Atrakcyjnosc osrodkow wysokogorskich

Data: 2009-12-06 17:32:40
Autor: Fafek
Atrakcyjnosc osrodkow wysokogorskich
Przede wszystkim mało kto ma dobrą skalę porównawczą jeśli chodzi
o ocenę empiryczną. Bo jak się jeździ cały czas w górkach w PL i potem
zwiedzi 1-2 ośrodki alpejskie, to może się wydawać, że to jakieś cuda.
Ja też tak miałem. Pierwszy wyjazd w Alpy - Bormio, mimo słabej pogody
wydawało się rewelacyjne. Teraz bym raczej nikomu tego nie polecił :)
Krytycznym trzeba być, bo gdyby brać pod uwagę tylko opinie i popularność,
to w Polsce jeździło by się tylko (o zgrozo) w Białce. Dla mnie dobra mapa
więcej mówi o ośrodku niż relacje innych. Także dlatego, że dla jednych
ważne są szerokie, jednostajne trasy, dla innych mnogość urozmaiconych, inni
by chcieli tak jak Ty "pofrirajdować", ważne może być jeszcze czy w pokoju
hotelowym zasłony są niebieskie, czy czerwone, albo czy pobliska knajpa
nie przypala kotletĂłw ;)
To ja już wolę bazować na surowych danych, niż liczyć na to, że ten opiniujący
ma podobne upodobania.
A teraz co do lasów i freeride'u we Włoszech. W części dolomitowej raczej słabo
to wygląda. Tzn. lasy są wszędzie, bo to raczej niskie góry, ale tabliczki typu
"off-piste verboten" też się chyba pojawiały. Alpejskie ośrodki powinny lepiej
wyglądać pod tym względem.

Maciek

Data: 2009-12-06 10:09:10
Autor: blackone
Atrakcyjnosc osrodkow wysokogorskich
On 6 Des, 17:32, Fafek <fafec...@ciacho2.pl> wrote:
Przede wszystkim mało kto ma dobr± skalę porównawcz± je¶li chodzi
o ocenę empiryczn±. Bo jak się jeĽdzi cały czas w górkach w PL i potem
zwiedzi 1-2 o¶rodki alpejskie, to może się wydawać, że to jakie¶ cuda.

dokladnie:-)

A teraz co do lasów i freeride'u we Włoszech. W czę¶ci dolomitowej raczej słabo
to wygl±da. Tzn. lasy s± wszędzie, bo to raczej niskie góry, ale tabliczki typu
"off-piste verboten" też się chyba pojawiały.

Jeszcze do tego dodac, ze we Wloszech to snieg za bardzo regularnie
nie chce sypac...oprocz kilku miejsc;-)
Sa miejsca bardzo dobre do freeride, offpiste i we Wloszech: rejon
Monte Rosa na granicy ze Szwajcaria: tereny wokol miateczek Alagna,
Champoluc i Gressony. Tam sie chce wybrac w nastepnym sezonie - na
razie zbieram info:-)
Alagna to glownie offpiste - oficjalny offpiste "freeride paradise".
Wedlug opini tych co byli tam przez....miesiac , sa to doskonale
tereny do freeride, dluuugie zjazdy do dolin, ale ...brakuje lasu i
miejsce jest zupelnie nieuzytkowe w przypadku zlej widocznosci.
http://www.alagna.it
http://www.alagna.it/home.php?id_cat=fuoripista&n=free-ride-paradise
Za to podobno bardzo dobra jazda po lesie zwlaszcza w okolicach
Gressony oraz Champoluc . No wiec Piotrze, byc moze wloska czesc Monte
Rosa to cos dla Ciebie;-)

Byl ktos z grupy tam? Z checia bym uslyszala wiecej opinii.

pozdrawiam
Gosia

Data: 2009-12-06 19:12:58
Autor: J.F.
On Sun, 06 Dec 2009 17:32:40 +0100,  Fafek wrote:
Przede wszystkim mało kto ma dobr± skalę porównawcz± je¶li chodzi
o ocenę empiryczn±. Bo jak się jeĽdzi cały czas w górkach w PL i potem

IMO podstawa jednak w punkcie widzenia. Jak to mowia - jedni wola
blondynki a inni jak im nogi smierdza :-)

Ja juz kiedys pisalem jak sie zderzyly przy jednym stoliku
diametralnie skrajne opinie :-)

Piotrowi np podobala sie drozka, a inny by napisal "oszusci - 175 km
tras, ale do jazdy to sie nadaje moze z 15 km, a reszta to waskie
drozki przez las".
P.S. I jak na takiej sciezce hamowac ?
Krytycznym trzeba być, bo gdyby brać pod uwagę tylko opinie i popularno¶ć,
to w Polsce jeĽdziło by się tylko (o zgrozo) w Białce. Dla mnie dobra mapa
więcej mówi o o¶rodku niż relacje innych.

Moze w Alpach jest inaczej, ale co chcesz wywnioskowac z mapy np w
Szklarskiej Porebie czy Czarnej Gorze czy innych sudeckich osrodkach ?

J.

Data: 2009-12-06 19:52:07
Autor: Fafek
J.F. pisze:

Moze w Alpach jest inaczej, ale co chcesz wywnioskowac z mapy np w
Szklarskiej Porebie czy Czarnej Gorze czy innych sudeckich osrodkach ?

J.

W PL bardziej poż±dany jest komunikat, czy wł±cz± w tym sezonie wyci±gi :P
A mapy do selekcji negatywnej, np. rzut oka na mapkę Zieleńca i już wiem,
że nie mam tam czego szukać.

Maciek

Data: 2009-12-06 23:36:41
Autor: J.F.
On Sun, 06 Dec 2009 19:52:07 +0100,  Fafek wrote:
J.F. pisze:
Moze w Alpach jest inaczej, ale co chcesz wywnioskowac z mapy np w
Szklarskiej Porebie czy Czarnej Gorze czy innych sudeckich osrodkach ?

W PL bardziej poż±dany jest komunikat, czy wł±cz± w tym sezonie wyci±gi :P

Ja z ziem odzyskanych, wiec u mnie problemem jest tylko czy dzis w
Szklarskiej gora chodzi :-)

A mapy do selekcji negatywnej, np. rzut oka na mapkę Zieleńca i już wiem,
że nie mam tam czego szukać.

Na dobrej mapie to wyciagow chyba nie ma. A na pogladowej .. nie wiem czego chcesz - bardzo szeroki stok,
zapewne puszek lezy, na pewno kazdy znajdzie cos dla siebie, 28 wyciagow .. i nie widac ze maja po 300m :-)

J.

Atrakcyjnosc osrodkow wysokogorskich