Atrakcje Gór Świętokrzyskich

Data: 2009-07-30 21:31:31
Autor: mkarwan
Atrakcje Gór Świętokrzyskich
Użytkownik "Waldek Brygier" <hejszowina@republika.pl> napisał w wiadomości news:h4rlit$k97$1news.onet.pl...
Kłaniam się grupie :-)
Googluję od kilku dni w poszukiwaniu celów do zwiedzenia w Górach
Świętokrzyskich i okolicy. Mam już oczywiście typy najczęściej polecane,
typu Tokarnia, Raj, Chęciny, Łysogóry, Wąchock, dąb Bartek, itp., ale wciąż
mam pewien niedosyt i obawę, że coś ważnego i fajnego mogę przeoczyć. Jakie
byłyby Wasze typy na listę najciekawszych atrakcji tego regionu. Spędzę tam
pewnie z dwa tygodnie, z bazą m.in. w Kielcach...

1. w Kielcach
- Galeria Współczesnej Sztuki Sakralnej ( http://www.wici.info/Info,Galeria_Wspolczesnej_Sztuki_Sakralnej_Kielce,637.html ) ,  w pobliżu po drugiej stronie muru w parku jest bażanciarnia.
- Muzeum Zabawek i Zabaw( http://www.muzeumzabawek.eu/mziz/ ) Niedaleko w parku (po drugiej stronie muru więzienia) bażanciarnia.
- Rezerwaty w Kielcach http://ekologia.ck.prv.pl/rezerwaty.php ; http://www.um.kielce.pl/pl/turystyka/rezerwaty_przyrody/
- Wejście na Telegraf

2. W pobliżu Chęcin - Miedzianka ( http://swietokrzyskie.travel/pl/informator_turystyczny/co_zobaczyc/o,382,gora_miedzianka.html?print=1 ) ( http://miedzianka.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=4&Itemid=8  )

3. Kilkanaście kilometrów od Kielc jest muzeum Sienkiewicza w Oblęgorku, niestety od 16 lipca można go oglądać tylko z zewnątrz (remont).

4. Parki Krajobrazowe http://www.pk.kielce.pl/
5. Może przyda Ci się ta mapa http://www.sejmik.kielce.pl/temp/zdjecia_kat/5436/mapa%20atrakcji%20tur.pdf

6. Jeśli wybierzesz się do Szydłowa (warto http://djpfotoblog.blox.pl/2007/07/Szydlow.html ) to jedź z Kielc drogą na Staszów, krótsza i ciekawsza, prowadzi przez park krajobrazowy.
Do Kurozwęk można skręcić wcześniej przed Staszowem. W Kurozwękach oprócz pałacu są także bizony ( http://www.sandomierskie.com/kraj/staszowski/kurozwekipalac-ds.htm ). Z Kurozwęk do Szydłowa już blisko.
Po drodze jest zalew Chańcza http://piland.republika.pl/

Data: 2009-07-30 22:16:11
Autor: Czarek
Atrakcje Gór Świętokrzyskich

Użytkownik "mkarwan" <mkarwan@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości > Po drodze jest zalew Chańcza http://piland.republika.pl/

Strona bardzo szczegółowa. Opis żółtego szlaku jest jednak pobieżny. Jest na nim dość "atrakcyjny" odcinek na kierunku zapora- Chańcza trzeba pokonać rozlewisko małego cieku po kolana w błocie.

Atrakcje Gór Świętokrzyskich