociągu) i tutaj miał pełną kontrolę jak muzycznie zostanie obraz
oprawiony. Dobrze się tego słucha. Odsyłam do youtube.

Wlasnie wrocilem z kina. Milo spedzonych kilka godzin, ani chwili nie ziewalem. Jedyne do czego moge sie przyczepic to to naiwne optymistyczne przeslanie.
Zadnych zwiastunow ani recenzji wczesniej specjalnie nie czytalem, i dobrze. Nawet nie znalem obsady (poza plakatem ze zdjeciem)
A poniewaz z trudem rozpoznaje twarze, poznalem tylko Halle Berry, Hugh Granta i... Jima Broadbenta. I to tylko pojedynczych rolach.
Generalnie 4/5.
--
TA

Data: 2013-01-22 23:21:51