Atomic Race GS 10ib

Data: 2009-02-27 09:41:33
Autor: J.F.
Atomic Race GS 10ib

Ktos moze cos napisac z praktyki o tych nartach ?
Nadaje to sie dla amatora, ktory szybko pojezdzic lubi, ale stoki ma jakie ma - beton, lod, muldy ..

Sa w przecenie po 700zl, i cena wydaje sie dobra, choc na jednej kartce napisali ze przecena z 1700, a gdzies tam w glebi naklejka 1399 :-)

J.BEGIN:VCARD
VERSION:2.1
N:;xnews
FN:xnews
REV:20090227T084133Z
END:VCARD

Data: 2009-02-28 05:51:22
Autor: gajowy
Atomic Race GS 10ib
"J.F." wrote:

Ktos moze cos napisac z praktyki o tych nartach ?
Nadaje to sie dla amatora, ktory szybko pojezdzic lubi, ale stoki
ma jakie ma - beton, lod, muldy ..

Jeździłem trochę na 11 (181cm?): beton, lód - tak, miękko -też tak,
muldy - nie. Na polskie stoki - średnio. Posiadam SX Atomica -180 cm,
nartę zbliżoną do gigantki, i do przyjemnej amatorskiej jazdy
to nie bardzo mam gdzie użyc. Kiedyś w Soelden - było cudnie, ale taraz
nie chce mi się dźwigać 3 par nart, więc stoją w sumie bez sensu trochę
:)

Sa w przecenie po 700zl, i cena wydaje sie dobra, choc na jednej
kartce napisali ze przecena z 1700, a gdzies tam w glebi naklejka
1399 :-)

700? A to można by spóbować, czemu nie :)
Połowa  tej kwoty to wiązanie :) A jaka długość?

   gajowy

....carve diem

Data: 2009-03-02 14:52:45
Autor: J.F.
Atomic Race GS 10ib
Użytkownik "gajowy" <studiografit_cut@cut_poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:49A8C2C4.11824A4Bcut_poczta.onet.pl...
"J.F." wrote:
Nadaje to sie dla amatora, ktory szybko pojezdzic lubi, ale stoki
ma jakie ma - beton, lod, muldy ..

Jeździłem trochę na 11 (181cm?): beton, lód - tak, miękko -też tak,
muldy - nie.

A co  ci sie dzialo na muldach ?
Na obecnych niestety kazdy pagorek lub dolek to rzut ciala w przod/tyl i utrata rownowagi. Wszystkie muldy musze omijac.
Ktos wie czemu tak ? Za twarde, za miekkie, za krotkie ?

700? A to można by spóbować, czemu nie :)
Połowa  tej kwoty to wiązanie :)

Same dechy, wiazania dodatkowo.

A jeszcze zaszedlem do Makro .. no i dylematy sie powiekszyly :-(
A moze Elan SL Race, Head xenon 4.0 czy 2.0, Rossi  Z1 czy Z6 .. urlop w Norwegii chyba trzeba zeby narty wybrac :-)

A powiedzcie mi jeszcze .. czemu producenci nie chca podac zasad doboru  nart ?
Kto ma wiedziec jak nie producent jakie dlugie ?

J.

Data: 2009-03-02 16:41:23
Autor: gajowy
Atomic Race GS 10ib
"J.F." wrote:

> [...]
wiadomości news:49A8C2C4.11824A4Bcut_poczta.onet.pl...

> Jeździłem trochę na 11 (181cm?): beton, lód - tak, miękko -też

A co  ci sie dzialo na muldach ?

Nic :) Jedyny problem to długość - przy twardych nartach
po rpostu człowiek się nie mieści/nie wyrabia między muldami :)

Na obecnych niestety kazdy pagorek lub dolek to rzut ciala w
przod/tyl i utrata rownowagi. Wszystkie muldy musze omijac.
Ktos wie czemu tak ? Za twarde, za miekkie, za krotkie ?

"Połknięcie" sugeruję :) Andrzej Oziębło pisał o tym
tu i tam, choć głównie o "wirutalnym" - to zasada podobna.

> 700? A to można by spóbować, czemu nie :)
> Połowa  tej kwoty to wiązanie :)

Same dechy, wiazania dodatkowo.

A jaka długość? To chyba najważniejsze pytanie.

A jeszcze zaszedlem do Makro .. no i dylematy sie powiekszyly :-(
A moze Elan SL Race, Head xenon 4.0 czy 2.0, Rossi  Z1 czy Z6 ..
urlop w Norwegii chyba trzeba zeby narty wybrac :-)

No to rozrzut pomysłów masz niezły :)

A powiedzcie mi jeszcze .. czemu producenci nie chca podac zasad
doboru  nart ?
Kto ma wiedziec jak nie producent jakie dlugie ?

Nie wiem, a nie podają?

   gajowy

....carve diem

Data: 2009-03-02 18:26:39
Autor: J.F.
Atomic Race GS 10ib
Użytkownik "gajowy" <studiografit_cut@cut_poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:49ABFE1D.9D47BE14cut_poczta.onet.pl...
"J.F." wrote:
> [...]

Nic :) Jedyny problem to długość - przy twardych nartach
po rpostu człowiek się nie mieści/nie wyrabia między muldami :)

Ja przyzwyczajony do tego ze na "olowkach" moglem po muldach na kreche. Troche potelepaly, troche kolanka poskakaly, ale sie przejechalo/przelecialo.
A na elanach HCX gleba murowana :-(

[...]

A stosuje, znakomite, ale jak ciut zepsuje, to narty psuja reszte :-)

A jaka długość? To chyba najważniejsze pytanie.

166 bodajze,  tak jakby w sam raz.

[...]

No bo ja bym chcial uniwersalne i dobre na wszystko  :-)

Powyzej jest to co mozna kupic .. szczesliwie wybor juz jest ograniczony, na poczatku sezonu to bym chyba zwariowal.:-)

A powiedzcie mi jeszcze .. czemu producenci nie chca podac zasad
doboru  nart ?
Nie wiem, a nie podają?

Atomic nie, Rossignol nie..

J.

Data: 2009-03-06 18:34:00
Autor: gajowy
Atomic Race GS 10ib
"J.F." wrote:

> [...]

Ja przyzwyczajony do tego ze na "olowkach" moglem po muldach na
kreche. Troche potelepaly, troche kolanka poskakaly, ale sie

Podziwiałem zawsze tak jeżdżących a wlaściwie tężyznę ich kolan :)

A na elanach HCX gleba murowana :-(

Nie znam, ale zasadniczo to skręcać trzeba ;)

> A jaka długość? To chyba najważniejsze pytanie.

166 bodajze,  tak jakby w sam raz.

No to jak dla mnie trochę ni pies, ni wydra ...
No bo jak gigantka ("szczupła" itd) to dłuższa ma być,
a ten rozmiar to jak slalomki a dzioby wąskie... nie wiem,
widuję takie rozwiązanie u ludzi ale mnie jakoś nie przekonuje

> No to rozrzut pomysłów masz niezły :)

No bo ja bym chcial uniwersalne i dobre na wszystko  :-)

Crossówki jak mają być twarde i szybkie, ...albo allroundy :)
Z powyższych to chyba tylko Z6 - ale nie znam, tylko tak mniemam :)

> Nie wiem, a nie podają?

Atomic nie, Rossignol nie..

Jakoś wcześniej nie zwracałem uwagi, a wczoraj
zauważyłem, że np. Stoeckli podaje :)
http://en.stoeckli.ch/main/skis/collection_200708/race/laser_sl/

   gajowy

....carve diem

Data: 2009-03-06 22:15:34
Autor: J.F.
Atomic Race GS 10ib
On Fri, 06 Mar 2009 18:34:00 +0100,  gajowy wrote:
"J.F." wrote:
[...]

Wcale nie trzeba jakiejs wielkiej.

> [...]

a ten rozmiar to jak slalomki a dzioby wąskie... nie wiem,
widuję takie rozwiązanie u ludzi ale mnie jakoś nie przekonuje

No fakt - moze i dluzsze byc powinny .. ale gdzie sa wytyczne
producenta ? J.

Data: 2009-03-03 08:14:51
Autor: Grzegorz Lipnicki
Atomic Race GS 10ib

A powiedzcie mi jeszcze .. czemu producenci nie chca podac zasad
doboru  nart ?
Kto ma wiedziec jak nie producent jakie dlugie ?

Fischer ma na swojej stronie stosowny programik,
ale wyniki są tak +/- 20cm, więc i tak trza
se radzić samemu;) i podają wg wzrostu (+rzecz jasna,
zaawansowania);
wg wagi podawała nieistniejąca już niszowa firma Tua;

 g.

Atomic Race GS 10ib