Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Audi 100 ga¶nie na LPG

Audi 100 ga¶nie na LPG

Data: 2011-08-02 22:15:06
Autor: venioo
Audi 100 ga¶nie na LPG
Pacjent Audi 100 C4 2,3 AAR jezdzilo sobie słodko, az niedawno pojawil sie taki objaw: po odpaleniu silnika (odpalam na LPG ;)) jezeli nie przekrocze około 2500rpm to jest gitara. Ale jak chociaz raz depne mocniej, to pozniej przy naglym puszczeniu pedalu gazu (np. po wrzuceniu na luz) obroty gwaltownie spadaja i z duzym opoznieniem silnik reaguje na ponowne wcisniecie pedalu. Nieraz nie zdaze go "zlapac" i gasnie. Wtedy na zgaszonym silniku jak auto sie toczy na drugim biegu (bo to zazwyczaj rano, jak jade do pracy, a mam wyboisty kawalek, gdzie wyzej 2 sie nie da)) odpalam "na pych" i silnik zaskakuje, ale łapie od razu na luzie 2500rpm. Od tego czasu co wrzuce na luz albo wcisne sprzeglo obroty ida na 2500rpm. Jak jest chlodno to pal licho, ale przy dzisiejszej temperaturze otoczenia w poznanskich korkach tempteratura silnika szybko dochodzi do 100*C. jak sie tak zagrzeje, to dziadostwo nie chce pozniej odpalic. Musze zaczekac az temp. silnika spadnie do ok.50-60*C. Instalacja 2gen STAG 2L, reduktor LOVATO. Wszystko chodziło w miare dobrze do tej pory.
Macie jakies porady? Jaki¶ czujnik sie spaprał? Paliwo nie dochodzi? Filtr sie zapchal? Elektrozawor sie zawiesza? Wygieta klapka od przepustnicy? Krasnoludek umarl? ;)

--
venioo
GG:198909
http://tablica.pl/oferta/alfa-romeo-156-16ts-2000rok-93tys-przebiegu-ID6T6H.html

Data: 2011-08-03 00:00:43
Autor: Olo
Audi 100 ga¶nie na LPG
W dniu 2011-08-02 22:15, venioo pisze:

Macie jakies porady? Jaki¶ czujnik sie spaprał? Paliwo nie dochodzi?
Filtr sie zapchal? Elektrozawor sie zawiesza? Wygieta klapka od
przepustnicy? Krasnoludek umarl? ;)


wszystkie z powyższych mog± wyst±pić, najpierw doprowadĽ auto do idealnego stanu na benzynie, potem zajmij się gazem...
Ale takiej instrukcji jak dopierdolić silnik (będziesz go zabijał długo bo to jeden z tych niezniszczalnych) to dawno nie czytałem.

Data: 2011-08-03 20:55:25
Autor: venioo
Audi 100 ga¶nie na LPG
W dniu 2011-08-03 00:00, Olo pisze:
W dniu 2011-08-02 22:15, venioo pisze:

Macie jakies porady? Jaki¶ czujnik sie spaprał? Paliwo nie dochodzi?
Filtr sie zapchal? Elektrozawor sie zawiesza? Wygieta klapka od
przepustnicy? Krasnoludek umarl? ;)


wszystkie z powyższych mog± wyst±pić, najpierw doprowadĽ auto do
idealnego stanu na benzynie, potem zajmij się gazem...

Na benzynie chodzi jak ta lala, wiec nie mam co doprowadzac.

Ale takiej instrukcji jak dopierdolić silnik (będziesz go zabijał długo
bo to jeden z tych niezniszczalnych) to dawno nie czytałem.


Wlasnie z racji zywotnosci silnika kupilem ten samochod. A jak zabije juz silnik (mysle ze jeszcze rok wytrzyma - taki byl plan minimum przy zakupie), to kupie nastepny samochod za niecala wyplate, nie bede sie pier...l. Nie ma sensu tracic czasu i pieniedzy na bardzo powazne naprawy, za tanie to jest w dzisiejszych czasach. I tak juz glowice zrobilem ostatnio, a niech bedzie, dam mu jeszcze szanse. ;)


--
venioo
GG:198909
http://tablica.pl/oferta/alfa-romeo-156-16ts-2000rok-93tys-przebiegu-ID6T6H.html

Data: 2011-08-03 09:42:10
Autor: komar
Audi 100 gaśnie na LPG
W dniu 2011-08-02 22:15, venioo pisze:
Pacjent Audi 100 C4 2,3 AAR jezdzilo sobie słodko, az niedawno pojawil sie taki objaw: po
odpaleniu silnika (odpalam na LPG ;)) jezeli nie przekrocze około 2500rpm to jest gitara.
Ale jak chociaz raz depne mocniej, to pozniej przy naglym puszczeniu pedalu gazu (np. po
wrzuceniu na luz) obroty gwaltownie spadaja i z duzym opoznieniem silnik reaguje na
ponowne wcisniecie pedalu. Nieraz nie zdaze go "zlapac" i gasnie. Wtedy na zgaszonym
silniku jak auto sie toczy na drugim biegu (bo to zazwyczaj rano, jak jade do pracy, a mam
wyboisty kawalek, gdzie wyzej 2 sie nie da)) odpalam "na pych" i silnik zaskakuje, ale
Ĺ‚apie od razu na luzie 2500rpm. Od tego czasu co wrzuce na luz albo wcisne sprzeglo obroty
ida na 2500rpm. Jak jest chlodno to pal licho, ale przy dzisiejszej temperaturze otoczenia
w poznanskich korkach tempteratura silnika szybko dochodzi do 100*C. jak sie tak zagrzeje,
to dziadostwo nie chce pozniej odpalic. Musze zaczekac az temp. silnika spadnie do
ok.50-60*C. Instalacja 2gen STAG 2L, reduktor LOVATO. Wszystko chodziło w miare dobrze do
tej pory.
Macie jakies porady? Jakiś czujnik sie spaprał? Paliwo nie dochodzi? Filtr sie zapchal?
Elektrozawor sie zawiesza? Wygieta klapka od przepustnicy? Krasnoludek umarl? ;)


zlej syf z parownika (powinna być śrubka na spodzie), wymień filtr gazu, jak nie pomoże to zregeneruj parownik (~50zł jak się robi to samemu).

Data: 2011-08-03 21:00:46
Autor: venioo
Audi 100 ga¶nie na LPG
W dniu 2011-08-03 09:42, komar pisze:


zlej syf z parownika (powinna być ¶rubka na spodzie), wymień filtr gazu,
jak nie pomoże to zregeneruj parownik (~50zł jak się robi to samemu).

Syfem zajme sie jutro, zestaw do regeneracji juz w drodze. Dzieki za rzeczowa odpowiedz - szybko i na temat.
Czy jak nic nie pogrzebie przy srubkach to potrzebna jest ponowna adaptacja dawki na analizatorze spalin? Bo nie posiadam takowego ;) Teoretycznie wiem, ze tak, ale w praktyce cos zlego sie stanie? O parowniku czytalem, ze to jest do 125KM, samochod MIAL fabrycznie 133KM - czy to w chwili obecnej stanowi jakas roznice? Te 7KM juz pewnie dawno poszlo sie pa¶ć... Silnik po zdjeciu glowicy nie wykazywal zadnych niepokojacych oznak zuzycia, a jezdzi juz na gazie od 5 lat, wiec chyba ten zestaw to nie jest jakas tragedia. Do tego nie faluje, nie strzela - a to podobno cud w tym 5-garowym silniku.

--
venioo
GG:198909
http://tablica.pl/oferta/alfa-romeo-156-16ts-2000rok-93tys-przebiegu-ID6T6H.html

Data: 2011-08-04 08:35:03
Autor: komar
Audi 100 gaśnie na LPG
W dniu 2011-08-03 21:00, venioo pisze:
W dniu 2011-08-03 09:42, komar pisze:


zlej syf z parownika (powinna być śrubka na spodzie), wymień filtr gazu,
jak nie pomoże to zregeneruj parownik (~50zł jak się robi to samemu).

Syfem zajme sie jutro, zestaw do regeneracji juz w drodze. Dzieki za rzeczowa odpowiedz -
szybko i na temat.
Czy jak nic nie pogrzebie przy srubkach to potrzebna jest ponowna adaptacja dawki na
analizatorze spalin? Bo nie posiadam takowego ;) Teoretycznie wiem, ze tak, ale w praktyce
cos zlego sie stanie? O parowniku czytalem, ze to jest do 125KM, samochod MIAL fabrycznie
133KM - czy to w chwili obecnej stanowi jakas roznice? Te 7KM juz pewnie dawno poszlo sie
paść... Silnik po zdjeciu glowicy nie wykazywal zadnych niepokojacych oznak zuzycia, a
jezdzi juz na gazie od 5 lat, wiec chyba ten zestaw to nie jest jakas tragedia. Do tego
nie faluje, nie strzela - a to podobno cud w tym 5-garowym silniku.


generalnie jak piszą, że jest do 125KM to pewnie ledwo daje radę z silnikiem 100 konnym :) niestety jest to raczej reguła, ale jak piszesz, część koników uciekło więc pewnie nie ma co się bawić w wymianę - wystarczy regeneracja. Co do regulacji, to po regeneracji dobrze by było to zrobić, ale nie wiem jaką masz instalację. Jak I czy II generacja to ustawisz spokojnie samemu (na ucho/oko), z resztą nowsze też ale już będzie potrzebny kabelek i laptop.

komar

Data: 2011-08-04 18:01:31
Autor: venioo
Audi 100 ga¶nie na LPG
W dniu 2011-08-04 08:35, komar pisze:
Co do regulacji, to po regeneracji dobrze by było to zrobić, ale nie
wiem jak± masz instalację. Jak I czy II generacja to ustawisz spokojnie
samemu (na ucho/oko), z reszt± nowsze też ale już będzie potrzebny
kabelek i laptop.

No napisalem jak± :) II gen.= STAG-2L + STAG-2W (przy czym słyszałem, że z emulatorem lambdy to gen II i pół czasem nazywaj± ;))

--
venioo
GG:198909
http://tablica.pl/oferta/alfa-romeo-156-16ts-2000rok-93tys-przebiegu-ID6T6H.html

Audi 100 ga¶nie na LPG

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona